طراحی سایت

دسته‌بندی مطالب

  • جدیدترین
  • محبوب‌ترین
  • برچسب‌ها

آرشیو مطالب بازاریاب

هم اکنون مشترک خبرنامه شوید

نام

Amazon Echo ؛ یک دستیار واقعا هوشمند

Amazon Echo ؛ یک دستیار واقعا هوشمند


یکی از جذاب‌ترین محصولاتی که در سال ۲۰۱۵ معرفی شد و بسیار هم مورد استقبال کاربران قرار گرفت، اسپیکر هوشمند آمازون به نام آمازون اکو (Amazon Echo) می‌باشد. این اسپیکر هوشمند ۳۶۰ درجه، به سرعت توانست موفقیت‌های زیادی کسب کند و در زمینه دستیارهای هوشمند گوی سبقت را از رقبای بزرگی چون گوگل google، اپل Apple و مایکروسافت Microsoft ربود. این اسپیکر می‌تواند صدا را در تمام جهات و با صدای رسا پخش کند. همچنین این دیوایس از تکنولوژی تشخیص صدای Far-Field بهره می‌برد و می‌تواند از فاصله دور هم صدای فرد را تشخیص بدهد.
این دستیار صوتی تعداد زیادی از فرامین صوتی را پشتیبانی می‌کند و چون به فضای Cloud دسترسی دارد، هر روز فرمان‌های تازه‌ای را یاد می‌گیرد و خود را قوی‌تر می‌کند. از جمله ویژگی‌های بسیار خوب آمازون اکو، سازگاری و هماهنگی آن با لوازم خانگی‌ای هوشمند از جمله Nest، Philips، Smart Things، Belkin، Wink، Insteon می‌باشد و با استفاده از این بلندگو می‌توانید لامپ‌ها، ماشین لباس‌شویی، کولر و غیره را تنها با صدای خود کنترل کنید.

amazon-echo

دستیار صوتی آلکسا Alexa که در این بلندگو به کار رفته است، موزیک، کتاب صوتی، اخبار، وضعیت هوا، ترافیک، و هر چیزی که از او بخواهید را سریعاً در اختیار شما قرار می‌دهد، تنها کافیست به او بگویید که باید چه کاری انجام دهد. آلکسا موزیک‌های شما را از طریق سرویس‌هایی چون Amazon Music, Prime Music iHeartRadio, TuneIn جستجو می‌کند و آن را بر روی آمازون اکو پخش می‌کند، همچنین می‌توانید از طریق بلوتوث موجود در دستگاه آهنگ‌های تلفن همراه‌تان را از طریق آن پخش نمایید و از کیفیت بالای صدای آن لذت ببرید. بلندگوهای این دستگاه صدایی واضح، شفاف با صدای بم پویا (Dynamic Bass Response) تولید می‌کنند که کیفیتی فوق‌العاده را به شما ارائه می‌دهد.

یکی از ویژگی‌های جالب این دستیار هوشمند که آن را از دستیار گوگل و اپل متمایز می‌کند صدای فوق‌العاده طبیعی آن است که اصلاً احساس نمی‌کنید با یک ربات صحبت می‌کنید. از طرفی App شرکت آمازون با نام Amazon Alexa امکان آموزش هنرهای مختلف، مدیریت لیست خرید و را در اختیار شما قرار می‌دهد.
آمازون در اسپیکر هوشمند خود ۷ میکروفن جاسازی کرده است و تکنولوژی Beam-Forming استفاده شده در این اسپیکر باعث می‌شود دستیار صوتی داخل این دستگاه صدای شما حتی هنگام پخش موزیک بشنود، همچنین تکنولوژی Far-Field به کار رفته در این اسپیکر باعث می‌شود که آلکسا صدای شما را از هر کجای اتاق بشنود و برای شروع کار کافیست اسمش را صدا بزنید.

amazon-echo

فرمان‌هایی که شما به آمازون اکو Amazon Echo می‌دهید، بلافاصله از طریق اینترنت به آلکسا می‌رسد و آلکسا آن را تحلیل می‌کند تا متوجه درخواست شما بشود و پاسخ بدهد. آلکسا همیشه در حال یادگیری است و هر بیشتر از آن استفاده کنید، بیشتر با صحبت کردن شما، علایق شما و کلماتی که استفاده می‌کنید آشنا می‌شود و در نتیجه با گذشت زمان پاسخ‌هایی بهتر ارائه می‌کند. آمازون مدام به اکو امکانات جدیدی اضافه می‌کند. برای مثال اخیراً پشتیبانی از سرویس Pandora برای پخش موزیک، Audible برای کتاب‌های صوتی، تقویم گوگل را به قابلیت‌های خود اضافه کرده است.
اما گوگل باز هم برای آنکه نگذارد آب خوش از گلوی کسی پایین برود، اسپیکر هوشمند خود را با نام Google Home معرفی کرد و اخیراً هم دستیار صوتی جدید خود را با نام google assistant معرفی کرده است که عرصه رقابت را برای آمازون سخت‌تر از قبل خواهد کرد.
 

وابسته

امتیازات

10.00 ( 1 نظر)
برای نظر گذاشتن نیازمند لاگین به سایت هستید.