طراحی سایت

دسته‌بندی مطالب

  • جدیدترین
  • محبوب‌ترین
  • برچسب‌ها

آرشیو مطالب بازاریاب

هم اکنون مشترک خبرنامه شوید

نام

نقد و بررسی هوآوی Mate S

نقد و بررسی هوآوی Mate S

بدون شک در بازار گوشی‌های هوشمند برخلاف سایر بازارهای رقابتی، جنس‌های چینی بسیار موفقی حضور دارند که کیفیت بالایی دارند و تجربه خوبی را به کاربران خود هدیه می‌کنند. برند موفق و بزرگی مانند هوآوی، مصداق خوبی برای این گفته ما می‌باشد. هوآوی نیز مانند سایر رقبایش گوشی‌های خود را در خانواده‌های مختلف تولید می‌کند تا نیاز تمام بازار را مرتفع سازد. در این میان Huawei Mate S به خانواده پرچم‌داران این کمپانی تعلق دارد و سخت‌افزار قدرتمند و کیفیت ساخت بسیار بالایی دارد و برای رقابت با سایر پرچم‌داران موجود در بازار طراحی شده است.

نقاط قوت

  • فناوری Fource Touch
  • حسگر اثر انگشت
  • دوربین ۱۳ مگاپیکسلی
  • تراشه 64 بیتی های‌سیلیکون کایرین 935
  • ۳ گیگابایت رم
  • 2 سیم‌کارت هم‌زمان
  • پشتیبانی از حافظه جانبی
  • پشتیبانی از شبکه 4G\LTE
  • و ....
huawei-mate-s

huawei-mate-s

طراحی و ساخت

هوآوی در Mate S تمام تلاش خود را کرده است تا یک گوشی زیبا و لوکس طراحی کند و موفق هم بوده است. میت اس یک گوشی زیبا و لوکس محسوب می‌شود که حس بسیار خوبی را به کاربر منتقل می‌کند. ظرافت در طراحی یکپارچه میت اس مثال‌زدنی است و قطعاً نظر شما را جلب خواهد کرد و کیفیت مواد استفاده شده در بدنه این گوشی فوق‌العاده می‌باشد. پنل پشتی گوشی برای ارگونومی بیشتر با کمی انحنا ساخته شده است که باعث شده لبه‌های 5 میلی‌متری هوآوی میت اس در قسمت میانی این گوشی به ضخامت ۷.۹ میلی‌متر افزایش پیدا کنند و البته مقداری از این افزایش ضخامت نیز مربوط به بیرون زدگی ۱ میلی‌متری دوربین Mate S می‌باشد که در پنل پشتی گوشی قرار دارد. در کنار دوربین اصلی از یک فلش LED دوبل استفاده شده است که در محیط‌های کم‌نور شما را همراهی خواهد کرد. در زیر دوربین نیز اسکنر اثر انگشت قرار گرفته است تا امنیت را برای گوشی فراهم کند. پنل جلویی میت اس از یک شیشه یکپارچه ساخته و حاشیه‌های آن با یک انحنا نرم به بدنه فلزی گوشی متصل شده و فضای زیادی از پنل جلوی هوآوی میت اس را نمایشگر 5.5 اینچی به خود اختصاص داده است. در قسمت بالای نمایشگر، بلندگوی مربوط به مکالمات، دوربین سلفی، سنسور نزدیکی، فلش و LED نمایش نوتیفیکیشن‌ها قرار گرفته‌اند. در قسمت پایین نمایشگر تنها شاهد اسم کمپانی Huawei هستیم. لبه سمت چپ تنها توسط اسلات مربوط به سیم‌کارت‌های گوشی اشغال شده است. ناگفته نماند که هوآوی میت اس از سیم‌کارت‌های نانو پشتیبانی می‌کند و متأسفانه باید بگوییم قسمت مربوط به سیم‌کارت دوم و حافظه خارجی مشترک هستند که این یعنی شما باید بین این دو گزینه یکی را انتخاب کنید. دکمه‌های مربوط به تنظیم صدا و دکمه پاور در لبه سمت راست قرار دارند. در لبه بالایی شاهد حضور جک 3.5 میلی‌متری صدا و میکروفن دوم برای حذف صدای محیط هستیم. در لبه پایین دو شیار وجود دارد که بسیار شبیه اسپیکرهای استریو هستند اما تنها شیار سمت راست برای اسپیکر می‌باشد و شیار دیگر میکروفن اصلی گوشی را در دل خود پنهان کرده است. همچنین در لبه پایین دو عدد پیچ و پورت micro USB نیز قرار گرفته‌اند.


صفحه‌نمایش

huawei-mate-s

هوآوی برای تولید صفحه‌نمایش میت اس از یک پنل آمولد استفاده کرده است که وضوح تصویر عالی را در کنار مصرف پایین باتری به ارمغان می‌آورد. صفحه‌نمایش ۵.5 اینچی هواوی میت اس با رزولوشن 1920 در 1080 و تراکم 401 پیکسل در هر اینچ مربع، کیفیت فوق‌العاده‌ای را به شما عرضه خواهد کرد و اصلاً جای نگرانی‌ای برای شما نمی‌گذارد. این صفحه‌نمایش با پوشش گوریلاگلس ۴ محافظت می‌شود تا از لحاظ استحکام نیز خیالتان آسوده باشد. البته عملکرد خوب این صفحه‌نمایش تا زمانی ادامه خواهد داشت که شما زیر تابش نور آفتاب قرار نداشته باشید چرا که در زیر نور خورشید این پنل چنگی به دل نمی‌زند.


huawei-mate-s

نرم‌افزار:

هوآوی میت اس به اندورید 5.1.1 مجهز شده است و از رابط کاربری EMUI 3.1 استفاده می‌کند و هوآوی نیز تغییراتی در این رابط کاربری ایجاد کرده است تا تجربه کاربری خوبی را ارائه می‌دهد. همچنین امکاناتی برای کار با یک دست و ژست‌های حرکتی در دل این رابط کاربری وجود دارد که تجربه‌ای شبیه به کار با iOS را تداعی می‌کند. 


huawei-mate-s

سخت‌افزار

قلب تپنده هوآوی میت اس تراشه اختصاصی های‌سیلیکون کایرین 935 (Hisillicon Kirin 935) می‌باشد که با لیتوگرافی ۱۶ نانومتری تولید می‌شود. های‌سیلیکون کایرین 935 علاوه بر این‌که قدرت موردنیاز گوشی را فراهم می‌کند، داغ هم نمی‌کند و یک گزینه بسیار خوب محسوب می‌شود. پردازنده ۸ هسته‌ای و ۶۴ بیتی موجود در این تراشه، با سرعت 2.2 گیگاهرتز پردازش‌های شما را انجام خواهد داد. در کنار این تراشه ۳ گیگابایت رم قرار گرفته تا اطلاعات را به سرعت در اختیار پردازنده قرار دهد. اما پردازنده گرافیکی Mali-T628 MP4 به کار رفته در Mate S در مقابل رقبا ممکن است کم بیاورد ولی می‌توانید با خیال راحت بازی‌های سنگین و پردازش‌های دشوار را به عهده میت اس قرار دهید. هوآوی میت اس از دو سیم‌کارت پشتیبانی می‌کند و البته می‌توانید بین سیم‌کارت دوم و کارت‌حافظه جانبی (تا ۱۲۸ گیگابایت) یکی را انتخاب کنید.
فناوری‌های NFC, 4G/LTE, Wi-Fi, bluetooth و رادیو FM از مهم‌ترین ویژگی‌های ارتباطی هوآوی میت اس هستند. همچنین سنسورهای قطب‌نما، ژیروسکوپ، شتاب‌سنج، سنجش نور محیط، مجاورت و اثر انگشت تجربه کاربری خوبی را برای کاربران فراهم می‌آورد. اسکنر اثر انگشت به کار رفته در میت S یک حسگر 360 درجه و قدرتمند است که سرعت و دقت بالایی دارد و می‌تواند تا ۵ انگشت مختلف شما را شناسایی کند. البته هوآوی خلاقیت زیادی هم در کاربردی کردن این حسگر به خرج داده است. هوآوی ژست‌های حرکتی را در دل این حسگر تعریف کرده است به طوری‌که اگر انگشت‌تان را از بالا به پایین روی سنسور بکشید، نوار اعلان‌ها باز خواهد شد و برای اسکرول کردن بین تصاویر گوشی می‌توانید از این حسگر استفاده کنید. همچنین امکان پاسخ دادن به تماس‌های ورودی، ثبت تصویر و ساکت کردن صدای آلارم گوشی با فشار دادن این حسگر وجود دارد. هوآوی Mate S اولین گوشی دنیا است که در آن از فناوری لمس سه‌بعدی Fource Touch به کار رفته است و تجربه کاربری متفاوتی را به کاربران ارائه خواهد کرد. قاب پشتی این گوشی باز نمی‌شود، واضح است که امکان تعویض باتری ۲۷۰۰ میلی‌آمپرساعتی میت اس وجود ندارد. البته این باتری قدرتمند پاسخ‌گوی نیازهای شما خواهد بود و در استفاده عادی تا نصف روز نیازی به شارژ پیدا نخواهید کرد.


huawei-mate-s

دوربین

هوآوی در میت اس برای دوربین اصلی از سنسور IMX278 سونی، استفاده کرده است. این سنسور ۱۳ مگاپیکسلی با عدد دیافراگم f/2.0 و لرزش‌گیر اپتیکال امکانات خوبی را برای عکاسی ارائه می‌دهد. برای جبران نور در فضاهای تاریک، هوآوی از یک فلش LED دوبل استفاده کرده است. تصاویر ثبت شده با Mate S کیفیت بالایی دارند و به خوبی پاسخ‌گوی نیازهای شما خواهد بود. اما در کنار امکانات سخت‌افزاری قوی، رابط کاربری دوربین هوآوی میت اس نیز بسیار قوی طراحی شده است. حالت عکاسی حرفه‌ای (مواردی نظیر ایزو، سرعت شاتر، روشنایی و ...)، نقاشی با نور LightنورLight Painting، عکاسی HDR، پاناروما، عکاسی زیبایی، عکاسی در شب و فوکوس کامل روی تصویر All Focus امکانات کاملی هستند که توسط این رابط کاربری در اختیار شما قرار می‌گیرد. همچنین امکان ضبط ویدیوهای Full HD با نرخ 30 فریم بر ثانیه وجود دارد و در عمل نیز کیفیت قابل قبولی را اراده می‌دهد. همچنین میت اس امکان دسترسی سریع به دوربین را با دوبار فشار دادن کلید «کم کردن حجم صدا» فراهم کرده است که سرعت بسیار بالایی نیز دارد.
البته دوربین سلفی Mate S نیز از نقاط قوت این گوشی محسوب می‌شود. هوآوی یک سنسور ۸ مگاپیکسلی از نوع CMOS BSI را برای دوربین سلفی میت اس در نظر گرفته است. هوآوی برای این دوربین نیز یک فلش LED تکی در نظر گرفته است تا خیال کاربران برای گرفتن عکس سلفی در محیط‌های کم‌نور راحت باشد.

جمع‌بندی

یک گوشی قدرتمند با امکانات خوب، مجموعه‌ای کامل از سنسورها و کانال‌های ارتباطی، با نمایشگر بزرگ و دوربین قدرتمند به همراه پردازنده‌ای قوی، دقیقا همان چیزی است که هوآوی نام آن را میت اس گذاشته است، زیبایی و قدرت و امکانات این گوشی شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

نقاط قوت

  • طراحی زیبا و چشم‌نواز
  • اسکنر اثر انگشت قدرتمند
  • صفحه‌نمایش بزرگ
  • پشتیبانی از دو سیم‌کارت
  • دوربین قدرتمند

نقاط ضعف

  • پردازنده گرافیکی ضعیف
  • عدم پشتیبانی از لمس سه‌بعدی در نسخه‌های ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی

وابسته

امتیازات

0 ( 0 نظر)
برای نظر گذاشتن نیازمند لاگین به سایت هستید.