طراحی سایت

دسته‌بندی مطالب

  • جدیدترین
  • محبوب‌ترین
  • برچسب‌ها

آرشیو مطالب بازاریاب

هم اکنون مشترک خبرنامه شوید

نام

ال‌جی G6، یک یاغی قدبلند

ال‌جی G6، یک یاغی قدبلند

تجربه ناموفق ال‌جی در تولید گوشی ماژولار باعث شد که این شرکت به تولید گوشی‌های فلزی یکپارچه بازگردد. این شرکت کره‌ای در نمایشگاه MWC 2017 پرچم‌دار جدید خود را با نام LG G6 به همراه امکانات و ویژگی‌های جذاب معرفی کرد. صفحه‌نمایش با گوشه‌های گرد، حاشیه‌های باریک و بدنه ضد آب از جمله ویژگی‌های این سوغات کره‌ای است. ال‌جی جی ۶، بیش از آنکه دچار تب بالا بردن قدرت سخت‌افزار و کیفیت نرم‌افزار بشود، یک یاغی به تمام معنا بوده است. این گوشی از سنت‌های موجود در بازار گوشی‌های هوشمند پیروی نکرده و دست به ریسک‌های بزرگی زده است.


 

طراحی و ساخت

lg-g6

ال‌جی در طراحی جی ۶ از ترکیب فلز و شیشه استفاده کرده است تا چیزی از رقبا کم نداشته باشد. جی۶ برای بزرگ‌تر کردن صفحه‌نمایش در حالی که امکان کار با یک دست وجود داشته باشد، در کنار کاهش حاشیه‌ها، نسبت تصویر را به 18:9 تغییر داده است و همان‌طور که مشخص است طول نمایشگر، دو برابر عرض آن است. شاسی این گوشی 5.7 اینچی تقریباً با شاسی به کار رفته در گوشی‌های 5.2 اینچی موجود در بازار هم‌اندازه و ۸۰ درصد از پنل جلوی گوشی به وسیله صفحه‌نمایش اشغال شده است. اما زمانی که شما این گوشی را به‌راحتی با یک دست نگه داشته‌اید، متوجه ارتفاع زیاد صفحه‌نمایش و عدم وجود هیچ کلید فیزیکی‌ای در پنل جلویی گوشی خواهید شد. در نوار بالای نمایشگر دوربین سلفی، سنسور مجاورت و بلندگوی مربوط به مکالمات قرار گرفته‌اند. در حالی‌که زیر نمایشگر چیزی به جز لوگوی LG وجود ندارد. کلیدهای تنظیم صدا در لبه سمت چپ قرار دارند. در لبه پایین گوشی درگاه USB Type-c و شیارهای مربوط به اسپیکر اصلی قرار گرفته‌اند. لبه بالایی نیز به وسیله جک 3.5 میلی‌متری صدا اشغال شده است. در پنل پشتی دو دوربین، یک فلاش LED دوبل و اسکنر اثر انگشت که نقش کلید پاور را نیز بازی می‌کند، قرار گرفته‌اند. ناگفته نماند که ال‌جی G6 با ضخامت 7.9 میلی‌متر توانسته گواهی IP68‌ دریافت کند و به عنوان یک گوشی ضدآب و گردوغبار شناخته می‌شود. ال‌جی گوشه‌های صفحه‌نمایش جی ۶ را از حالت مستطیلی به گرد تبدیل کرده است چرا که به گفته یان هوانگ، یکی از طراحان سری جی، این کار به مقاومت بیشتر گوشی در برابر سقوط کمک می‌کند.


صفحه‌نمایش

lg-g6

بیشترین نوآوری ال‌جی در جی ۶ مربوط به صفحه‌نمایشی می‌باشد که نام آن را FullVision گذاشته است. اگر بخواهیم ساده بگوییم G6 یک گوشی قد بلند و کمر باریک است. قد بلند باعث شده است که پنل LCD بزرگ 5.7 اینچی این گوشی به راحتی با یک دست قابل کنترل باشد. حاشیه‌های تصویر تا حد زیادی کاهش یافته‌اند و لبه‌های تصویر برای یکپارچگی بیشتر با طراحی کلی گوشی، گرد شده‌اند. البته این تمام چیزی نیست که صفحه‌نمایش جی ۶ را متمایز کرده است. پشتیبانی از استاندارد HDR 10 که عمق رنگ‌های سفید و مشکی را بیشتر می‌کند و همچنین پشتیبانی از Dolby Vision، نشان می‌دهد که صفحه‌نمایش LG G6 یک نوآوری بزرگ است. البته با همه این اوصاف، به دلیل استفاده از پنل LCD از نوع IPS، ال‌جی باید در زاویه دید و وضوح تصویر در زیر تابش مستقیم نور خورشید منتظر انتقادات باشد. با این حال تراکم 565 پیکسل بر اینچ و رزولوشن +QHD یا ۲۸۸۰ × ۱۴۴۰ پیکسل، کیفیت خوبی را برای این صفحه‌نمایش نوید می‌دهد. این صفحه‌نمایش با پوشش گوریلاگلس 3 محافظت می‌شود که در این مورد نیز ال‌جی کوتاهی کرده است. جالب است بدانید ال‌جی برای دوربین‌های عقب گوشی از گوریلاگلس ۴ و برای پنل پشتی گوشی از گوریلاگلس ۵ استفاده کرده است، البته ال‌جی مدعی شده که این انتخاب‌های متفاوت را به خاطر کاهش ضخامت جی ۶ انجام داده است.

lg-g6

سخت‌افزار

ال‌جی در پرچم‌دار خود پردازنده اسنپدراگون ۸۲۱ را به کار برده است که اطلاعات را از حافظه رم ۴ گیگابایتی دریافت می‌کند. کاملاً واضح است که هر چه در صفحه‌نمایش خلاقیت داشته‌ایم، در سخت‌افزار LG G6 کوتاهی شده و ال‌جی هیچ تغییری در این قسمت نسبت به نسل قبلی ایجاد نکرده است. البته ال‌جی تصمیم عجیب و غریبی برای خنک کردن G6 گرفته، برای خنک کردن گوشی ال‌جی از لوله‌های گرمایی که در کنار باتری قرار گرفته‌اند، استفاده کرده است. برای افزایش کیفیت صدای خروجی از اسپیکرها، ال‌جی یک تصمیم خوب گرفته و جی ۶ را به مبدل دیجیتال به آنالوگ ۳۲ بیتی چهارگانه مجهز کرده است تا این گوشی قادر به پخش صداهای دالبی نیز باشد. جی ۶ علاوه بر حافظه داخلی ۳۲ یا ۶۴ گیگابایتی خود از کارت حافظه microSD هم پشتیبانی می‌کند و می‌توان تا ۲۵۶ گیگابایت حافظه آن را افزایش داد.باتری 3300 میلی‌آمپر ساعتی G6 نیز انرژی زیادی را با تکنولوژی شارژ سریع 3.0 یا با استفاده از شارژر بی‌سیم، در خود ذخیره خواهد کرد تا برای یک زمان طولانی نیاز به شارژ مجدد گوشی نداشته باشید.


نرم‌افزار

lg-g6

استفاده از صفحه‌نمایش جدید باعث شده تا بتوان اطلاعات بیشتری را در یک صفحه، ‌نمایش داد و به همین دلیل ال‌جی برای G6 یک رابط کاربری جدید را بر پایه اندروید ۷.۰ نوقا توسعه داده است که در آن برنامه دوربین، ایمیل، تقویم و ... از این صفحه‌نمایش پشتیبانی می‌کنند و همچنین امکان Multi Tasking یا همان چند وظیفگی به بهترین شکل، عملی شود. ال‌جی جی ۶ بعد از پیکسل‌های گوگل اولین گوشی بازار هست که به دستیار صوتی گوگل اسیستنت Google Assistant مجهز شده و حتی زمانی‌که نمایشگر گوشی خاموش است آماده به کار می‌باشد.

 


دوربین

lg-g6

در پنل پشتی جی ۶ شاهد یک دوربین دوگانه هستیم که هر کدام به سنسورهای 13 مگاپیکسلی مجهز هستند. یک لنز معمولی و یک لنز واید بر روی سنسورهای دوربین قرار گرفته‌اند. عدد دیافراگم دوربین معمولی F1.8 و برای لنز واید F2.4 می‌باشد. میدان دید 125 درجه‌ای لنز واید G6 آنقدر وسیع است که می‌توان آن را با دوربین‌های اکشن GoPro قیاس کرد. دوربین سلفی جی ۶ از یک سنسور ۵ مگاپیکسلی واید استفاده می‌کند و امکاناتی مانند Auto Shot و Gesture Shot برای بهبود تجربه عکاسی سلفی در رابط کاربری دوربین دوم وجود دارند. به لطف ارتفاع زیاد صفحه‌نمایش قابلیت‌های Snap shot، Match shot، Grid shot و Guide shot در رابط کاربری دوربین اصلی قرار گرفته‌اند. این امکانات در قالب یک تکنولوژی به نام Square در دسترس قرار می‌گیرند که بر اساس آن می‌توان در نیمی از نمایشگر الگوی تصویری که قرار است ثبت کنید و در نیمه دیگر تصویر دوربین را مشاهده کنید. همچنین ال‌جی سنسور دوربین اصلی را بر روی یک لرزش گیر اپتیکال نصب کرده است تا در شرایطی که دستتان نمی‌تواند ساکن باشد نیز عکس‌های خوبی را ثبت کنید.

lg-g6

جمع‌بندی

ال‌جی جی ۶، بیش از آنکه دچار تب بالا بردن قدرت سخت‌افزار و کیفیت نرم‌افزار بشود، یک یاغی به تمام معنا بوده است. این گوشی از سنت‌های موجود در بازار گوشی‌های هوشمند پیروی نکرده و دست به ریسک‌های بزرگی زده است. عدم پیروی از ابعاد تصویر مرسوم، به کار بردن پنل LCD در یک پرچم‌دار، دوربین‌های خلاق و عدم آپدیت سخت‌افزار قدیمی گویای همه چیز است.


نقاط قوت

  • دوربین‌های قدرتمند
  • طراحی زیبا
  • سخت‌افزار قوی
  • شارژ بی‌سیم
  • پشتیبانی از کارت حافظه خارجی

نقاط ضعف

  • عدم وجود محتوای کافی برای صفحه‌نمایش جدید
  • عدم استفاده از گوریلاگلس نسل ۵ بر روی نمایشگر
  • استفاده از پنل LCD

وابسته

امتیازات

0 ( 0 نظر)
برای نظر گذاشتن نیازمند لاگین به سایت هستید.