طراحی سایت

دسته‌بندی مطالب

  • جدیدترین
  • محبوب‌ترین
  • برچسب‌ها

آرشیو مطالب بازاریاب

هم اکنون مشترک خبرنامه شوید

نام

گوگل Pixel، نابغه‌ی عجیب

گوگل Pixel،  نابغه‌ی عجیب

امسال گوگل دست از تولید سری نکسوس برداشت و از این به بعد در کنار نرم‌افزار، در طراحی سخت‌افزاری گوشی‌های خود مشارکت دارد. تا پیش از این، گوگل به یک شرکت ثالث درخواست تولید نکسوس را می‌داد و اندروید خام را روی نکسوس قرار می‌داد و خود را درگیر مشکلات طراحی و ساخت نمی‌کرد. اما گوگل طراحی سخت‌افزار سری جدید از گوشی‌های خود را بر عهده گرفته است. سری پیکسل، گوشی‌هایی هستند که علاوه بر اندروید خام، طراحی سخت‌افزاری گوگل را نیز به همراه دارند. البته برای تولید پیکسل‌ها، گوگل با اچ‌تی‌سی قرارداد بسته است. پرچم‌داران گوگل در دو خانواده پیکسل ایکس‌ال (صفحه‌نمایش 5.5 اینچی و باتری 3450 میلی‌آمپر ساعت) و پیکسل (صفحه‌نمایش 5.0 اینچی و باتری 2770 میلی‌آمپر) تولید می‌شوند که فقط در ظرفیت باتری و اندازی صفحه‌نمایش با هم تفاوت دارند.


طراحی و ساخت

google-pixel

برخلاف سایر پرچم‌داران امسال، پیکسل اصلاً ظاهر جذابی ندارد و کاملاً مشخص است که اولین تجربه گوگل در طراحی یک گوشی است. پنل پشتی از دو بخش مجزا ساخته شده است، قسمت بالایی از شیشه و قسمت پایینی از فلز ساخته و قطعاً تعجب خواهید کرد اگر بدانید ضخامت پشت گوشی یکسان نیست و گوگل برای از بین بردن برآمدگی قسمت دوربین، قسمت بالایی گوشی را ضخیم‌تر کرده است. البته این طراحی عجیب و غریب پنل پشتی باعث شده که آنتن‌دهی و امکانات بی‌سیم پیکسل در سطح بالاتری از رقبایش قرار بگیرد. در طراحی پنل جلویی البته عمق فاجعه کمتر است، گوگل اصلاً سعی نکرده است حاشیه‌های قسمت بالا و پایین صفحه‌نمایش را کاهش دهد و این نکته ظاهر پیکسل را شدیداً تحت تأثیر قرار داده است. البته بی‌تجربگی گوگل در طراحی گوشی‌های هوشمندش به همینجا ختم نمی‌شود و باعث شده که پیکسل نتواند گواهی IP68 را دریافت نماید و به عبارتی پیکسل اصلاً یک گوشی ضد آب نیست. در گوشه بالایی قسمت شیشه‌ای پنل پشتی دوربین اصلی و فلاش LED تکی قرار گرفته‌اند. کمی پایین‌تر و در پایین قسمت شیشه‌ای سنسور اثر انگشت قدرتمند پیکسل قرار گرفته است. این اسکنر حتی زمانی که صفحه‌گوشی خاموش باشد آماده‌به‌کار است و کافی است انگشتتان را روی آن قرار دهید تا قفل گوشی باز شود. البته این سنسور از ژست‌های حرکتی پشتیبانی می‌کند و مثلاً می‌توانید با کشیدن انگشت از بالا به پایین، نوار نوتیفیکیشن‌ها را مشاهده کنید. در لبه سمت چپ درگاه سیم‌کارت، در لبه بالایی جک 3.5 میلی‌متری صدا، در لبه پایینی پورت USB Type-C، اسپیکر و میکروفون و در لبه سمت راست کلیدهای پاور و تنظیم حجم صدا قرار گرفته‌اند. پیکسل 168 گرمی، به ارتفاع 154.7 میلی‌متر، عرض 75.7 میلی‌متر و ضخامت 8.5 میلی‌متری خود اصلاً یک گوشی خوش هیکل محسوب نمی‌شود اما بدون شک یک نابغه قدرتمند و باهوش است.


صفحه‌نمایش

google-pixel

گوگل در پیکسل ایکس‌ال از یک پنل آمولد 5.5 اینچی (5.0 اینچی برای پیکسل) با رزولوشن QHD و تراکم 534 پیکسل بر اینچ (441 پیکسل بر اینچ برای پیکسل) استفاده کرده است. این پنل را سامسونگ برای ایکس‌ال آماده کرده است و مدعی شده این نمایشگر همان نمایشگر استفاده شده در گلکسی اس ۷ می‌باشد. نمایشگر پیکسل کیفیت و رزولوشن بالایی دارد و کنتراست و رنگ‌های زنده آن، تصاویر را با کیفیت بالایی نمایش می‌دهند و ناگفته نماند مشکل حداکثر روشنایی پنل‌های آمولد غیر سامسونگی در پیکسل وجود ندارد و همین نشان می‌دهد که کیفیت و روشنایی صفحه‌نمایش این گوشی حتی در تابش مستقیم نور آفتاب نیز کاملاً رضایت شما را جلب خواهد کرد. این نمایشگر به وسیله پوشش گوریلاگلس 4 محافظت می‌شود و مقاومت خوبی در مقابل ضربه و برخورد با اجسام نوک تیز از خود نشان می‌دهد.


google-pixel

نرم‌افزار

نقطه تمایز گوشی‌های ساخت گوگل با سایر پرچم‌داران بازار، آپدیت همیشگی آن‌ها به جدیدترین نسخه اندروید خام می‌باشد که البته در پیکسل با لانچر اختصاصی گوگل با نام پیکسل لانچر همراه شده است. اندروید ۷.۱ نوقا به همراه دستیار صوتی جدید گوگل با نام Google Assisant تجربه اندروید خام را به بهترین شیوه ممکن در اختیار شما قرار خواهند داد. گوگل در همایش معرفی پیکسل بر روی گوگل اسیستنت و توانایی‌های آن مانور زیادی داد و بنابر ادعای گوگل یکی از نقاط قوت مهم پیکسل محسوب می‌شود.


google-pixel

سخت‌افزار

پیکسل از تراشه 4 هسته‌ای اسنپدراگون 821 که از دو هسته قدرتمند Kryo با سرعت 2.15 گیگاهرتز و دو هسته کم مصرف Kryo با سرعت 1.6 گیگاهرتز بهره می‌برد، استفاده می‌کند. در کنار این تراشه یک حافظه رم ۴ گیگابایتی استفاده شده است که اطلاعات را از حافظه داخلی 32 یا 128 گیگابایتی دریافت می‌کند. پیکسل از حافظه جانبی پشتیبانی نمی‌کند و امکان ارتقا حافظه گوشی وجود ندارد. این مجموعه سخت‌افزاری در قالب پیکسل بسیار قدرتمند ظاهر شده و بدون شک پیکسل سریع‌ترین گوشی اندرویدی موجود در بازار می‌باشد. انرژی این مجموعه قدرتمند از طریق باتری 2770 میلی‌آمپری (3450 میلی‌آمپر برای ایکس‌ال) تأمین می‌شود که توانسته به نتایج خوبی دست پیدا کند و در استفاده روزانه تا یک روز برای استفاده از گوشی به شارژر نیاز نخواهید داشت. اسپیکر استفاده شده در پیکسل تک‌کاناله است و کیفیت خوب و حجم صدای بالایی دارد که مجموعاً شما را راضی نگه خواهد داشت. اثر انگشت، شتاب سنج، ژیروسکوپ، مجاورت، قطب‌نما، فشارسنج از جمله حسگرهایی هستند که برای ایجاد یک تجربه کاری خوب در پیکسل قرار گرفته‌اند.


دوربین

google-pixel

گوگل معتقد است دوربین استفاده شده در پیکسل، بهترین دوربین موجود در میان گوشی‌های هوشمند است و برای اثبات این ادعا به امتیاز بسیار خوب 89 که از وب‌سایت DxOMARK کسب کرده است، اشاره کرد. سنسور استفاده شده در دوربین پیکسل از نوع IMX378 سونی است که در نکسوس‌های سال گذشته نیز استفاده شده بود. اما این سنسور 12.3 مگاپیکسلی از لنزی با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.0 استفاده می‌کند. ابعاد هر کدام از پیکسل‌های استفاده شده در سنسور دوربین برابر با 1.55 میکرومتر می‌باشد که باعث شده با یک سنسور بسیار کوچک ولی قدرتمند سروکار داشته باشیم. تشخیص فاز، لرزش‌گیر الکترونیک، فوکوس لیزری، و فلاش LED از نوع DUAL-Tone از مهم‌ترین امکانات دوربین پیکسل محسوب می‌شوند. دوربین پیکسل امکان ثبت عکس‌هایی با تکنولوژی +HDR را فراهم کرده است و دیگر وجود یک پس‌زمینه روشن زیاد برای شما نگرانی ایجاد نخواهد کرد. سنسور ۸ مگاپیکسلی استفاده شده در دوربین سلفی پیکسل با گشودگی f/2.4 و پشتیبانی از قابلیت +HDR عکس‌های سلفی با کیفیتی را ثبت خواهند کرد و پاسخ‌گوی نیازهای شما خواهد بود. در حالت فیلم‌برداری امکان ضبط فیلم‌هایی با کیفیت 4k با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه، Full HD با نرخ ۳۰، 60 یا 120 فریم بر ثانیه و HD با نرخ 30، 60 یا 240 فریم بر ثانیه وجود دارد که کیفیت بالایی محسوب می‌شود. البته در کنار دوربین قدرتمند تکنولوژی لرزش‌گیر دیجیتال در حالت فیلم‌برداری به‌قدری خوب عمل می‌کند که پس از ضبط فیلم احساس می‌شود گوشی بر روی پایه قرار داشته است و در نهایت باید گفت طبق آزمایش‌های انجام گرفته روی دوربین پیکسل، می‌توان گفت که ادعای گوگل خیلی هم دور از واقعیت نبوده است و دوربین این گوشی می‌تواند لقب بهترین دوربین را یدک بکشد.


google-pixel

جمع‌بندی

گوگل در طراحی پرچم‌داران جدید خود زیاد حساسیت به خرج نداده است اما در قدرتمند بودن آن‌ها بسیار دقت داشته است. استفاده از اندروید خام در کنار لانچر جدید گوگل و همچنین دستیار هوشمند تازه‌کار گوگل اسیستنت باعث شده با روان‌ترین گوشی اندرویدی موجود در بازار روبرو باشید. همچنین دوربین‌های فوق‌العاده‌ای که در پیکسل‌ها استفاده شده‌اند، تحسین شما را بر می‌انگیزند. صفحه‌نمایش با کیفیت، اسپیکرهایی که با تجربه htc ساخته شده‌اند، پردازنده سریع و اسکنر اثر انگشت قدرتمند باعث شده که ما بگوییم، پیکسل یک نابغه زشت می‌باشد.

نقاط قوت

  • استفاده از اندروید خام
  • دستیار صوتی گوگل اسیستنت
  • دوربین قدرتمند
  • سخت افزار سریع

نقاط ضعف

  • طراحی نه چندان زیبا
  • حاشیه‌های ضخیم نمایشگر
  • ضد آب نبودن

وابسته

امتیازات

0 ( 0 نظر)
برای نظر گذاشتن نیازمند لاگین به سایت هستید.