طراحی سایت

دسته‌بندی مطالب

  • جدیدترین
  • محبوب‌ترین
  • برچسب‌ها

آرشیو مطالب بازاریاب

هم اکنون مشترک خبرنامه شوید

نام

هوآوی P10، عالیجناب چینی

هوآوی P10، عالیجناب چینی

هوآوی در سال‌های اخیر تلاش زیادی برای تولید گوشی‌های هوشمند باکیفیت و قدرتمند کرده است و همین امر باعث شده که این شرکت بعد از سامسونگ و اپل به عنوان سومین تولید کننده‌ی بزرگ گوشی در دنیا تبدیل شود. نگاه کردن به گوشی‌های هوآوی از دید کالاهای بی‌کیفیت چینی اشتباه است و کیفیت و قدرت محصولات این شرکت کاملا رقابتی هستند و به دلیل قیمت مقرون به صرفه نسبت به رقبا، موفقیت‌های زیادی را کسب کرده‌اند. امسال نیز هوآوی برای تداوم موفقیت‌هایش و همچون روال سال گذشته‌ی خود، دو نسخه مختلف از پرچمدارش را با نام‌های هوآوی پی ۱۰ و هوآوی پی ۱۰ پلاس معرفی کرد.


huawei-p10

طراحی و ساخت

هوآوی در طراحی P10 از همان زبان طراحی نسل قبل خود استفاده کرده و پی ۱۰ بسیار خوش‌تراش و خوش‌دست می‌باشد. به گفته هوآوی بدنه فلزی پی ۱۰ حداقل ۱۰ بار بیشتر از P9 پلیش خورده تا حس بهتری به کاربر منتقل شود. این گوشی 145 گرمی تنها ۶.۹۸ میلی‌متر ضخامت دارد و برای آنکه در دست جای بگیرد ساخته شده و می‌توان حس یک گوشی لوکس را با هوآوی پی ۱۰ تجربه کرد. در لبه سمت راست گوشی کلیدهای فیزیکی تنظیم حجم صدا و کلید پاور قرار گرفته‌اند و هوآوی برای اینکه به راحتی بتواید دکمه پاور را از دکمه‌های تنظیم حجم صدا تشخیص دهید، بر روی دکمه پاور یک سطح زبر ایجاد کرده است. در لبه پایینی گوشی شاهد قرار گرفتن جک 3.5 میلی‌متری صدا، پورت USB-Type-C و خروجی اسپیکر پی ۱۰ هستیم. در پنل پشتی شاهد دوربین‌های دوگانه و فلاش LED دوبل می‌باشیم. البته دیگر خبری از سنسور اسکنر اثر انگشت در پشت گوشی نیست و هوآوی این سنسور را به پنل جلویی و زیر کلید Home منتقل کرده است. در پنل جلویی نمایشگر، کلید فیزیکی Home، دوربین سلفی و سنسور مجاورت قرار گرفته‌اند. هوآوی برای جالب است بدانید طراحی پی ۱۰ با شرکت پنتن همکاری داشته است (پنتن یک شرکت مطرح در تدوین و انتخاب رنگ در صنایع مختلف از جمله مد و لباس می‌باشد). پی ۱۰ در رنگ‌های مشکی، سبز، آبی، نقره‌ای، طلایی، طلایی صورتی، رز گلد عرضه می‌شود. البته ناگفته نماند با اینکه پی ۱۰ از یک پوشش نانو برای مقاومت در مقابل نفوذ مایعات استفاده می‌کند ولی موفق نشده گواهی IP دریافت کند و در نتیجه یک گوشی ضد آب محسوب نمی‌شود.

huawei-p10


صفحه نمایش

huawei-p10

هوآوی در پی۱۰ از یک پنل LCD با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ و اندازه 5.1 اینچ (رزولوشن 1440 در 2560 و اندازه ۵.۵ اینچ برای پی ۱۰ پلاس) استفاده کرده است. تراکم پیکسلی P10 به 432 پیکسل در اینچ می‌رسد و رنگ‌ها در این پنل IPS کاملا زنده و جذاب ساخته می‌شوند. حداکثر روشنایی صفحه‌نمایش پی ۱۰ برای استفاده از گوشی در زیر تابش مستقیم نور آفتاب کافی است و تصاویر به وضوح دیده می‌شوند. کنتراست بالای تصویر و عمق رنگ زیاد باعث شده که رنگ‌های سفید و مشکی در پی ۱۰ بسیار واقعی به نظر برسند. با اینکه حاشیه‌های صفحه‌نمایش به اندازه کافی باریک هستند ولی در رقابت با پرچمداران امسال بازنده خواهد بود و تنها ۷۱.۲ درصد از پنل جلویی گوشی به صفحه‌نمایش تعلق دارد.


نرم‌افزار

huawei-p10

پی ۱۰ به اندروید ۷.۰ مجهز است و هوآوی از نسخه ۵.۱ رابط کاربری EMUI بر روی این پلتفرم استفاده کرده است تا قابلیت‌های اختصاصی خود را به کاربرانش ارائه دهد. در این نسخه از رابط کاربری EMUI شاهد حذف منوها و امکانات کم کاربرد نسخه‌های پیشین هستیم و به طور کلی هنوز هم این رابط کاربری از بهترین رابط‌های موجود برای اندروید می‌باشد. هوآوی مدعی شده است در این نسخه از رابط کاربری، ۵۰ درصد از امکانات تنها با دو بار لمس صفحه و ۹۰ درصد از فرآیند‌ها تنها با سه بار لمس صفحه انجام خواهند شد. مانند گذشته امکان تهیه اسکرین شات با دو بار ضربه زدن به نمایشگر و تهیه ویدیو با دوبار ضربه زدن با دو انگشت به صورت همزمان امکان پذیر است.


huawei-p10

سخت افزار

هوآوی چیپ‌ست اختصاصی خود را در پی ۱۰ نیز به کار گرفته است. این چیپ‌ست به یک پردازنده‌ی ۸ هسته‌ای با نام Kirin 960 مجهز است که دارای۴ هسته‌ی ۲.۴ گیگاهرتزی مبتنی بر معماری Cortex A73 و ۴ هسته‌ی ۱.۸ گیگاهرتزی مبتنی بر معماری Cortex A53 می‌باشد. در کنار پردازنده اصلی، پردازنده گرافیکی Mali-G71 MP8 بر روی این چیپ‌ست قرار دارد که 180 درصد قدرتمندتر از نسل پیشین خود می‌باشد. البته این SoC از واقعیت مجازی و پلتفرم DayDream گوگل پشتیبانی می‌کند و می‌توان با پی ۱۰ از اپلیکیشن‌های واقعیت مجازی نیز استفاده کرد. هوآوی برای بهبود سرعت پی ۱۰ دو مکانیزم جدید ایجاد کرده است. ابتدا برای تخلیه حافظه، نرم‌افزار خود را بهبود داده است و از فایل سیستم جدیدی با نام F2FS استفاده کرد است که مانع تکه تکه شدن fragmetation فایل‌های می‌شود و دسترسی به اطلاعات سریع‌تر می‌شود، دوم اینکه پی ۱۰ از تکنولوژی فشرده‌سازی اطلاعات پیش از ذخیره‌سازی بهره می‌برد و ترکیب این دو مکانیزم باعث شده سرعت پی ۱۰ به مقدار قابل توجهی افزایش یابد. در کنار 4 گیگابایت حافظه رم و ۶۴ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی (۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی برای پی ۱۰ پلاس)، امکان استفاده از کارت حافظه خارجی نیز در پی ۱۰ وجود دارد و در این زمینه با مشکل روبرو نخواهید شد. پی ۱۰ از یک باتری ۳۲۰۰ میلی‌آمپر ساعتی (3750میلی‌آمپر ساعتی برای پی ۱۰ پلاس) استفاده می‌کند که باعث می‌شود بتوانید تا یک روز به راحتی کارهایتان را بدون نیاز به شارژ مجدد گوشی انجام دهید. در تست‌های انجام شده پی ۱۰ موفق شده ۱۲ ساعت وب‌گردی را با یک بار شارژ پشتیانی کند. هوآوی پی ۱۰ از یک اسپیکر تک کاناله قدرتمند استفاده می‌کند که کیفیت بالایی حتی در آخرین میزان حجم صدا دارد و کاملا رضایت بخش است.


دوربین

huawei-p10

هوآوی در پی۱۰ نیز از دوربین دوگانه استفاده کرده است، دوربین‌هایی که با همکاری لایکا (شرکت آلمانی معتبر در زمینه تولید دوربین‌ و لنز با کیفیت) ساخته شده‌اند البته این همکاری بیشتر در زمینه نرم‌افزاری بوده و لنز و سنسور هیچ‌کدام توسط لایکا تولید نشده‌اند. دوربین‌های به کار رفته در P10 از مدل Leica Dual Camera 2.0 می‌باشند که از تکنولوژی جدیدی برای ثبت عکس‌های پرتره استفاده می‌کند. دوربین اصلی پی ۱۰ از یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی معمولی استفاده می‌کند اما در کنار دوربین اصلی هوآوی از یک سنسور ۲۰ مگاپیکسلی مونوکروم برای دوربین دوم استفاده کرده است. گشودگی دریچه دیافراگم هر دوی این سنسورها به عدد f/2.2 می‌رسد. هوآوی برای دوربین سلفی پی ۱۰ نیز از یک سنسور ۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.9 استفاده کرده است تا در شرایط کم نور باز هم عکس‌های قابل قبولی ثبت شود. از جمله امکانات به کار رفته در دوربین پی ۱۰ می‌توان به سیستم چهار-به-یک هیبریدی برای فوکوس روی سوژه، لرزش‌گیر اپتیکال ۶ محوره و زوم هیبریدی اشاره کرد. در سیستم چهار-به-یک هیبریدی برای فوکوس از اطلاعات مربوط به کنتراست، تشخیص فاز، فوکوس لیزری و عمق تصویر استفاده می‌شود تا به سریع‌ترین حالت ممکن بر روی سوژه موردنظر فوکوس انجام شود. در تکنولوژی زوم هیبریدی Hybrid Zoom از اطلاعات به دست آماده توسط سنسور ۲۰ مگاپیکسلی استفاده می‌شود تا بدون کمترین افت کیفیت، بتوان بر روی عکس‌های ضبط شده توسط سنسور ۱۲ مگاپیکسلی زوم کرد. همانطور که گفته شد هوآوی برای بالا بردن تصویر ضبط شده توسط پی ۱۰ از اطلاعات به دست آمده توسط هر دو سنسور استفاده می‌کند و همکاری هوآوی و لایکا باعث به وجود آمدن یک الگوریتم نرم‌افزاری قوی برای ثبت تصاویری با کیفیت مشابه به دوربین‌های DSLR شده است. البته باز هم در حالت HDR و مواقعی که یک نور پس‌زمینه در صحنه وجود دارد، تصاویر ثبت شده کیفیت خود را از دست می‌دهند و رنگ‌ها به‌هم ریخته می‌شوند. همچنین امکان ضبط ویدیو با کیفیت 4K در پی ۱۰ وجود دارد و در این زمینه نیز، دوربین پی۱۰ قدرت کافی را دارد.

huawei-p10

جمع بندی

هوآوی P10 یک گوشی همه چیز تمام چینی است که می‌توانید روی کیفیت ساخت آن نیز حساب باز کنید. دوربین‌های دوگانه، استفاده از اندروید ۷.۰، زیبایی در طراحی و ساخت، اسپیکر قدرتمند، پردازنده سریع، امکانات نرم‌افزاری کاربردی ویژگی‌های مثبت پی ۱۰ هستند که می‌تواند نظر هر خریداری را به خود جلب کند.


نقاط قوت

  • نمایشگر با پنل LCD
  • پردازنده 
  • اندروید ۷.۰
  • دوربین دوگانه 20 مگاپیکسل و ۱۲ مگاپیکسلی
  • پردازنده ۸ هسته‌ای کارین ۹۶۰
  • دو سیم‌کارت

نقاط ضعف

  • لک پذیری بدنه
  • مشکلات معدود نرم‌افزاری

وابسته

امتیازات

0 ( 0 نظر)
برای نظر گذاشتن نیازمند لاگین به سایت هستید.