طراحی سایت

دسته‌بندی مطالب

  • جدیدترین
  • محبوب‌ترین
  • برچسب‌ها

آرشیو مطالب بازاریاب

هم اکنون مشترک خبرنامه شوید

نام

اپل iPhone 7 Plus، شوالیه کوپرتینویی‌ها

اپل iPhone 7 Plus، شوالیه کوپرتینویی‌ها

اپل، نامی آشنا و لوکس برای گجت‌های هوشمند، با ارزش‌ترین کمپانی جهان و مهره اصلی در بازار تلفن‌های همراه حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. کیفیت ساخت بالا، زیبایی خاص و یک سیب گاز خورده تمام آن چیزی است که باعث شده اپل طرفداران دو آتشه‌ای داشته باشد که برای خرید محصولات جدید این شرکت، جلوی اپل استورها صف بکشند و منتظر بمانند. کوپرتینویی‌ها پرچم‌داران جدید خود را با نام‌های آیفون ۷ و ۷ پلاس معرفی کردند و طبق سنت جدید اپل نسخه پلاس پرچم‌دار اصلی می‌باشد. با بازاریاب برای نقد و بررسی پرچم‌دار اصلی اپل همراه باشید.


طراحی و ساخت

iphone-7plus

بر خلاف روند همیشگی اپل با وجود گذشت دو سال باز هم طراحی قبلی خود را تکرار کرد و نسل هفتم پرچم‌داران این شرکت از لحاظ ظاهری شباهت زیادی به نسل ششم خود دارند. بااین‌حال تغییرات جزئی مانند تغییر محل نوار آنتن و ملایم شدن برآمدگی دوربین، طراحی قبل را بهبود بخشیده‌اند ولی در کلیات چیزی تغییر نکرده است. اولین تغییراتی که با در دست گرفتن آیفون 7 پلاس متوجه آن خواهید شد، ماژول دوگانه دوربین و تغییر کلید فیزیکی Home به یک کلید لمسی می‌باشد که در ادامه بیشتر راجع به آن صحبت خواهیم کرد. اما در زمینه طراحی آیفون ۷ پلاس از سایر گوشی‌های ۵.۵ اینچی بزرگتر است. اپل برای اینکه بتواند حرف جدید در طراحی داشته باشد دو رنگ جدید را به رنگ‌بندی آیفون‌ها اضافه کرده است. رنگ‌های مشکی مات و مشکی جت بِلک از دید اپل همه آن چیزی هست که برای ایجاد حس تفاوت در کاربران نیاز است. نکته جالب اینجاست که خود اپل نیز اعتراف کرده است که آیفون‌های جت بلک احتمالاً در همان ۲۴ ساعت اول خط و خش می‌پذیرند و بسیار هم لک‌پذیر هستند. حتی لباس‌های نخی نیز باعث می‌شوند که بر روی آیفون ۷ پلاس بلک جت خش بیافتد اما باید اعتراف کرد که این رنگ بسیار جذاب به نظر می‌رسد. اپل با حذف دکمه فیزیکی هوم و همچنین حذف جک ۳.5 میلی‌متری صدا موفق شد که اولین گوشی ضد آب خود را با گواهی IP67 تولید کند. همان‌طور که گفته شد اپل دکمه فیزیکی هوم را حذف کرده است و به جای آن یک کلید لمسی قرار داده است، شاید روزهای اول کار کردن با این دکمه برای شما سخت باشد ولی وقتی به آن عادت کنید به مزایای آن پی خواهید برد. نکته دیگر اینکه، از این به بعد شاهد لق زدن دکمه هوم به خاطر استفاده زیاد نخواهید بود. البته اپل برای القای حس کلیک به انگشت شما از یک موتور لرزنده Taptic در زیر این دکمه استفاده کرده است که با ایجاد ۳ سطح لرزش، حالت فیزیکی دکمه هوم را برای شما شبیه‌سازی می‌کند. به لطف این تغییر اپل توانسته سنسور اسکنر اثر انگشت زیر این کلید را به سطح کلید نزدیک‌تر کند و این تغییر باعث بهبود عملکرد این سنسور شده است. به طور کلی محسوس‌ترین تغییرات در ظاهر آیفون ۷ پلاس مربوط به حذف جک 3.5 میلی‌متری صدا، تبدیل دکمه فیزیکی Home به یک دکمه لمسی و دوگانه شدن دوربین اصلی این گوشی می‌باشد و در سایر موارد آیفون ۷ پلاس کاملاً به نسل قبلی خود شبیه است. آیفون ۷ پلاس با ابعاد 158.2 در 77.9 در 7.3 میلی‌متری و وزن 188 گرمی خود، یک فبلت سنگین محسوب می‌شود.

 


 

iphone-7plus

iphone-7plus

صفحه‌نمایش

کوپرتینویی‌های برای iPhone 7 Plus باز هم از همان پنل 5.5 اینچی iPhone 6 Plus با رزولوشن Full HD و تراکم پیکسل 401 در واحد اینچ استفاده کرده است. معلوم نیست چرا اپل بر استفاده از پنل‌های IPS LCD با رزولوشن Full HD1080p‌ اصرار دارد در حالی که پرچم‌داران اندرویدی از پنل‌های AMOLED با رزولوشن QHD  برای جلب نظر مشتریان استفاده می‌کنند. البته ناگفته نماند که پنل LCD استفاده شده در آیفون ۷ پلاس کیفیت بالایی دارد و تجربه خوبی را ارائه می‌دهد اما در رقابت با پنل‌های آمولد قطعاً شکست می‌خورد. اپل در این پنل طیف وسیع‌تری از رنگ‌ها را پشتیبانی می‌کند و هنوز هم می‌توانید مانند همیشه روی کیفیت صفحه‌نمایش آیفون‌های جدید حساب باز کنید. به گفته اپل، حداکثر روشنایی نمایشگر آیفون ۷ پلاس نسبت به نسل قبل 25 درصد افزایش یافته است و مشاهده محتوا صفحه در زیر تابش مستقیم نور خورشید به راحتی ممکن است. دقت نمایش رنگ‌ها، کنتراست و بازه روشنایی در صفحه‌نمایش آیفون ۷ پلاس سطح بسیار بالایی دارند و واقعاً مشکلی در این زمینه وجود ندارد.


نرم‌افزار

iphone-7plus

اپل در آیفون ۷ پلاس از نسخه دهم سیستم‌عامل اختصاصی خود استفاده کرده است. نسخه دهم سیستم‌عامل iOS اپل از نظر ظاهری نسبت به نسل قبل تغییری خاصی نداشته است و همه تغییرات ایجاد شده در راستای بهتر شدن تجربه کاربری شکل گرفته‌اند. اپل در iOS 10 امکان پشتیبانی از ویجت‌ها را اضافه کرده است و یک صفحه‌ی خاص برای ویجت‌ها در نظر گرفته است. امکان حذف آیکون برنامه‌های پیش‌فرض از دیگر امکانات کاربردی این نسخه می‌باشد. اپلیکیشن iMessage بیشترین تغییرات را به خود دیده است و علاوه بر تغییرات ظاهری، پشتیبانی از استیکرها و امکان ایجاد واترمارک بر روی عکس و تغییر پس‌زمینه چت از مهم‌ترین تغییرات این اپلیکیشن محسوب می‌شوند. همچنین در iOS 10 اپل API سیری را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار داده است تا عملکرد دستیار صوتی اپل گسترش یابد و باید شاهد کاربردی‌تر شدن آن باشیم. هماهنگی بسیار بالای نرم‌افزار و سخت‌افزار و پشتیبانی طولانی از گوشی شما باعث می‌شود که آی او اس 10 یک گزینه عالی و دلیلی محکم برای کاربران آیفون باشد و به دنیای متن باز اندروید مهاجرت نکنند.


iphone-7plus

سخت‌افزار

اپل طبق روال هر ساله‌ی شرکت، به همراه نسل جدید گوشی‌های خود، یک پردازنده جدید نیز معرفی کرده است. نسل جدید سیستم روی یک چیپ‌های اپل با نام A10 Fusion بر اساس لیتوگرافی 16 نانومتری تولید شده است و مانند همیشه اپل اطلاعات بیشتری از این پردازنده در اختیار قرار نداده است. A10 اولین پردازنده ۴ هسته‌ای هست که در دل یک آیفون قرار گرفته است. ۲ هسته قدرتمند در کنار دو هسته با توان پایین‌تر برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی، این تمام چیزی است که در مورد پردازنده آیفون ۷ پلاس می‌دانیم. البته کارشناسان احتمال می‌دهند سرعت این پردازنده به 2.4 گیگاهرتز می‌رسد و بنا به گفته خود اپل این پردازنده نسبت به پردازنده‌های A9 تا 40٪ قوی‌تر شده است. ۳ گیگابایت حافظه رم در کنار این پردازنده، اجرای تمام اپلیکیشن‌های موجود در اپ‌استور را نوید می‌دهد. البته برای اجرای بازی‌ها و اپلیکیشن‌های گرافیکی آیفون از یک پردازنده گرافیکی ۶ هسته‌ای استفاده می‌کند. آیفون ۷ پلاس با ظرفیت‌های ۳۲، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت ارائه می‌شود و مانند همیشه خبری از پشتیبانی کارت حافظه خارجی نیست و باید در انتخاب خود حتماً ظرفیت را در نظر بگیرید.

iphone-7plus

 آیفون ۷ پلاس هم‌چنین به یک اسپیکر دوگانه استریو مجهز است که یک تغییر بسیار مثبت محسوب می‌شود. البته تنها یکی از اسپیکرها در زیر گوشی قرار دارد و دومین اسپیکر در پنل جلویی و در قسمت اسپیکر مربوط به مکالمات تعبیه شده است. با اینکه جهت پخش صدا در این دو اسپیکر متفاوت است اما کیفیت بالا و حجم صدای زیاد این اسپیکرها تجربه کاربری خوبی را ایجاد می‌کنند به‌ویژه اینکه حضور اسپیکر در پنل جلویی گوشی هنگام تماشای فیلم تجربه بسیار خوبی را برای شما به ارمغان خواهد آورد. همچنین حذف جک 3.5 میلی‌متری صدا در نسل هفتم آیفون چیزی است که اپل آن را شهامت خود خوانده است و باعث شده تجربه صوتی کاملاً جدیدی را با آیفون ۷ پلاس داشته باشید. کیفیت بالای هدفون‌های بیتس که مالکیت آن به اپل تعلق دارد همان چیزی است که باعث می‌شود شما مطمئن باشید کیفیت صدای خروجی هندزفری Earpod کاملاً رضایت‌بخش خواهند بود. البته حذف جک ۳.۵ میلی‌متری صدا به اپل این امکان را داده است که فضای بیشتری در دست داشته باشد و بتواند ظرفیت باتری را بیشتر کند و موتور Taptic را در زیر دکمه لمسی هوم قرار دهد. البته اپل Earpod ها را به صورت بی‌سیم تولید کرده است تا مشکلی در اتصال آن‌ها به آیفون ۷ پلاس خود نداشته باشید ولی امکان استفاده از هندزفری‌های معمولی با استفاده از تبدیلی که به درگاه لایتینگ متصل می‌شود نیز وجود دارد، بنابراین درگاه لایتینگ از این به بعد دیگر فقط برای اتصال شارژر به کار نمی‌رود. همان‌طور که گفته شد حذف جک 3.5 میلی‌متری صدا به اپل کمک کرده است از یک باتری قوی‌تر در پرچم‌دار خود استفاده کند. آیفون ۷ پلاس از یک باتری با ظرفیت 2900 میلی‌آمپر ساعت استفاده می‌کند که در تست‌های انجام شده می‌تواند برای ۱۲ ساعت وبگردی شما را همراهی کند. با اینکه شارژدهی این گوشی بسیار مناسب است اما یک نکته بسیار غم‌انگیر وجود دارد، برای شارژ کامل باتری آیفون ۷ پلاس به ۳ ساعت زمان نیاز خواهید داشت و این یک زمان بسیار زیاد محسوب می‌شود.


دوربین

iphone-7plus

کوپرتینویی‌ها یک سنت فوق‌العاده دارند و در هر نسل از آیفون‌های خود یک تغییر مهم در دوربین اصلی گوشی ایجاد می‌کنند. آیفون ۷ پلاس نیز از این سنت پیروی کرده است و حالا شاهد استفاده از دوربین‌های دوگانه در آیفون هستیم. در کنار سنسور اصلی 12 مگاپیکسلی، آیفون از یک لنز تله‌فتو 56 میلی‌متری استفاده کرده است و با قابلیت زوم دو برابری اپتیکال خود باعث می‌شود هنگام زوم کردن روی سوژه، تصویر دچار افت کیفیت رایج در زوم‌های دیجیتال نشود. البته عدد دریچه دیافراگم این لنز f/2.8 می‌باشد و باعث می‌شود در محیط‌های کم نور نتوان از این لنز استفاده کرد ضمن اینکه تصاویر ثبت شده با این لنز نویز بیشتری دارند. سنسور اصلی نیز با لنز 28 میلی‌متری و زاویه دید وسیع، پیشرفت‌های مثبتی داشته است، دیافراگم با عدد f/1.8 در کنار فلش 4 رنگ آیفون ۷ پلاس، برای ثبت عکس در محیط‌های کم‌نور و تاریک کاملاً آماده هستند. رنج داینامیک، ثبت تصاویر ماکرو و افکت بوکه شدن پس‌زمینه تصویر نیز به صورت محسوسی پیشرفت داشته‌اند. اپل برای دوربین سلفی از سنسور ۷ مگاپیکسلی استفاده کرده که تصاویری با کیفیت و وضوح بالا ثبت می‌کند. به طول کلی می‌توان گفت مانند همیشه دوربین‌های آیفون از بهترین‌های بازار هستند.


جمع‌بندی

iphone-7plus

آیفون ۷ پلاس از لحاظ ظاهری تغییر خاصی نسبت به نسل قبل نداشته است اما تغییرات شکل گرفته در قلب این گوشی باعث می‌شود تا بتوانیم حدس بزنیم اپل برای نسل بعدی آیفون‌های خود در چه مسیری حرکت می‌کند. اما این بدان معنا نیست که آیفون ۷ پلاس حرف جدیدی برای گفتن نداشته باشد. استفاده از دوربین دوگانه، یک فلش LED با ۴ طیف نوری، حذف جک 3.5 میلی‌متری صدا و تبدیل کلید فیزیکی Home به یک دکمه لمسی مهم‌ترین تغییراتی هستند که در کنار قوی‌تر شدن سخت‌افزار این گوشی می‌توان از آن‌ها نام برد.


نقاط قوت

  • صفحه‌نمایش با کیفیت
  • کیفیت ساخت بالا
  • دوربین قدرتمند
  • ضد آب
  • پردازنده سریع

نقاط قوت

  • حذف جک 3.5 میلی‌متری صدا
  • زیاد بودن حاشیه‌های نمایشگر
  • لک و خش پذیری رنگ جت بلک
  • عدم پشتیبانی از کارت حافظه جانبی

وابسته

امتیازات

0 ( 0 نظر)
برای نظر گذاشتن نیازمند لاگین به سایت هستید.