طراحی سایت

دسته‌بندی مطالب

  • جدیدترین
  • محبوب‌ترین
  • برچسب‌ها

آرشیو مطالب بازاریاب

هم اکنون مشترک خبرنامه شوید

نام

سامسونگ گلکسی نوت ۵، دفترچه یادداشت هوشمند

  • 1396/02/02 04:43:00 ق.ظ
  • تعداد نمایش 852
  • بازگشت
سامسونگ گلکسی نوت ۵، دفترچه یادداشت هوشمند

گلکسی نوت ۵ همه آن چیزی که نیاز است تا شما قلم و کاغذ را کنار بگذارید، در خودش دارد. یک «دفترچه هوشمند» بهترین نامی است که می‌توانیم برای توصیف نوت ۵ به کار ببریم. سامسونگ تمام سعی خود را کرده است تا یک فبلت قدرتمند تولید کند و اگر بخواهیم صادق باشیم، این شرکت کره‌ای به هدف خود رسیده است و گلکسی نوت ۵ دقیقاً همان چیزی است که باید باشد.

galaxy-note5

طراحی و ساخت

حالا دیگر سامسونگ یک طراح قدرتمند برای گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود و همین امر باعث شده طراحی Note 5 بتواند در سطح گوشی‌های لوکس و زیبا قرار بگیرد. سامسونگ از اولین اصل گوشی‌های لوکس امروزی که استفاده از شیشه و فلز در ساخت بدنه می‌باشد، به خوبی پیروی کرده است و نوت ۵ از ترکیب این دو عنصر متولد شده است. قاب شیشه‌ای پشت گوشی که البته با پوشش گوریلاگلس نسل ۴ محافظت می‌شود با انحنای خیلی زیبا که بی‌شباهت به صفحه‌نمایش گوشی‌های سری «اج» این شرکت هم نیست، به فریم فلزی متصل شده است. سنسور سنجش ضربان قلب و لوگوی سامسونگ در کنار دوربین اصلی و فلاش LED دوبل روی این قاب شیشه‌ای قرار گرفته‌اند. همین کیفیت و زیبایی را می‌توان در طراحی جذاب اما تکراری پنل جلویی Galaxy Note 5 نیز مشاهده کرد. تکراری از این لحاظ که اگر این فبلت را از ۱۰۰ متری هم نگاه کنید به راحتی متوجه خواهید شد که سامسونگ در طراحی آن نقش داشته است چرا که معمولاً مجموعه‌ی کلید فیزیکی «خانه» در میان دو کلید لمسی به سامسونگ مربوط می‌شود. پنل روبرو البته میزبان یک صفحه‌نمایش بزرگ است و حاشیه‌های صفحه‌نمایش تا جای ممکن کاهش یافته‌اند تا اندازه این گوشی بیش از حد بزرگ نشود و همین نکات باعث می‌شود که بگوییم سامسونگ یک طراح قدرتمند گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود. البته ضرورت وجود دوربین سلفی، اسپیکر مربوط به مکالمات و مجموعه‌ای از سنسورهای مهم در گوشی، باعث شده سامسونگ یک حاشیه نسبتاً ضخیم به بالای صفحه‌نمایش نوت ۵ اضافه کند که کاملاً منطقی و معقول است. بعد از بررسی پنل‌ها نوبت فریم فلزی و لبه‌های مختلف گوشی است تا بتوانیم به یک جمع‌بندی کلی در مورد طراحی نوت ۵ برسیم. اول از لبه بالایی گوشی شروع می‌کنیم، در این لبه سه عنصر مختلف قرار گرفته‌اند، اسلات مربوط به سیم‌کارت، میکروفون دوم برای حذف صدای اطراف و دو نوار پلاستیکی برای آنتن‌دهی بهتر اعضای لبه بالایی گوشی هستند. تنها عضو لبه سمت راست کلید پاور و در لبه سمت چپ شاهد کلیدهای تنظیم حجم صدا که جدا از هم قرار دارند، می‌باشیم. شلوغ‌ترین لبه، لبه پایینی نوت ۵ است که میزبان درگاه جک 3.5 میلی‌متری هدفون، درگاه mini-USB، سوراخ‌های مربوط به اسپیکر اصلی، قلم هوشمند گوشی، میکروفون اصلی و دو نوار پلاستیکی مشابه آنچه در لبه بالایی بود، هست.


«طراحی گلکسی نوت ۵ بسیار زیبا و با کیفیت است. نوت ۵ یک گوشی لوکس بزرگ است که علاقه‌مندان زیادی پیدا خواهد کرد. استفاده از شیشه در پشت دستگاه با اینکه باعث لک‌پذیر شدن و لیز بودن گوشی شده است اما در زیباتر شدن نوت ۵ تأثیر به سزایی داشته است. به طور کلی از دید ما این گوشی با ابعاد 15.35 در 78.6 در 8.5 میلی‌متری خود، واقعاً زیبا و خواستنی طراحی شده است.»

 


صفحه‌نمایش

galaxy-note5

پیش از هر چیزی باید بگوییم که مطمئن باشید سامسونگ حتی اگر یک سنگ هم تولید کند، بهترین صفحه‌نمایش را در آن به کار می‌گیرد. داشتن صفحه‌نمایش فوق‌العاده و با کیفیت نه‌تنها تخصص سامسونگ بلکه نماد سامسونگ است. نمایشگر سوپر آمولد ۵.۷ اینچی با رزولوشن QHD چیزی است که سامسونگ برای نوت ۵ خلق کرده است. شاید در نگاه اول مشخصات این صفحه‌نمایش با نوت ۴ یکسان باشد ولی کافیست آن‌ها را به صورت عملی امتحان کنید تا متوجه شوید که صفحه‌نمایش نوت ۵ حتی از صفحه‌نمایش عالی نوت ۴، عالی‌تر است. وضوح تصاویر، زاویه دید بسیار گسترده، عمق رنگ مشکی کامل و حداکثر روشنایی بالا، این پنل را متفاوت کرده‌اند. به خودی خود پنل‌های AMOLED برای نمایش تصویر در زیر تابش نور مستقیم خورشید مشکلی ندارند ولی اگر هم مشکلی وجود داشته باشد، نوت ۵ آن‌قدر روشنایی زیادی را به صفحه‌نمایش خود تزریق می‌کند که تصاویر را مثل روز روشن ببینید. هر چقدر هم بخواهیم توضیح دهیم که چقدر این صفحه‌نمایش روشن است نمی‌توانیم و به این بسنده می‌کنیم که حداکثر روشنایی نمایشگر نوت ۵ به 620 نیت می‌رسد و دیگر لازم نیست بگوییم گوشی‌های سامسونگ در زمینه صفحه‌نمایش همه رقیبان را شکست می‌دهند حتی رقبایی که تولید کننده صفحه‌نمایش آن‌ها خود سامسونگ است.


«زاویه دید عالی، عمق رنگ زیاد، رزولوشن QHD، تراکم پیکسل مناسب و حداکثر روشنایی 620 نیت چیزهایی هستند که باعث می‌شوند بگوییم صفحه‌نمایش Galaxy Note 5 فوق العاده است.»


galaxy-note5

نرم‌افزار

نوت ۵ به اندروید ۵.۱.۱ مجهز است که به رابط کاربری اختصاصی سامسونگ یعنی تاچ‌ویز مجهز شده است. صفحه‌نمایش بزرگ این سری از محصولات سامسونگ اجازه اجرای قابلیت مالتی‌تسکینگ را به خوبی دارند و تجربه خوبی از این حالت را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. اجرا و مشاهده هم‌زمان چند برنامه به صورت هم‌زمان در نوت ۵ بسیار روان‌تر و دل‌نشین‌تر از نوت ۴ صورت می‌گیرد و تمام امکاناتی که نوت ۴ در اختیار شما قرار داشت در نوت ۵ بسیار سریع‌تر عمل می‌کنند.


سخت‌افزار

galaxy-note5

غول بزرگ جثه سامسونگ را پردازنده Exynos 7430 که توسط همین کمپانی تولید شده است، مدیریت می‌کند. اگزینوس ۷۴۳۰ سامسونگ ۸ هسته دارد. ۴ هسته پرمصرف با فرکانس 2.1 گیگاهرتز برای پردازش‌های سنگین و ۴ هسته مقرون‌به‌صرفه با فرکانس ۱.۵ گیگاهرتز برای پردازش‌های آسان. استفاده از لیتیوگرافی ۱۴ نانومتری به سامسونگ این امکان را داده تا ترانزیستورهای بیشتری را در فضای کمتری قرار دهد، درحالی‌که مصرف پردازنده و گرمای تولیدشده توسط آن نیز کاهش می‌یابد. گلکسی نوت ۵ در تست‌ها کاملاً موفق ظاهر شده است و توانسته خودش را به بهترین شکل ممکن اثبات کند. البته این پردازنده سرعت بالای خود را تا حد زیادی به حافظه رم ۴ گیگابایتی‌ای که اطلاعات را برای پردازنده آماده می‌کند مدیون است. این سخت‌افزار قدرتمند است که اجرای نرم و روان برنامه‌ها و قابلیت مالتی‌تسکینگ را ممکن ساخته است و سهم زیادی در موفقیت این گوشی دارد. سامسونگ البته برای این پردازنده کم‌مصرف یک منبع تغذیه 3000 میلی‌آمپر ساعتی استفاده کرده است. باتری نوت ۵ با اینکه در مقایسه با نوت ۴ ضعیف‌تر شده است ولی پردازنده کم‌مصرف این گوشی باعث می‌شود که این ضعف جبران شود و در استفاده‌های روزمره تا یک روز باتری نوت ۵ دوام می‌آورد به شارژ مجدد نیاز ندارد. حسگر اثر انگشت که در زیر دکمه هوم و سنسور سنجش ضربان قلب که در قاب پشتی قرار گرفته است، از جمله سنسورهای تازه‌ای هستند که به دنیای گوشی‌های هوشمند وارد شده‌اند. نوت ۵ البته دیگر به درگاه اینفرارد مجهز نیست و نمی‌توان از آن برای کنترل لوازم خانگی استفاده کرد.


«اگزینوس ۷۴۳۰و حافظه رم ۴ گیگابایتی جزو سخت‌افزارهای قدرتمند در میان رقبای موجود در بازار محسوب می‌شوند و جدای از بحث رقابت می‌توانند با سرعت بالای خود نیازهای کاربر را به راحتی مرتفع سازند»


galaxy-note5

دوربین

سنسور ۱۶ مگاپیکسلی IMX240 با f/1.9 چشم نوت ۵ است. این دوربین همان چیزی است که در نوت ۴ شاهدش بودیم و از لحاظ کیفیت حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. البته پیشرفت‌هایی نیز نسبت به دوربین نوت ۴ داشته است، استفاده از لرزشگر اپتیکال، فلش تک رنگ و سنسور مادون‌قرمز برای تشخیص نور پیشرفت‌های مهمی هستند که در هنگام عکاسی به شما کمک زیادی خواهند کرد. تصاویر ثبت شده با دوربین نوت ۵ کیفیت بالایی دارند، نویز کمی در تصاویر وجود دارد و بسیار شفاف می‌باشند. البته نقطه قوت دوربین نوت ۵ رابط کاربری و نرم‌افزاری است که سامسونگ برای آن در نظر گرفته است. دسترسی سریع به دوربین با دوبار فشردن کلید Home اولین ویژگی مهم دوربین است که دوست داشتیم به آن اشاره کنیم. نکته بعدی این است که پنل کاملی از تنظیمات و حالت‌های مختلف عکاسی و فیلم‌برداری از طریق رابط کاربری دوربین در دسترس هستند و امکانات زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهند.


«دوربین گلکسی نوت ۵ یک دوربین قوی محسوب می‌شود اما چیزی که این دوربین را متفاوت کرده است امکانات و تنظیمات متعددی است که از طریق رابط کاربری نرم‌افزار دوربین در اختیار کاربر قرار می‌گیرد و ما را سامسونگ را بابت این عملکرد خوب شایسته تقدیر می‌دانیم»


قلم هوشمند S-Pen

galaxy-note5

با توجه به اینکه یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها و دلایل برتری نوت ۵ نسبت به سایر رقبایش قلم هوشمند S Pen به کار رفته در این گوشی می‌باشد، ما تصمیم گرفتیم در بخشی جداگانه عملکرد این قلم را بررسی کنیم. سامسونگ برای نزدیک کردن عملکرد این قلم به دنیای فیزیکی و قلم واقعی تلاش زیادی کرده است و همین باعث شده که هنگام استفاده از S Pen حسی بسیار شبیه به آنچه هنگام نوشتن بر روی یک کاغذ به شما دست می‌دهد را احساس کنید. صفحه‌نمایش ۵.۷ اینچی نوت ۵ اندازه‌ای برابر یک دفترچه جیبی را دارد و احساس خوبی را هنگام نوشتن به شما منتقل می‌کند. برای شروع کار و استفاده از S Pen و خروج آن از بدنه گوشی باید آن را به داخل فشار دهید تا بیرون بیاید. اما بعد از آن‌که این مداد از گوشی خارج شد، به راحتی متوجه تغییرات ظاهری‌ای که نسبت به نسل قبلی خود داشته است متوجه خواهید شد. طول بیشتر، لاغر شدن و کوچک شدن کلیدی که روی بدنه قلم قرار گرفته است همه به بهبود ارگونومی این مداد کمک کرده‌اند. هنگامی‌که شما قلم را از جای خود خارج کنید یک صفحه سیاه با چهار گزینه «حذف»، «ذخیره»، «پاک‌کن» و «مداد» در بالای آن، ظاهر می‌شود. بنابراین با مصرف کم‌ترین انرژی و زمان شما می‌توانید یک متن را یادداشت کنید و البته چیزی که نوشته‌اید به صورت خودکار ذخیره می‌شود. از جمله ویژگی‌ها و امکانات نرم‌افزاری این قلم می‌توان به قابلیت‌های Air Command، Action Memo، Screen Write و Smart Select اشاره کرد.


«قلم S Pen شایسته بهترین تعریف‌ها و تمجیدها می‌باشد. عملکرد فوق‌العاده این قلم باعث می‌شود که حس نوشتن روی یک کاغذ الکترونیک را تجربه کنید و خیلی زود خواهید فهمید تا چه اندازه  به چنین امکاناتی نیاز داشته‌اید. قلم S Pen نقطه قوت گلکسی نوت ۵ می‌باشد و سامسونگ با این ضربه می‌تواند حریفان قدرتمند خود را به راحتی شکست دهد.»

جمع‌بندی

نوت ۵ حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و کارهای زیادی را می‌تواند به صورت هم‌زمان و با سرعت بالایی انجام دهد. بگذارید خیالتان را آسوده کنیم، نوت ۵ چیزی نیست که بتوان به راحتی از کنار آن گذشت و اگر ۱ ساعت از آن استفاده کنید معتادش می‌شوید. سامسونگ برای تولید این گوشی ایده‌های بسیار جذابی داشته است و همین باعث می‌شود که گلکسی نوت ۵ بتواند موفقیت‌های زیادی به دست آورد.


نقاط قوت

  • طراحی زیبا و چشم‌گیر
  • پردازنده قدرتمند
  • صفحه‌نمایش بسیار با کیفیت
  • مداد هوشمند کاربردی و فوق‌العاده
  • پشتیبانی از دو سیم کارت

نقاط قوت

  • عدم پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
  • لک‌پذیر بودن قاب گوشی
  • باتری ضعیف‌تر نسبت به نسل قبل

وابسته

امتیازات

0 ( 0 نظر)
برای نظر گذاشتن نیازمند لاگین به سایت هستید.