طراحی سایت

دسته‌بندی مطالب

  • جدیدترین
  • محبوب‌ترین
  • برچسب‌ها

آرشیو مطالب بازاریاب

هم اکنون مشترک خبرنامه شوید

نام

نقد و بررسی سامسونگ Galaxy J1 2016

نقد و بررسی سامسونگ Galaxy J1 2016

سامسونگ سهم زیادی از بازار گوشی‌های هوشمند را به خود اختصاص داده است و درصد زیادی از موفقیتش را مدیون گوشی‌های میان‌رده خود است که اتفاقا جامعه مشتریان بسیار گسترده‌ای دارد. بر خلاف اپل که فقط بازار پرچمداران را هدف گرفته است، سامسونگ تمام بازار را می‌خواهد. البته سامسونگ در این بازار هم رقبای بزرگی دارد ولی پیچدگی این بازار کمتر است، گوشی‌های مختلف با مشخصات نه‌چندان بالا  در رنگ‌ها و اندازه‌های مختلف بازار میان‌رده‌ها را قبضه کرده‌اند اما چیزی که در این بازار مهم است و به موفقیت می‌انجامد داشتن قیمت مقرون به صرفه است و همین امر باعث می‌شود رقیب اصلی سامسونگ در این بازار هوآوی و کمپانی‌های چینی‌ای باشند که می‌توانند با کمترین هزینه گوشی‌های مختلفی تولید کنند. با این حال سامسونگ باز هم در این زمینه یک کمپانی کاملا موفق محسوب می‌شود و حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. گوسی دو سیم‌کارت گلکسی J1 مدل 2016 یکی از همین میان‌رده‌های مقرون به صرفه است که در سایه پرچمدار امسال سامسونگ یعنی گلکسی S7 به بازار ارائه می‌شود تا طرفداران سامسونگ بتوانند یک محصول از این کمپانی را در جیب خود داشته باشند.

طراحی و ساخت

galaxy-j1-2016

طراحی کلی این گوشی از پرچمدار امسال سامسونگ یعنی S7 پیروی کرده است اما لازم نیست بگوییم که جنس بدنه جی ۱ چیست چرا که احتمالا با دیدن قیمت گوشی به راحتی می‌توانید حدس بزنید که از پلاستیک‌های معروف سامسونگ استفاده شده است. البته منصفانه نیست که به خاطر جنس بدنه این گوشی سامسونگ را نکوهش کنیم چرا که تقریبا همه گوشی‌های میان‌رده موجود در بازار لباس پلاستیکی به تن دارند و این چیزی نیست که ضعف محسوب شود و حتی باعث می‌شود که بتوان قاب گوشی را عوض کرد و همین امر باعث می‌شود جایگاه مربوط به سیم‌کارت و حافظه‌خارجی به داخل بدنه گوشی منتقل شوند و در فریم گوشی شاهد کنده کاری‌های مختلف نباشیم. به طور کلی طراحی Galaxy J1 2016 یک طراحی خوب و مناسب است. ضخامت و وزن اندک این گوشی امتیاز‌های مثبت طراحی این گوشی محسوب می‌شوند.


صفحه نمایش

galaxy-j1-2016

وقتی می‌خواهید در مورد نمایشگر یک گوشی سامسونگی تحقیق کنید مطمئنا شگفت‌زده می‌شوید. تولید نمایشگر قدرتمند با گوشت و خون سامسونگ عجین شده است و این فرهنگی است که در تک تک موی‌رگ‌های این شرکت جریان دارد. این‌ها را می‌گوییم تا وقتی شنیدید این گوشی ارزان قیمت به نمایشگر سوپرآمولد مجهز است نگویید اشتباهی رخ داده است. درست فهمیدید، سامسونگ در این گوشی از یک پنل سوپرآمولد استفاده کرده است. البته رنگ‌های نمایش داده شده اشباع شده هستند و باعث می‌شود تصاویر به صحنه‌های واقعی شبیه نباشند. از طرفی دیگر مهم‌ترین مشکل این نمایشگر ۴.۶ اینچی به خود آن مربوط نمی‌شود بلکه به عدم استفاده از سنسور تشخیص نور محیط است که باعث می‌شود شدت نور صفحه به صورت هوشمند تنظیم نشود و واقعا جای خالی آن در J1 حس می‌شود. به طور کلی کیفیت صفحه‌نمایش این گوشی کاملا راضی کننده است و هنگام استفاده از آن ناراضی نخواهید بود.


نرم‌افزار

galaxy-j1-2016

Galaxy J1 به اندروید ۵.۱.۱ لالی‌پاپ مجهز است که از طریق رابط کاربری Touchwiz در اختیار کاربران قرار می‌دهد و به طور کلی امکانات خوبی را ارائه می‌دهد. این رابط کاربری به صورت کامل از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند و به خودی خود یکی از نکات مهم برای کاربران ایرانی می‌باشد.

سخت افزار


galaxy-j1-2016

گلکسی جی ۱ برای انجام پردازش‌های خود از پردازنده اگزینوس ۳۴۷۵ استفاده می‌کند. البته نتایج بنجمارک این پردازنده زیاد درخشان نیست و نمی‌توان گفت یک پردازنده قدرتمند محسوب می‌شود ولی این پردازنده با ۱ گیگابایت حافظه رم همراه شده است و به خوبی از پس پردازش‌های اصلی اندروید و برنامه‌های سبک بر می‌آید. با اینکه قدرت پردازش این گوشی زیاد بالا نیست ولی از کارت حافظه جانبی تا سقف ۱۲۸ گیگابایت در کنار ۸ گیگابایت حافظه داخلی پشتیبانی می‌کند. البته یکی مهم‌ترین قابلیت‌های سخت‌افزاری جی ۱ پشتیبانی از USB OTG می‌شود که به شما این امکان را می‌دهد که کیبورد، ماوس یا فلش مموری خود را به گوشی وصل کنید. از دیگر مشخصه‌های اصلی این گوشی می‌توان به پشتیبانی از دو سیم‌کارت به صورت هم‌زمان، پشتیبانی از شبکه‌های مخابراتی 3G و 4G و خوش‌دست بودن آن اشاره کرد. البته در کنار همه این قابلیت‌ها بد نیست بدانید که گلکسی J1 از یک باتری 2050  میلی‌آمپر ساعتی استفاده می‌کند که باعث می‌شود این گوشی بتواند تا 39 ساعت به صورت مداوم به پخش موزیک بپردازد.

دوربین

جی ۱ به یک دوربین باکیفیت ۵ مگاپیکسل و سنسور سلفی ۲ مگاپیکسلی مجهز است. امکانات مختلف و خوبی را در اختیار کاربر قرار می‌دهند و تصاویر ثبت شده نیز کیفیت قابل قبولی دارند اما این گوشی در شرایط نوری تاریک عملکرد خوبی ندارد.


جمع‌بندی

گلکسی جی۱ یک گوشی میان‌رده سبک وزن و لاغر محسوب می‌شود که امکانات خوبی را در اختیار شما قرار می‌دهد. صفحه‌نمایش با کیفیت و پشتیبانی از دو سیم‌کارت به صورت هم‌زمان و کارت حافظه خارجی از مهم‌ترین ویژگی‌های جی ۱ محسوب می‌شوند.


نقاط قوت

  • نمایشگر سوپرامولد
  • پشتیبانی از کانال 4G
  • باتری قدرتمند
  • قیمت مقرون به صرفه

نقاط ضعف

  • نبود حسگر نور محیط
  • سخت‌افزار متوسط

وابسته

امتیازات

0 ( 0 نظر)
برای نظر گذاشتن نیازمند لاگین به سایت هستید.