طراحی سایت

دسته‌بندی مطالب

  • جدیدترین
  • محبوب‌ترین
  • برچسب‌ها

آرشیو مطالب بازاریاب

هم اکنون مشترک خبرنامه شوید

نام

با قابلیت ترجمه همزمان فایل‌های پاورپوینت آشنا شوید

با قابلیت ترجمه همزمان فایل‌های پاورپوینت آشنا شوید

امسال مایکروسافت در کنفرانس سالیانه بیلد، امکانات زیادی را بر پایه سرویس‌های شناختی Cognitive Services معرفی کرد که یکی از جذاب‌ترین آن‌ها امکان ترجمه هم‌زمان ارائه یا Presentation Translator در پاورپوینت است. در جریان کنفرانس بیلد ۲۰۱۷ مایکروسافت، هری شام، معاون اجرایی بخش هوش مصنوعی مایکروسافت از این قابلیت پرده برداشت و به لطف این سرویس از این به بعد امکان ترجمه هم‌زمان ارائه‌هایی که به وسیله پاورپوینت تنظیم شده‌اند وجود دارد. البته این ترجمه، فایل اصلی را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد چرا که ترجمه در همان فایل پاورپوینت انجام نمی‌گیرد بلکه یک رونوشت از آن به زبان مورد نظر ایجاد می‌شود و مخاطبان و کاربران حاضر در سخنرانی با استفاده از یک لینک اختصاصی به نسخه ترجمه شده آن فایل دسترسی خواهند داشت.

Presentation Translator

بنابراین فرد کنفرانس‌دهنده با همان زبان اصلی مطالب را ارائه می‌کند و افراد حاضر در جلسه، ارائه را به زبان مورد نظرشان مشاهده خواهند کرد. نحوه کارکرد این قابلیت به این صورت است که افراد حاضر در جلسه یک نرم‌افزار بر روی دیوایس خود (مثلاً موبایل) نصب می‌کنند و بعد از آن فرد ارائه دهنده زبان مورد نظر برای ترجمه را انتخاب می‌کند و یک کد QR مخصوص توسط پاورپوینت تولید می‌شود که افراد می‌توانند با اسکن آن کد، ترجمه ارائه در حال انجام را به صورت هم‌زمان با سخن‌رانی روی دیوایس‌شان مشاهده کنند و البته امکان اضافه کردن یک ترجمه خاص به صورت پاپ آپ یا به صورت یک پنجره شناور به فایل اصلی ارائه نیز وجود دارد. همچنین امکان درج کامنت یا نظر برای ارائه نیز در این تکنولوژی پیش‌بینی شده است.

Presentation Translator

البته کاربرد سرویس‌های شناختی مایکروسافت به همین مورد ختم نمی‌شود و امکانات زیادی را در اختیار توسعه دهندگان قرار می‌دهند. برای مثال می‌توان با نوشتن چند خط کد، برنامه‌هایی قدرتمند و پیچیده ساخت و یا برای پلتفرم‌های مختلف برنامه نوشت. امکان ترجمه هم‌زمان ویدئو نیز یکی دیگر از قابلیت‌های این سرویس می‌باشد.

وابسته

امتیازات

0 ( 0 نظر)
برای نظر گذاشتن نیازمند لاگین به سایت هستید.