طراحی سایت

دسته‌بندی مطالب

  • جدیدترین
  • محبوب‌ترین
  • برچسب‌ها

آرشیو مطالب بازاریاب

هم اکنون مشترک خبرنامه شوید

نام

HTC U11 معرفی شد، خاص بودن به سبک تایوان

HTC U11 معرفی شد، خاص بودن به سبک تایوان

اچ‌تی‌سی در طی رویدادی که امروز در تایوان برگزار شد از پرچم‌دار امسال خود با نام اچ‌تی‌سی یو ۱۱ پرده برداشت. گوشی HTC U11 یک گوشی انقلابی و قدرتمند است که حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. این گوشی در بین قوی‌ترین گوشی‌های اندرویدی بازار قرار خواهد گرفت و برای رقابت در بازار گوشی‌های هوشمند با تجهیزات کامل وارد میدان شده است. طراحی U11 از همان متد طراحی U Ultra پیروی می‌کند. اچ‌تی‌سی برای تولید این گوشی از ترکیب لوکس و لاکچری شیشه و فلز استفاده کرده است. پنل جلویی به وسیله پوشش گوریلاگلس ۵ محافظت می‌شود و جنس شیشه پشتی هنوز مشخص نیست. پنل پشتی در کناره‌ها با یک انحنای نرم به فریم فلزی متصل می‌شوند و ظاهر زیبایی را در کنار خوش‌دست بودن به U11 بخشیده‌اند. با اینکه جذب اثر انگشت در بدنه به حداقل رسیده و همچنین در زوایای مختلف رنگ بدنه تا حدودی تغییر می‌کند و اچ‌تی‌سی مدعی است که برای رسیدن به این تکنولوژی ۲ سال وقت هزینه کرده است ولی مهم‌ترین ویژگی در بدنه HTC U11 مربوط به فناوری انقلابی‌ای هست که اچ‌تی‌سی آن را Edge Sense نامیده است و برای اولین بار در میان گوشی‌های هوشمند شاهد آن هستیم. به واسطه این تکنولوژی بخشی از لبه‌های راست و چپ گوشی به فشار حساس شده‌اند تا بتوان با فشار دادن گوشی دستور خاصی را به گوشی ارسال کرد. البته در ظاهر هیچ تفاوتی بین لبه‌های سمت چپ و راست و لبه‌های بالا و پایین گوشی وجود ندارد و همگی هم جنس هستند. البته می‌توان برای حجم‌های مختلف فشار می‌توان عملکردهای متفاوتی تعریف کرد. مثلاً با یک فشار کوتاه می‌توان دوربین گوشی را فعال کرد و با یک فشار بلند مدت یک اپلیکیشن خاص را اجرا کرد. سطح فشاری که قرار است یک عمل خاص را انجام دهد قابل تنظیم است و امکانات خوبی برای شخصی‌سازی این قابلیت در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت و حتی می‌توان در اپلیکیشن‌های مختلف نیز وظایف متفاوتی برای این تکنولوژی تعریف کرد و در همین راستا این کمپانی تایوانی اپلیکیشن خاصی را با نام Edge Sense Companion توسعه داده است که به کمک آن می‌توان اج سنس را برای اپلیکیشن‌های مختلف شخصی سازی کرد. اچ‌تی‌سی معتقد است به زودی کاربران تعامل با گوشی را از طریق اج سنس بر روش‌های معمول ترجیح خواهند داد. در کنار این لبه‌های هوشمند، اچ‌تی‌سی یو ۱۱ توانسته است گواهی IP67 را دریافت کند و به این ترتیب می‌توانید گوشی را با خود به زیر آب ببرید! البته اچ‌تی‌سی مدعی است که اگر عملکرد صفحه‌نمایش در زیر آب با مشکل روبرو شود شما می‌توانید با استفاده از قابلت اج سنس گوشی را کنترل کنید و از خودتان عکس بگیرید. همچنین اچ‌تی‌سی به پیروی از اپل، درگاه جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون را در U11 حذف کرده است و این وظیفه را به عهده درگاه usb type-c استفاده شده در گوشی گذاشته است و به همین دلیل در جعبه گوشی شاهد یک مبدل هستیم تا بتوان ایرفون‌های قدیمی را نیز به گوشی متصل نمود.

htc u11

اچ‌تی‌سی U11 به یک صفحه‌نمایش ۵.۵ اینچی با رزولوشن 1440p مجهز است که در دید اول و بررسی‌های اولیه کیفیت خوبی را به ارائه گذاشته است ولی هنوز باید آزمایشات مختلفی بر روی آن انجام شود تا بتوان نظر قطعی داد و ما نیز در یک نقد و بررسی کلی به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت. اما از صفحه‌نمایش که بگذریم به پردازنده می‌رسیم. قلب تپنده HTC U11 پردازنده Snapdragon 835 شرکت کوالکام است که یکی از قوی‌ترین پردازنده‌های موجود در بازار محسوب می‌شود و در کنار ۴ گیگابایت حافظه رم می‌توان گفت تمام برنامه‌های موجود در گوگل پلی را به راحتی اجرا خواهد کرد و لذت استفاده از یک گوشی سریع را به شما هدیه خواهد داد. بنابر ادعای اچ‌تی‌سی، U11 می‌تواند در کنار حافظه داخلی خود تا ۲ ترابایت حافظه خارجی را پشتیبانی کند که این یعنی هیچگاه با کمبود حافظه مواجه نخواهید شد. همچنین برای ورود سریع به صفحه هوم، اسکنر اثر انگشت استفاده شده در زیر دکمه هوم U11 شما را یاری خواهد کرد.

htc u11

اما خلاقیت و تلاش اچ‌تی‌سی به همین‌جا خلاصه نمی‌شود و دوربین U11 یکی از بارزترین مشخصه‌های آن است که توانسته در DXOmark با کسب امتیاز 90 در جایگاه نخست بایستد. این جایگاه را همین چند ماه پیش گوگل پیکسل با 89 امتیاز به دست آورده بود و حالا باید جای خود را به U11 بدهد. یو ۱۱ برای رسیدن به این جایگاه به یک سنسور ۱۲.۲ مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار فوق سریع ultraSpeed AF و فیلم‌برداری با کیفیت 4K مجهز شده است. البته این تمام آن چیزی نیست که این دوربین به شما ارائه می‌دهد و جذاب‌ترین قسمت آن مربوط به امکان فوکوس آکوستیک در حالت فیلم‌برداری می‌باشد. با استفاده از فوکوس آکوستیک، زمانی که در حال فیلم‌برداری می‌باشید با زوم کردن در یک قسمت تصویر، گوشی صدای آن قسمت را شفاف‌تر ضبط می‌کند. با این حال این سنسور ۱۲.۲ مگاپیکسلی از گشودگی لنز f/1.7 استفاده می‌کند که پیش‌بینی ما این است بتواند در محیط‌هایی با نور کم نیز عکس‌هایی خوب و با کیفیت ثبت کند. همچنین بنابر اطلاعات موجود اچ‌تی‌سی در دوربین سلفی از یک حسگر ۱۶ مگاپیکسلی در کنار یک لنز واید ۱۵۰ درجه‌ای استفاده کرده است که می‌توان با آن تصاویر سلفی گروهی را به راحتی ذخیره کرد. استفاده از لرزشگیر اپتیکال، پردازش موازی تصاویر در پس‌زمینه بدون متوقف کردن عملیات عکاسی برای بهبود عملیات عکاسی پشت سر هم و فوکوس بسیار سریع گزینه‌های فوق‌العاده‌ای برای عکاسان خواهد بود. با اینکه تا همین‌جا نیز می‌توان گفت اچ‌تی‌سی U11 فوق‌العاده است اما صبر کنید هنوز تمام نشده است. اچ‌تی‌سی اسپیکرهای قدرتمند بوم‌ساوند BoomSound را به یو ۱۱ بازگردانده است و البته با استفاده از یک فناوری خاص توانسته صدا را به صورت فراگیر پخش کند تا کاربر حس کند که صدا از سطح جلوی گوشی پخش می‌شود و شاید کیفیت و حجم صدای خروجی از این اسپیکرها حتی از صدای خروجی گوشی‌ای مانند One M8 نیز بیشتر می‌باشد. HTC در پرچم‌دار جدید خود از آخرین نسخه اندروید یعنی اندروید ۷.۱ استفاده کرده است که عملکرد نرم رابط کاربری HTC Sens روی این سیستم‌عامل در کنار سخت‌افزار قدرتمند به کار رفته در U11 برای شما تجربه‌ای سریع و جذاب را به ارمغان خواهد آورد.

وابسته

امتیازات

0 ( 0 نظر)
برای نظر گذاشتن نیازمند لاگین به سایت هستید.