طراحی سایت

دسته‌بندی مطالب

  • جدیدترین
  • محبوب‌ترین
  • برچسب‌ها

آرشیو مطالب بازاریاب

هم اکنون مشترک خبرنامه شوید

نام

راهنمای خرید یک ماشین لباسشویی خوب

راهنمای خرید یک ماشین لباسشویی خوب

در هیاهوی دنیای امروزی دلایل زیادی برای کثیف شدن لباس‌ها وجود دارد و باعث می‌شود هر روز برای شستن لباس‌هایتان زمانی را در نظر داشته باشید و شستن لباس‌ها اصلاً کار دلچسبی نیست و اینجاست که ماشین لباسشویی یک وسیله بسیار مفید خواهد بود؛ ماشین‌هایی که با سپردن لباس‌هایتان به آن‌ها خیالتان از بابت همه چیز راحت می‌شود. اما مانند هر وسیله دیگری قبل از خرید ماشین لباس‌شویی نیز نکاتی هست که باید بدانید تا در انتخاب یک ماشین لباس‌شویی خوب دچار مشکل نشوید.


انواع ماشین لباسشویی:

در حال حاضر ماشین‌های لباسشویی در سه نوع مختلف عرضه می‌شوند.

ماشین لباسشویی‌های درب از بالا معمولی


خرید لباسشویی درب از بالا بهتر و مقرون به‌صرفه‌تر است

در این مدل‌ها مخزن آب را پر می‌کنند و حرکت چرخشی موتور عمل شستشو را انجام می‌دهد. از مزایای این مدل‌ها قیمت کمتر نسبت به مدل‌های خودکار، کاربرد راحت‌تر، سبکی و کوچکی در مدل‌های مینی واش می‌باشد. از معایب این مدل این است که به‌عنوان دستگاهی چند کاره کاربرد ندارد (یعنی فقط قابلیت شستشو دارد)، ظرفیت شستشوی 3 تا 7 کیلوگرم لباس را دارند، مصرف آب در مدل‌های لباسشویی درب از بالا زیاد است، نسبتاً پر و سروصدا کار می‌کنند و ظرفیت آن‌ها می‌تواند نامتعادل باشد.


ماشین لباسشویی درب از بالا به همراه خشک‌کن (دوقلو)

این نوع از ماشینهای لباسشویی از روش معلق شدن برای شستشوی لباس‌ها استفاده می‌کند. این نوع ماشین لباسشویی ظرفیت محدودی دارد به همین علت آب کمتری استفاده می‌کند و با سرعت بالایی می‌چرخند و با تولید کف کمتر و استفاده مفید (بازدهی بالا) از مواد شوینده کار می‌کنند. از مزایای ماشین لباسشویی درب از بالا دوقلو ظرفیت بالای آن‌ها (تا 9 کیلوگرم در برخی از مدل‌ها) می‌باشد. به‌طور کلی این مدل‌ها شستشوی بهتری دارند. داشتن خشک‌کن با سرعت بالا باعث کاهش زمان خشک شدن لباس در آن‌ها می‌شود. از معایب ماشین لباسشویی درب از بالا دوقلو این است که به دلیل سرعت بالای چرخاندن ممکن است باعث به هم پیچیدن لباس و چروک شدن لباس‌ها شود.

ماشین لباسشویی درب از جلو خودکار

این نوع از ماشین لباسشویی هم تا حدی از آب پر می‌شوند. شستشوی لباس در آن‌ها به روش بلند کردن آن‌ها به بالای مخزن آب و پرتاب درون آب تمیز انجام می‌شود. این نوع ماشین لباسشویی کف کمتری تولید کرده و از مواد شوینده با بازدهی بالا استفاده می‌کند. مزایای ماشین لباسشویی درب از جلو این است که بهتر و مقرون به‌صرفه‌تر از ماشین لباسشویی درب از بالا می‌باشد و لزوماً قیمت خیلی بالایی ندارد. استخراج رطوبت در چرخش مدور، زمان خشک کردن و صرف انرژی را کاهش می‌دهد. به‌طور کلی ماشین لباسشویی درب از جلو صدای کمی تولید می‌کنند. به دلیل اینکه درب این نوع از ماشین لباسشویی‌ها در جلو قرار دارد امکان استفاده از فضای بالای آن‌ها وجود دارد. درحالی‌که دستگاه‌هایی که درِ ورودی آن‌ها از بالا است، فضای بالای آن‌ها بدون استفاده باقی می‌ماند.

ماشین لباسشویی درب از جلو و خودکار با خشک‌کن صد در صد:


در هنگام خرید لباسشویی به میزان مصرفی آب توجه کنید

این نوع ماشین لباسشویی‌ها را برخی از برندهای خاص مانند بوش آریستون و آاگ تولید می‌کنند و یک ماشین لباسشویی کامل محسوب می‌شوند که علاوه بر برنامه‌های کامل شستشو برنامه‌های خشک کردن را هم دارا می‌باشند. دقت داشته باشید که خشک‌کن صددرصد با خشک‌کن معمولی لباسشویی تفاوت دارد چرا که خشک‌کن معمولی لباسشویی فقط از طریق دور موتور و نیروی گریز از مرکز لباس‌ها را آبگیری می‌کند و هیچ‌وقت کامل خشک نمی‌شود، اما خشک‌کن‌های صددرصد به کمک فن و المنت مخصوص لباس‌ها را به طور کامل خشک می‌کنند.


بعد از اینکه نوع ماشین لباسشویی خود را با توجه به کاربردی که می‌خواهید از آن داشته باشید انتخاب کردید، با توجه به معیارهای دیگر که بیان می‌شود نسبت به انتخاب و خرید لباسشویی مدل مورد نظر اقدام کنید. مسلماً میزان بودجه‌ای که شما برای خرید ماشین لباسشویی در نظر می‌گیرید یکی از عوامل تعیین کننده است اما در عین حال شاید با کم و زیاد کردن مبلغ خرید گزینه بهتری را به دست آورید.

ظرفیت ماشین لباس‌شویی:

نکته دوم در انتخاب یک ماشین لباسشویی، ظرفیت آن است. دقت کنید که در زمان انتخاب لباسشویی با وزن بالا، شستشو بهتر خواهد بود اما متأسفانه بعضی از برندها وزن شستشو را تحریف می‌کنند و حجم بیشتر از ظرفیت واقعی محصول خود را تبلیغ می‌کنند. بهترین راه حل برای تشخیص این مسئله توجه کردن به قطر درب و عمق دیگ است که حجم داخل دیگ در 8 کیلویی بزرگتر است و فضای بیشتری برای شستن لباس است.

سیستم تولید و انتقال حرکت:

ماشین‌های لباسشویی معمولاً به دو صورت حرکت را از موتور به مخزن منتقل می‌کنند. در یک روش موتور مستقیماً به مخزن متصل است (دایرکت درایو) که معمولاً در مینی واش‌ها از این روش استفاده می‌شود، در روش دوم موتور به وسیله تسمه به مخزن متصل است (موتور تسمه‌ای).

دایرکت درایو:

این سیستم بیشتر در ماشین لباسشویی‌هایی با قیمت متوسط به کار گرفته می‌شود و عموماً خرابی زیادی نسبت به سایر سیستم‌ها دارند و عمده‌ترین مشکلشان مربوط به بالانس کردن است.

مزایای دایرکت درایو:
مصرف پایین برق
صدای فوق‌العاده پایین
کمترین لرزش
کاهش وزن

موتور تسمه‌ای:

این نوع لباسشویی‌ها خود بر دو نوع هستند: یونیورسال و اینورتر

موتور تسمه‌ای یونیورسال:

این تکنولوژی قدیمی در حال منسوخ شدن است و تنها مزیت آن سادگی سیستم است که به‌راحتی قابل تعمیر یا تعویض است و از نظر بالانس شدن کمترین ایراد را دارا می‌باشد.

موتور تسمه‌ای اینورتر:

نوع دیگر موتورهای تسمه‌ای که از تکنولوژی جدیدتری استفاده می‌کند موتورهای تسمه‌ای اینورتر هستند و مزایای بیشتری نسبت به نوع یونیورسال دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • مصرف پایین برق
  • صدای پایین
  • کمترین لرزش
  • بالانس خودکار عالی
  • عمر بالای موتور

این نوع طراحی موتور عموماً در ماشین لباسشویی‌های اروپایی و آمریکایی استفاده شده است که البته قیمت بیشتری هم دارند اما این اطمینان را به شما می‌دهند که در یک بازه زمانی طولانی مشکلی برای موتور به وجود نخواهد آمد. فراموش نکنید که اینورتر مصرف برق کمی دارد و بیشتر لوازم خانگی به سمت موتورهای اینورتری پیش می‌روند.

نحوه تأمین آب گرم:

بعضی از برندها ماشین لباسشویی با قابلیت اتصال به آب سرد و گرم عرضه کرده‌اند و در حالت‌هایی که به آب بالای 60 درجه سانتی‌گراد نیاز باشد از آب گرم ساختمان استفاده می‌شود تا در مصرف برق و زمان صرفه‌جویی گردد.

برنامه‌ها:

ماشین لباسشویی‌های امروزی برای شستشوی انواع مختلف پارچه و لباس تنظیمات متفاوتی دارند که در قالب برنامه‌های مختلف به ماشین لباسشویی اضافه شده‌اند. برنامه‌های متنوع‌تر در انواع برندهای ماشین لباسشویی به شما اجازه می‌دهد تا بهترین برنامه را مطابق با البسه مناسب انتخاب نموده و نتیجه بهتری را به دست آورید. در بعضی از دستگاه‌های جدید علاوه بر برنامه‌های از پیش تعیین شده به کاربر این امکان را می‌دهد که بسته به سلیقه خود برنامه‌ای را برای شستشو تنظیم نماید. تنوع برنامه بدون شک راحتی استفاده را در پی خواهد داشت ولی متأسفانه افراد کمی در کشور به این تنظیمات نکته توجه می‌کنند پس اگر شما هم به پیچیدگی برنامه‌های زیاد علاقه‌ای ندارید روی این موضوع توجه نکنید.

قفل کودک (child lock)

قفل کودک به کودکان کنجکاو اجازه نمی‌دهد تنظیمات صفحه کنترل را دست بزنند. به این ترتیب آن‌ها دیگر نمی‌توانند به طور اتفاقی برنامه شستشو را دچار وقفه کنند.

آبگیری مجدد (Extra Rinse)

این برنامه به شما اطمینان می‌دهد که ماده شوینده به طور کامل استفاده شده است. باقی ماندن مواد شوینده روی لباس‌ها باعث حساسیت پوستی و سوزش می‌شود.

پیش شست‌وشو (Pre-wash)

با این برنامه، لباس‌های بسیار کثیف پیش از آغاز چرخه اصلی شست‌وشو با دمای پایین شسته می‌شوند.

شست‌وشوی سریع (Quick Wash)

امروزه زیاد شدن مشغله کاری باعث شده است وقت کمتری برای شستن لباس‌ها وجود داشته باشد بنابراین نیاز به داشتن یک ماشین لباسشویی که بتواند این کار را در زمان کمتری انجام دهد بیش از پیش احساس می‌شود. این گزینه علاوه بر شست‌وشوی سریع، سبب می‌شود از آب و برق کمتری استفاده شود.

سرعت چرخش آب (Spin Speed)

سرعت چرخش، بر حسب برنامه شستشو، در برخی از ماشین‌های لباسشویی به طور خودکار و در اغلب آن‌ها به صورت دستی قابل تنظیم است. بالا بودن این سرعت هنگام خشک کردن نیز باعث می‌شود رطوبت لباس‌ها بیشتر گرفته شود و سرعت خشک کردن لباس‌ها بیشتر شود. البته بالا بودن سرعت، مصرف انرژی و احتمال پاره یا فرسودن لباس‌ها را بالا می‌برد.

دور موتور متغیر (Variable Spin Speed)

به شما این امکان را می‌دهد که بدون در نظر گرفتن برنامه، سرعت چرخش را تعیین کنید.

شستشوی لباس‌ها پشمی (Wool Wash)

ماشین‌های لباسشویی معمولی فقط می‌توانند برخی از پارچه‌ها را بشویند. محدودیت این ماشین‌ها به گونه‌ای است که پلیورها، روسری‌ها و یا بالش‌ها را باید با روش دیگری شست. این برنامه به منظور جلوگیری از چروک شدن لباس‌های پشمی و آسیب رساندن به آن‌ها طراحی شده است.

منطق فازی (Fuzzy logic)

این سیستم به طور خودکار دما، آب و میزان مواد شوینده را بر اساس مقدار لباس‌ها و درجه کثیفی آن‌ها تنظیم می‌کند.

اتوکشی آسان (Easy Iron)

برای کاستن از چین‌وچروک لباس‌های ظریف برنامه‌های ویژه‌ای در برخی ماشین‌های لباسشویی وجود دارد. استفاده از آب بیشتر در آخرین مرحله شستشو (آبکشی) از ایجاد چروک جلوگیری می‌کند.

دور خشک‌کن:

میزان دور خشک‌کن هم مسئله مهمی است نه فقط به خاطر خشک کردن بهتر بلکه به خاطر تکنولوژی خاصی که باید استفاده شود تا بتواند بالاترین دور را داشته باشد. دور بالای خشک‌کن نیاز به ساخت ماشین لباسشویی محکم و کمک‌های باکیفیت است؛ البته دور بالا فقط در برخی لباس‌ها کاربرد دارد و مثلاً اگر برای البسه ظریف یا پشمی و لباس‌های مشابه از دور بالاتر از 800 استفاده کنید بافت لباس آسیب خواهد دید. همچنین استفاده از دور بالا بشدت عمر ماشین را کاهش می‌دهد.

برند:

در مورد برند ماشین لباسشویی هم کاملاً بستگی به نظر خود شما یا اعتماد شما به برند خاصی دارد ولی مدت زمان ضمانت و نوع خدمات پس از فروش که برای دستگاه از طرف شرکت سازنده و یا وارد کننده در نظر گرفته شده اهمیت دارد. مدت زمان ضمانت بیشتر، دلیلی بر بهتر بودن دستگاه نیست، بلکه تضمینی بر اطمینان خرید می‌باشد.

بهترین برندهای دنیا

از بهترین و پرفروش‌ترین برندهای دنیا می‌توان برندهای (ایندزیت، ال‌جی، سامسونگ و وستینگ‌هاوس) را نام برد. تمام این اجناس کارایی‌های یکسانی دارند به جز 2 مدل 2010 و 2011 ایندزیت و سامسونگ اما برای جلب توجه مشتری از آپشن‌ها و دکمه‌ها و مانیتورهای زیبا استفاده می‌کنند مثل لمسی بودن آن‌ها و پرنور بودن صفحه‌های نمایش. در حقیقیت این ویژگی‌های ظاهری بیشتر نمای ظاهری ماشین‌های لباس‌شویی را متفاوت می‌کنند بنابراین اگر دنبال کارایی بهتر هستید درگیر رنگ و طرح نشوید!

ماشین لباسشویی
لباستان چروک نمی‌شود

برند ایندزیت در سال ‌2011 یکی از بهترین مدل‌های خود را معرفی کرد. این ماشین لباس‌شویی نه‌تنها لباس را تمیز می‌کند بلکه آن را کاملاً خشک کرده به‌طوری که دیگر لازم نیست آن را روی طناب آویزان کنید. در حالت خشک‌کن این مدل، حرارت همراه با سرعت و چرخش بالا طوری تنظیم شده که لباس را کاملاً خشک می‌کند البته این حرارت به لباس‌های ابریشمی و پلاستیکی آسیب می‌رساند اما در مورد لباس‌های نخی‌تان نباید نگران باشید و همه چیز را به ماشین لباس‌شویی بسپارید از شست‌وشو گرفته تا خشک کردن آن‌ها؛ به عبارت دیگر این ماشین لباس‌شویی، لباس را برایتان هم می‌شوید و هم خشک می‌کند بدون این‌که چروک شود!

جنس را انتخاب کنید بقیه را به ماشین بسپارید

برند سامسونگ در ماشین لباس‌شویی مدل 2011 خود، نقص مدل ایندزیت را تکمیل کرد. آپشنی که این برند از خود ارائه داد اینگونه بود که شما جنس پارچه موجود در ماشین را انتخاب می‌کنید و خود دستگاه به‌صورت خودکار حرارت را نسبت به آن تنظیم می‌کند تا به لباس آسیب نرسد. با این آپشن نه‌تنها لباس‌های ابریشمی و پلاستیکی بلکه حتی می‌توانید عروسک و کتانی و... را هم در ماشین به‌راحتی بشویید.

آبسال، نماینده محبوب ایرانی‌ها

در میان برندهای ایرانی که ماشین لباس‌شویی تولید می‌کنند باید به برند آبسال اشاره کنیم. آبسال بهترین برند ایرانی است که ماشین لباس‌شویی‌هایی با قیمت مناسب و کیفیت بالا در بازار عرضه می‌کند. پرفروش بودن این برند بسیار قابل توجه است تاجایی که به گفته فروشندگان این کالا آمار فروش آبسال با برندهای ال‌جی و وستینگ‌هاوس رقابت می‌کند. این برند در ابعاد 3، 5، 7 و 14 کیلویی عرضه می‌شود و نه‌تنها روی کم‌صدا بودن موتور دستگاه تأکید دارد بلکه از نظر ظاهری و زیبایی هم در بین برندهای ایرانی حرف اول را می‌زند.

در انواع رنگ

ویژگی ماشین‌های لباس‌شویی ال‌جی سرعت بالای آن‌هاست. به‌طور کلی سرعت بالای این دستگاه یکی از مزیت‌های این برند است که موردتوجه همه قرار گرفته. خدمات پس از فروش و ضمانت‌نامه آن در دست شرکت گلدیران است و همین ضمانت‌نامه آن را در بین برندهای دیگر معروف ساخته است. حداقل 2 سال ضمانت از بهترین مزیت‌های این برند است. رنگ‌بندی متفاوت نسبت به بقیه برندها نیز این اجناس را محبوب ساخته است. برند ال‌جی تا دلتان بخواهد طرح و نقش در رنگ‌های مختلف تولید کرده که همین تنوع انتخاب را مشکل می‌کند.

دستگاه‌هایی با عمر طولانی

برند بوش (Bosch) هم از بهترین برندهای دنیاست که طرفداران خاص خود را دارد. این برند، ماشین لباس‌شویی‌های خود را در ابعاد 5 و 7 کیلویی به بازار عرضه می‌کند؛ 25 سال سابقه کار این برند است که در 10 سال گذشته بهترین تولید را در بین سال‌های عمر خود داشته است. مدل‌های طراحی این برند بسیار زیاد و جالب است و هر خریداری با دیدن آن تمایل به خرید آن پیدا می‌کند. عمر طولانی دستگاه‌های بوش از مزیت‌های این برند است که قابل تحسین است.

نکاتی برای استفاده

یک لکه‌گیری مقدماتی لباس‌ها، در اغلب موارد کمک می‌کند تا ماشین لباسشویی در برنامه‌های با آب سرد به‌خوبی لباس‌ها را پاک و تمیز بشوید، اگر فیلتر ماشین لباسشویی در سیکل شستشو تمیز نمی‌شود بعد ازهر بار استفاده آن را تمیز کنید و سالی یک بار فیلترهای آب گرم و سرد را که در پشت ماشین قرار دارند تمیز کنید. نظافت عمومی ماشین به کم شدن مصرف انرژی و افزایش عمر مفید آن کمک می‌کند. برای صرفه‌جویی در مصرف برق و همچنین آب بهتر است صبر کنید تا لباس‌هایی که باید شسته شوند به حدی برسند که ظرفیت ماشین تکمیل شود سپس ماشین را در حداقل دمای مناسب و مورد لزوم تنظیم کنید تا از مصرف بیش‌ازحد برق و اتلاف آب گرم جلوگیری گردد. به هیچ وجه از ماشین لباسشویی در ساعات اوج مصرف استفاده نکنید روزهای تعطیل وساعتهای اولیه صبح بهترین اوقات برای روشن کردن ماشین لباسشویی است. اگر امکان خشک کردن لباس‌ها در هوای آزاد وجود دارد می‌توان از برنامه خشک‌کن ماشین استفاده نکرد. ماشین‌های با درب از جلو بسیار کمتر از انواع ماشین‌های با درب از بالا آب مصرف می‌نمایند. بعضی از انواع ماشین‌های لباسشویی با درب از جلو فقط به اندازه 0.33 بقیه آب مصرف می‌نمایند. لذا از میزان مصرف آب دستگاه نیز اطمینان حاصل نمایید.

وابسته

امتیازات

0 ( 0 نظر)
برای نظر گذاشتن نیازمند لاگین به سایت هستید.