طراحی سایت

دسته‌بندی مطالب

  • جدیدترین
  • محبوب‌ترین
  • برچسب‌ها

آرشیو مطالب بازاریاب

هم اکنون مشترک خبرنامه شوید

نام

نقد و بررسی گوشی گلکسی j3 مدل 2016

نقد و بررسی گوشی گلکسی j3 مدل 2016
گوشی گلکسی J3 مدل 2016

گوشی دو سیم‌کارت سامسونگ گلکسی j3 مدل ۲۰۱۶ هدیه این کمپانی کره‌ای به همه کسانی است که می‌خواهند با کمترین هزینه یک گوشی هوشمند همه کاره داشته باشند. بدون شک گلکسی S7 یکی از بهترین گزینه‌های موجود در بازار است که البته پول زیادی هم برای داشتنش باید خرج کرد. اما در این بین افرادی هم هستند که بودجه‌ی محدودی را برای خرید یک گوشی هوشمند در نظر گرفته‌اند و نمی‌خواهند هزینه‌های سنگینی را بابت داشتن یک پرچمدار تحمل کنند. این مسئله، دلیل اصلی به وجود آمدن بازار میان‌رده‌ها هست که اسمارت‌فون‌های اقتصادی متفاوتی را پوشش می‌دهد. سامسونگ یکی از موفق‌ترین شرکت‌های این بازار است که توانسته مشتریان زیادی را به سمت خود جذب کند. سامسونگ در راستای این سیاست سری J را معرفی کرده است و هر سال در کنار پرچمداران خود، اعضای جدیدی را به این خانواده اضافه می‌کند. حال سامسونگ مدل‌های 2016 این خانواده را با نام‌های گلکسی J1، J2، J3،J5 و J7روانه‌ی بازار کرده است. با ما در نقد و بررسی گوشی دو سیم‌کارت سامسونگ گلکسی j3 مدل ۲۰۱۶ همراه باشید.

طراحی و ساخت

گوشی گلکسی J3 مدل 2016

پیش از آنکه در مورد طراحی این گوشی صحبت کنیم بهتر است قبل از آن این سوال را بپرسیم که آیا نیاز است که واقعا در مورد طراح یک گوشی سامسونگی توضیح داد؟ زبان طراحی سامسونگ در چند سال اخیر کاملا مشخص است و گوشی‌های این کمپانی را می‌توان از دور هم تشخیص داد. با این حال سامسونگ در طراحی گوشی دو سیم‌کارت سامسونگ گلکسی j3 مدل ۲۰۱۶ از طراحی پرچمدار امسال خود یعنی گلکسی S7 الهام گرفته است. بنابر این در پنل جلویی مانند همیشه در زیر صفحه‌نمایش شاهد دکمه فیزیکی هوم و دو کلید خازنی در اطراف این دکمه هستیم. در بالای صفحه‌نمایش مانند همیشه شیار مربوط به بلندگوی مکالمات، کمی بالاتر از لوگوی سامسونگ قرار گرفته است. در این قسمت سنسور نزدیکی، چراغ نوتیفیکیشن و دوربین سلفی گوشی قرار گرفته‌‌اند. قاب پشتی گلکسی J3 2016 با توجه به میان‌رده بودن گوشی، پلاستیکی است ولی جنس پلاستیک استفاده شده با کیفیت است و برای یک گوشی میان‌رده مناسب است. طراحی پنل پشتی گوشی نیز از همان زبان S7 استفاده می‌کند. یک دوربین مربعی شکل در وسط نیمه بالایی گوشی قرار گرفته است و در سمت راست آن فلاش LED تک و در سمت چپ شیار‌های مربوط به اسپیکر اصلی حضور دارند. کمی پایین‌تر نیز لوگوی سامسونگ قرار گرفته است. لبه سمت راست به اشغال دکمه Power در آمده است ولی لبه سمت چپ در اختیار کلید‌های تنظیم حجم صدا هست. جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون در لبه بالایی و درگاه ارتباطی mini USB در لبه پایینی قرار دارد. اسلات‌های مربوط به سمت‌کارت و کارت حافظه جانبی در زیر قاب پشتی گوشی قرار دارند. قرار دادن سیم‌کارت در پشت قاب گوشی، یک مزیت مخصوص گوشی‌های پلاستیکی هست و همین باعث می‌شود حاشیه‌های اطراف گوشی خلوت‌تر باشند. تا به اینجای کار قطعا متوجه شده‌اید که طراحی این گوشی کاملا با طراحی S7 یکی است اما تفاوت‌هایی نیز وجود دارد. به غیر از حاشیه‌های مربوط به خود قاب گوشی، نمایشگر گوشی دو سیم‌کارت سامسونگ گلکسی j3 مدل ۲۰۱۶ نیز حاشیه خودش را دارد و به این ترتیب حاشیه‌ها مضاعف شده است و همین امر باعث می‌شود زیبایی کلی دستگاه کاسته و آن را از سایر میان‌رده‌های بازار متمایز کرده است. البته از سامسونگی که به تولید نمایشگر‌های باکیفیت و قدرتمند شهرت دارد، این مورد کمی دور از انتظار بود و باز هم البته با توجه به قیمت سامسونگ گلکسی j3 مدل ۲۰۱۶ می‌توان از این مورد به راحتی چشم پوشی کرد. با این حال طراحی باریک و وزن کم این گوشی باعث می‌شود که هنگام در دست گرفتن این گوشی، حس خوبی داشته باشید. بدنه پلاستیکی این گوشی علاوه بر اینکه باعث می‌شود اثر انگشت شما روی گوشی باقی نماند، این امکان را به شما می‌دهد که بتوانید این قاب را تعویض کنید. همچنین تولید‌کنندگان به راحتی شیار‌های مربوط به سیم‌کارت و کارت‌ حافظه را در زیر آن پنهان می‌کنند.

نمایشگر

سامسونگ در مورد نمایشگر ارزان‌ترین گوشی‌های خود سخاوت زیادی به کار برده است و از بهترین فناوری‌ها، در نمایشگر سامسونگ گلکسی j3 مدل ۲۰۱۶ استفاده کرده است. گلکسی J1 به نمایشگر خانواده‌ی سوپرامولدها مجهز شده و کیفیت خوبی در نمایش تصاویر دارد. البته رنگ‌ها در نمایشگر کمی اشباع‌شده هستند و رنگ مشکی در آن‌ها، بسیار تاریک به نظر می‌رسد. البته اگر از طرفداران رنگ‌های اغراق‌آمیز نیستید، می‌توانید این موضوع را از منوی تنظیمات گوشی تغییر دهید. گلکسی J1 در زمره‌ی گوشی‌های کوچک بازار به‌حساب می‌آید. اگر به دنبال گوشی‌ای هستید که به راحتی در دست و جیب جا بگیرد، گلکسی J1 با نمایشگر کوچک ۵ اینچی‌اش انتخاب کاملا مناسبی می‌باشد. سامسونگ گلکسی j3 مدل ۲۰۱۶ با نمایشگر 480p خود راضی کننده است و عکس‌ها و نوشته‌ها شفاف هستند. اما بزرگ‌ترین ضعف نمایشگر این گوشی مربوط به نبود حسگر نور محیط است. حسگری که واقعا وجودش در همه‌ی اسمارت‌فون‌ها ضروری است.

نرم‌افزار و سیستم‌عامل

گوشی گلکسی J3 مدل 2016

سامسونگ گوشی گلکسی J3 را به اندروید لالی‌پاپ (5.1.1) مجهز کرده است. در این گوشی، دو نرم‌افزار دانلود برنامه وجود دارد. Galaxy Apps برای سامسونگ و Play Store برای گوگل. کاربران می‌توانند برنامه‌های اصلی را از این دو استور دانلود و نصب کنند. همچنین می‌توان تنظیمات سریع در نوار نوتیفیکیشن را شخصی‌سازی کرد. نکته‌ی مهم دیگری که در مورد ویژگی‌های سیستم‌عاملی این دستگاه به چشم می‌خورد، پشتیبانی آن‌ها از زبان فارسی در منوها و کیبورد است. روی‌هم‌رفته باید بگوییم که رابط‌کاربری TouchWiz سامسونگ بروی این گوشی عملکرد و ظاهر زیبایی دارد و بسیار شبیه به گلکسی S7 عمل می‌کند. برخی از امکانات مانند قابلیت جستجو در تنظیمات و یا حالت Easy Mode از ویژگی‌های خاص این گوشی هستند. به طور کلی این گوشی از لحاظ نرم‌افزاری عمل‌کرد قابل قبولی دارد و آنچه از آن انتظار می‌رفت را برآورده می‌کند.


گوشی گلکسی J3 مدل 2016

سخت‌افزار و باتری

گلکسی J3 به تراشه‌ی Spreadtrum نسخه‌ی SC8830 مجهز شده است که عملکرد قابل قبولی دارد و می‌تواند اکثر کارهای اصلی سیستم‌عامل اندروید را به‌خوبی اجرا کنند. ازلحاظ عملکرد سخت‌افزاری، این تراشه را می‌توان مشابه با تراشه‌ی اسنپدارگون 400 دانست. همچنین سامسونگ در کنار این پردازنده یک و نیم گیگابایت حافظه رم در نظر گرفته است تا برای انجام کارهای معمولی بتوانید به خوبی روی این گوشی حساب باز کنید. گوشی دو سیم‌کارت سامسونگ گلکسی j3 از هشت گیگابایت حافظه‌ی داخلی، بهره می‌برد و خوشبختانه به دلیل پشتیبانی این گوشی از کارت حافظه‌ی microSD می‌توان، حافظه‌ی آن‌ را تا 128 گیگابایت افزایش داد. یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های سخت‌افزاری گلکسی J3، قابلیت پشتیبانی از USB OTG است. به کمک این قابلیت می‌توان ماوس، کیبورد و فلش مموری‌هایی که درگاه USB دارند را به این گوشی ارزان‌قیمت متصل کرد از دیگر ویژگی‌های سخت‌افزاری گلکسی J3، میتوان به پشتیبانی همزمان از دو سیم‌کارت و پشتیبانی از شبکه‌ی 3G و 4G اشاره کرد. بنابراین باید این گوشی را جزو ارزان‌ترین گوشی‌های 4G بازار دانست. شارژدهی یکی از نقاط قوت این گوشی محسوب می‌شود. باتری 2۶۰0 میلی‌آمپرساعتی گلکسی J3 می‌تواند ۷۷ ساعت به پخش موزیک ممتد بپردازد و احتمالا در استفاده روزمره می‌تواند تا یک روز و نیم، انرژی گوشی شما را تامین کند.

دوربین

دوربین گلکسی J3 با توجه به قیمت آن، کیفیت بالایی دارد. گلکسی J3 از یک سنسور 8 مگاپیکسلی برای دوربین اصلی و یک سنسور 5 مگاپیکسلی برای دوربین سلفی استفاده می‌کند. از ویژگی‌های دوربین این گوشی می‌توان به قابلیت فوکوس خودکار (Auto Focus)، فیلم‌برداری با کیفیت HD و حالت عکاسی پانوراما اشاره کرد. متاسفانه دوربین این گوشی در شرایط نوری مناسب عملکرد قابل قبولی دارند، اما کیفیت عکس‌های گرفته شده با j3 در محیط‌های تاریک آن‌چنان چنگی به دل نمی‌زند. عکس‌های گرفته‌شده با گوشی نویز دارد و رنگ‌ها کمی با واقعیت اختلاف دارد. همچنین دوربین گلکسی J3 قابلیت عکاسی به صورت HDR را دارا می‌باشد.

گوشی گلکسی J3 مدل 2016

جمع‌بندی

بدون شک این گوشی مشخصات و یا عملکرد خارق‌العاده‌ای ندارد و اصلا هدف از تولید این محصول چنین چیزی نبوده است. سامسونگ در تولید این گوشی، مشتریانی را هدف قرار داده که نمی‌خواهند هزینه زیادی را برای خرید اسمارت فون پرداخت کنند و به همین دلیل گوشی ارزشمندی به‌حساب می‌آید. J3 یکی از ارزان‌ترین گوشی‌های هوشمندی است که سامسونگ در سال ۲۰۱۶ تولید کرده است. یکی از ویژگی‌هایی که در همه گوشی‌های سامسونگی مشاهده می‌کنیم و J3 نیز از آن مستثنی نمی‌شود، داشتن صفحه‌نمایش باکیفیت است به طوری که این گوشی میان‌رده بر خلاف بسیاری از رقبایش از یک پنل سوپرآمولد استفاده می‌کند. البته ماندن برپای رسم و رسومات در سامسونگ همیشه به نفع مشتری نبوده و مورد در طراحی گوشی‌های سامسونگ صدق می‌کند. طراحی یکسان که دیگر آنچنان جذاب نیست یکی از ویژگی‌های منفی این گوشی محسوب می‌شود.با این حال J3 استایلی شبیه به گلکسی S7 دارد. البته پشیبانی از دو سیم‌کارت به صورت هم‌زمان و پشتیبانی از شبکه‌ی 4G از ویژگی‌های مهم و مثبت گوشی دو سیم‌کارت سامسونگ گلکسی j3 مدل ۲۰۱۶ محسوب می‌شود و به این نقاط قوت باید گزینه شارژدهی خوب را نیز اضافه کرد. با این حال عدم وجود سنسور سنجش میزان نور محیط و سخت‌افزاری نه چندان قدرتمند از نقاط منفی این گوشی هست که ممکن است در طول استفاده کمی آزار دهنده باشد.


نقاط قوت

  • صفحه‌نمایش سوپر آمولد
  • باتری 2600 میلی آمپر ساعتی
  • قابلیت USB OTG
  • پشتیبانی از شبکه 4G
  • قیمت مناسب

نقاط ضعف

  • عدم وجود سنسور سنجش نور محیط
  • حاشیه ضخیم صفحه‌نمایش
  • بدنه پلاستیکی
  • پردازنده نه چندان قدرتمند
  • دوربین ضعیف

وابسته

امتیازات

0 ( 0 نظر)
برای نظر گذاشتن نیازمند لاگین به سایت هستید.