طراحی سایت

دسته‌بندی مطالب

  • جدیدترین
  • محبوب‌ترین
  • برچسب‌ها

آرشیو مطالب بازاریاب

هم اکنون مشترک خبرنامه شوید

نام

نقد و بررسی رسوب زدا ۷۷

نقد و بررسی رسوب زدا ۷۷

سختی گیرهای مغناطیسی (رسوب‌زدا) توسط امواج مغناطیسی و بدون نیاز به انرژی برق، باتری و بدون اضافه نمودن هرگونه مواد شیمیایی و فقط به صورت فیزیکی رسوب‌زدایی نموده و از تشکیل رسوب جلوگیری می‌کند. این وسیله از دو قطعه مغناطیسی تشکیل شده که با پیچ به هم متصل می‌شوند و می‌توان آن را به راحتی روی لوله نصب کرد. اگر شما هم در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که آبی سخت دارد، می‌توانید آن را دردی واقعی به‌حساب آورید. آب‌های سخت شامل مواد محلول مانند کلسیم، منگنز و منیزیم هستند. این ترکیبات زمانی که خشک شوند خود را به داخل لوله‌های آب چسبانده و فشار آب دریافتی را کاهش می‌دهند و در موارد مختلف لوله‌ها را مسدود می‌نمایند. اگر شما نگاهی به اتصالات خود مانند سردوش، شیر آب، سینک و … بیندازید مقداری رسوب خواهید دید و قطعاً متوجه شدید که شست‌وشو و از بین بردن آن واقعاً زحمت‌بر و حوصله‌بر است. هم‌چنین آب سخت می‌تواند عمر لوله‌ها، کتری، ماشین لباس‌شویی، ظرف‌شویی و ... شما را کاهش دهد.

رسوب‌زدایی چیست؟

رسوب‌زدایی آب فرآیندی است که برای کاهش اثرات آب سخت استفاده می‌شود. این فرآیند لزوماً تبدیل‌کننده آب سخت به آب نرم نیست اما اثرات آب سخت را کاهش خواهد داد. مطالعات نشان داده‌اند که زمانی که ذرات معدنی معلق موجود در آب شارژ می‌شوند، ساختار آن‌ها از مکعبی به دایره‌ای تغییر خواهد کرد. این مانع از تشکیل رسوب از مواد معدنی خواهد شد که نقطه ضعف اصلی آب سخت است.

سختی گیر شیمیایی آب یا رسوب‌زدا؟

در بازار، دو نوع سیستم رایج برای مواجهه با مشکل آب سخت وجود دارد. یک نوع آن‌که رایج‌تر نیز می‌باشد، سختی گیر شیمیایی آب است و نوع دیگر رسوب‌زداهای آب هستند. تفاوت در این است که سختی گیر آب ترکیب شیمیایی آب را عوض می‌کند، درحالی‌که رسوب‌زدا، آب را شارژ می‌کند و اثرات مواد معدنی معلق را کاهش می‌دهد. برخی از انواع رسوب‌زدا موجود در بازار بر اصل شارژ آب کار می‌کنند. نصب آن‌ها آسان است و نسبت به سختی گیر آب بسیار ارزان‌تر هستند. یک رسوب‌زدا می‌تواند بدون هیچ لوله‌کشی روی لوله نصب شود. مشکلات و هزینه استفاده و تعمیر و نگهداری وجود ندارد. مزیت مهم رسوب‌زدا این است که هیچ نمکی به آب اضافه نمی‌کند درحالی‌که سختی گیر آب این کار را انجام می‌دهد. 

چرا باید از سختی گیر یا رسوب‌زدا استفاده کنیم؟

برخی از آزمایش‌ها نشان داده‌اند که رسوب‌زداها تا 70% در مصرف حامل‌‌های انرژی صرفه‌جویی می‌کنند. همچنین این رسوب‌زداها از خوردگی‌های رسوبی جلوگیری خواهد کرد. با توجه به مطالعه انجام‌شده توسط موسسه Battelle Memorial، وقتی از آب رسوب‌زدایی شده استفاده می‌شود، آب‌گرم‌کن‌های گازی ۳۰ درصد انرژی کمتری برای گرم کردن آب مصرف می‌کنند؛ و انرژی استفاده شده در آب‌گرم‌کن‌های برقی تا ۲۰ درصد افزایش می‌یابد. همچنین توصیه می‌شود برای جلوگیری از صدمات ناشی از رسوب در شیرها و رادیاتورها بخصوص شیر ترموستاتیک های نصب شده بر روی رادیاتورها از رسوب‌زدا استفاده شود.


bazaryab.com

رسوب‌زدا چگونه کار می‌کند

سیستم رسوب‌زدایی از یک میدان الکتریکی یا مغناطیسی برای شارژ آب استفاده می‌کند. میدان مغناطیسی که توسط رسوب‌زدا تشکیل‌شده است، این ذرات را شارژ می‌کند و در نتیجه از تشکیل رسوب جلوگیری می‌کند. هم‌چنین شارژ آب باعث می‌شود که این ذرات به‌صورت معلق در آب باقی بمانند و کشش سطحی آب را کاهش می‌دهند که در جلوگیری از تشکیل رسوب سودمند است. چگونه یک رسوب‌زدا مناسب انتخاب کنیم؟ برای انتخاب یک رسوب‌زدا باید به سایز لوله و میزان T.D.S و TH آب مورد نظر دقت کرد. البته میزان امواج مغناطیسی با توجه به میزان املاح موجود در آب مشخص می‌شود و قابل تغییر می‌باشد.

مزایای استفاده از رسوب‌زداها

شما می‌توانید آب تمیز بنوشید، با آب نرم استحمام کنید و کارهای عادی و روزمره خود شامل پخت‌وپز، شست‌وشو و تمیز کردن با سهولت را به‌طور عادی انجام دهید. کلسیم می‌تواند به الیاف لباس آسیب بزند؛ کلسیم یک ماده معدنی سازگار با پارچه نیست و بنابراین می‌تواند به هزینه‌های نگهداری از ماشین لباس‌شویی، نیاز به مواد شوینده و خرابی لباس اضافه کند. رسوب‌زدایی به مقابله با لکه‌های زرد و سفید که در اطراف سینک‌ها، شیرها، لوازم حمام و آشپزخانه تشکیل می‌شوند، کمک می‌کند. رسوب‌زداها کمک زیادی به حرکت مایعات در لوله‌های می‌کنند. هنگامی که آب تمیز وارد لوله‌ها می‌شود، این احتمال وجود دارد که املاح و مواد معدنی ناخواسته کم‌کم در لوله خود ته‌نشین شوند و حذف رسوباتی که تشکیل می‌شود بسیار سخت و پرهزینه است.

وابسته

امتیازات

0 ( 0 نظر)
برای نظر گذاشتن نیازمند لاگین به سایت هستید.