طراحی سایت

دسته‌بندی مطالب

  • جدیدترین
  • محبوب‌ترین
  • برچسب‌ها

آرشیو مطالب بازاریاب

هم اکنون مشترک خبرنامه شوید

نام

آمادگی تسلا برای آزمایش کامیونت‌های خودران

آمادگی تسلا برای آزمایش کامیونت‌های خودران

کامیونت خودران تسلا

تسلا در حال حاضر با ارزش‌ترین خودروساز آمریکا هست که توانسته در زمینه خودروهای الکتریکی موفقیت‌های زیادی را به نام خود ثبت کند. این شرکت در حال حاضر خودروهایی در کلاس سدان و SUV تولید کرده است و مدتی هست که خبرهایی از برنامه‌ریزی این شرکت برای تولید کامیونت الکترونیکی نیز به گوش می‌رسد. تسلا همچنین توانسته سیستم تسلا نسبتاً موفقی را در خودروهای خود پیاده کند و حالا قصد دارد این تکنولوژی را به دنیای کامیونت‌ها و رانندگان جاده بیاورد. اما حالا وقت آن رسیده است که تسلا کامیونت‌های تسلا را به صورت عملی در معرض آزمایش قرار دهد و در حال برنامه‌ریزی برای تست کامیونت تسلا خود در ایالت‌های نوادا و کالیفرنیا است.


ناصر زمانی

مسئول نظارت تسلا

بر اساس خبر منتشر شده توسط رویترز، تسلا در حال مذاکره با مقامات ایالت نوادا است تا فناوری تسلا جدیدی که آن را «پلاتونینگ» نامیده است را آزمایش کند. رویترز مدعی شده این خبر را در ایمیل‌های تبادل شده بین تسلا و اداره وسایل نقلیه ایالت نوادا (DMV) مشاهده و گزارش کرده است. همچنین سخنگوی اداره وسایل نقلیه کالیفرنیا نیز گفته است، تسلا روز چهارشنبه با مقامات کالیفرنیا ملاقات کرده تا درباره فناوری کامیونت تسلا این شرکت صحبت کند. البته این شخص گفته است که از سطح خودرانی کامیونت جدید تسلا مطلع نیست و اطلاعی در مورد جزئیات این خودرو ندارد. بخشی از ایمیل‌های موجود مربوط به جلسه‌ای می‌باشد که در ۱۶ ژوئن ببین تسلا و اداره حمل‌ونقل نوادا برگزار شده بود. در این ایمیل دستور کار، آزمایش دو نمونه از کامیونت‌های تسلا در ایالت نوادا بررسی شده است. ایمیل منتشر شده از طرف ناصر زمانی، مسئول نظارت تسلا به یکی از مقامات بخش وسایل نقلیه نوادا است. بخشی از ایمیل به شرح زیر می‌باشد: برای اطمینان از اینکه پروژه ما در مسیر درستی قرار دارد، باید نمونه اولیه‌ی آن در شرایط جاده‌ای آزمایش شود. هدف اصلی ما این است که توانایی کارکرد نمونه اولیه کامیونت‌های تسلا را برای تردد در سراسر خطوط جاده‌ای ایالتی آزمایش کنیم. به همین علت می‌خواهیم در ایالات نوادا و کالیفرنیا این کامیونت را در حالت‌های پلاتونینگ و مستقل بدون داشتن راننده آزمایش کنیم. وی از بخش وسایل نقلیه نوادا درخواست کرد که شرایط لازم برای کسب مجوز آزمایش کامیونت تسلا در ایالت نوادا برای او فرستاده شود. پلاتونینگ یک سبک جدید در دنیای خودروهای بدون راننده محسوب می‌شود که در آن یک خودروی تسلا پشت سر یک خودروی با راننده حرکت می‌کند و الگوی حرکت خود را از خودروی جلویی می‌گیرد بنابراین رانندگان می‌توانند استراحت کنند. این تکنولوژی برای کامیونت‌های نیمه سنگین مناسب است؛ زیرا معمولاً در هنگام سفر در بزرگراه‌های بین ایالتی، با سرعت‌های ثابتی حرکت می‌کنند. البته تسلا تنها شرکت فعال در این زمینه نیست و استارتاپ Peloton Technology که در سیلیکون ولی راه‌اندازی شده است، در حال کار با چند سازنده کامیون برای ساخت سیستم پلاتونینگ است. ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا، در سال گذشته حرکت برای تولید کامیونت الکتریکی را به‌عنوان بخشی از برنامه اصلی خود به عنوان استراتژی محصول آینده شرکت معرفی کرد. در ماه آوریل، او عکسی از یک کامیونت الکتریکی نشان داد و گفت مراسم رونمایی آن در ماه سپتامبر برگزار خواهد شد. او این وعده را در جلسه سهامداران تسلا در ماه ژوئن نیز تکرار کرد.


تسلا با ارائه تکنولوژی اتوپایلوت در سدان‌های الکتریکی مدل‌های S، 3 و همچنین کراس‌اوور الکتریکی مدل X، توانسته موفقیت خوبی در زمینه خودروهای تسلا به دست آورد و به عنوان پیشتاز این صنعت در دنیا شناخته می‌شود.

وابسته

امتیازات

0 ( 0 نظر)
برای نظر گذاشتن نیازمند لاگین به سایت هستید.