طراحی سایت

دسته‌بندی مطالب

  • جدیدترین
  • محبوب‌ترین
  • برچسب‌ها

آرشیو مطالب بازاریاب

هم اکنون مشترک خبرنامه شوید

نام

بررسی سامسونگ galaxy a5 2016

بررسی سامسونگ galaxy a5 2016

سامسونگ در سال ۲۰۱۶ از نسل جدید گوش‌های سری A خود را معرفی کرد. این گوشی‌ها طراحی چشم‌ نوازی دارند و از لحاظ ظاهری بسیار شبیه به Galaxy S6 می‌باشند. این گوشی‌ها در ردیف گوشی‌های میان‌رده قرار می‌گیرند و از سخت‌افزاری خوب و نمایشگرهای با کیفیت برخوردار هستند. گوشی سامسونگ Galaxy A5 2016 Dual SIM یکی از اعضای این خانواده است که طرفداران بسیاری دارد.


galaxy-A5-2016

طراحی و ساخت

بدون شک گوشی‌های سری A از لحاظ طراحی نظر شما را جلب خواهند کرد. بدنه فلزی و طراحی یکپارچه، انحنای گوشه‌ها و گردکردن حاشیه‌ها، باعث می‌شود یک حس خوب به شما منتقل شود و همراه شدن فریم فلزی با طراحی زیبا و لوکس، باعث شده2016  A5 یک میان‌ رده رویایی باشد. A5 2016 بسیار دقیق طراحی شده است، سطوح جلو و پشت گوشی، انحناها و تراش‌ها به اندازه‌ای خوب هستند که حس یک گوشی کاملا یک‌پارچه را به شما می‌دهد. دکمه‌های کنترل صدا و پاور در بهترین جای خود قرار گرفته‌اند و دسترسی به آن‌ها بسیار راحت است، دکمه فیزیکی هوم تغییراتی را درون خود داشته و حالا به یک سنسور اثر انگشت مجهز شده است. در کنار کلید فیزیکی هوم، دو کلید لمسی خازنی App Switcher و Back قرار دارند و وقتی از جلو به این گوشی نگاه کنید، فورا متوجه طراحی تکراری سامسونگ خواهید شد.

در پنل جلوی گوشی و در قسمت بالای نمایشگر، یک دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی، در کنار نام سامسونگ و سوراخ‌های مربوط به بلندگو دیده می‌شود. پنل پشت این گوشی از شیشه یک‌دست ساخته شده و با گوریلا گلس نسل۴ محافظت می‌شود. در کنار تک فلش LED، دوربین اصلی این گوشی قرار دارد که به اندازه یک میلی‌متر بیرون زده و این یک اتفاق تازه در میان گوشی‌های هوشمند نیست.

galaxy-A5-2016
galaxy-A5-2016

در لبه سمت راست گوشی شاهد کلید پاور و پوششی هستیم که از دو شیار مربوط به سیم‌کارت‌های نانو و کارت حافظه جانبی محافظت می‌کند. شیار سیم کارت دوم با شیار کارت حافظه جانبی دستگاه مشترک بوده و این به آن معناست که در یک زمان تنها می‌توانید از یکی از این قابلیت‌ها استفاده نمایید. البته در مدل  SM-510FD شیار سیم کارت اول و کارت حافظه جانبی مشترک بوده و شیار سیم کارت دوم مجزا از آنها می‌باشد.

galaxy-A5-2016

در لبه سمت چپ چیزی به جز کلیدهای کنترل صدا که جدا از هم هستند، قرار ندارند. در لبه پایین گوشی اسپیکر، میکروفون، جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون و درگاه استاندارد microUSB 2.0 قرار دارند. در لبه بالایی این گوشی هم یک میکروفن قرار دارد که وظیفه حذف نویز و کمک به ضبط فیلم‌ های استریو را بر عهده دارد.


galaxy-A5-2016

این گوشی نسبت به نسل قبل از خود بزرگتر شده است، وزن آن ۱۵۴ گرم و ضخامت‌ آن ۷.۳ میلی‌متر است. بدنه محصول با اینکه مانند سایر گوشی‌های این دسته مستطیلی است ولی دیگر با یک مستطیل محض روبرو نیستیم بلکه انحنای لبه‌ها بیشتر شده تا با ارگونومی دست سازگارتر باشد. همچنین شیشه نمایشگر و قاب پشتی انحنای کوچکی دارند تا یک حس خوب به کاربر القا کند و سامسونگ در این موضوع کاملا موفق عملکرده است.


galaxy-A5-2016

صفحه نمایش


سامسونگ در نسل جدید از سری Galaxy A5 چیزی برای القای یک حس فوق‌العاده به کاربرانش چیزی کم نگذاشته است. صفحه نمایش ۵.۲ اینچی از نوع Super AMOLED است و وضوح تصویر فوق‌العاده‌ای دارد و با رزولوشن ۱۰۸۰*۱۹۲۰ و فول اچ‌دی خود، یک کیفیت عالی را به کاربر هدیه می‌دهد و رنگ‌ها بسیار طبیعی به نظر می‌رسند. حداکثر روشنایی این صفحه‌ نمایش به اندازه‌ای هست که در زیر نور خورشید هم هیچ مشکلی برای مشاهده تصاویر نداشته باشید. در واقع روشنایی صفحه نمایش A5 می‌تواند از میزان ۲.۱ نیت تا ۶۰۰ نیت تغییر کند. 


galaxy-A5-2016

galaxy-A5-2016

galaxy-A5-2016

سخت‌افزار

در نسل جدید از گوشی‌های A5 سامسونگ از پردازنده ۸ هسته‌ای اختصاصی خود به نام اگزینوس استفاده کرده است. این پردازنده ۲۰ نانومتری نسب به پردازنده ۴ هسته‌ای استفاده شده در نسل قبلی مدل A5 مصرف کمتر و بازده بیشتری دارد. پردازنده ۶۴ بیتی Galaxy A5 2016 در بنچمارک آنتوتو امتیاز بسیار خوبی را در مقابل گوشی‌های هم‌رده خود به دست آورده است و حتی از گوشی اچ تی سی One A9 قدرتمندتر ظاهر شده است. البته توقع اجرای هرگونه بازی یا برنامه‌ای از A5 نداشته باشید، اما می‌توانید برای پردازش‌هایی غیر از پردازش‌های بسیار سنگین بر روی A5 حساب باز کنید.


galaxy-A5-2016

در کنار پردازنده ۸ هسته‌ای، سامسونگ ۲ گیگابایت حافظه اسمی رم (۱۸۵۰ مگابایت قابل استفاده) برای گلکسی A5 در نظر گرفته است که به همراه ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی اسمی (۱۱گیگابایت حافظه قابل استفاده)، مشخصات فنی قابل قبولی برای یک گوشی میان‌رده محسوب می‌شوند. همچنین سامسونگ امکان استفاده از کارت حافظه‌ی جانبی تا حجم ۱۲۸ گیگابایت را برای کاربران A5 2016 فراهم کرده است. 
همچنین امکان استفاده از دو سیم‌کارت به صورت همزمان، اینترنت نسل چهارم، بلوتوث، رادیو، NFC،Wi-Fi  از جمله امکانات A5 محسوب می‌شوند.  باتری لیتیوم-یونی و غیرقابل تعویض استفاده شده در A5 با ظرفیت 2900 mAh وظیفه شارژدهی را بر عهده دارد و با یک بار شارژ کامل می‌تواند در استفاده معمولی تا ۳ روز شارژدهی کند.


galaxy-A5-2016

اندروید استفاده شده در گلکسی A5 2016 نسخه ۵.۱.۱ لالی‌پاپ است و متاسفانه این گوشی به مارشمالو مجهز نیست. رابط کاربری اختصاصی تاپ‌ویز سامسونگ بر روی A5 امکانات خوب و کاملی را به سیستم‌عامل خود اضافه کرده است و کار با این گوشی را جذاب می‌کند.


دوربین

galaxy-A5-2016

سامسونگ برای دوربین اصلی گلکسی A5 یک سنسورCMOS  با دقت ۱۳ مگاپیکسل با نسبت ۴ به ۳ در نظر گرفته است. شاید در ظاهر سنسور به کار رفته در A5 2016 با سنسور به کار رفته در A5 2015 یکسان باشد اما سامسونگ تغییرات خوبی را در دوربین این گوشی اعمال کرده است. طول فوکوس ۳.۷ میلی‌متری و دریچه دیاگرام f/1.9 استفاده شده در A5 به همراه یک فلش LED  و لرزشگیر اپتیکال OIS، امکان ثبت عکس‌های با کیفیت حتی در شرایط با نور کم را فراهم کرده است. امکان عکاسی خودکار، حرفه‌ای، ورزشی، همراه با صدا، افکت زیبایی، پاناروما، ثبت تصاویر متوالی، عکاسی در شب، HDR، سلفی و دوربین اصلی به صورت همزمان وجود دارد. دوربین سلفی این گوشی ۵ مگابایت دقت دارد و از یک دیاگرام با عدد f/1.9 استفاده می‌کند.
به طور کلی کیفیت تصاویر ثبت شده با دوربین اصلی A5 در مقایسه با نسل قبلی خود پیشرفت زیادی داشته‌اند و در شرایط کم نور نیز عکس‌های قابل قبولی را ثبت کرده‌اند. اما در شرایط نوری شدید، بافت‌های نویزی در تصویر ایجاد می‌شوند که کیفیت تصاویر را تحت تأثیر قرار می‌دهند. دوربین سلفی هم با توجه به گشودگی دریچه دیافراگم نور بیشتری را جذب می‌کند و همین باعث ثبت تصاویر شفاف‌تر و با کیفیت‌تر می‌شود. گلکسی A5 امکان عکاسی سلفی به صورت باز را فراهم کرده است که در حقیقت یک پانورامای سلفی محسوب می‌شود و برای عکاسی سلفی گروهی بسیار کارآمد می‌باشد.
A5 2016 در هنگام فیلم‌برداری به رنگ‌های گرم‌تر تمایل دارد ولی گسترده دینامیکی قابل قبولی را ارائه می‌دهد. بدون شک فیلم‌برداری با این گوشی آنچنان که باید دل شما را به دست نخواهد آورد اما برای کارهای ضروری شما را تنها نخواهد گذاشت.


galaxy-A5-2016

جمع بندی

اگر به دنبال خرید یک میان‌رده با ظاهر لوکس و زیبا، صفحه نمایش با کیفیت، پردازنده قوی، دوربین قدرتمند برای عکاسی که از دو سیم‌کارت پشتیبانی می‌کند و از سنسور اثرانگشت بهره می‌برد می‌باشید، بدون شک مدل ۲۰۱۶ گلکسی A5 همان چیزی است که به دنبال آن می‌گردید.

وابسته

امتیازات

0 ( 0 نظر)
برای نظر گذاشتن نیازمند لاگین به سایت هستید.