طراحی سایت

دسته‌بندی مطالب

  • جدیدترین
  • محبوب‌ترین
  • برچسب‌ها

آرشیو مطالب بازاریاب

هم اکنون مشترک خبرنامه شوید

نام

دنیای رباتیک به سبک Boston Dynamics

دنیای رباتیک به سبک Boston Dynamics

بوستون داینامیکس Boston Dynamics یک شرکت مهندسی و طراحی رباتیک است که بیشتر به خاطر طراحی و ساخت ربات سگ بزرگ BigDog (ربات چهارپایی که با بودجه آژانس تحقیقات پیشرفته دفاعی(DARPA)  و برای ارتش ایالات متحده طراحی شده) معروف است. همچنین این شرکت به خاطر توسعه DI-Guy که یک پروژه نرم‌افزاری برای شبیه‌سازی انسان واقعی است شهرت زیادی دارد. هر یک از نسخه‌های DI-Guy با هزاران شخصیت characters، ظاهر appearances و حرکت motions به صورت آماده برای استفاده ready-to-use ارائه می‌شوند. این نرم‌افزار به راحتی امکان خلق یک اجتماع از شخصیت‌هایی که به صورت مستقل از محیط اطراف خود آگاه هستند و نسبت به حوادث جاری یک واکنش هوشمندانه می‌دهند را فراهم می‌کند. بوستون داینامیکس در ابتدا با یک شرکت آمریکایی که با بخش آموزش مرکز جنگ‌های هوایی نیروی دریایی (NAWCTSD) قرارداد داشت کار می‌کرد. کاری که بوستون انجام می‌داد، جایگزین کردن فیلم‌های این بخش با شخصیت‌های شبیه‌سازی شده و سه بعدی DI-Guy بود. گوگل در سال ۲۰۱۳ این شرکت را که در سال ۱۹۹۲ توسط مارک ریبرت Marc Raibert تأسیس شده بود را با یک قیمت نامشخص خریداری کرد. بوستون داینامیکس تا سال ۲۰۱۴ توسط اندی رابین مدیریت می‌شد. درست قبل از مالکیت گوگل، بوستون دینامیکس، قسمت DI-Guy را به یک فروشنده نرم‌افزارهای شبیه‌سازی به نام VT MÄK، در کمبریج واگذار کرد. در سال ۲۰۱۶ بلومبرگ اعلام کرد که آلفابت (گوگل سابق) قصد فروش این کمپانی به شرکت‌های علاقه‌مندی مانند آمازون و تویتا را دارد.


boston-dynamics
 
 
boston-dynamics
 
 

این شرکت که به عنوان بخش رباتیک گوگل شناخته می‌شود ربات‌های مختلفی تولید کرده است که در نوع خود بی‌نظیر هستند.


سگ بزرگ BigDog

boston dynamics
 

این ربات چهارپا توسط بوستون دینامیک تولید شد. در ساخت این ربات، آزمایشگاه پیشرانه جت Foster-Miller و قسمت کنکورد Concord دانشگاه هاروارد، نقش داشته‌اند. DRAPA با هدف ساخت یک قاطر رباتیک که می‌تواند در زمین‌های خشن و ناهموار به سربازان کمک کند، برای ساخت این ربات سرمایه‌گذاری کرد. اما چون صدای این ربات بیش از حد مجاز در جنگ بود، کنار گذاشته شد. این ربات برای حرکت در زمین‌های خشن و ناهموار از چهارپا به جای چهارچرخ استفاده می‌کند. به عنوان "برترین ربات حرکت کننده با پا در جهان" BigDog می‌تواند ۱۵۰کیلوگرم بار را با سرعت ۶.۴کیلومتر بر ساعت، در یک زمین ناهموار با شیب حداکثر ۳۵درجه، به همراه یک سرباز حمل کند. از نمونه‌های دیگر این سگ می‌توان به LS3 اشاره کرد.


چیتا Cheetah

boston dynamics
 

این ربات چهارپا می‌تواند با سرعت ۴۵کیلومتر بر ساعت بدود. این سرعت یک رکورد برای ربات‌های حرکت کننده با پا محسوب می‌شود. رکورد قبلی به ربات دانشگاه MIT با سرعت ۲۱کیلومتر بر ساعت، تعلق داشت. چیتای اصلیِ ساخت این شرکت، در آزمایشگاه و در حالی که توسط یک بازو هیدرولیک برای نگه داشتن ربات در وسط مسیر، کنترل می‌شد، روی تردمیل می‌دوید. ربات چیتای دیگری هم که می‌تواند آزادانه در طبیعت حرکت کند، در سال ۲۰۱۳ معرفی شد. نمونه چیتای مشابه دانشگاه MIT که در سال ۲۰۱۴ معرفی شد می‌تواند در حال دویدن از روی موانع بپرد.


سگ کوچک LittleDog

boston dynamics
 


قات DRAPA طراحی کرده است. برخلاف سگ بزرگ، سگ کوچک برای تحقیقات دیگر موسسات استفاده می‌شود. هر یک از پاهای این ربات توسط سه موتور الکتریکی کنترل می‌شود. این سگ به اندازه کافی برای کوه نوردی و قدم زدن قوی است. وظیفه کنترل حرکت، سنجش مسیر و ارتباطات بر عهده یک کامپیوتر onboard است. باتری لیتیومی به کار رفته در این ربات می‌تواند در هر بار شارژ تا ۳۰ دقیقه، انرژی مورد نیاز سگ کوچک را تأمین کند. سنسورهای به کار رفته در این ربات می‌توانند یک هماهنگی خوب بین جریان موتورها و جهت‌گیری بدن ربات و پاها، با توجه به زمین موردنظر، ایجاد کنند. همچنین استفاده از تکنولوژی‌های ارتباطی Wireless در این ربات، امکان کنترل و تجزیه و تحلیل داده‌ها از دور را فراهم می‌کند.


RiSE

boston dynamics
 

RiSE می‌تواند از سطوح عمودی مانند دیوار، درخت، نرده و غیره بالا برود. این ربات با میکرو پنجه‌های خود می‌تواند به سطوح عمودی بچسبد و برای حفظ تعادل در صعودهای سریع، از دمش کمک می‌گیرد. این ربات ۶ پا، ۲کیلوگرم وزن و ۲۵سانتی‌متر طول دارد. RiSE می‌تواند با سرعت ۰.۳متر بر ثانیه حرکت کند. بودجه این ربات نیز توسط DARPA تأمین شده است و توسط بوستون داینامیکس و با همکاری پژوهشگران دانشگاه پنسیوانیا، دانشگاه برکلی، دانشگاه استنفورد و کالج لوئیس و کلارک، طراحی و ساخته شده است.


کک شن SandFlea

boston dynamics
 

SandFlea یک ربات کوچک است که می‌تواند تا ۸ متر بپرد. این ربات ۵کیلوگرمی، ظاهری مانند ماشین‌های کنترلی دارد. SandFlea از تکنولوژی ثبات ژیرو gyro stabilization برای حفظ موقعیت خود هنگام پرواز، محافظت از دید شفاف دوربین و مطمئن شدن از فرود صاف و دقیق، استفاده می‌کند. جالب است بدانید SandFlea  می‌تواند با هر بار شارژ، ۲۵ پرش انجام دهد. این ربات با بودجه بخش تجهیز نیروهای سریع ارتش ایلات متحده (REF) توسعه داده شده است.



PETMAN

boston dynamics
 

مانکن تست حفاظت  (Protection Ensemble Test Mannequin) یک ربات دوپا برای تست لباس‌های حفاظت شیمیای است. این رباط کاملا شبیه یک انسان حرکت می‌کند و حرکات آن بسیار شبیه به انسان واقعی است. این مانکن با پوشیدن لباس‌ و کنترل دمای بدنش با عرق کردن و غیره یک فیزیولوژی شبیه به انسان دارد و می‌تواند در جنگ‌های شیمیایی با تست فضا، به حفظ جان سربازان کمک کند.



LS3 

boston dynamics
 

این ربات چهارپا نسخه نظامی BigDog است که می‌تواند در گرما و سرما و هوای خشک یا مرطوب فعالیت کند.
این ربات برای حمل سلاح و کمک به سربازان ساخته شده است و می‌تواند تا ۴۰۰پوند را حمل کند. LS3 به صورت اتوماتیک رهبر خود را دنبال می‌کند و نیازی به راننده ندارد. این ربات چهارپا همچنین می‌تواند با استفاده از GPS و سنسورهای خود به سمت مقصد از پیش مشخص شده حرکت کند.


اطلس Atlas

boston dynamics
 

اطلس یک ربات انسان‌نمای چابک است که ۱.۸ متر قد دارد و برای کارهایی چون جستجو و نجات، و با تقلید از PETMAN توسط بوستون داینامیکس طراحی شده است.
اطلس قابلیت‌های حرکتی بالایی دارد و برای حرکت در طبیعت و سطوح ناهموار بسیار انعطاف‌پذیر می‌باشد. اطلس می‌تواند بر روی دوپای خود حرکت کند و با استفاده از دستانش برای انجام کارهای مختلف استفاده کند. اطلس قدرت و توانایی لازم برای صعود از زمین‌های بسیار خشن و سخت را دارد و می‌تواند از فضاهای متراکم مانند جنگل‌ها و مراتع عبور کند و برای حرکت می‌تواند از دست‌ها و پاهایش کمک بگیرد. همچنین اطلس می‌تواند از ابزارهایی که برای انسان ساخته و طراحی شده، استفاده کند. این ربات برای دسترسی به نقاط مختلف و همچنین قرار گرفتن در حالت‌های مختلف، ۲۸درجه آزادی دارد. در قسمت سر این ربات از سنسورهای دوربین استریو و مسافت‌یاب لیزری استفاده شده است. در سال ۲۰۱۶ بوستون دینامکس یک ویدیو در یوتیوب با عنوان (اطلس، نسل بعدی) منتشر کرد که در آن یک ربات انسان‌نمای کارهایی انجام می‌داد که برای یک ربات‌های موجود بسیار سخت و حتی ناممکن به نظر می‌رسید. کارهایی مانند راه رفتن سریع بر روی زمین‌های سخت و ناهموار و بلند شدن سریع پس از زمین خوردن.



RHex

boston dynamics
 

RHex یک رباط ۶پا با قدرت مانور بالا در حرکت است که هر کدام از پاهایش به صورت مستقل کنترل تولید نیرو می‌کنند و می‌تواند از مسیرهای صعب‌العبوری مانند گل‌ولای، شن‌وماسه، سنگ‌لاخ، کوه و غیره عبور کند.
بدنه این ربات به صورت کامل عایق‌بندی شده است تا هنگام حرکت در فضاهای مرطوب و گل‌آلود و باتلاق‌ها دچار مشکل نشود. این ربات با استفاده از دوربین‌های Visible/IR استفاده شده، می‌تواند یک دید کامل و شفاف از روبرو و عقب ارائه دهد. این ربات توسط یک اپراتور و حداکثر از فاصله ۷۰۰ متری کنترل می‌شود.


کوچک Spot Mini

boston dynamics
 

این ربات با وزن ۲۵کیلو یک ربات ۴پای جدید است که توسط بوستون داینامیکس تولید شده است و از بقیه محصولات مشابه این شرکت سبک‌تر است. این ربات یک گردن دراز و یک سر مار مانند دارد و می‌تواند کارهای زیادی انجام دهد.



هماهنگ‌کننده Handle 

boston dynamics
 

هندل یک ربات تحقیقاتی جدید از شرکت بوستون داینامیکس است که در حالت ایستاده تقریبا ۲متر ارتفاع دارد. این ربات که از عملگرهای الکتریکی و هیدرولیکی بهره می‌برد می‌تواند با هر بار شارژ تا ۲.۵ کیلومتر حرکت کند.
قدرت مانور این ربات در حرکت و مکان‌های مختلف چیزی کم از ربات‌های چهار پای ساخت این شرکت ندارد، در حالیکه این رباط فقط ۱۰ مفصل فعال دارد. پیچیدگی این رباط بسیار کمتر از سایر تولیدات این شرکت است. چرخ‌ها برای مسیرهای صاف و هموار بسیار مناسب هستند، در حالیکه پاها به ربات امکان حرکت در سطوح ناهموار را می‌دهند. اما هندل با ترکیب این دو، توانسته در هر دو مورد بهترین باشد.

اندی رابین و جاناتان رازنبرگ، از مدیران ارشد آلفابت، اعلام کرده‌اند که با توجه به شرایطی کنونی، نمی‌توانند بیش از ۳۰ درصد منابع‌شان را به چیزی اختصاص دهند که ممکن است تا ده سال دیگر هم بازدهی اقتصادی نداشته باشد. البته برخی از منابع نزدیک به آلفابت گفته‌اند که یکی از دلایل فروش بوستون داینامیکس عدم تمایل این کمپانی برای کار بر روی ربات‌های ترسناکی مانند اطلس می‌باشد که بحث‌های زیادی راجع به آینده انسان‌ها و کارشان به وجود آورده است. 
در سال ۲۰۱۴،  مایکروسافت در اقدامی بخش رباتیک خود را تعطیل کرد. ردموندی‌ها بعد از آن کار بر روی هوش مصنوعی را از طریق کورتانا ادامه داده‌اند و حالا نوبت به آلفابت رسیده است.


وابسته

امتیازات

0 ( 0 نظر)
برای نظر گذاشتن نیازمند لاگین به سایت هستید.