طراحی سایت

دسته‌بندی مطالب

  • جدیدترین
  • محبوب‌ترین
  • برچسب‌ها

آرشیو مطالب بازاریاب

هم اکنون مشترک خبرنامه شوید

نام

بررسی سامسونگ Galaxy Tab A 9.7

بررسی سامسونگ Galaxy Tab A 9.7

تبلت‌های سری Tab A سامسونگ از خانواده تبلت‌های میان‌رده موجود در بازار می‌باشند که در کنار قیمت مناسب از مشخصات فنی خوبی برخوردار هستند و می‌توانند به‌خوبی نیازهای روزمره یک کاربر معمولی را برطرف کنند. سامسونگ بعد از ۸ اینچ، اندازه ۹.۷ اینچ را برای اعضای جدید خانواده Tab A تبلت‌های خود در نظر گرفته است. همان‌طور که گفته شد این تبلت‌ها در دسته تبلت‌های اقتصادی قرار می‌گیرند و با در نظر داشتن این نکته می‌توان گفت تب ای ۹.۷، یک تبلت موفق بوده است.



طراحی و ساخت

“galaxy

سامسونگ مانند همیشه به کپی‌برداری از اپل متهم می‌شود و ظاهر Tab A 9.7 از دور بسیار به آی‌پد ایرهای اپل شبیه است. Galaxy Tab A 9.7 یک میان‌رده زیباست که در ابعاد ۲۴۲.۶ در ۱۶۶.۹ در ۷.۴ و با وزن ۴۵۰ گرم عرضه شده است. تب ای ۹.۷ مانند همه محصولات میان‌رده سامسونگ از پلاستیک ساخته شده است و با کمی ارفاق می‌توان گفت که با یک تبلت خوش‌دست سروکار داریم. لبه‌های گرد و پلاستیک نرمی که در ساخت این تبلت به کار رفته‌اند به خوش‌دست شدن تب ای ۹.۷ کمک بسیاری کرده است. ضخامت ۷.۴ میلی‌متری این تبلت باعث شده که با یک تبلت ظریف در میان تبلت‌های ۱۰ اینچی، روبرو باشیم. همچنین پلاستیک استفاده‌شده در ساخت این تبلت جدای از اینکه هرگز حس خوبی را به کاربر منتقل نمی‌کند، باعث شده نتوانیم این تبلت را یک تبلت خوش‌ساخت بنامیم. البته ناگفته نماند که بدنه پلاستیکی در برابر جذب اثرانگشت و مقاومت در مقابل ضربه عملکرد خوبی ارائه می‌دهد.
در لبه سمت راست، شیار حافظه جانبی microSD، کلیدهای تنظیم صدا به‌صورت یکپارچه، کلید پاور و در بالاترین قسمت این لبه، قلم S Pen قرار گرفته است. همین امر باعث شده است در لبه سمت چپ با هیچ درگاه یا کلیدی وجود نداشته باشد. در لبه‌ی پایینی، پورت microUSB 2.0 شارژ، جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون و اسپیکر دوتایی تبلت، تعبیه شده‌اند. در قسمت بالای نمایشگر شاهد سنسورهای مجاورت، تشخیص میزان نور محیط و دوربین سلفی هستیم. در قسمت پایین نمایشگر هم مانند تمام محصولات سامسونگ، دکمه فیزیکی Home و کلیدهای خازنی (بدون نور پس‌زمینه) قرار دارند. در قاب پشتی Galaxy Tab A 9.7 علاوه بر دوربین برجسته ۵ مگاپیکسلی و لوگوی شرکت سامسونگ، شاهد دو دایره هستیم که برای اتصال بوک‌کاور (Book Cover) به تب ای ۹.۷ در نظر گرفته شده‌اند.


“galaxy

صفحه‌نمایش

همان‌طور که از نام گلکسی تب ای ۹.۷ پیداست، این تبلت از یک صفحه‌نمایش ۹.۷ اینچی با وضوح تصویر  ۷۶۸× ۱۰۲۴ استفاده می‌کند که رزولوشنی یکسان با سری ۸ اینچی این تبلت دارد. در نتیجه این تبلت نسبت به مدل قبلی خود کیفیت تصویر پایین‌تری دارد چراکه تراکم پیکسل آن ۱۳۲ است و شاید این کیفیت آن چیزی نبود که ما انتظارش را داشتیم اما از یک تبلت میان‌رده زیاد هم نمی‌توان توقع داشت. حداکثر روشنایی این تبلت مقدار قابل قبولی دارد و می‌توان در محیط‌هایی که نور شدید وجود ندارد به‌راحتی از Tab A 9.7 استفاده کرد. همچنین زاویه دید و کیفیت رنگ‌ها مقدار قابل قبولی دارند و نیازهای یک کاربر عادی را مرتفع خواهند کرد. در قسمت Display Mode امکاناتی برای نحوه استفاده از تبلت قرار داده شده است. حالت Adaptive display (برای حالت عادی) و Reading mode (برای مطالعه) در نظر گرفته شده‌اند. در کل می‌توان گفت تماشای فیلم با این تبلت به لطف نمایشگر متوسط و اسپیکرهای دوتایی، رضایت‌بخش است.


سخت‌افزار و کارآیی

“galaxy

گلکسی تب ای ۹.۷ از اندروید لالی‌پاپ Android Lollipop 5.0 استفاده می‌کند. رابط کاربری تاچ‌ویز TouchWiz مانند سایر محصولات سامسونگ، تجربه آسانی از اندروید را برای کاربران این شرکت به همراه دارد. گلکسی Tab A 9.7 به صورت پیش‌فرض برنامه‌های Word، Excel و Power Point را روی خودش دارد و در کنار قابلیت مالتی تسکینگ Multi Tasking، یک ابزار خوب برای دانشجویان و دانش‌آموزان محسوب می‌شود. قابلیت مالتی‌تسکینگ امکان اجرای ۲ تا ۵ برنامه را به صورت هم‌زمان برای شما فراهم می‌کند و می‌توانید در حالی‌که ایمیل‌هایتان را چک می‌کنید، پنجره مرورگر، اس‌ام‌اس‌ها و مخاطبانتان را نیز زیر نظر داشته باشید. قابلیت‌های دیگری مانند حالت چند کاربره Multi User Mode و SideSync و پشتیبانی از قلم S Pen باعث می‌شود این تبلت بسیار کاربردی باشد و امکانات خوب و جالبی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.


galaxy tab A 9.7

نرم‌افزارSideSync یک ابزار کاربردی است که سامسونگ برای نخستین بار بر روی تبلت‌های سری S خود به کار گرفت. به طور کلی این برنامه یک اپلیکیشن مانیتورینگ گوشی‌های سامسونگ بر روی تبلت‌های این شرکت است. به کمک این نرم‌افزار کاربران می‌توانند صفحه‌نمایش گوشی خود را روی تبلت مشاهده کنند و حتی در حالتی که نمایشگر گوشی خاموش است، کاربر یک تصویر کامل از صفحه‌گوشی را در تبلت مشاهده خواهد کرد و به کمک آن می‌توان SMS ارسال کرد یا پیام‌های دریافتی در گوشی را بدون اینکه صفحه‌گوشی باز شود، خواند. از این نرم‌افزار برای انتقال فایل بین تبلت و گوشی نیز می‌توان استفاده کرد.


در درون گلکسی تب A، تراشه چهار هسته‌ای و ۶۴ بیتی اسنپدراگون ۴۱۰ با حداکثر سرعت ۱.۲ گیگاهرتز تپش می‌کند. این تراشه به کمک حافظه رم ۲ گیگابایتی پردازش‌های متوسط را به خوبی انجام می‌دهند. از مشخصات مهم این تراشه قابلیت برقراری تماس در کنار پشتیبانی از شبکه‌های 4G/LTE است. همچنین چیزی حدود ۵ گیگابایت از حافظه ۱۶ گیگابایتی این تبلت را برنامه‌های پیش‌فرض اشغال کرده‌اند ولی امکان استفاده از کارت حافظه جانبی تا حداکثر ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت وجود دارد. وظیفه تأمین انرژی این مجموعه سخت‌افزاری بر عهده یک باتری لیتیوم یونی غیرقابل تعویض با ظرفیت ۶۰۰۰ میلی‌آمپر قرار دارد. این باتری می‌تواند در استفاده‌های معمولی تا ۱۵ ساعت شارژ رسانی کند. البته دو حالت ذخیره انرژی Power Saving و ذخیره انرژپیشرفتهUltera Power Saving در بهینه‌سازی مصرف انرژی و نگه‌داری شارژ کمک زیادی خواهند کرد. همان‌طور که گفته شد نمی‌توان در اجرای راحت و بدون دردسر پردازش‌های سنگین و یا بازی‌هایی با گرافیک بالا، بروی گلکسی تب ای ۹.۷ زیاد حساب کرد و بنچ‌مارک‌ها هم شاهد خوبی بر این مدعا هستند.


دوربین

اولین نکته‌ای که در مورد تمام تبلت‌ها باید بدانید این است که فعلاً نباید روی دوربین یک تبلت حساب باز کنید و اساساً یک تبلت ابزار خوب و مناسبی برای فیلم‌برداری و عکس‌برداری نیست. بااین‌حال Galaxy Tab A9.7 از یک سنسور ۵ مگاپیکسلی به‌عنوان دوربین اصلی و یک سنسور ۲ مگاپیکسلی به عنوان دوربین سلفی بهره می‌برد. فوکوس خودکار، امکان فیلم‌برداری باکیفیت HD، عکاسی پانوراما و عکاسی پیاپی از جمله مهم‌ترین امکانات دوریبن این تبلت محسوب می‌شوند. به‌طور کلی دوربین این تبلت برای لحظاتی که یک دوربین خوب در دسترس نیست، می‌تواند پاسخگو باشد.

جمع‌بندی

سامسونگ در تولید نسل جدید از تبلت‌های گلکسی A Tab اصلاً قصد رقابت نداشته است و امکاناتی که در اختیار کاربر قرار داده است در مقابل رقبایی که در این سطح وجود دارند، اصلاً خارق‌العاده محسوب نمی‌شوند. به‌ویژه اینکه تراکم پایین پیکسل‌های صفحه نمایشگر در بی‌کیفیت جلوه دادن این تبلت بسیار مؤثر است. البته این کیفیت پایین بدنه و نمایشگر نباید باعث شود که ویژگی‌های مثبت این تبلت را فراموش کنیم.

نقاط قوت

  • قیمت مناسب
  • پشتیبانی از کار حافظه خارجی
  • قلم S Pen
  • پشتیبانی از نرم افزارهای آفیس
  • پشتیبانی از شبکه 4G/LTE
  • rقابلیت برقراری تماس

نقاط ضعف

  • کیفیت پایین صفحه نمایش
  • کیفیت پایین بدنه
  • پردازنده ضعیف

وابسته

امتیازات

0 ( 0 نظر)
برای نظر گذاشتن نیازمند لاگین به سایت هستید.