طراحی سایت

دسته‌بندی مطالب

  • جدیدترین
  • محبوب‌ترین
  • برچسب‌ها

آرشیو مطالب بازاریاب

هم اکنون مشترک خبرنامه شوید

نام

چگونه یک عطر خوب انتخاب کنیم؟

چگونه یک عطر خوب انتخاب کنیم؟

در دنیای امروزی که روابط کاری و دوستانه بسیار گسترده شده‌اند، داشتن یک لباس مناسب و ظاهری آراسته کافی نیست و خوش‌بو بودن نیز یکی از ملزومات روابط انسان امروزی با دوستان و شرکای تجاریش می‌باشد. اما خوش‌بو بودن و انتخاب یک عطر مناسب، برای خیلی‌ها سخت و دشوار است. عطرهایی که ماندگاری ندارند، ادکلن‌هایی که بوی نامطبوع دارند، پرفیوم‌هایی که پس از یک ساعت رایحه‌شان تغییر می‌کند و ... از جمله مشکلات خرید یک عطر مناسب محسوب می‌شوند. اما راه‌حل چیست و چه باید کرد؟


عطر یک ماده خوش‌بو و نسبتاً فرار است که با اسپری شدن روی بدن، با چربی‌های پوست واکنش نشان می‌دهد و رایحه خود را در فضا پخش می‌کند. عطرها از ترکیب الکل و اسانس‌های خوش‌بو و روغنی ساخته می‌شوند که هرچه میزان اسانس روغنی موجود در این محلول بیشتر باشد، ماندگاری عطر بیشتر می‌شود و البته گران‌تر هم خواهد بود. برای انتخاب یک عطر خوب، ما یک الگوریتم برای شما در نظر گرفته‌ایم و اگر طبق این الگوریتم پیش بروید قطعاً خواهید توانست یک عطر مناسب انتخاب کنید.

    choose a perfume 

گام اول: به دیگران اعتماد نکنید! 

نکته اصلی و مهم اینجاست که بدانید هیچ دلیلی وجود ندارد، یک عطر خوش بو روی پوست دوست‌تان، روی پوست شما هم رایحه خوبی داشته باشد. به عبارت دیگر عطر باید با شما سازگار باشد و اگر یک عطر را روی خودتان امتحان نکرده‌اید از تغییر ناگهانی رایحه آن شوکه نشوید، چرا که مقصر خودتان هستید. البته بدون شک کیفیت عطر مهم است اما بد نیست بدانید که میزان رطوبت پوست شما نیز تأثیر زیادی بر رایحه عطر می‌گذارد، به طوری که هر چه پوست مرطوب‌تر باشد، عطر رایحه‌ای قوی‌تر از خود نشان می‌دهد.


پوست‌های خشک:

از یک طرف وجود الکل اتیل در عطر باعث می‌شود که پوست خشک شود و از طرف دیگر باید گفت که عطر روی پوست خشک سریع‌تر رایحه خود را از دست می‌دهد و همین باعث می‌شود که برای پوست‌های خشک انتخاب عطر مناسب سخت باشد. معمولاً برای این افراد عطرهای زمستانی پیشنهاد می‌شود که پرفیوم‌ها چون رایحه بیشتری دارند برای این افراد مناسب‌تر هستند.

پوست‌های چرب:

رطوبت و چربی موجود بر روی پوست این افراد با عطر ترکیب می‌شود و جدای از اینکه ماندگاری عطر را بیشتر می‌کند ممکن است باعث به وجود آمدن بوی ناخوشایندی شود. برای همین توصیه می‌شود در طول روز مقدار کمتری عطر استفاده کنند و همچنین از رایحه‌های ضعیف‌تر مثل میوه و گل استفاده شود. استفاده از ادکلن‌ها برای افرادی که پوست چرب دارند بیشتر توصیه می‌شود.

پوست‌های حساس:

افرادی که پوست‌های حساس دارند نیز مانند افرادی که پوست خشک دارند باید در استفاده از عطر بسیار دقت داشته باشند چرا که ممکن است مشکلات پوستی برایشان به‌وجود آید. استفاده از عطر بعد از افترشیو و یا بعد از اسپری بدن نیز ممکن است ایجاد خارش و آلرژی کند.

    choose a perfume 

گام دوم: کدام مدل؟

مشکل بعدی که ممکن است هنگام خرید یک عطر برای شما پیش بیاید این است که انواع مختلف عطر چه تفاوتی با هم دارند، مثلاً یک پرفیوم با یک ادوتویلت چه فرقی می‌کند و دلیل این تفاوت چیست؟
به طور کلی دسته بندی عطرها با توجه به درصد اسانس روغنی موجود در محلول کلی صورت می‌گیرد:

پودر عطر:

شامل ۳۱٪ مواد معطر است که در پودر تالک آرایشی بدون وجود الکل می‌توان آن را مشاهده کرد.

پرفیوم perfume:

شامل ۱۵–۴۰٪ از اسانس روغنی، خالص‌ترین، ماندگارترین و در عین حال گرانترین نوع عطر است.

ادو پرفیوم EdP:

لظت ۱۰–۲۰٪ از اسانس روغنی، رایج‌ترین نوع عطر است که ماندگاری مناسبی دارد.


ادو تویلت EdT:

با حدود ۴–۱۲٪ غلظت، بوی ملایمی دارد ولی ماندگاری آن کم است.

ادوکلن EdC:

غلظتی در حدود ۳–۸٪ دارد و برای مردان استفاده می‌شوند.

اسپلش و افترشیو EdS:

با ۱–۳٪ غلظت از عطرهای ضعیف و لحظه‌ای محسوب می‌شوند.

 اگر به یک مراسم طولانی قرار است بروید بهتر است از پرفیوم‌ها استفاده کنید ولی اگر می‌خواهید تا مغازه سر کوچه بروید، ادکلن گزینه مناسبی است. دقت داشته باشید که عطرهای با رایحه میوه و گل، آرامش بخش و خنک و احساسی هستند اما عطرهای با بوی تند، محرک جنسی می‌باشند. این نخستین و ابتدایی‌ترین نکته در هنگام خرید یک عطر مناسب است که باید در نظر داشته باشید.

گام سوم: فصل مناسب، رایحه مناسب

    choose a perfume 

قطعاً در مورد رایحه عطر و سرد و گرم بودن آن چیزهایی می‌دانید. عطرهایی که در آن‌ها از رایحه شکلات، چوب، ادویه‌های شرقی و ... استفاده شده باشد را عطرهای گرم و عطرهایی که در آن‌ها رایحه لیمو، نارنج، هندوانه و ... استفاده شده باشد را عطرهای سرد می‌نماند. عطرهای گرم برای فصل‌های سرد مثل پاییز و زمستان و عطرهای گرم برای فصل‌های گرم مناسب هستند. پس قبل از خرید یک عطر باید بدانید که چه زمانی قرار است از آن استفاده کنید.


    choose a perfume 

به طور کلی عطرها از چهار خانواده کلی ساخته می‌شوند:

  • مرکبات (میوه): رایحه‌هایی مانند پرتقال، لیمو، سیب و ...
  • ادویه‌جات (مرموز): رایحه‌هایی مانند وانیل، زنجفیل، مشک، عنبر و ....
  • چوب (طبیعت): رایحه‌هایی مانند ترنج، خزه، گل لادن، نعنا هندی و ...
  • گل‌ها (زنانه): رز، میخک، شکوفه، گل بنفشه، اسطوخودوس و ...

اما بعد از اینکه گرم یا سرد بودن عطر را انتخاب کردید، باید در مورد رایحه آن تصمیم بگیرید. معمولاً انتخاب رایحه بستگی به سلیقه و شخصیت شما دارد اما به طور کلی رایحه‌های مرکبات، گل‌ها، ادویه‌جات و چوب برای خانم‌ها و عطرهایی با راحیه چرم، تنباکو، مشک و خزه به عنوان عطرهای مردانه استفاده می‌شوند.

    choose a perfume 

گام چهارم: تست کردن عطر

پس از آنکه محدوده انتخاب خود را مشخص کردید وقت آن رسیده که عطرهای موجود را امتحان کنید.
مهم‌ترین نکته در امتحان یک عطر این است که اصلاً نباید عجله داشته باشید. نکته دوم قبل از تست یک عطر این است که هنگام تست نباید از عطر دیگر یا ماده خوش‌بوکننده دیگری استفاده کرده باشید. عطر را از فاصله دور به روی قسمت نبض‌دار بدنتان اسپری کنید. دقت داشته باشید اگر از فاصله نزدیک این کار را بکنید به علت تجمع عطر در یک نقطه ممکن است بوی تلخی آن زیاد شود. بهترین نقاط برای اسپری کردن عطر مچ دست، گردن و آرنج‌ها هستند. بعد از اسپری عطر مچ دستتان را به هم نسایید چراکه بوی عطر را تغییر می‌دهد. راه دوم برای تست یک عطر استفاده از کاغذهای تستر است. راه دیگری نیز وجود دارد که در آن عطر را در هوا اسپری کنید و به سمتش بروید تا عطر روی تمام بدنتان بنشیند. دقت داشته باشید پس‌ازآنکه عطر را به روی بدن یا کاغذ تستر اسپری کردید، 10 الی 15 دقیقه صبر کنید، چراکه عطرها با گذشت زمان رایحه خود را تغییر می‌دهند. ضمن اینکه توصیه می‌شود بیش از ۳ رایحه مختلف را در یک لحظه امتحان نکنید. اسپری کردن عطر به‌خصوص عطرهای با درصد روغن بالا بر روی لباس اشتباه است چرا که به لباس آسیب میزند.

نکات تکمیلی

    choose a perfume 
  •   عطرها نیز نت‌هایی دارند که با گذشت زمان آشکار می‌شوند، اولین بویی که از عطر به مشام می‌رسد مربوط به نت بالایی می‌باشد. به دنبال آن نت میانی احساس می‌شود و در آخرین مرحله نت پایه آشکار می‌نماید..
  •   قبل از استفاده از عطر بهتر است بدنتان را کمی مرطوب کنید چرا که ماندگاری عطر را افزایش می‌دهد.
  •   هرگز شیشه عطر را در مقابل نور خورشید و یا مکان‌های گرم قرار ندهید.
  •   هرگز یک عطر را روی موهای خود اسپری نکنید چرا که به موهای شما آسیب می‌زند.
  •   ماندگاری عطر بر روی پوست‌های چرب بیشتر از پوست‌های خشک است.
  •   رژیم غذایی یکی از عوامل مهم در تعیین بوی عطر می‌باشد، به‌طوری‌که مصرف غذاهای تند و چرب شدت رایحه عطرها را افزایش می‌دهد
  •   عطرهایی با شدت پخش بوی ملایم مانند روغن حمام، شامپو بدن و لوسیون بدن برای صبح؛ ادو تولت برای بعدازظهر و عطرهایی که به نبض‌ها پاشیده می‌شوند برای غروب پیشنهاد می‌گردند.

وابسته

امتیازات

0 ( 0 نظر)
برای نظر گذاشتن نیازمند لاگین به سایت هستید.