طراحی سایت

دسته‌بندی مطالب

  • جدیدترین
  • محبوب‌ترین
  • برچسب‌ها

آرشیو مطالب بازاریاب

هم اکنون مشترک خبرنامه شوید

نام

هوشمندسازی کنتورخوانی گاز با فناوری NB-ioT ایرانسل

هوشمندسازی کنتورخوانی گاز با فناوری NB-ioT ایرانسل

زندگی در عصر فناوری و اطلاعات یعنی اینکه هر لحظه منتظر حضور یک تکنولوژی جدید برای انجام کارهای قدیمی باشید. از ماشینی شدن کارخانه‌ها تا سرویس‌های آنلاین برای انجام وظایف مختلف همگی نشان‌دهنده ماهیت این قرن هستند. این روز‌ها شرکت‌هایی که در زمینه فناوری و اطلاعات کار می‌کنند بازارشان سکه است و برای کسب درآمد بیشتر خدمات ارزش افزوده مختلفی را ارائه می‌دهند. در راستای همین فرآیند شرکت ایرانسل با شرکت ملی گاز ایران تفاهم‌نامه‌ای امضا کرده است، آن هم نه برای پوشش مخابراتی یک منطقه خاص و یا به اشتراک گذاری اطلاعات بلکه برای استفاده از یک فناوری جدید برای هوشمند سازی کنتور خوانی.

فناوری اینترنت اشیا داغ‌ترین بحث دنیا هست که ایران نیز به لطف ایجاد شدن فضای رقابتی بین شرکت‌های مخابراتی به این وادی پیوسته است. چندی پیش خبرهای ارائه اینترنت اشیا توسط ایرانسل فضای وب را پر کرد و حالا شاهد به کارگیری رسمی از این فناوری در زندگی روزمره خواهیم بود. طبق تفاهم‌نامه امضا شده بین ایرانسل و شرکت ملی نفت ایران، ایرانسل با استفاده از کنتورهای جدید مجهز به فناوری اینترنت اشیا موجود در سیم‌کارت‌های خود، می‌ةواند از فناوری NB-loT استفاده کند تا مراحل خواندن کنتورهای گاز را هوشمند کند. استفاده از این فناوری ضمن اینکه نیاز به تردد ماموران شرکت گاز به منازل و ساختمان‌ها برای خواندن کنتور را  رفع می‌کند، سرعت و دقت کنتورخوانی را به طور قابل توجهی افزایش می‌دهد. شرکت ملی گاز ایران طی فراخوانی در پاییز ۹۴ از شرکت‌های علاقه‌مند دعوت کرده بود تا در اجرای طراح پایلوت گاز برای اجرا و نصب و خواندن مکانیزه ۵۰۰۰ کنتور هوشمند با استفاده از فناوری‌های مطرح در این حوزه شرکت کنند.

ایرانسل در بهمن ماه سال گذشته فناوری NB-loT را در حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات رونمایی کرد و این در حالی است که این فناوری برای اولین بار در دنیا نیز در تابستان ۹۵ معرفی شده بود و در حال حاضر بسیار از کشورهای پیشرفته دنیا نیز از این فناوری بی‌بهره‌اند.

irancell-nb-iot

فناوری NB-IoT یک بستر ارتباطی امن برای اینترنت اشیا می‌باشد که امکان دسترسی رادیویی و انتقال اطلاعات تمامی اشیایی که به اینترنت متصل هستند، از جمله کنتورهای آب و برق و گاز را به مرکز کنترل و سرویس‌های بالادستی فراهم می‌کند. این سامانه اطلاعات ارسالی از کنتورهای هوشمند را تحلیل کرده و فرمان‌های لازم را به کنتورها صادر می‌کند. از جمله امکانات و برتری‌های فناوری NB-IoT توان مصرفی پایین آن برای اشیا است که می‌تواند طول عمر باتری آن را تا 10 سال افزایش دهد. گستردگی پوشش شبکه از دیگر ویژگی‌هایی است که استفاده از آن را در اندازه‌گیری هوشمند، قرائت کنتور آب، برق و گاز از راه دور و موارد دیگر بی‌همتا و متمایز می‌کند.
 

وابسته

امتیازات

0 ( 0 نظر)
برای نظر گذاشتن نیازمند لاگین به سایت هستید.