طراحی سایت

دسته‌بندی مطالب

  • جدیدترین
  • محبوب‌ترین
  • برچسب‌ها

آرشیو مطالب بازاریاب

هم اکنون مشترک خبرنامه شوید

نام

نماد اعتماد الکترونیک چیست؟

نماد اعتماد الکترونیک چیست؟

نماد اعتماد الکترونیکی یا (enamad) نشانه‌ای است که انحصاراً از طرف مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران صادر می‌گردد.

 این نماد نشانه‌ای است که به کسب و کارهای مجازی (اینترنتی و موبایل) به عنوان تائیدیه‌ی فعالیت ایشان به فروشگاه‌های اینترنتی داده می‌شود و با هدف احراز صلاحیت و هویت مالک آن‌ها برای مدت یک سال صادر می‌گردد.

در واقع نماد اعتماد الکترونیکی مشخصه‌ای به منظور اعتماد سازی کاربران در هنگام مراجعه به سایت‌های تجاری که از کاربران خود پول دریافت می‌کنند و یا فروشگاه‌های اینترنتی می‌باشد.

لذا مرکز توسعه تجارت الکترونیک پس از بررسی فروشگاه اینترنتی و تطابق نحوه عملکرد آن با قوانین، اقدام به اعطای نماد اعتماد می‌نماید و همچنین به صورت مداوم تحت بررسی این سازمان قرار دارد و فروشگاه را ملزم به رعایت قانون حمایت از مصرف‌کننده می‌نماید و در صورت تخطی از قوانین، نماد اعتمادش سلب می‌شود.

فروشگاه دارای نماد اعتماد (اینماد) موظف است اگر شما در خریدتان با مشکلی مواجه شدید پاسخگوی سوالات و مشکلات شما باشد. ضمن این که خطر ربوده شدن رمز دوم کارت و یا ارسال نشدن محصول و یا مشکلات دیگر وجود ندارد. نتیجه این که در حال حاضر طبق دستور پلیس فتا، وزارت کشور و وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران، کلیه فروشگاه‌های اینترنتی ملزم به داشتن مجوز «اینماد» می‌باشند و فعالیت تجاری مجازی بدون داشتن اینماد غیر قانونی محسوب می‌گردد و پیگرد قانونی دارد.

مهم‌ترین عوامل مراجعه و اعتماد خریداران به کسب و کارهای اینترنتی

  • شناسایی مالک کسب و کار و امکان مراجعه در صورت بروز اشکال
  • کامل و صحیح بودن اطلاعات کالا یا خدمات ارائه شده
  • گارانتی محصولات و ارائه خدمات پس از فروش
  • واضح بودن روند برگرداندن کالا و بازپس گیری پول
  • تایید امنیت ماندن اطلاعات شخصی و مالی خریداران
  • تایید امنیت سایت توسط یک موسسه و مرکز ملی اعتماد

نماد اعتماد با روش‌های ساده و هوشمندانه موقعیت مکانی و شماره‌های تماس فروشگاه اینترنتی را هر سه ماه یک بار بررسی و تایید می‌کند و با دریافت گواهی امضاء از مالیکن فروشگاه‌های اینترنتی تعهدات لازم را برای ارائه خدمات با کیفیت به مشتریان از ایشان دریافت می‌نمایند.

دو نوع نماد اعتماد الکترونیکی صادر می‌شود. یکی نماد اعتماد یک ستاره که به صورت پیش‌فرض برای همه فروشگاه‌ها صادر می‌شود و دیگری نماد اعتماد دو ستاره است که برای فروشگاه‌هایی که از سیستم امنیت اطلاعات (SSL) برای افزایش امنیت اطلاعات سایت خود استفاده کرده‌اند.

تا اوایل دی ماه ۱۳۹۵ حدود ۲۲ هزار فروشگاه اینترنتی نماد اعتماد دریافت کرده‌اند و تجارت سنتی خود را بر بستر بزرگ اینترنت توسعه داده‌آند. از این تعداد حدود ۱۱۰۰ عدد از آن‌ها دارای نماد اعتماد دو ستاره هستند.

شرکت بازاریاب تجارت فردا (سهامی خاص)، با ارائه پیشرفته‌ترین فروشگاه‌های اینترنتی کشور که به شبکه تجاری بازاریاب متصل است و همزمان محصولات این فروشگاه‌ها را تبلیغ و به فروش می‌رساند با ارائه کامل‌ترین فروشگاه‌های اینترنتی در ایران بدون دریافت هزینه در صدد فرهنگ‌سازی استفاده از این فناوری منحصر به فرد برای عموم افراد جامعه است تا هر کسب و کاری هر چند کوچک بتواند شانس خود را برای موفقیت در این روش از تجارت آزمایش کند. «وب مارک»های بازاریاب با رعایت بالاترین استانداردهای فروشگاه‌های اینترنتی و فراتر از آن به سادگی و در کمترین زمان ممکن نماد اعتماد را برای شما دریافت می‌کنند. چرا که تمام استانداردهای لازم را برای تایید رعایت کرده است.

نکته قابل توجه درباره نماد اعتماد الکترونیکی این است که این نوع نمادها دارای پیوند به سایت مرجع و صادرکننده نماد هستند و به سامانه enamad.ir متصل است و اگر کاربری روی نماد اعتماد فروشگاه شما کلیک کند، اطلاعات مربوط به شما را به طور کامل مشاهده می‌نماید. این اطلاعات دقیقا باید مطابق اطلاعاتی باشد که در صفحه تماس با مای همان سایت ثبت شده باشد.

کاربران در صورت مشاهده هر گونه مغایرت می‌توانند از طریق همان صفحه که اطلاعات فروشنده را نمایش می‌دهد گزارش تخلف خود را ثبت نمایند.

در صورتی که وب‌سایت فروشگاهی خاصی بدون دریافت نماد اعتماد اقدام به نمایش و درج تصویر enamad نماید با کلیک روی آن می‌توان تشخص داد که آیا صفحه اطلاعات آن فروشنده از آدرس enamad.ir قابل مشاهده است یا خیر. اگر نبود به معنای جعلی بودن enamad‌ است و جرمی معادل جعل اسناد دولتی محسوب می‌شود و برای مالک فروشگاه پیگرد قانون دارد.

وابسته

امتیازات

5.50 ( 2 نظر)
برای نظر گذاشتن نیازمند لاگین به سایت هستید.