طراحی سایت

دسته‌بندی مطالب

  • جدیدترین
  • محبوب‌ترین
  • برچسب‌ها

آرشیو مطالب بازاریاب

هم اکنون مشترک خبرنامه شوید

نام

نقد و بررسی تونر کارتریج hpمدل 126A

نقد و بررسی تونر کارتریج hpمدل 126A

تونر کارتریج hp

تونر یک بخش آشنا برای تمام کسانی که با دستگاه‌های چاپ سروکار دارند، می‌باشد. استفاده فراگیر از ابزارهایی چون پلاترها ، پرينترها ، چاپگرهای مولتی فاكشن باعث شده که نیاز به ابزارهای جانبی این دستگاه نیز گسترش پیدا کند. در همین راستا شرکت‌های تولید کننده این لوازم سعی کرده‌اند که فروش ملزومات این دستگاه‌ها را نیز مانند فروش خود این لوازم ساده و راحت کنند. بدون شک کمپانی hp با فراهم كردن بستري مناسب برای تولید اجناس باکیفیت از پيشتازان اين صنعت می‌باشد. یکی از اجزای لاینفک مربوط به دستگاه‌های چاپ، تونر است. تونر پودری است که در پرینترهای لیزری و دستگاه‌های کپی در کارتریج تونری برای چاپ روی کاغذ به‌کار می‌رود. در ابتدا، تونرها ترکیبی از پودر کربن و اکسید آهن بودند. ولی با پیشرفت علم و با هدف افزایش کیفیت چاپ، کربن با نوعی پلیمر ترکیب شد. هنگامی که قرار است یک نقطه روی کاغذ چاپ شود، ذرات تونر توسط گرمای تولیدی از Fuser ذوب شده و به کاغذ می‌چسبند. در مدل‌های اولیه‌ی دستگاه‌های فتوکپی، تونر کربنی ارزان‌قیمت از بطری در مخزن دستگاه کپی ریخته می‌شد. اما با به میدان آمدن دستگاه‌های لیزری تونر به صورت مستقیم در کارتریج‌های دربسته قرار گرفت. شرکت hp یکی پیشگامان تولید این نوع از تونرها هست که با ارائه محصولات باکیفیت و رقابتی توانسته بازار خوبی را به خود اختصاص بدهد.

تونر کارتریج hp

ساختار

کارتریج‌های تونری که برای پرینتر‌های لیزری استفاده می‌شوند معمولا در انواع رنگ‌های استاندارد CMYK یا همان رنگ‌های آبی، قرمز، زرد و مشکی تولید می‌شوند و پرینتر با ترکیب این ۴ رنگ می‌تواند بازه گسترده‌ای از رنگ‌ها را تولید کند. با اینکه پلیمر و ترکیب مورد استفاده در تونر مدل‌های مختلف ممکن است متفاوت باشد ولی مهم‌ترین فاکتور‌ها برای یک تونر مربوط به فرمولاسیون، اندازه‌ی ذرات و نقطه‌ی ذوب می‌باشد.

تونر کارتریج hp

سایز ذرات

با کمی تامل به راحتی می‌توان فهمید که هرچه اندازه ذرات یک تونر کوچک‌تر باشد دقت چاپ بیشتر خواهد بود. در ابتدا اندازه‌ی ذرات تونر بین 14-16 میکرومتر بودند. اما برای افزایش وضوح تصویر اندازه‌ی ذرات کاهش داده شد. ذراتی با اندازه 8 تا 10 میکرومتر می‌توانند وضوح 600 dpi را ارائه دهند. البته در حال حاضر پرینتر‌هایی با دقت بالاتر نیز وجود دارند. کاهش سایز ذرات تونر برای افزایش وضوح در‌حال‌حاضر توسط شرکت‌های مختلف در دست توسعه است. شرکت‌های تولید‌کننده‌ی تونر دارای بخش‌های کنترل کیفیت برای توزیع اندازه‌ی ذرات هستند تا پودری مناسب برای استفاده در پرینترهای خود تولید کنند. در حال حاضر برای ایجاد ذرات همگن و هم‌شکل از فرآیند‌های شیمیایی و واکنشگر‌های مولکولی استفاده می‌شود. استفاده از این روش پروسه‌ی تولید رنگ را بهبود بخشیده و کارایی تونر را افزایش می‌دهد.

تونر کارتریج hp

تونر لیزری

تونر لیزری یا همان کارتریج تونر یکی از اقلام مصرفی مهم پرینترهای لیزری هست که حاوی مخلوطی خشک از ذرات ریز پلاستیکی کربنی همراه با رنگ‌ مشکی یا دیگر رنگ‌ها می‌باشد. ذرات یا همان تونر موجود در کارتریج توسط درام که به‌صورت الکترواستاتیک شارژ شده است روی کاغذ انتقال داده شده و توسط رول‌های گرم شده روی کاغ حک می‌شود تا تصویر موردنظر بر روی کاغذ چاپ شود. به طور کلی عمر درام بسیار بیشتر از عمر خود کارتریج هست ولی با این حال دو نوع طراحی برای این قسمت وجود دارد. در نوع اول کارتریج و درام به صورت یکپارچه تولید می‌شوند و در نتیجه، با هر‌بار تعویض تونر، درام هم تعویض می‌شود که باعث می‌شود هزینه اقلام مصرفی دستگاه افزایش یابد. در نوع دوم کارتیج و درام دو قسمت مجزا هستند که برای تعویض کارتریج نیازی به تعویض درام نیست، البته این مسئله تعویض کارتریج را کمی دشوارتر می‌کند ولی از لحاظ اقتصادی کاملا مقرون به صرفه می‌باشد.

تونر کارتریج hp

انواع کارتریج تونر

کارتریج‌ها انواع مختلفی دارند که با توجه به شرکت تولید کننده و یا نحوه تولید آن‌ها دسته‌بندی می‌شوند. به طور کلی ما ۴ درسته کارتریج لیزری داریم:

تونرهای OEM:

این دسته از تونر‌ها توسط خود شرکت سازنده پرینتر تولید می‌شود و گران‌ترین نوع تونر می‌باشد. برتری این تونرها نسبت به سایر تونرها، فراوانی و راحتی خرید و استفاده آن‌هاست. این تونرها بالاترین کیفیت چاپ قابل دسترسی با پرینتر را هم ارائه می‌دهند.

تونرهای سازگار Generic :

این تونرها که به نام تونرهای عام و کلی معروفند توسط شرکت‌های متفرقه تولید می‌شوند. این کارتریج‌ها مشابه کارتریج‌های اصلی بوده و قیمت کمتری نسبت به آن‌ها دارند.

تونرهای Rebuilt :

در واقع کارتریج‌های هستند که بازیافت شده‌اند. در برخی از کشورها با اتمام تونر موجود در کارتریج می‌توان آن را به شرکت تولیدکننده فرستاد تا پس از تمیز کردن آن دوباره شارژ شده و برای کاربر ارسال شود. در این حالت علاوه‌بر شارژ دوباره‌ی تونر، قسمت‌های آسیب‌دیده یا کهنه‌شده‌ی کارتریج تعویض می‌شوند.

تونرهای Recharge یا Refill :

کارتریج‌هایی هستند که به‌وسیله‌ی کیت‌های شارژ توسط افراد مختلف دوباره شارژ شده‌اند. این روش کم هزینه‌ترین روش برای شارژ یک کارتریج می‌باشد. در این حالت، تنها تونر کارتریج شارژ می‌شود و قطعات آن دست نخورده می‌ماند. در نتیجه، بعد از مدتی کارتریج از کار افتاده و غیر‌قابل استفاده می‌شود.


نکته جالبی که وجود دارد این است که برخی از کارتریج‌های قیمت بسیار بالایی دارند و حتی ممکن است قیمت یک کارتریج از قیمت یک پرینتر معمولی گران‌تر باشد، بنابر این افراد با اتمام تونر دستگاه خود را نیز دور می‌اندازند و یک پرینتر جدید خریداری می‌کنند. نکته‌ی جالب دیگر این است که در بیشتر پرینترها، کارتریجی که همراه دستگاه ارائه می‌شود از نوع استارتر است؛ یعنی تونری که در بسته‌ی همراه پرینتر ارائه می‌شود در بهترین حالت دارای 30 درصد تونر از ظرفیت کلی کارتریج است و در نتیجه باز هم هزینه‌های کاربر افزایش می‌یابد. در نتیجه، کاربران به روش‌های دیگر، مانند شارژ کارتریج یا خرید تونرهای برندهای متفرقه با قیمتی کمتر رو می‌آوردند. التبه این روش‌ها استاندارد نبوده و کیفیت چاپ را تحت تاثیر قرار خواهد داد. این تونرهای متفرقه ممکن است به‌دلیل نقطه‌ی ذوب، ویژگی‌های الکترواستاتیک و اندازه‌ی ذرات متفاوت کیفیت چاپ کمتری داشته باشند. تونر‌های hp از جمله محصولات موفق و مقرون به صرفه بازار هستند که می‌توانند کیفیت چاپ واقعی دستگاه پرینتر شما را تضمین کنند. شما با استفاده از لوازم جانبی و قطعات مصرفی اصلی کیفیت چاپ و سلامت دستگاه خود را تضمین خواهید کرد. تونرهای hp برای استفاده در پرینترهای لیزری این کمپانی طراحی‌شده‌اند و همانطور که می‌دانید استفاده از قطعات تقلبی و متفرقه بر روی کیفیت چاپ شما تاثیر می‌گذارد و همچنین می‌تواند به دستگاه شما آسیب برساند. البته استفاده از تونر‌های hp در پرینترهای مشابه از برندهای دیگر مناسب نیست و توصیه نمی‌شود. تونرهای اصلی hp برای پرینترهای لیزری hp، رنگ‌هایی زنده و واقعی تولید می‌کنند و کیفیت مناسبی دارند. چاپ عکس، متون و اشکال گرافیکی با بهترین کیفیت و بهترین شکل انجام می‌گیرد. تونرهای hp به‌گونه‌ای طراحی‌شده‌اند که می‌توانید به‌راحتی خودتان در منزل و یا اداره آن‌ها را تعویض کنید و نیازی به تکنسین کامپیوتر و یا متخصص ندارید. این تونر رنگ مشکی پرینترهای لیزری برند hp را تولید می‌کند و قادر است تا 1600 صفحه را چاپ کند.


وابسته

امتیازات

0 ( 0 نظر)
برای نظر گذاشتن نیازمند لاگین به سایت هستید.