طراحی سایت

دسته‌بندی مطالب

  • جدیدترین
  • محبوب‌ترین
  • برچسب‌ها

آرشیو مطالب بازاریاب

هم اکنون مشترک خبرنامه شوید

نام

موافقت دادستانی برای رفع فیلتر یوتیوب و بلاگ اسپات در دانشگاه‌ها

موافقت دادستانی برای رفع فیلتر یوتیوب و بلاگ اسپات در دانشگاه‌ها

محمد جواد آذری معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که گزینه اصلی برای ریاست این وزارت در دولت جدید می‌باشد، در صفحه اینستاگرام خود، به موضوع جنجالی رفع فیلتر دو سرویس معروف اینترنتی پستی منتشر کرده است.

معاون وزیر ارتباطات  از طریق پستی که در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده است، شرایط رفع فیلتر دو سرویس محبوب یوتیوب و بلاگ‌اسپات در دانشگاه‌ها را با نظر دادستان کل کشور اعلام کرد. محمدجواد آذری جهرمی در این پست، با اشاره به پیگیری‌ برای رفع فیلتر دو سرویس اینترنتی برای کاربران دانشگاهی گفته است: 
«امروز پس از پیگیری‌های انجام‌شده در خصوص رفع فیلتر یوتیوب و بلاگ‌اسپات در دانشگاه‌ها، با نظر مساعد دادستان محترم کل کشور، شرایط رفع فیلتر این سرویس‌ها در دانشگاه‌های کشور طی نامه‌ای به ما اعلام شد. تلاش می‌کنیم برای پیاده‌سازی شرایط اعلامی تسریع به عمل آید. جا دارد از حجت‌الاسلام منتظری بابت پاسخ مثبت به این درخواست تشکر کنم.»

آذری جهرمی از ماه گذشته رایزنی با دادستانی کل کشور برای رفع فیلتر دو سرویس بلاگ‌اسپات و یوتیوب در جهت درخواست‌های مجموعه دانشگاهی را شروع کرد و زمان آن به تصمیم کارگروه فیلترینگ موکول شد.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت همچنین درباره شرایط رفع فیلتر این سرویس‌ها پیش از این توضیحاتی به شرح زیر داده بود: «موضع دادستانی این است که اگر ما به عنوان مجری بتوانیم نظام کنترل خطوط قرمز را پیاده‌سازی کنیم و در کنار هم قرار دهیم، مخالفتی با این رفع فیلتر این دو سرویس وجود نخواهند داشت. با توجه به این که برخی از این سایت‌ها به صورت رمزی هستند و قابلیت فیلترینگ هوشمند ندارند، این کار شاید در قالب مذاکره با سرویس‌دهنده یا استفاده از راهکارهای دیگری انجام شود.»
امید آن می‌رود با مذاکرات انجام شده، بستری مناسب برای استفاده عامه مردم از این سرویس‌های محبوب جهانی فراهم شود.
 

وابسته

امتیازات

0 ( 0 نظر)
برای نظر گذاشتن نیازمند لاگین به سایت هستید.