طراحی سایت

دسته‌بندی مطالب

  • جدیدترین
  • محبوب‌ترین
  • برچسب‌ها

آرشیو مطالب بازاریاب

هم اکنون مشترک خبرنامه شوید

نام

دارا خسروشاهی مدیرعامل جدید اوبر

دارا خسروشاهی مدیرعامل جدید اوبر

خسروشاهی مدیرعامل اوبر

پس از استعفای اجباری اقای کالانیک، مدیرعامل سابق کمپانی اوبر، حالا هیئت مدیره این شرکت دارا خسروشاهی، مدیرعامل اکسپدیا را به‌عنوان مدیرعامل جدید اوبر انتخاب کردند.

بر اساس اطلاعات موجود، هیئت مدیره کمپانی اوبر آقای دارا خسرو شاهی، مدیر عامل ایرانی-آمریکایی اکسپدیا را بر جایگاه مدیریت این شرکت نشانده‌اند. دارا خسروشاهی، متولد ایران است و سابقه خانوادگی درخشانی در دنیای کسب‌وکار دارد. تاسیس کارخانه و برندهایی مانند تولیددارو و تولی‌پرس توسط خانواده خسروشاهی انجام شده است. در حال حاضر این خانواده بر روی سرویس Tripadvisor کار می‌کنند.

اوبر که در حال حاضر با ارزش‌ترین استارتاپ خصوصی جهان می‌باشد پیشنهاد وسوسه کننده‌ای برای آقای خسروشاهی هست. با این حال مدتی هست که اوبر با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کند و توسط برخی کشور‌ها تحریم شده است. اینکه در چنین شرایطی هیئت مدیره اوبر تصمیم گرفته‌اند سکان هدایت را به آقای خسروشاهی بدهند نشان از توانایی بالای این کارآفرین ایرانی و همچنین شرایط سخت آقای خسروشاهی برای نجات اوبر از بحران ایجاد شده دارد.

خسروشاهی ۱۲ سال مدیریت اکسپدیا را در رزومه خود دارد و در صورت قبول کردن این سمت جدید به یکی از مدیران سیلیکون ولی تبدیل خواهد شد. در کارنامه خسروشاهی نکات مثبت زیادی وجود دارد. خسروشاهی توانسته درآمد اکسپدیا را که سال ۲۰۰۵ نزدیک به ۲.۱ میلیارد دلار بود، در سال ۲۰۱۶ به بیش از ۸.۷ میلیارد دلار برساند. وی همچنین اکسپدیا را به بزرگ‌ترین آژانس مسافرتی آنلاین کشور آمریکا تبدیل کرده است از جمله‌ی برندهایی که زیر پرچم اکسپدیا فعالیت می‌کنند باید به Hotels.com ،Orbitz ،Trivago ،HomeAway ،Travelocity و شماری از کمپانی‌های اجاره‌ی خودرو اشاره کرد.

در هفته‌های گذشته گزینه‌های متعددی برای در اختیار گرفتن سکان هدایت اوبر مطرح شده بودند که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به مگ ویتمن از اچ‌پی و همچنین جف ایملت، مدیرعامل پیشین جنرال الکتریک اشاره کرد ولی حالا دارا خسروشاهی به عنوان گزینه اصلی برای مدیریت اوبر از هیئت مدیره این شرکت رای اعتماد گرده است.

وابسته

امتیازات

0 ( 0 نظر)
برای نظر گذاشتن نیازمند لاگین به سایت هستید.