طراحی سایت

دسته‌بندی مطالب

  • جدیدترین
  • محبوب‌ترین
  • برچسب‌ها

آرشیو مطالب بازاریاب

هم اکنون مشترک خبرنامه شوید

نام

ایده The Boring Company ایلان ماسک برای دور زدن ترافیک شهری یک قدم به واقعیت نزدیک‌تر شد

ایده The Boring Company ایلان ماسک برای دور زدن ترافیک شهری یک قدم به واقعیت نزدیک‌تر شد

ایلان ماسک

ایلان ماسک در کنار پروژه هایپرلوپ یک ایده بزرگ و البته عجیب‌وغریب دیگر نیز برای دور زدن ترافیک شهری دارد. البته ماهیت دو پروژه هایپرلوپ و پروژه اخیر این مهندس آمریکایی کاملاً متفاوت هست و یکی برای دور زدن ترافیک درون شهری و دیگری برای حمل‌ونقل بین شهری استفاده می‌شود اما به نظر می‌رسد ایلان ماسک بیش از هر چیزی درگیر مشکلات ترافیکی و حمل‌ونقل است. از تولید خودروهای خودران تسلا تا تولید موشک‌های چندبار مصرف اسپیس ایکس، از پروژه هایپرلوپ تا پروژه کمپانی بورینگ، همه برای پیشرفت سیستم حمل‌ونقل کنونی تلاش می‌کنند.


ایلان ماسک

ایلان ماسک ایده عجیب‌وغریبی برای دور زدن ترافیک‌های درون شهری دارد. او می‌خواهد تونل‌هایی زیر شهر لس‌آنجلس حفر کند که برای دور زدن ترافیک به کار گرفته می‌شوند. البته اشتباه نکنید، این تونل‌ها نه برای مترو هست و نه برای رانندگی، بلکه خودروی شما به‌وسیله جک‌هایی از وسط خیابان به زمین فرو می‌رود و در زیرزمین بر روی یک اسکیت بزرگ قرار می‌گیرد که می‌تواند با حداکثر سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت حرکت کند، سپس خودرو به‌وسیله اسکیت به محل موردنظر برده می‌شود و آنجا به روی زمین فرستاده می‌شود.

ایلان ماسک طرز تفکر جالبی در دنیای کارآفرینی دارد. او معمولاً از تمام پتانسیل ایده‌های خود استفاده می‌کند و همیشه نیز سعی می‌کند صفر تا صد مسیر عملی سازی پروژه‌هایش را خودش انجام دهد. او اول خودروهای الکتریکی تولید کرد، بعد گفت ایستگاه‌های مربوط به شارژ باتری را توسط انرژی‌های خورشیدی تأمین می‌کند و قرار شد این کار را نیز شرکت سولار سیتی که متعلق به خود اوست انجام دهد، حتی برای ساخت باتری‌های شارژی از شرکت تسلا استفاده کرد، باتری‌هایی که می‌توانند برق یک خانه را تأمین کنند و حالا به کمک سولار سیتی سقف‌های خورشیدی ساخته که می‌تواند برق ساختمان را تأمین کند، به عبارتی منبع شارژ باتری را نیز خود تولید کرده است. اما در این مورد نیز ابتدا قرار شد هایپرلوپ را اجرا کند، برای ساخت هایپرلوپ، یک شرکت حفاری تونل با ایده‌های جدید به نام The Boring Company احداث کرده و حالا که ابزار لازم را دارد می‌خواهد حمل‌ونقل درون شهری را نیز دچار تحول کند و از تونل‌هایی که قرار است حفاری نماید نهایت استفاده را ببرد.

ایلان ماسک در عکسی که به تازگی در اینستاگرامش منتشر کرده است یک خودرو تسلا را نمایش می‌دهد که داخل یک تونل ساخت The Boring Company قرار گرفته است. یک عکس معمولی که احتمالاً چهره‌ای از آینده را نشان می‌دهد.

نکته جالبی که در مورد ایلان ماسک وجود دارد این است که فاصله بین مطرح کردن یک ایده تا اجرایی کردن آن برای ماسک بسیار کوتاه است، کمتر از یک هفته است که اعلام کرد برای ساخت چهار کیلومتر تونل زیرزمینی در لس‌آنجلس مجوزهای لازم را گرفته است و حالا در مدت چند روز حفر تونل‌ها توسط The Boring Company شروع شده و آزمایش‌های آن در زیر ساختمان شرکت اسپیس‌ایکس آغاز شده است.

وابسته

امتیازات

0 ( 0 نظر)
برای نظر گذاشتن نیازمند لاگین به سایت هستید.