طراحی سایت

دسته‌بندی مطالب

  • جدیدترین
  • محبوب‌ترین
  • برچسب‌ها

آرشیو مطالب بازاریاب

هم اکنون مشترک خبرنامه شوید

نام

غواصی، یک ورزش پرهیجان

غواصی، یک ورزش پرهیجان

غواصی را می‌توان به صورت توانایی شناوری در زیر آب تعریف کرد که اهداف متفاوتی را دنبال می‌کند. این مهارت در دنیای کنونی به عنوان یک ورزش مفرح و سنگین شناخته می‌شود. غواصی به سبک کنونی و با استفاده از وسایل غواصی و تنفس مصنوعی (اسکوبا) تاریخچه کوتاهی دارد ولی هنر شناور ماندن در زیر آب و سفر به عمق دریا به زمان‌های بسیار قدیم باز می‌گردد.

diving

همانطور که گفته شد یکی از روش‌های متداول امروزی، غواصی تفریحی است که به عنوان یک ورزش مفرح شناخته می‌شود. البته ناگفته نماند که این ورزش یکی از قدیمی‌ترین ورزش‌های آبی جهان شناخته می‌شود چرا که بشر از دیر باز برای یافتن مروارید و صدف‌های مروارید دار مقداری هوا در شش‌های خود ذخیره و به زیر آب می‌رفته است. غواصی روش‌های مختلفی دارد که به غواصی آزاد، غواصی اسکوبا، غواصی اشباع و ... تقسیم می‌شود که غواصی تفریحی معمولا از نوع غواصی اسکوبا می‌باشد. در این روش تجهیزات تنفسی برای تامین اکسیژن در زیر آب با غواص حمل می‌شود. اما با این حال غواصی یک ورزش بسیار خطرناک است که اشتباه در آن مساوی با مرگ می‌باشد. برای آموزش غواصی باید نزد مربی‌های واجد شرایط که تحت نظارت یک سازمان معتبر آموزش دیده، رفت و غواصی را آموخت.

 

diving

یادگیری غواصی پایه مستلزم یادگیری مهارت‌های لازم برای انجام ایمن فعالیت‌های غواصی در محیط زیر آب می‌باشد از جمله برداشت فشار، تنفس زیر آب، پاکسازی ماسک، به اشتراک گذاری هوا، صعود اضطراری، شنا و شناوری، علامت‌های غواصی.

 

diving

در تاریخ ایران اما غواصی به قرن‌ها قبل از میلاد و دوران خشایارشا بر‌ می‌گردد که ایرانیان برای بیرون کشیدن صندوقچه‌های طلا و جواهرات از کشتی‌های غرق شده از غواصان کمک می‌گرفتند. به هر حال غواصی حتی امروزه هم یکی از زیباترین و مفرح‌ترین ورزش‌های دنیا محسوب می‌شود که برای مشاهده دنیای زیر آب و تخلیه انرژی انجام می‌شود. دوره‌های تفریحی غواصی در جزیره زیبای کیش و قشم از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این دو جزیزه زیبای کشورمان محسوب می‌شود.

 

وابسته

امتیازات

0 ( 0 نظر)
برای نظر گذاشتن نیازمند لاگین به سایت هستید.