طراحی سایت

دسته‌بندی مطالب

  • جدیدترین
  • محبوب‌ترین
  • برچسب‌ها

آرشیو مطالب بازاریاب

هم اکنون مشترک خبرنامه شوید

نام

ویندوز ۱۰ اس معرفی شد

ویندوز ۱۰ اس معرفی شد

بالاخره انتظارها به سر رسید و امروز در جریان کنفرانس Microsoft EDU این شرکت از محصولات جدید خود به ویژه سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ اس پرده برداشت. 
مایکروسافت امروز در کنفرانس خبری خود، نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل محبوب ویندوز را با نام ویندوز 10 اس معرفی کرد. سیاست کلان مایکروسافت در تولید این نسخه از ویندوز رقابت با رقیب نوپای خود یعنی Chrome OS است مایکروسافت این نسخه را بیشتر برای دستگاه‌های رده‌پایین و استفاده در موسسات آموزشی و برای دانش‌آموزان طراحی کرده است.
تری میرسون، مدیر ارشد واحد ویندوز مایکروسافت در جریان معرفی ویندوز 10 S نشان داد که این سیستم‌عامل از ابزارها و دستگاه‌های جانبی به خوبی پشتیبانی می‌کند و قادر است تمام مرورگر‌های اینترنت موجود در فروشگاه ویندوز را اجرا کند و قرار نیست انحصار طلبی‌ای برای مرورگر اج وجود داشته باشد.
فرآیند لاگین شدن در این نسخه از ویندوز البته کمی تغییر کرده است و به گفته مایکروسافت این نسخه برای لود شدن تنها به ۱۵ ثانیه زمان نیاز دارد که حتی از ویندوز ۱۰ پرو نیز سریع‌تر است. از دیگر تغییرات مثبت ویندوز ۱۰ ای می‌توان به امکان راه‌اندازی کامپیوتر با استفاده از یک درایو USB از پیش‌ پیکربندی‌شده اشاره کرد و به لطف این ویژگی ویندوز ۱۰ اس پس از شناسایی کلید، تمام تنظیمات مورد نیاز را سفارشی‌سازی می‌کند.
همان‌طور که گفته شد دلیل اصلی مایکروسافت برای ارائه این نسخه، هدف قرار دادن بازار آموزش بوده است و احتمالا حرف «S» در انتهای نام آن به کلمه Student اشاره دارد و در راستای بهبود این نسخه در جهت هدف خود، مایکروسافت با کمک شرکای تجاری خود دستگاه‌های متنوعی را بر پایه این سیستم‌عامل تولید روانه بازار خواهد کرد که احتملا با قیمت پایه ۱۸۹ دلار و از تابستان به بازار ارائه می‌شوند. نقطه مشترک همه این دستگاه‌ها استفاده از اشتراک رایگان بازی Minecraft: Education Edition خواهد بود. مایکروسافت وعده داده است که برای تمامی مدارسی که در حال حاضر از سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ پرو استفاده می‌کنند، ویندوز ۱۰ اس رایگان خواهد بود ضمن اینکه این سیستم‌عامل برای مدارس به همراه نسخه دانش‌آموزی آفیس ۳۶۵ و مایکروسافت تیمز عرضه خواهد شد.
البته نسخه کامل مجموعه آفیس نیز در فروشگاه ویندوز قرار داده خواهد شد اما برای ویندوز ۱۰ اس و با توجه به بازار آن پیش‌بینی می‌شود همه اپلیکیشن‌های دسکتاپ در دسترس این ویندوز قرار نگیرند و برای دسترسی کامل بای مبلغ بیش‌تری پرداخت شود. این یعنی آنکه اگر یک دستگاه مبتنی بر ویندوز ۱۰ اس بخرید می‌توانید با پرداخت مبلغی این سیستم‌عامل را به نسخه پرو ارتقا دهید.
 به گفته تری میرسون: هر چیزی که در ویندوز ۱۰ اس اجرا شود از طریق فروشگاه ویندوز در دسترس قرار می‌گیرد.
این یعنی اینکه تمام اپلیکیشن‌های دسکتاپی که می‌خواهند روی ویندوز ۱۰ اس قرار بگیرند باید در فروشگاه ویندوز نیز قرار داده شوند.

وابسته

امتیازات

0 ( 0 نظر)
برای نظر گذاشتن نیازمند لاگین به سایت هستید.