طراحی سایت

دسته‌بندی مطالب

  • جدیدترین
  • محبوب‌ترین
  • برچسب‌ها

آرشیو مطالب بازاریاب

هم اکنون مشترک خبرنامه شوید

نام

نقد و بررسی هوآوی honor 5X

نقد و بررسی هوآوی honor 5X

هوآوی بزرگ‌ترین کمپانی چینی حاضر در عرصه گوشی‌های موبایل است که توانایی‌های زیادی را از خودش نشان داده است و همه می‌دانیم که با بزرگ‌ترین شرکت‌کنندگان این عرصه یعنی اپل و سامسونگ رقابت می‌کند و در موارد متعددی هم توانسته شکست سختی به این دو کمپانی نام‌آشنا وارد کند. محصولات ارزان قیمت و بی‌کیفیت سوغات بی‌چون‌وچرای چینی‌ها هستند ولی هوآوی در کنار قیمت کیفیت را نیز سرلوحه کار خود قرار داده است تا بتواند نبض بازار را در دست بگیرد و تولیدات هوآوی به دلیل کیفیت مناسب و قیمت مقرون به صرفه‌شان طرفداران زیادی دارند. سری گوشی‌های آنر از محصولات اینترنتی هوآوی هستند که با معرفی شدن‌شان بازار گوشی‌های موبایل به تپش درآمد. حال بعد از سه سال تجربه تولید سری هانر، هوآوی تجارب بسیار خوبی به دست آورده است تا بتواند در گوشی 5X آن‌ها را پیاده‌سازی کند و نتیجه آن به تولید یک گوشی با کیفیت و بسیار مقرون به صرفه منجر شده است. این گوشی با اینکه یک گوشی میان‌رده و اقتصادی به حساب می‌آید اما برخی از مشخصات گوشی‌های پرچم‌دار را به ارث برده است. بدنه‌‌ی فلزی و لوکس، حسگر اثر انگشت، نمایشگر باکیفیت و باتری قدرتمند از جمله مشخصات ممتاز honor 5X می‌باشد.


طراحی و ساخت

huawei-honor-x5

اولین باری که چشم‌تان به این گوشی می‌خورد روح لوکس بودن و کیفیت را در اعماق طراحی هانر ۵ ایکس حس خواهید کرد و مجذوب آن خواهید شد. قطعاً استفاده از فلز در ساخت بدنه یک گوشی امری عادی محسوب می‌شود ولی نه برای یک گوشی با قیمت پایین، یک گوشی که در بازه قیمتی آن تقریباً همه رقبایش پلاستیکی هستند قطعاً خاص و خواستنی محسوب می‌شود. Honor 5X از یک شاسی آلومینیومی استفاده می‌کند، قاب پشتی گوشی نیز برس خورده است و کمی هم انحنا دارد تا بهتر در دست بنشیندو تا حد زیادی به گوشی میت ۸ شبیه است. مشکل آنتن‌دهی در گوشی‌های فلزی به همان روش اولیه اپل یعنی استفاده از دو نوار پلاستیکی بر طرف می‌شود و هانر ۵ ایکس نیز از این قاعده مستثنی نیست. همچنین رژیم لاغری هانر 5X نیز مانند برخی از پرچم‌داران بر روی دوربین گوشی تأثیرگذار نبوده است و ۵ ایکس از یک دوربین برجسته استفاده می‌کند که هنگام قرار گرفتن گوشی بر روی سطح صاف مشکل ایجاد می‌کند. قرار گرفتن سنسور اسکنر اثر انگشت در بدنه پشتی گوشی نیز باعث می‌شود، هنگامی که گوشی روی میز قرار دارد نتوان آن را به راحتی آنلاک کرد با این حال عملکرد قابل قبولی دارد و نیازهای شما را به راحتی پاسخ‌گو خواهد بود. اما اگر بخواهیم کمی بیشتر طراحی این گوشی را بررسی کنیم خیلی زود به این نتیجه خواهیم رسید که بیش از آنکه با یک گوشی سروکار داشته باشیم، با یک فبلت روبرو هستیم و ابعاد آن بزرگ‌تر از یک گوشی معمولی می‌باشد. ۱۶۸ گرم وزن برای یک فبلت زیاد هم سنگین نیست، حتی ضخامت ۸.۲ میلی‌متری هانر 5X نیز ایده‌آل به نظر می‌رسد و اصلاً شما را اذیت نخواهد کرد.


huawei-honor-x5

صفحه‌نمایش

به‌جز سامسونگ کمتر کمپانی‌ای وجود دارد که در گوشی‌های میان‌رده خود از نمایشگر با کیفیت استفاده کند. ولی داستان هوآوی از این شرکت‌ها جداست و قرار نیست که به خاطر قیمت پایین، کیفیت صفحه‌نمایش را قربانی کند. پنل ال‌سی‌دی ۵.۵ اینچی استفاده شده در هانر ۵ ایکس بیانگر همه چیز است. رزولوشن Full HD این پنل با دقت 1080p کیفیت خوبی دارد و تصاویر در آن به خوبی دیده می‌شوند و در مقابل رقبایش حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. حداکثر روشنایی این صفحه‌نمایش برای مطالعه و مشاهده تصویر در زیر تابش مستقیم نور آفتاب کاملاً کافی به نظر می‌رسد. استفاده از فناوری IPS در تولید این صفحه‌نمایش باعث شده است که زاویه دید هانر ۵ ایکس کاملاً وسیع باشد. با این حال حاشیه‌های ضخیم صفحه‌نمایش کمی آزاردهنده هستند ولی چیزی نیست که به خاطر آن بخواهیم یک گوشی میان‌رده را سرزنش کنیم.


نرم‌افزار

هوآوی در هانر ۵ ایکس از اندروید لالی‌پاپ استفاده کرده است. البته مانند همیشه رابط‌کاربری Emotion UI بر روی نسخه خام اندروید قرار گرفته تا امکانات خاص هوآوی را در اختیار داشته باشید. این رابط کاربری از لحاظ ظاهری تا حد زیادی به آی‌اواس اپل شبیه است و کار کردن با آن بسیار راحت و بی‌دردسر می‌باشد. امکاناتی مانند حالت کار با یک دست یا One-Handed، عدم استفاده از سیستم App Drawer، امکان مدیریت حافظه یا امکان تنظیم دمای رنگ‌ها قابلیت‌های خوب این رابط کاربری هستند که بسیار به کار خواهند آمد.

سخت‌افزار


huawei-honor-x5

هوآوی در 5X سنت‌شکنی کرده است و به جای استفاده از تراشه‌های های‌سیلیکون ساخت خودش از تراشه اسنپدراگون ۶۱۶ کوالکام استفاده کرده است که از ۴ هسته Cortex-A53 با سرعت 1.2 و 1.5 گیگاهرتز قدرت می‌گیرد. در کنار این پردازنده یک رم دو گیگابایتی نیز قرار دارد و با توجه به دست آمده از نتایج بنچ‌مارک‌ها، هوآوی ۵ ایکس جایگاهی مشابه سایر میان‌رده‌های دیگر دارد. هوآوی برای این گوشی از حافظه ۱۶ گیگابایتی استفاده کرده است که البته امکان ارتقا آن به وسیله microSD وجود دارد و برای ذخیره‌سازی اطلاعات خود مشکلی نخواهید داشت. امکان استفاده از دو سیم‌کارت به صورت هم‌زمان با قابلیت پشتیبانی از شبکه 4G از دیگر قابلیت‌های مهم هوآوی هانر ۵ ایکس می‌باشد. اما چیزی که هوآوی 5X را در بخش سخت‌افزار از سایر رقبایش متمایز می‌سازد استفاده از اسکنر اثر انگشت در این گوشی است چراکه معمولاً در گوشی‌هایی با این قیمت اسکنر اثر انگشت وجود ندارد ولی هوآوی نه‌تنها از این حسگر استفاده کرده است بلکه قابلیت‌های خوبی نیز برای آن در نظر گرفته است. این سنسور همواره در حالت آماده به کار قرار دارد و برای استفاده از آن نیازی به روشن کردن صفحه‌نمایش وجود ندارد و در حالی که صفحه‌نمایش نیز خاموش است اگر انگشتتان را روی این سنسور قرار دهید قفل گوشی باز می‌شود. همچنین هوآوی چند ژست حرکتی برای این حسگر در نظر گرفته است. سوایپ کردن از بالا به پایین باعث باز شدن نوار نوتیفیکیشن شده و یا یک بار لمس کردن آن کار کلید بازگشت را انجام می‌دهد. همان‌طور که در ابتدا نیز گفتیم استفاده از باتری قدرتمند یکی از ویژگی‌های مثبت این گوشی است که در استفاده معمولی با هر بار شارژ می‌تواند تا یک روز و نیم پاسخگوی نیازهای شما باشد. این باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی در تست‌های انجام شده توانسته تا شش ساعت و نیم به صورت ممتد به پخش ویدئو بپردازد که یک رکورد برای خودش محسوب می‌شود.


huawei-honor-x5

دوربین

هوآوی از یک حسگر ۱۳ مگاپیکسلی برای دوربین اصلی هانر ۵ ایکس استفاده کرده است که می‌تواند ویدیوهایی با کیفیت Full HD ضبط کند و امکان ضبط فیلم به صورت اسلوموشن و تایم‌لپس را نیز برای کاربران فراهم کرده است. اما آن‌چیزی که این دوربین honor 5X را ممتاز کرده است امکانات نرم‌افزاری آن است که بسیار به رابط‌کاربری استفاده شده در دوربین‌های آیفون شباهت دارد. دوربین در مدت‌زمان ۱.۲ ثانیه آماده به کار می‌شود و عکس‌های ثبت شده با دوربین این گوشی بسیار با کیفیت هستند و از جزئیات خوبی برخوردار هستند و رنگ‌ها کاملاً طبیعی به نظر می‌رسند اما این کیفیت را در شرایط نوری مناسب می‌توانید از دوربین این گوشی انتظار داشته باشید و در شرایطی که کنتراست تصویر شدید باشد یا نور محیط کم‌تر یا بیش‌تر از حد معمول باشد کیفیت تصاویر شدیداً افت می‌کند. همچنین سرعت فوکوس این دوربین پایین است و فیلم‌های اسلوموشن ضبط شده با آن نیز کیفیت خوبی ندارند. همچنین هوآوی برای دوربین سلفی یک سنسور ۵ مگاپیکسلی در نظر گرفته است تا بتوانید با دوستانتان عکس‌های سلفی‌ای با کیفیت قابل قبول ثبت کنید. به‌طورکلی کیفیت دوربین هوآوی 5X در نوع خودش قابل ستایش است و باز هم برای کمبودهایش نمی‌توان به هوآوی ایراد گرفت.


جمع‌بندی:

huawei-honor-x5

نمایشگر ۵.۵ اینچی با کیفیت، طراحی جذاب با بدنه فلزی و استفاده از سنسور اثر انگشت چیزهای تازه‌ای نیستند اما زمانی هانر ۵ ایکس شما را وسوسه می‌کند که قیمت آن را بفهمید. در این بازه قیمتی گوشی‌های کمی هستند که ویژگی‌های 5X را داشته باشند. پشتیبانی از دو سیم‌کارت به صورت هم‌زمان با قابلیت اتصال به شبکه 4G و امکان استفاده از کارت حافظه جانبی نکات مثبتی هستند که باعث می‌شوند ما خرید این گوشی را به شما پیشنهاد بدهیم. با این حال این گوشی مانند هر میان‌رده دیگری عیب‌هایی دارد و نمی‌توان آن را یک گوشی بدون عیب دانست اما برای یک میان‌رده ویژگی‌های هوآوی ۵ ایکس کاملاً کافی به نظر می‌رسد.  


نقاط قوت

  • طراحی زیبا
  • بدنه فلزی
  • قیمت مقرون به صرفه
  • دوربین با کیفیت
  • صفحه‌نمایش با کیفیت

نقاط ضعف

  • سخت‌افزار متوسط

وابسته

امتیازات

0 ( 0 نظر)
برای نظر گذاشتن نیازمند لاگین به سایت هستید.