طراحی سایت

دسته‌بندی مطالب

  • جدیدترین
  • محبوب‌ترین
  • برچسب‌ها

آرشیو مطالب بازاریاب

هم اکنون مشترک خبرنامه شوید

نام

نقد و بررسی ال‌جی K8

نقد و بررسی ال‌جی K8

بازار میان‌رده‌ها همیشه مملو از محصولات مختلف بوده و تولیدکنندگان محصولات متنوعی را با نام‌های مختلف معرفی می‌کنند، سری‌های مختلف از گوشی با نام‌های شبیه هم که تنها اعداد یا سال تولیدشان تغییر می‌کند، در سایزها و اندازه‌های متفاوت قلب بازار گوشی‌همراه را به تکاپو انداخته‌اند. تقریباً می‌توان گفت که برای هر سلیقه‌ای گوشی متفاوتی تولید شده است و بازار کاملاً از محصولات متفاوت اشباع شده است. ال‌جی نیز مانند سایر رقبایش به این بازار توجه زیادی دارد و سعی کرده است سهم خود را از این بازار به دست آورد. تولید گوشی‌های سری K در راستای همین سیاست ال‌جی بوده است که توجه زیادی نیز به آن‌ها می‌شود. ال‌جی K8 یکی از اعضای این خانواده می‌باشد و با بهره‌گیری از صفحه‌نمایش ۵ اینچی و سخت‌افزار قدرتمند خود توانسته یکی از شرکت‌کنندگان شاخص در رقابت میان‌رده‌ها باشد.


طراحی و ساخت

lg k8

در طراحی این گوشی از دی‌ان‌ای خانواده K استفاده شده است. ال‌جی در طراحی این سری عملکرد قابل قبولی داشته ولی نتوانسته حس یک گوشی زیبا، لوکس و باکیفیت را از طریق زبان طراحی این گوشی منتقل کند. قاب پشتی این گوشی از جنس پلاستیک و به صورت بافت‌دار طراحی شده است. البته به یمن استفاده از پلاستیک این قاب قابل تعویض می‌باشد و LG توانسته شیار مربوط به سیم‌کارت و microSD به زیر قاب منتقل کند. آن‌چه طراحی این گوشی را از طراحی گوشی‌های لمسی اولیه متفاوت می‌کند قرارگیری کلیدهای پاور و تنظیم حجم صدا در پشت گوشی می‌باشد. با وجود اینکه طراحی K8 زیاد هم چشم‌گیر نیست ولی به خوبی در دست می‌نشیند و به اصطلاح یک گوشی خوش‌دست می‌باشد.


صفحه‌نمایش

lg k8

ال‌جی k8 از یک صفحه‌نمایش ۵ اینچی با رزولوشن ۷۲۰ در ۱۲۸۰ یا همان HD استفاده می‌کند که تراکم پیکسلی آن به ۲۹۴ پیکسل در واحد اینچ می‌رسد. رنگ‌ها و تصاویر در این نمایشگر با شفافیت و جزئیات کامل دیده می‌شوند. البته استفاده از فناوری 2.5D در تولید این گوشی باعث شده لبه‌های سمت راست و چپ نمایشگر به صورت خمیده طراحی شوند که تجربه خوبی را هنگام تماشا فیلم و خواندن کتاب به ارمغان می‌آورد. همچنین استفاده از فناوری IPS در این صفحه‌نمایش باعث شده است که زاویه دید این گوشی به‌اندازه کافی وسیع باشد و از زوایای مختلف بتوان تصویر گوشی را با وضوح قابل قبولی مشاهده کرد.

نرم‌افزار

نقطه قوت اصلی K8 در برابر سایر رقبایش استفاده از آخرین نسخه اندروید یعنی مارشمالو می‌باشد. در حالی که تعداد زیادی از گوشی‌های میان‌رده بازار در حال حاضر از لالی‌پاپ استفاده می‌کنند ولی ال‌جی تصمیم گرفته K8 را به نسل ششم اندروید مجهز کند. بنابراین باید K8 را جزو اولین میان‌رده‌هایی بدانیم که از اندروید مارشمالو استفاده می‌کند. همچنین مانند همیشه ال‌جی رابط کاربری اختصاصی خود را روی این گوشی نیز قرار داده است تا امکانات شخصی‌سازی خوبی را در اختیار شما قرار دهد. با اینکه ظاهر این رابط کاربری زیاد هم جذاب نیست ولی می‌توان این مشکل را در سایه امکانات خوبی که توسط این رابط کاربری در اختیار قرار می‌گیرد فراموش کرد.

سخت‌افزار

نباید فراموش کنیم که ال‌جی K8 یک گوشی میان رده است و به همین دلیل نمی‌توان از این گوشی انجام پردازش‌های سنگین را انتظار داشت. در دل K8 چیپست MT6735 ساخت مدیاتک قرار گرفته است که از ۴ هسته‌ی Cortex-A53 در کنار ۱.۵ گیگابایت حافظه رم برای پردازش استفاده می‌کند. ماکزیمم سرعت پردازش این تراشه ۶۴ بیتی به ۱.۳ گیگاهرتز می‌رسد که به خوبی از پس پردازش‌های روزانه شما بر خواهد آمد. اما ال‌جی علاوه بر این، ۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی برای K8 در نظر گرفته است که البته به وسیله microSD می‌توان آن را افزایش داد. تا به اینجای کار شاید از سخت‌افزار این گوشی دلسرد شده باشید اما ویژگی‌هایی مانند پشتیبانی از دو سیم‌کارت به صورت هم‌زمان و همچنین قابلیت پشتیبانی از شبکه 4G نظر شما را تغییر خواهد داد. به عنوان یک گوشی میان‌رده میزان شارژدهی ۱۰ ساعته هنگام تماشای ویدیو برای باتری ۲۱۲۵ میلی‌آمپرساعتی K8 کاملاً قابل قبول به نظر می‌رسد.


دوربین

lg k8

حسگر ۸ مگاپیکسلی استفاده شده در K8 سرعت بالایی دارد و عملکرد خوبی را در محیط‌هایی که نور مناسبی دارند از خودش نشان می‌دهد. عکس‌های ثبت شده با دوربین این گوشی کیفیت قابل قبولی دارند و با جزئیات بالا ذخیره می‌شوند. اما اگر در شرایط نوری نامناسب قرار است عکسی ثبت کنید زیاد به کیفیت بالای تصویر خروجی خود ایمان نداشته باشید. با این حال امکاناتی مانند فوکوس خودکار، فلاش LED، پشتیبانی از ژست‌های حرکت و امکان فیلم‌برداری با کیفیت HD چیزی نیست که در هر میان‌رده دیگری بتوانید پیدا کنید. دوربین سلفی K8 از سنسور ۵ مگاپیکسلی استفاده می‌کند که برای ثبت عکس‌های سلفی و برقراری مکالمات ویدئویی کافی به نظر می‌رسد. البته مانند دوربین بسیاری از میان‌رده‌ها، دوربین اصلی این گوشی در شرایطی که کنتراست تصویر بالا باشد در نورسنجی دچار مشکل می‌شود و تصاویر ثبت شده با آن‌چه انتظار دارید فاصله زیادی خواهند داشت.


lg k8

جمع‌بندی

در میان بازار اشباع شده میان‌رده‌ها هنوز هم نام برخی از برندها و گوشی‌ها به خوبی می‌درخشد. ال‌جی یکی از برندهای موفق در این بازار بوده است و امسال نیز با ارائه K8 سعی کرده به موفقیت خود در این بازار ادامه دهد. ال‌جی K8 یک گوشی متعادل در همه زمینه‌ها می‌باشد که شاید ویژگی متمایز کننده خاصی نداشته باشد ولی درمجموع ارزش خرید زیادی خواهد داشت چرا که نقطه‌ضعفی هم ندارد و ارزش هزینه کردن را خواهد داشت.


نقاط قوت

  • دو سیم کارت هم‌زمان
  • پشتیبانی از شبکه 4G
  • صفحه‌نمایش با کیفیت
  • خوش‌دست بودن
  • استفاده از اندروید۶

نقاط ضعف

  • طراحی نه‌چندان جذاب
  • سخت افزار متوسط

وابسته

امتیازات

0 ( 0 نظر)
برای نظر گذاشتن نیازمند لاگین به سایت هستید.