طراحی سایت

دسته‌بندی مطالب

  • جدیدترین
  • محبوب‌ترین
  • برچسب‌ها

آرشیو مطالب بازاریاب

هم اکنون مشترک خبرنامه شوید

نام

نقد و بررسی ال‌جی Stylus 2

نقد و بررسی ال‌جی Stylus 2

بازار گوشی‌هایی که از قلم استفاده می‌کنند تا به امروز یکی از بکر‌ترین‌ها بوده که تقریبا می‌توان گفت تحت سلطه سامسونگ و سری نوت‌های این کمپانی کره‌ای بوده است با این حال در سال‌های اخیر ال‌جی نیز به سامسونگ پیوسته است و برای شکست دادن سامسونگ سری گوشی‌های استایلوس خود را روانه بازار کرده است. قیمت مقرون به صرفه و تنوع نسبی از جمله ویژگی‌های رقابتی این سری هستند که ال‌جی امیدوار است با این ویژگی‌ها بتواند دل خریداران را به دست آورد. استایلوس ۲ یک فبلت زیبا و خوش‌ساخت است که قابلیت‌های جذاب و کاربردی خوبی را در دل خود جا داده است. البته بر خلاف سری گران قیمت نوت‌های سامسونگ، استایلوس ۲ یک فبلت میان‌رده به حساب می‌آید و همین باعث می‌شود جدای از قیمت ارزان‌تر، سخت‌افزار آن ضعیف‌تر از نوت سامسونگ باشد و به همین دلیل نمی‌توان این دو فبلت را با هم مقایسه کرد ولی به طور کلی Stylus 2 یک گزینه بسیار خوب برای خرید است.

طراحی و ساخت

lg stylus 2

طراحی و شکل ظاهری استایلوس ۲ یکی از نقاط قوت این فبلت به حساب می‌آید. ظرافت خاصی که ال‌جی در تولید این گوشی به خرج داده است زیبایی گوشی را دو برابر کرده است البته ناگفته نماند که قرار نیست با یک فبلت بزرگ از جنس بدنه شیشه و فلز مواجه شوید چراکه بدنه Stylus 2 پلاستیکی است اما یک پلاستیک مرغوب که بسیار به فلز شبیه است. اما نکته بسیار جالب و خاص در استایلوس ۲ وزن بسیار کم و باریکی آن است. برای یک فبلت به جثه‌ای به این بزرگی شاید ضخامت ۷.۴ میلی‌متری زیاد عجیب نباشد ولی برای چنین جثه‌ای وزن ۱۴۵ گرم بسیار کم و مناسب می‌باشد. در پنل پشتی گوشی شاهد سبک طراحی خاص LG و عناصر طراحی این کمپانی هستیم. دوربین اصلی، یک فلاش از نوع LED، دکمه‌های تنظیم حجم صدا، کلید پاور و بلند‌گوی اصلی در این پنل قرار گرفته‌اند. لبه‌ها و گوشه‌های قاب پشتی گوشی به یک انحنای نرم به سمت صفحه‌نمایش خم شده‌اند و این امر باعث شده است که استایلوس ۲ به یک گوشی خوش‌دست تبدیل شود.  پنل جلویی نیز میزبان یک صحفه‌نمایش بزرگ با حاشیه‌های بسیار کم، دوربین سلفی و اسپیکر مربوط به مکالمات و سنسور نزدیکی هست. استفاده از پلاستیک در طراحی گوشی باعث شده که قاب پشتی قابل تعویض باشد و به همین خاطر دیگر نیازی به ایجاد شیار در لبه‌های گوشی نیست چرا که دو شیار سیم‌کارت و شیار مربوط به microSD در زیر این قاب قرار گرفته‌اند. اما مهم‌ترین بخش گوشی یعنی قلم آن در لبه بالایی گوشی پنهان شده است که بعدا بیشتر در مورد آن صحبت خواهیم کرد. به طوری کلی Stylus 2 را یک گوشی زیبا و خوش تراش می‌دانیم که به دلیل وزن و ضخامت کم خوش‌دست هم هست.


صفحه‌نمایش

استایلوس ۲ به یک ال‌سی‌دی ۵.۷ اینچی از نوع IPS با رزولوشن HD مجهز است. این نمایشگر زوایه دید مطلوبی دارد ولی رنگ‌های آن سردتر از حد معمول نمایش داده می‌شوند. همانطور که در بخش طراحی نیز گرفتیم حاشیه‌های صفحه‌نمایش باریک هستند و نسبت نمایشگر به بدنه ۷۳ درصد می‌باشد و به راحتی می‌توانید غرق در تصاویر آن شوید. البته رزولوشن نه چندان بالای این صفحه‌نمایش آنقدری نیست که شما را میخکوب کند ولی کیفیت مطلوب تصاویر آن بدون شک شما را راضی نگه می‌دارد.

نرم‌افزار

استایلوس ۲ از آخرین نسخه اندروید یعنی مارشمالو استفاده می‌کند و ال‌جی امکانات زیاد و مناسبی را روی این پلتفرم ایجاد کرده است که باعث شده یکی از مهم‌ترین برگ‌های برنده ال‌جی استایلوس ۲ بخش نرم‌افزاری آن باشد. رابط کاربری استایلوس ۲ بسیار متفاوت با اندروید خام است و ویژگی‌های جذاب آن شما را قطعا شگفت‌زده می‌کند. قابلیت One Hand یا همان کار با یک دست در استایلوس ۲ به خوبی عمل می‌کند و کاملا کاربردی می‌باشد. قابلیت‌هایی مانند Multi Tasking و Double Knock در این فبلت به خوبی عمل می‌کنند. اما ضعف بزرگ نرم‌افزاری این گوشی که برای یک فبلت ضروری به نظر می‌رسد، عدم پشتیبانی از قابلیت USB OTG است که یعنی نمی‌توان به این فبلیت یک فلش‌مموری وصل کرد.

lg stylus 2

سخت‌افزار

همان‌طور که می‌توان از دیدن قیمت این گوشی متوجه شد، سخت‌افزار استفاده شده در استایلوس ۲ یک مجموعه معمولی است که این یعنی خیلی هم سریع و قدرتمند نیست. پرازنده ۴ هسته‌ای استفاده شده در استایلوس ۲ می‌تواند با سرعت ۱.۲ گیگاهرتز دستورات را پردازش کند. البته عملکرد ۶۴ بیتی آن به کمک پردازنده می‌آید تا سرعت بالاتری داشته باشد. در کنار این پردازنده ال جی یک حافظه رم ۲ گیگابایتی قرار داده است که کاملا پاسخگوی نیاز‌های روزانه شما خواهد بود و در استفاده‌های معمولی شما را تنها نخواهد گذاشت. حافظه‌داخلی ۱۶ گیگابایتی این گوشی نیز از طریق حافظه خارجی قابل ارتقا می‌باشد و برای ذخیره اطلاعات‌تان مشکلی نخواهید داشت. پشتیبانی از شبکه 4G از طریق هر دو سیم‌کارت انجام می‌گیرد و برای گشت و گذار سریع در اینترنت همه چیز مهیاست. اما تامین انرژی تمام بخش‌های این دیوایس بر عهده یک باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی می‌باشد که تا یک روز نیز دوام می‌اورد.

lg stylus 2

دوربین

سنسور ۱۳ مگاپیکسلی دوربین اصلی ال‌جی استایلوس ۲ بسیار سریع است و در محیط‌های با نور طبیعی و مناسب عملکرد خوبی دارد. این تصاویر ثبت شده با این دوربین روشن، با رنگ‌های طبیعی و جزییات بالا ثبت هستند. اما نباید انتظار عکس‌هایی بی‌نقص از استایلوس ۲ داشت. با اندکی زوم روی تصاویر ثبت شده، شاهد نویز خواهید بود. با این حال، دوربین استایلوس ۲ می‌تواند در حالت ماکرو و در موقعیت نوری ایده‌آل، عکس‌های خوبی بگیرد. از دیگر ویژگی‌های دوربین اصلی این گوشی می‌توان به فوکوس خودکار، فلش LED، ژست حرکتی و فیلم‌برداری با کیفیت Full HD اشاره کرد. دوربین دوم آن هم ۸ مگاپیکسلی است و برای مکالمات ویدیویی و عکاسی سلفی عالی است. بزرگ‌ترین نقطه‌ضعف دوربین اصلی Stylus 2 مربوط به نورسنجی آن است. در شرایطی که یک سوژه‌ی بسیار روشن در کنار یک قسمت نیمه‌روشن قرار داشته باشد، دوربین استایلوس ۲ نمی‌تواند به‌طور صحیح نور هر قسمت را تشخیص دهد. در این صورت تصویر گرفته شده از قسمت نیمه‌روشن، کمی تاریک خواهد بود.

lg stylus 2

جمع‌بندی

ال‌جی استایلوس ۲ یک فبلت خوش‌ساخت و زیبا است که با قیمت ارزان خود هر کسی را وسوسه خواهد کرد. امکانات نرم‌افزاری قوی و استفاده از یک قلم کاربردی باعث شده است سخت‌افزار متوسط این گوشی زیاد به چشم نیاید و هنگام کار کردن با استایلوس ۲ کاملا از رابط کاربری آن لذت خواهید برد. البته این مسئله تا زمانی ادامه خواهد داشت که تصمیم نگیرید یک برنامه سنگین یا نیمه سنگین را روی آن اجرا کنید چرا که در این مرحله به احتمال زیاد به مشکل بر خواهید خورد. با این حال برای کارهای روزانه این گوشی یک گزینه بسیار مناسب و مقرون به صرفه می‌باشد.


نقاط قوت

  • قیمت مقرون به صرفه
  • قلم کاربردی
  • طراحی زیبا و جذاب
  • اندروید مارشمالو
  • امکانات نرم‌افزاری جذاب

نقاط ضعف

  • سخت‌افزار متوسط
  • عدم پشتیبانی از OTG

وابسته

امتیازات

0 ( 0 نظر)
برای نظر گذاشتن نیازمند لاگین به سایت هستید.