طراحی سایت

دسته‌بندی مطالب

  • جدیدترین
  • محبوب‌ترین
  • برچسب‌ها

آرشیو مطالب بازاریاب

هم اکنون مشترک خبرنامه شوید

نام

اپل صنعت تولید صفحه‌نمایش بیومتریک را قبضه کرده است!

اپل صنعت تولید صفحه‌نمایش بیومتریک را قبضه کرده است!

مشکل تولید صفحه‌نمایش

به نظر می‌رسد اپل برنامه‌گسترده‌ای برای تولید صفحه‌نمایش‌های بیومتریک دارد چرا که گفته می‌شود قرار داد این کمپانی با سامسونگ برای تولید نمایشگر اولد، باعث به وجود آمدن بن‌بست در صنعت ساخت نمایشگرهای مجهز به سنسورهای بیومتریک برای سال ۲۰۱۹ شده است.

اپل قرارداد بزرگی با سامسونگ برای تولید نمایشگر اولد بسته و البته برای تولید نمایشگرهای جدید در ال‌جی نیز به‌عنوان دومین تأمین‌کننده نمایشگر اولد سرمایه‌گذاری کرده است. بستن چنین قراردادهایی باعث می‌شود که دیگر تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند برای تأمین صفحه‌نمایش با محدودیت‌هایی روبه‌رو شوند. یک شرکت تحقیقاتی بزرگ در چین اعلام کرده است کمبود عرضه صفحه‌نمایش‌های انعطاف‌پذیر، احتمالاً حداقل تا دو سال آینده ادامه خواهد داشت.

ویکی چن یکی از تحلیل‌گران این موسسه تحقیقاتی، در کنفرانس مطبوعاتی روز دوشنبه، گفته است: «تولیدکنندگان چینی در حال آماده‌سازی شرایط برای تولید پنل‌های POLED از سال ۲۰۱۸ هستند، اما روند تولید و بهینه‌سازی نرخ بهره‌وری برای تولید انبوه ممکن است تا ۵ سال زمان ببرد. در نتیجه کمبود در عرضه جهانی احتمالاً تا چند سال ادامه پیدا خواهد کرد.

مشکل تولید صفحه‌نمایش

پنل‌های پلاستیک اولد POLED به‌جای شیشه از پلاستیک استفاده می‌کنند و در نتیجه بسیار انعطاف‌پذیر هستند. به دلیل قابلیت‌های این نوع پنل، تقاضا برای این پنل‌ها به‌طور قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته است و کمپانی‌هایی مانند اپل و سامسونگ برنامه‌ریزی گسترده‌ای برای استفاده از این صفحات نمایش در محصولات خود انجام داده‌اند.

این موج تقاضا باعث شده تولیدکنندگان صفحه‌نمایش مانند سامسونگ، ال‌جی، BOE و تیانما، بر روی پنل‌های POLED سرمایه‌گذاری کنند. به گفته این شرکت تحقیقاتی، شرکت‌های مذکور برای سه سال آینده و ساخت خطوط تولید نمایشگر در چین برنامه‌ریزی می‌کنند و در مجموع قرار است ۹۰ میلیارد دلار صرف این پروژه کنند.

همچنین بر اساس اطلاعات موجود، گفته می‌شود احتمالاً سامسونگ بازهم پیشتاز این بخش باشد و بتواند به روند موفقیت‌های خود در این زمینه ادامه دهد. در حال حاضر کمپانی‌های بزرگی مانند اپل برای تهیه نمایشگر محصولات خود با این غول کره‌ای قرارداد بسته‌اند.

البته به نظر می‌رسد با توجه به حجم بالای تقاضای اپل، ال‌جی به عنوان شرکت دوم تا اوایل سال آینده نمایشگرهای منعطف برای آیفون ۹ تولید کند. ال‌جی دیسپلی اعلام کرده است که تصمیم دارد ۴.۴ میلیارد دلار برای افزایش تولید پنل پولد در سه سال آینده سرمایه‌گذاری کند.

مشکل تولید صفحه‌نمایش

این موسسه تحقیقاتی مدعی شده که تلاش سازندگان برای ارائه محصولاتی با نمایشگرهای اولد تمام صفحه، پیشرفت‌های زیادی را در زمینه طراحی و تولید سخت‌افزار ایجاد می‌کند. البته این موسسه به یکی از موارد بحث برانگیز دنیای گوشی‌های موبایل یعنی به کارگیری اسکنر اثرانگشت در زیر صفحه‌نمایش نیز اشاره کرده است و می‌گوید احتمالاً تا سال ۲۰۱۹ صفحه‌نمایش یکپارچه شده با اسکنر اثرانگشت تجاری خواهد شد.

همان‌طور که می‌دانید چند روز پیش شایعاتی مبنی بر استفاده از سیستم تشخیص چهره در آیفون ۸ به عنوان روش اصلی تأیید هویت منتشر شدند که گفته می‌شد دلیل آن مشکلات موجود بر سر راه یکپارچه کردن صفحه‌نمایش و Touch ID هست.

وابسته

امتیازات

0 ( 0 نظر)
برای نظر گذاشتن نیازمند لاگین به سایت هستید.