طراحی سایت

دسته‌بندی مطالب

  • جدیدترین
  • محبوب‌ترین
  • برچسب‌ها

آرشیو مطالب بازاریاب

هم اکنون مشترک خبرنامه شوید

نام

۴ راهکار مفید برای افزایش فروش

۴ راهکار مفید برای افزایش فروش

اگر مالک یک کسب‌وکار نوپا هستید و موفق شده‌اید مشتریانی را به سمت خود جذب کنید، تبریک می‌گوییم شما پتانسیل آن را دارید که یک کسب‌وکار موفق داشته باشید و تکنیک‌هایی برای افزایش فروش هستند که فروش شما را افزایش دهند. نکته مهم آن است که از روش‌های مناسب برای افزایش فروش استفاده کنید. بعضی از این روش‌ها بلافاصله فروش را افزایش می‌دهند. ما در اینجا به چهار روش اشاره خواهیم کرد.


محصول یا خدمتی با ارزش به مشتریان بدهید که برای شما هزینه زیادی نداشته باشد

شما می‌توانید برای محصولات خود یک جایزه در نظر بگیرید و برای مدتی محدود به تمام کسانی که از شما خرید می‌کنند آن جایزه را ارائه کنید. جایزه می‌تواند هر چیزی باشد و قطعاً نمونه‌های مشابه زیادی را در اطرافتان مشاهده کرده‌اید. مثلاً اگر مخلوط‌کن می‌فروشید می‌توانید راهنمایی تهیه کنید و طرز تهیه چندین نوشیدنی میوه را که با مخلوط‌کن قابل تهیه است برای مشتری ارسال کنید. این کار برای شما هزینه چندانی ندارد و باعث افزایش فروش خواهد شد. اگر محصولاتی را می‌فروشید که کار با آن‌ها خیلی ساده نیست، می‌توانید طرز استفاده از وسیله را توضیح داده و آن را به صورت صوتی ذخیره کنید. سپس راهنمای صوتی را روی سی‌دی به مشتریان بدهید. نکته مهم آن است که به مشتریان یادآوری کنید که شرط تعلق جایزه به آن‌ها آن است که خرید آن‌ها تا قبل از تاریخ مشخصی انجام پذیرد. بدین ترتیب فروش شما بلافاصله افزایش خواهد یافت.

sale

به مشتریان غیرفعال بفروشید

در هر کسب‌وکار، مشتریانی وجود دارند که دیگر خرید نمی‌کنند. طبق نظرسنجی که در آمریکا صورت گرفته، مهم‌ترین دلیل آن، قطع ارتباط بین فروشنده و مشتری می‌باشد. پس در ارتباط بودن با مشتریان کلیدی مهم برای فروش بیشتر است. فهرستی از مشتریان غیرفعال تهیه کنید و سپس برای آن‌ها یک کارت پستی بفرستید و به آن‌ها یادآوری کنید که برای شما باارزش هستند. همچنین می‌توانید یک فروش ویژه برای آن‌ها در نظر بگیرید تا دوباره به مشتریان فعال شما بپیوندند. راه دیگر آن است که با آن‌ها تماس بگیرید تا محصولات جدید را به آن‌ها معرفی کنید. همیشه به خاطر داشته باشید که فروش به مشتریانی که حداقل یک‌بار از شما خرید کرده‌اند بسیار آسان‌تر از فروش به مشتریان جدید است. بنابراین همیشه با مشتریان ارتباط داشته باشید و حتی اگر آن‌ها برای مدتی از شما خرید نمی‌کنند، باز با آن‌ها تماس گرفته و ارتباط خود را با آن‌ها حفظ کنید.

هیچ‌گاه تخفیف ندهید!

تخفیف یکی از هزینه‌های پنهان هر کسب‌وکاری است که در غالب موارد به آن اهمیت داده نمی‌شود. به جای دادن تخفیف، کالایی را معادل مقدار تخفیف به مشتری هدیه بدهید. مثلاً اگر کالایی را ده هزار تومان می‌فروشید و مشتری تقاضای تخفیف می‌کند، به او یک کالای هزار تومانی جایزه دهید. با این کار به جای یک کالا دو کالا فروخته‌اید و نکته مهم دیگر آن است که کالای هزار تومانی برای شما هزینه‌ای کمتر از هزار تومان دارد. لذت تخفیف گرفتن خیلی زود به فراموشی سپرده می‌شود، ولی هدیه تا مدت‌ها در ذهن مشتری می‌ماند و بهانه‌ای برای تعریف این موضوع به دیگران می‌شود. بنابراین به تخفیف به‌عنوان هزینه و ضرری جدی برای کسب‌وکارتان نگاه کنید.

sale

هنگامی که مشتری محصولی را می‌خرد، محصول دیگری نیز به او پیشنهاد کنید

مشتری معمولاً در ابتدا در حالت دفاعی است، سؤالات زیادی می‌پرسد، از محصول ایراد می‌گیرد و وقتی بالاخره قانع شد که محصولی را بخرد، وارد “حالت خرید” شده است. در این زمان خیلی راحت می‌توان محصولات دیگری به او فروخت. همین موضوع باعث می‌شود که وقتی شخصی یک دوربین عکاسی خرید بتوان به او یک کیف، باتری اضافی و سه‌پایه و … فروخت. مشتری برای خرید محصولات بعدی مقاومت نمی‌کند و وسواس زیادی نشان نمی‌دهد. بنابراین هرگاه مشتری کالایی را سفارش داد، کالاهای مرتبط دیگری را به او توصیه کنید. هیچ‌گاه پیش‌داوری نکنید که چون مشتری در خرید اول مقاومت زیادی نشان داده، پس کالاهای دیگر نخواهد خرید.

وابسته

امتیازات

10.00 ( 1 نظر)

نظرات

  • با سلام مجدد به مواردی که در قبل اشاره شد، نقش اجتماعی سازمان را که در استانداردهای 2015موسسه بین المللی استاندارد یا ایزو مطرح شده نیز اضافه بفرمایید. این کارکرد بصورت غیر مستقیم در افزایش فروش...رضایت مشتری و نیز وفاداری اونقش دارد.
    1396/03/11 02:19:46 ب.ظ
  • با سلام و تشكر از مطلب مفيدتان در نظر داشتم تا به موارد فوق دو مورد را نيز اضافه نماييد: 1- نحوه رفتار و برخورد با مشتري كه بر حسب نوع كسب و كار بسيار بسيار موثر بوده و هر چقدر كه اين تعامل سازنده و برد برد باشد به فروش بيشتر و وفاداري مشتريان (موردي كه در قسمت دوم اشاره داشتيد) كمك خواهد كرد. بسيار مهم است كه در فضاي كسب و كار (چه فيزيكي و چه مجازي) مشتري نشانه هايي از احترام به خود را مشاهده نمايد. به عنوان مثال عبارت "اجناس فروخته شده به هيچ وجه پس گرفته نمي‌شود" اثر بسيار منفي را خواهد گذاشت. 2- سياست هاي فروش گسترده است كه در برخي موارد از طريق كاهش قيمت ها و افزايش فروش تعدادي، نه تنها سودي در زمان مشخص را اكتساب ميكند بلكه باعث شناساندن برند كالا به فروشنده و كسب رضايت مشتريان از اين طريق خواهد شد. مزيد بر موارد ذكر شده كيفيت كالا و خدمات كه امري بديهي است اما نحوه ارائه‌ي آنها (تبليغات مثبت) بسيار مهم است. تبليغات مثبت را از آن جهت اشاره داشتم كه برخي از تبليغات اينترنتي و تلويزيوني نه تنها به فروش كالا كمك نميكنند بلكه بدليل مزاحم بودن براي بيننده يا كاربر، محبوبيت خود را به مرور زمان از دست خواهند داد. با سپاس فراوان
    1396/03/11 01:56:26 ب.ظ
برای نظر گذاشتن نیازمند لاگین به سایت هستید.