طراحی سایت

دسته‌بندی مطالب

  • جدیدترین
  • محبوب‌ترین
  • برچسب‌ها

آرشیو مطالب بازاریاب

هم اکنون مشترک خبرنامه شوید

نام

بازاریابی فروش به چه معناست؟

بازاریابی فروش به چه معناست؟

بازاریابی فروش

بازاریابی و توانایی فروش یک توانایی اکتسابی هست که هرکسی می‌تواند با تمرین و مطالعه آن را به دست آورد. تکنیک‌های بازاریابی فروش بسیار گسترده و متنوع هستند که انتخاب یک روش درست در میان این‌همه راه مختلف نیاز به تجربه و علم دارد.

با حرکت کسب‌وکارهای بزرگ به سمت جهانی شدن، رقابت‌ها شدت یافته و به همین خاطر روش‌های بازاریابی نیز با توجه به فرهنگ‌های مختلف بسیار گسترده و منعطف شده‌اند. یک کسب‌وکار موفق باید بتواند جامعه هدف خود را به‌خوبی شناسایی و مطالعه کند و سپس بازاریابی خود را آغاز کند.

البته در کنار کسب‌وکارهای بزرگ و تجارت، فروشندگان نیز به‌عنوان زیرمجموعه این کسب‌وکارها و واسط بین خریدار و کسب‌وکار اهمیت زیادی پیدا کرده‌اند. همان‌طور که می‌توان انتظار داشت، کسب‌وکارهای بزرگ تمرکز زیادی بر موضوع فروش کرده‌اند و تنها با فروشندگان حرفه‌ای کار می‌کنند.

البته شاید زمانی فروشنده خوب بودن به این معنا بود که شخص باید بتواند با هوش، سماجت و زیرکی خود کالایی را که مشتری نیاز ندارد به او بفروشد و اصطلاحاً مشتری را فریب بدهد اما حالا با توجه به بالا رفتن آگاهی عمومی دیگر چنین روش‌هایی جواب نمی‌دهند. در بازاریابی امروزی مشتریان دیگر فروشندگان پرحرف و تملق‌گویی که فقط به فکر منافع مادی و زودرس خود هستند را دوست ندارند. به گفته ری‌ای‌چیت وود در کتاب‌ فروش حرفه‌ای، فروشنده امروزی باید در تماس نزدیک با مشتری بوده و نقش راهنما و مشاور او را داشته باشد. ما در این سری از مطالب تکنیک‌های بازاریابی فروش را مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید.

همان‌طور که می‌دانید فروش انتهایی‌ترین عملیات بازاریابی در یک معامله است اما اشتباه نکنید یک فروش خوب می‌تواند شروع یک رابطه بلندمدت با مشتریان باشد و به عبارتی یک نقطه شروع برای بازاریابی‌های مشتری محور و بلندمدت است. در شکل‌گیری این رابطه بلندمدت، به‌نحوی‌که منجر به پیوند دائمی با مشتریان بشود مهندسی تمامی عملیات (اعم از موفق و ناموفق) ضروری است.

تعریف فروش از نظر تام هاپکینز

فروش و فروشندگی کاری حرفه‌ای، پیچیده و فکری است. موفقیت در فروش بستگی زیادی به مهارت فنی و تخصصی فروشنده و همچنین مهارت برقراری ارتباط و تعامل او با دیگران دارد. برخلاف تفکرات رایج و سنتی، فروش به معنای مجبور کردن مشتری به خرید نیست بلکهفروشنده حلقه ارتباطی زنجیره سازمان با مشتری است. فروشنده کسی است که نیاز مشتری را درک می‌کند، برای داشتن یک انتخاب درست، مشتری را راهنمایی می‌کند و سرانجام قادر است توافق و اعتماد مشتری را برای خرید، جلب کند.

وابسته

امتیازات

0 ( 0 نظر)
برای نظر گذاشتن نیازمند لاگین به سایت هستید.