طراحی سایت

دسته‌بندی مطالب

  • جدیدترین
  • محبوب‌ترین
  • برچسب‌ها

آرشیو مطالب بازاریاب

هم اکنون مشترک خبرنامه شوید

نام

چگونه یک کیبورد مناسب بخریم

چگونه یک کیبورد مناسب بخریم
کیبوردها نقش مهمی را در زندگی روزمره بسیاری از ما بازی می‌کنند. بسیاری از مواقع به صورت ناخودآگاه حتی زمانی که با موس یا صفحات لمسی کار می‌کنیم صد یا شاید هزاران بار بر روی کلیدهای صفحه کیبورد زده‌ایم. کیبوردها دیگر مختص تایپ کردن نیستند و کارهای زیادی را می‌توان با آن‌ها انجام داد و در بسیاری از برنامه‌ها نقش حیاتی را بازی می‌کنند. احتمالاً بعد از اینکه برای مدتی خاص از یک کیبورد استفاده کنید دستتان به کلیدهای آن و محل قرارگیریشان عادت خواهد کرد و اگر شرایطی پیش بیاید که بخواهید کیبوردتان را عوض کنید دنبال همان مدل قبل خواهید گشت، با اینکه شاید با خرید کیبورد جدید مقدار بسیار زیادی به کارایی و تأثیرگذاری ما افزوده شود. به هر حال در شرایطی ممکن است دیگر کیبورد قدیمی شما در بازار موجود نباشد و مجبور شوید یک انتخاب جدید داشته باشید. برای انتخاب یک کیبورد خوب عوامل مختلفی را باید در نظر بگیرید. از نوع عملکرد تا ارگونومی ساخت کیبورد همه از عوامل تأثیرگذار خواهند بود. ما در اینجا تعدادی از این موارد را بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

نوع فعالیت

کیبوردی که انتخاب می‌کنید بسیار بستگی به نوع فعالیت شما دارد. هر کیبورد برای وظیفه خاصی طراحی شده است. شما بایستی بر مبنای کار خود بهترین گزینه را انتخاب کنید. در صورتی که کیبورد را برای بازی‌های حرفه‌ای نیاز دارید از کیبوردهای Gaming استفاده کنید تا بهترین بازدهی را داشته باشد. این در حالی است که اگر کیبورد را برای شغل روزانه خود و برای تایپ حجم زیادی از نوشته نیاز دارید، به دنبال کیبوردهای Ergonomy بروید چرا که می‌توانید ساعت‌ها بدون خستگی دست و انگشتان تایپ کنید. یکی دیگر از موارد مهم در هنگام خرید کیبورد، داشتن پنل اعداد یا Numeric Pad است و اگر با اعداد زیاد سر و کار دارید استفاده از این کیبوردها بسیار کاربردی خواهند بود.

کلیدها

یکی از نکات مهم در انتخاب یک کیبورد میزان سفتی و نرمی کلیدهای آن هنگام ضربه زدن است. در این مرحله بایستی میزان راحتی دست و انگشتان خود را در مواجه با کیبوردهای سفت و نرم بررسی کنید. باید بررسی کنید که آیا کیبوردهای کم عمق تایپ راحت‌تری برای شما به ارمغان می‌آورد یا کیبوردهای عمیق؟ یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه داشت، تکنولوژی به کار رفته در صفحه‌کلید برای تغییر نیروی مکانیکی دست به اطلاعات و پالس‌های الکترونیکی است که به آن تکنولوژی Switching گفته می‌شود. از تکنولوژی‌های پرکاربرد سازندگان کیبورد می‌توان به Rubber dome switches, scissor switche و mechanical اشاره کرد. با کمی جستجو در اینترنت می‌توانید اطلاعات خوبی در این زمینه به دست آورید. صدای تولیدی کیبورد یکی دیگر از مواردی است که پس از ضربه زدن خواهید شنید. عده‌ای صداهای بلند و خشن قدیمی را دوست دارند، در حالی که دیگران صدای کم کیبورد را بیشتر می‌پسندند. این مرحله تنها به علاقه و احساس شما بستگی دارد.

سازگاری

بیشتر کیبوردهای امروزی از پورت یو اس بی برای اتصال استفاده می‌کنند. بر خلاف کیبوردهای قدیمی‌تر که از پورت‌های Ps2 ساپورت می‌کردند. امروزه صفحه‌کلیدهای وایرلس از محبوبیت زیادی نیز برخوردارند. البته یکی از نکات منفی آن‌ها نصب و استفاده نسبتاً سخت است. علاوه بر این بیشتر کیبوردها همراه خود سی دی نصب نرم‌افزار یا درایور دارند که باید برای بهترین استفاده بر روی سیستم شما نصب شوند.

طراحی

keyboard
کیبوردها در طرح و مدل‌های بسیار مختلفی در بازار موجود هستند که می‌خواهند تمام سلیقه‌ها را پوشش دهند. بر اساس طراحی، کیبوردها به سه قسمت استاندارد، گیمینگ و ارگونومی تقسیم می‌شوند. صفحه‌کلیدهای استاندارد، رایج‌ترین و پر کاربردترین کیبوردها هستند. امروزه صفحه‌کلیدهای استاندارد جدید علاوه بر ۱۰۴ کلید اصلی کیبورد از چند کلید میانبر برای نمایه‌ها و مالتی مدیا استفاده می‌کنند. این کلیدها معمولاً وظیفه پخش یا قطع آهنگ، استارت مرورگر و… را بر عهده دارند. صفحه‌کلیدهای ارگونومیک تمرکز خاصی روی راحتی دست و کاهش احساس خستگی در هنگام تایپ دارند. این کیبوردها که عموماً با شکل قرار گیری دست روی کلیدها طراحی شده‌اند، شاید مقداری گران‌تر از نمونه‌های ساده‌تر باشند اما قطعاً راحتی حین تایپ شما را مجاب به خرید آن خواهد کرد. برای افرادی که در محل تاریک نیاز به تایپ دارند کیبوردهای با نور پس‌زمینه بهترین انتخاب است، چراکه درصد خطا را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. برای کسانی که توجه ویژه‌ای به حمل آسان کیبورد و مقاومت آن در برابر ضربه و مایعات دارند، بهترین کیبوردها نوع همراه آن است که به راحتی تا شده و در کیف قرار می‌گیرد.

بیسیم یا باسیم؟

هر کدام از کیبوردهای بیسیم یا با سیم نکات مثبت و منفی خود را دارند. کیبوردهای بیسیم قابل جابجایی به نقطه دورتری از مانیتور هستند و در آن‌ها دیگر خبری از گره خوردن یا افتادن به دلیل کوتاهی سیم نیست. اما از نکات منفی کیبوردها می‌توان به لگ و تأخیر در اجرای عملیات اشاره کرد. این اتفاق قطعاً به گیمر ها ضربه خواهد زد. کیبوردهای وایرلس منبع تغذیه باتری دارند که برای شارژ مجدد آن به منبع برق نیاز است و این یکی دیگر از ضعف‌های این نوع صفحه‌کلیدهاست. در صورتی که می‌خواهید همه امکانات را باهم داشته باشید، می‌توانید در ازای مبلغی بیشتر، صفحه‌کلیدهای هیبریدی که از بلوتوث و یو اس بی هم‌زمان استفاده می‌کنند استفاده کنید.

قیمت

با توجه به تمام مواردی که در بالا گفته شد کیبوردها با توجه به طراحی و امکانات خود در قیمت‌های مختلفی عرضه می‌گردند هرچه امکانات و پورت‌ها بیشتر باشد طبعاً قیمت کیبورد نیز بالاتر خواهد رفت. پس هنگام خرید به این موضوع توجه داشته باشید تا از پرداخت هزینه‌های اضافی برای امکاناتی که هرگز استفاده نخواهید کرد دوری کنید.

وابسته

امتیازات

0 ( 0 نظر)
برای نظر گذاشتن نیازمند لاگین به سایت هستید.