طراحی سایت

دسته‌بندی مطالب

  • جدیدترین
  • محبوب‌ترین
  • برچسب‌ها

آرشیو مطالب بازاریاب

هم اکنون مشترک خبرنامه شوید

نام

کنسول Xbox one X معرفی شد

کنسول Xbox one X معرفی شد

پس از مدت‌ها انتظارها به پایان رسید و امروز مایکروسافت از کنسول میان نسلی خود را که با نام «پروژه اسکورپیو» شناخته می‌شد رونمایی کرد. کنسول جدید مایکروسافت با نام تجاری Xbox One X شناخته می‌شود. از جمله قابلیت‌های مهم این کنسول می‌توان به توانایی اجرای بازی‌هایی با رزولوشن 4K اشاره کرد. از مدت‌ها پیش، مایکروسافت لقب «قدرتمندترین کنسول جهان» را به Xbox One X داده بود و به نظر می‌رسد ادعاهای این کمپانی زیاد هم بیجا نبوده است. به گفته کریم چادری (Kareem Chaudhry)، مدیر تیم نرم‌افزار واحد ایکس باکس، کنسول «ایکس باکس وان ایکس» از پردازشگر گرافیکی 6 ترافلاپی با فرکانس کاری 1.172 گیگاهرتز بهره می‌برد و با 12 گیگابایت حافظه رم از نوع GDDR5 به همراه 326 گیگابایت پهنای باند به دست مشتریان خواهد رسید. گفتنی است همان‌طور که روز پیش تأیید شد، 9 گیگابایت از حافظه رم 12 گیگابایتی به بازی‌های ویدیویی اختصاص یافته و فضای باقی مانده مخصوص سایر قابلیت‌های نرم‌افزاری این کنسول می‌باشد.

ایکس باکس وان ایکس برای اجرای واقعی (نه آپ اسکیل) بازی‌های 4K با 60 فریم بر ثانیه طراحی شده است و مسلماً برای کسب بهترین تجربه ممکن از بازی‌های ویدیویی‌ای که توسط این کنسول اجرا می‌شوند، به تلویزیون‌های 4K احتیاج خواهید داشت. با این همه، مایکروسافت قول داده است که گیمرهایی که به چنین تلویزیون‌های گران قیمتی دسترسی ندارند نیز می‌توانند از مزیت‌های این کنسول قدرتمند بهره ببرند. ایکس باکس وان ایکس برخلاف قدرت پردازشی بسیار ترسناکش، کوچک‌ترین کنسول ایکس باکس تاریخ نیز به حساب می‌آید و از سیستم خنک کننده مایع برای کنترل حرارت استفاده می‌کند؛ این یعنی چنین سخت‌افزاری، در جعبه‌ای حتی کوچک‌تر از ایکس باکس وان اس جای گرفته است.

Xbox One X

مایکروسافت مثل همیشه برای به رخ کشیدن قدرت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، نسخه هفتم سری بازی فورتزا موتور اسپورت را رونمایی کرد و اجرای نرم این بازی را بر روی Xbox One X به رخ رقبایش کشید، به گفته فیل اسپنسر، مدیر برند ایکس باکس، این بازی با رزولوشن 4K و نرخ 60 فریم ثابت به اجرا در می‌آید که قطعاً ارقام بسیار تحسین برانگیزی هستند.

ایکس باکس وان ایکس، قادر به اجرای تمام بازی‌های قبلی خانواده ایکس باکس وان هست بنابراین خریداران Xbox One X، نه تنها از تمام بازی‌های قبلی خریداری شده برای ایکس باکس وان بهره‌مند می‌شوند، بلکه به کمک Backward Compatibility می‌توانند بازی‌های نسل هفتمی ایکس باکس 360 را هم تجربه کنند؛ البته این موضوع درباره تجهیزات جانبی نیز صدق می‌کند و این یک برتری مهم نسبت به پلی‌استیشن ۴ محسوب می‌شود. در خلال کنفرانس E3 2017 مایکروسافت همچنین به صحبت درباره بازی‌هایی که بر روی این کنسول پشتیبانی می‌شوند پرداخت. مهم‌ترین خبر آن است که از این پس بازی‌های نخستین کنسول ایکس باکس هم به لیست Backward Compatibility اضافه می‌شوند.

Xbox One X

از طرف دیگر، مشتریان می‌توانند منتظر دریافت آپدیت‌ها و پچ های تازه‌ای باشند که با بهبودهای گرافیکی جزئی، تجربه‌ای بهتر از بازی را به ارمغان می‌آورند. از جمله این بازی‌ها می‌توان به گیرز آو وار 4، هیلو وارز 2، رزیدنت اویل 7 و گوست ریکون: وایلدلندز اشاره کرد.

در نهایت، مایکروسافت اعلام کرد، ایکس باکس وان ایکس قرار است با قیمت 499 دلار و در تاریخ 16 آبان ماه روانه بازار شود.

وابسته

امتیازات

0 ( 0 نظر)
برای نظر گذاشتن نیازمند لاگین به سایت هستید.