طراحی سایت

دسته‌بندی مطالب

  • جدیدترین
  • محبوب‌ترین
  • برچسب‌ها

آرشیو مطالب بازاریاب

هم اکنون مشترک خبرنامه شوید

نام

نکاتی که قبل از خرید کارتریج باید بدانید

نکاتی که قبل از خرید کارتریج باید بدانید

همان‌طور که می‌دانید به مخازن تأمین رنگ در پرینتر کارتریج یا تونر می‌گویند. کارتریج‌ها در انواع و اشکال مختلفی در دسترس قرار دارند و بسته به نوع پرینتری که از آن‌ها استفاده می‌کند متفاوت هستند. به‌طور کلی دو نوع پرینتر در بازار موجود است. پرینترهای جوهرافشان و پرینترهای لیزری. البته فناوری پرینترهای لیزری جدیدتر است و در نتیجه این پرینترها بسیار قوی‌تر از نوع جوهرافشان می‌باشند و نقاط قوت زیادی نسبت به همتای قدیمی خود دارند. از جمله این برتری‌ها در زمینه دقت و سرعت پرینت می‌باشد.


پرینترهای جوهرافشان

در پرینترهای جوهر افشان برای ساخت تصاویر سه کارتریج اصلی به رنگ‌های: قرمز یا magenta، آبی یا cyan و همچنین زرد یا yellow استفاده می‌شوند. البته در کنار این سه کارتریج معمولاً یه کارتریج مشکی نیز استفاده می‌شود چرا که رنگ مشکی‌ای که پرینترهای جوهر افشان با استفاده از ترکیب سه رنگ اصلی موجود به وجود می‌آورند برای متن و نوشته‌ها مناسب نیست و رنگ آن، به شکل مشکی متمایل به آبی یا سبز می‌باشد. بد نیست بدانید در مدل‌های قدیمی پرینتر مخزن این سه رنگ به هم متصل بود چنانچه یکی از رنگ‌های دستگاه تمام می‌شد، شما مجبور بودید هر سه رنگ را تعویض نمایید. اما در نسل جدید پرینترهای جوهر افشان مخزن‌ها از یکدیگر جدا شده‌اند. همان‌طور که گفته شد پرینترهای جوهر افشان با استفاده از چهار رنگ اصلی می‌توانند از عهده وظایف خود برآیند؛ اما برای پرینت و چاپ حرفه‌ای یک عکس، به شش رنگ اصلی و مجزا نیاز دارید و پرینتر شما باید علاوه بر سه رنگ اصلی و همچنین رنگ مشکی، دارای رنگ‌های آبی روشن و قرمز روشن باشد.

پرینتر لیزری

در یک پرینتر لیزری در کنار تونر و مخزن تونر، ضایعات، درام، فوم و رول نیز به کار رفته‌اند. پرینترهای لیزری تک رنگ دارای یک تونر مشکی می‌باشند؛ اما در پرینترهای رنگی، سه رنگ قرمز، زرد و آبی به تونر مشکی اضافه می‌گردند.

تفاوت کارتریج اصل با نمونه تقلبی

شارژ کارتریج

در حال حاضر تشخیص نمونه اصل یک کارتریج با توجه به لیبل‌های هولوگرام کار بسیار سختی است چرا که کارتریج‌های تقلبی موجود در بازار نیز هولوگرام‌هایی بسیار شبیه به نسخه‌های اصلی دارند اما راه‌های دیگری نیز برای تشخیص اصل بودن یک کارتریج وجود دارد. معمولاً عمر کارتریج‌ها را با تعداد صفحه‌هایی که می‌توان پرینت گرفت مشخص می‌کنند که این رقم معمولاً برای کارتریج‌های اصل به خوبی از پس پرینت‌های خود بر می‌آیند و می‌توانند وظیفه خود را به‌طور کامل انجام دهند. اما یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های یک کارتریج اصل با یک کارتریج معمولی در نوع سر پلمپ‌های به کار رفته در کارتریج می‌باشد. البته این موضوع در کارتریج‌های لیزری کاملاً واضح هست و نوع سر پلمپ‌ها در کارتریج‌های لیزری کاملاً با نمونه‌های غیر اصلی تفاوت دارد؛ به این دلیل که این قسمت بایستی کاملاً و بدون هیچ ایرادی به بدنه کارتریج چسبیده باشد و هنگامی که شخص، تصمیم به کشیدن پلمپ کارتریج را داشته باشد ابتدا باید سر پلمپ را بکشد و بعد نوار پلمپ را از داخل کارتریج به بیرون بکشد؛ به نوعی می‌توان گفت بایستی سر پلمپ جزئی از بدنه آن باشد، که این مورد در نمونه‌های غیر اصلی متفاوت است. همچنین اطلاعات دقیق شامل شماره سریال کارتریج و نیز تاریخ ساخت بایستی به صورت برجسته بر روی بدنه کارتریج درج شده باشد؛ و نیز این اطلاعات بایست با شماره‌های درج شده بر روی جعبه کارتریج مطابقت داشته باشد. در کارتریج‌های جوهر افشان شفافیت نازل‌ها، رنگ طلایی هد و همچنین بی‌خط و خش بودن آن قسمتی که با سوزن‌های دستگاه پرینتر اتصال برقرار می‌کند و یا آن قسمت که به صورت دانه‌های ریز متعدد طلایی رنگ در مقابل هد دستگاه قرار گرفته است را می‌توان مهم‌ترین و بارزترین ملاک برای تشخیص کارتریج‌های اصلی از کارتریج‌های غیر اصلی دانست. همچنین ذکر این نکته نیز لازم است که رنگ خاص فیروزه‌ای که در درام کارتریج‌های لیزری اصلی قابل مشاهده است را به ندرت و به سختی می‌توان در نمونه‌های غیر اصلی پیدا کرد. این رنگ که به صورت عموم می‌توان آن را نوعی سبز-آبی دانست، بایستی کاملاً صاف و یکدست و بدون خط و خش دیده شود؛ چرا که چنانچه کارتریج خریداری شده دست دوم و کارکرده باشد، اثر کاغذ به صورت اشکال حلقوی و به دفعات زیاد بر روی درام یافت می‌شود. چنانچه احیاناً در تشخیص اورجینال بودن کارتریج و پیدا کردن نشانه‌های ظاهری آن دچار تردید شدید؛ بارزترین نشانه و البته بهترین ابزار، کارکرد استاندارد کارتریج مورد نظر شما می‌باشد.

نحوه صحیح نگهداری از کارتریج

به شما توصیه می‌کنیم حتماً دقت و توجه کاملی نسبت به میزان جوهر کارتریج پرینتر خود داشته باشید؛ چنانچه جوهر کارتریج دستگاهتان تمام شود و یا نزدیک به تمام شدن باشد اگر دقت کافی نداشته باشید، کارتریج سریعاً خشک می‌شود و دیگر نمی‌توان آن را پرکرد و استفاده نمود. در این وضعیت شما مجبور هستید پول و هزینه بیشتری را صرف خرید دو عدد کارتریج نو و جدید نمایید. پس توصیه می‌کنیم هر موقع اولین آثاری از اتمام جوهر هر کدام از کارتریج‌های سیاه و سفید و یا رنگی خود را دیدید، وقت را تلف نکرده و به سرعت کارتریج را از دستگاه پرینتر خود خارج نموده و به شیوه‌ای که در زیر برایتان توضیح خواهیم داد، بسته‌بندی نمایید و در اولین فرصت تحویل به فرد و یا مرکزی نمایید تا آن را برایتان شارژ مجدد نماید. لوازم مورد نیاز برای بسته‌بندی کارتریج یک عدد کیسه از جنس پلاستیک زیپ‌دار (ترجیحاً زیپ لاک) یک عدد نوار باریک (نوارهایی در ابعاد 30 در 2 سانتی‌متر) از جنس کاغذ کاهی یا پارچه کرکی نسبتاً کلفت و یا دستمال کاغذی نسبتاً کلفت یک عدد کش از نوع حلقه‌ای


روش بسته‌بندی کارتریج به طریق زیر می‌باشد:

  • در ابتدا کارتریج خالی از جوهر را از دستگاه پرینتر خود خارج نمایید.
  • نوار باریک موجود را چند بار تا بزنید تا طول آن به اندازه 3 سانتیمتر برسد؛ سپس آن را خیس کنید. (خیسی به گونه‌ای باشد که نوار حاوی آب باشد! اما آب از آن چکه نکند)
  • نوار خیس شده و همچنین کارتریج را در داخل پلاستیک قرار دهید. به این نکته توجه داشته باشید که کافی است نوار خیس به بدنه کارتریج بچسبد و همچنین نبایستی هیچ تماسی بین هد چاپ پرینتر و نیز قسمت‌های جوهری کارتریج ایجاد شود. در بسته‌بندی، نوار خیس وظیفه خیس و مرطوب نگه‌داشتن داخل پلاستیک را بر عهده دارد.
  • سپس کیسه پلاستیکی را ببندید. و با استفاده از کش پلاستیکی، دور پلاستیک را محکم کنید.
  • هر چه زودتر به شارژ کارتریج و جوهر کارتریج پرینترتان اقدام نمایید.
  • چنانچه فرصت نکردید و نتوانستید کارتریج پرینترتان را شارژ نمایید حتماً در یاد داشته باشید تا نوار کاغذی خیس را هفته‌ای حداقل یک بار دوباره خیس نمایید.

موارد و نکات مهم درباره کارتریج پرینتر و شارژ کارتریج

به یاد داشته باشید پس از تمام شدن جوهر کارتریج، سریعاً آن را از دستگاه پرینتر خارج نمایید و با روشی که توضیح دادیم بسته‌بندی نمایید. درباره کارتریج‌های با جوهر رنگی، به یاد داشته باشید همواره با اتمام اولین رنگ، کارتریج دستگاه را بسته‌بندی نمایید. به وجود آمدن تغییر رنگ استاندارد و طبیعی در پرینت تصاویر کمک مهمی به شما است تا متوجه تمام شدن یک رنگ در کارتریج خود شوید.

نکاتی که هنگام خرید یک کارتریج باید در نظر داشته باشید.

پرینتر و کارتریج

به‌طور کلی می‌توان گفت در پرینترها، جوهرهای سیاه رنگ به صرفه‌تر و همچنین اقتصادی‌تر از جوهرهای رنگی می‌باشند. به یاد داشته باشید قبل از هر اقدامی برای خرید وسایل مصرفی جدید، آن‌ها را به دقت بررسی نمایید. زیرا امکان دارد پرینتر شما از نوع سیاه و سفید باشد؛ در این وضعیت مقدار قابل توجهی از در هزینه‌های شما صرفه‌جویی خواهد شد. یکی دیگر از مهم‌ترین نکات به هنگام خرید جوهر و همچنین کارتریج، توجه به سازگاری آن با دستگاه پرینترتان می‌باشد؛ زیرا طراحی کارتریج بر اساس کارخانه سازنده پرینتر و همچنین مدل پرینتر متفاوت می‌باشد که این مورد بر روی جلد بسته‌بندی کارتریج ثبت شده و قابل رؤیت برای شما می‌باشد. بنابراین در هنگام خرید کارتریج جوهر، مارک کارخانه سازنده و همچنین مدل پرینتر خود را با مشخصات و توضیحات نوشته شده بر روی بسته‌بندی کارتریج تطبیق دهید. لازم به ذکر است برخی از کارتریج‌های موجود در بازار بسیار گران قیمت بوده و شما می‌توانید با بررسی کامل و جامع در بازار پرینترها، دستگاه خود را با یک نمونه مشابه که هزینه‌های جانبی کمتری دارد تعویض نمایید.

وابسته

امتیازات

0 ( 0 نظر)
برای نظر گذاشتن نیازمند لاگین به سایت هستید.