طراحی سایت

دسته‌بندی مطالب

  • جدیدترین
  • محبوب‌ترین
  • برچسب‌ها

آرشیو مطالب بازاریاب

هم اکنون مشترک خبرنامه شوید

نام

با امکانات بلوتوث ۵.۰ آشنا شوید

با امکانات بلوتوث ۵.۰ آشنا شوید

بلوتوث، اکثر ما با شنیدن این نام به یاد هدفون‌، موس و صفحه‌کلیدهای بی‌‌سیم می‌افتیم که از این تکنولوژی استفاده می‌کنند. البته ممکن است مطرح شدن این تکنولوژي به عنوان یک گزینه برای انتقال فایل کمی خنده دار به نظر برسد چرا که این فناوری پیشینه موفقی نداشته و سرعت پایین آن در مقابل فناوری‌های ارتباطی‌ای مانند هات اسپات حرفی برای گفتن ندارد. با این حال این فناوری هنوز هم کاربرد‌های گسترده‌ای دارد و روز به روز در حال پیشرفت کردن می‌باشد و حالا بعد از 22 سال نسخه پنجم این تکنولوژی ارائه شده است. گلکسی اس ۸ به عنوان اولین گوشی هوشمند در دنیا، این فناوری را به خدمت گرفته است. بلوتوث برای اولین بار در سال ۱۹۹۴ به دست شرکت سوئدی اریکسون ابداع شد و حالا به یک استاندارد فراگیر و مهم در بازار بدل گشته است و نسخه ۵ این تکنولوژي نیز معرفی شده که پتانسیل‌های بالایی دارد و بهبودهای مهمی داشته است.

بلوتوث ۵

بلوتوث ۵ از نظر بُرد ۴ برابر از نسل قبلی بهتر شده و تا شعاع تقریبی ۲۵۰ متر گسترش یابد. این شعاع پوششی این نوید را می‌دهد که بر خلاف نسخه‌های قبلی دیگر وجود دیوار یا موانع دیگر نمی‌تواند باعث مشکل در متصل ماندن دو گجت به یکدیگر در خانه شود. همچنین سرعت انتقال اطلاعات نیز به میزان ۲ برابر نسبت به نسل قبلی افزایش یافته و قادر است با سرعتی معادل ۲ مگابایت برثانیه اطلاعات را انتقال دهد. یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های این فناوری نسبت به نسخه‌های دیگر آن امکان اتصال همزمان به ۲ گجت مختلف می‌باشد. به لطف این تکنولوژی برای مثال می توانید صدای موسیقی را به اسپیکر بلوتوث منزل انتقال دهید و تماس های دریافتی را هم با هندزفری بلوتوث خود پاسخ دهید و یا یک موزیک را بر روی دو هدفون بلوتوث به صورت همزمان پخش کنید.

بلوتوث ۵

در پایان بد نیست بدانید که نام بلوتوث از پادشاه دانمارک به نام Harald Bluetooth گرفته شده است، شخصی که در قرن ۱۰ میلادی قبایل مجزا را متحد کرد و این کشور را در منطقه اسکاندیناوی بنیان نهاد. این مشابه همان کاری است که شرکت های اریکسون، IBM، اینتل، توشیبا و نوکیا در سال ۱۹۹۹ با استاندارد سازی فناوری بلوتوث در حوزه فناوری به انجام رساندند و وجه تسمیه نام این استاندارد ارتباطی به حساب می آید.

بلوتوث ۵

وابسته

امتیازات

6.00 ( 2 نظر)
برای نظر گذاشتن نیازمند لاگین به سایت هستید.