طراحی سایت

دسته‌بندی مطالب

  • جدیدترین
  • محبوب‌ترین
  • برچسب‌ها

آرشیو مطالب بازاریاب

هم اکنون مشترک خبرنامه شوید

نام

اسکنر جدید بوش با قابلیت شناسایی نوع پارچه و مواد غذایی

اسکنر جدید بوش با قابلیت شناسایی نوع پارچه و مواد غذایی

بوش آلمان در نمایشگاه IFA برلین از طرح مفهومی اسکنری پرده برداشته که می‌تواند در چند ثانیه، جنس پارچه به کار رفته در لباس‌ها را شناسایی کرده و حتی مواد غذایی را از یکدیگر تشخیص دهد.

بوش نام این گجت را «X-Spect» گذاشته و پس از اسکن کردن لباس یا ماده غذایی (فقط مواد غذایی همگن مانند میوه‌ها یا لبنیات) داده‌ها را برای تحلیل به سروری در فضای ابری ارسال کرده و نتیجه را روی نمایشگر کوچک خود نشان می‌دهد.

اسکنر X-Spect قادر است جنس لکه‌های روی لباس را نیز تشخیص دهد و داده‌های مربوطه را به ماشین‌های لباسشویی بوش ارسال کند تا فرآیند شست‌وشو بهتر و باکیفیت‌تر انجام شود. البته لازم به ذکر است که اسکنر مورد بحث در حال حاضر تنها توانایی تشخیص دو ترکیب مختلف از یکدیگر را داشته و توسعه‌دهندگان در حال کار بر روی افزایش این تعداد هستند.



دکتر «آرن ون بیرن» سرپرست بخش فناوری‌های غذا و حسگر بوش می‌گوید: اسکنر X-Spect، در زمان تماس با اجسام مختلف، از دو اسکنر اپتیکال برای تشخیص ساختار مولکولی جسم مورد نظر استفاده کرده و سپس دیتا را برای دریافت نتیجه نهایی به سرور مخصوص ارسال می‌کند.

بوش ایده‌های مختلفی برای بهره‌گیری از فناوری جدید دارد که یکی از آن‌ها استفاده در یخچال‌ها برای پایش مواد غذایی است. بدون شک تکنولوژی‌های این‌چنینی با پیشرفت و فراگیر شدن مفهوم اینترنت اشیا، فضای زیادی برای پیشرفت خواهند داشت ولی باید تا آن زمان منتظر بمانیم.

وابسته

امتیازات

0 ( 0 نظر)
برای نظر گذاشتن نیازمند لاگین به سایت هستید.