طراحی سایت

دسته‌بندی مطالب

  • جدیدترین
  • محبوب‌ترین
  • برچسب‌ها

آرشیو مطالب بازاریاب

هم اکنون مشترک خبرنامه شوید

نام

Project Loon چیست؟

Project Loon چیست؟

تقریبا ۳ سال پیش بود که گوگل به این فکر افتاد، برای ارائه اینترنت رایگان به برخی از نقاط پروژه بالون (Project Loon) را استارت بزند. این پروژه شامل تعدادی بالون های مجهز به اینترنت می باشد که به لایه استراتوسفر فرستاده می شوند و اینترنت را در اختیار مردم مناطق محروم قرار می دهند. با وجود همه حرف و حدیث هایی که در مورد موفقیت این پروژه وجود داشت گوگل کار خود را شروع کرد و حالا پس از گذشت سه سال این کمپانی به روز رسانی جدیدی را برای این بالون ها در نظر گرفته است.


loon

نحوه عملکرد این پروژه به این گونه است که هر بالون از طریق شبکه های ارتباطی هر منطقه سیگنال های 4G/LTE را دریافت می کند سپس هر بالون با ده ها بالون دیگر ارتباط برقرار می کند و یک شبکه تشکیل می دهند در نتیجه هر کدام از بالون ها به سیگنالی قوی دسترسی داشته باشد، این سیگنال را برای بقیه بالون ها ارسال می کند به عبارتی دیگر هر بالون مانند یک دکل مخابراتی سیگنال های خود را تا شعاع وسیعی ارسال می کند. بنابر آنچه گوگل ادعا کرده سرعت دانلود در این شبکه می تواند تا ۱۱ مگابایت بر ثانیه افزایش پیدا کند ولی تنها افرادی به این سرعت می توانند دسترسی داشته باشد که دستگاه هایشان از شبکه 4G/LTE پشتیبانی کند.


loon.

اما حالا گوگل تصمیم گرفته است برای بهبود عملکرد این بالون ها تغییراتی روی آن ها انجام دهد. مسئولین این پروژه اعلام کرده اند که بالون های پروژه Loon قرار است از الگوریتم جدیدی برای مسیریابی استفاده کنند که امکان حرکت دسته ای بالون ها برای تمرکز بر توزیع اینترنت در ناحیه ای خاص را فراهم می کند.
هدف اصلی گوگل ارائه اینترنت به تمام دنیا است ولی فعلا به دلیل مشکلاتی که بر سر راه این پروژه قرار دارد، گوگل این پروژه را به مناطق خاص محدود کرده است و تا بهره برداری تجاری از این پروژه زمان زیادی باقی مانده است.

وابسته

امتیازات

10.00 ( 2 نظر)
برای نظر گذاشتن نیازمند لاگین به سایت هستید.