طراحی سایت

دسته‌بندی مطالب

  • جدیدترین
  • محبوب‌ترین
  • برچسب‌ها

آرشیو مطالب بازاریاب

هم اکنون مشترک خبرنامه شوید

نام

حضور اتوبوس‌های sightseeing در تهران

حضور اتوبوس‌های sightseeing در تهران

تهران به عنوان پایتخت ایران و یکی از پایتخت‌های پر جاذبه دنیا، هر ساله در ایام نوروز گردشگران زیادی را از داخل و خارج به سمت خود می‌کشاند. ترافیک، شلوغی و گرانی تهران می‌تواند خاطره خوش گردش در تهران را به یک کابوس تبدیل کند. در این شرایط و با توجه به اینکه هر ساله توریست‌های زیادی به تهران می‌آیند، انتظار آن می‌رود که امکانات رفاهی و گردشگری مدرنی برای این توریست‌ها در نظر گرفته شود. حال پس مدت‌ها اتوبوس‌های دو طبقه و بدون سقف Sightseeing که در بسیاری از شهرهای لوکس دنیا برای کمک به گردشگران حضور داشتند، پای خود را به ایران بازه کرده‌اند. اجرای تورهای تهران گردی (Hop on Hop off) در مسیر تور نوستالژیک (طهران قدیم) بر عهده شرکت «گشت و گذار ایران» است. این گشت‌ها در ۱۳ ایستگاه و در تمامی روز‌های هفته از ساعت ۱۰صبح تا ۶ بعد از ظهر فعالیت می‌کنند.  به گفته یکی از مجریان این طرح، قرار است ۴ دستگاه دیگر از این اتوبوس‌ها از چین وارد کشور شود. این اتوبوس‌ها قرار است در دو رینگ «تهران قدیم» و «تهران بزرگ» مسافران خود را جابه‌جا کنند.


مسیر نوستالژیک (قرمز) از میدان امام خمینی شروع می‌شود و در ادامه به ایستگاه‌های میدان حسن‌آباد، چهارراه سپه، چهارراه ولیعصر(عج)، چهارراه کالج، چهارراه قوام (سی‌تیر)، چهارراه استانبول، بهارستان تا سرپولک، چهارراه مولوی، میدان اعدام و چهارراه گلوبندک می‌رود.


مسیر گراند (آبی) از میدان تجریش شروع می‌شود و در ادامه به ایستگاه‌های میدان دربند (قدس)، پارک‌وی، اراضی عباس آباد، هفت تیر، سفارت قدیم آمریکا، میدان فردوسی، تئاتر شهر، میدان و برج آزادی، برج میلاد، نمایشگاه بین‌المللی تهران و باغ فردوس می‌رود.

sightseeing sightseeing

بلیط این تورها نیز از ۱۴۰ هزار تومان (۴۰ دلار) تا ۲۱۰ هزار تومان (۶۰ دلار) قیمت دارد و گفته می‌شود برای شهروندان ایرانی تخفیف‌هایی نیز در نظر گرفته شده است. لازم به ذکر است این اتوبوس‌ها مجهز به راهنمای زنده و شنیداری خواهند بود که به دو زبان فارسی و انگلیسی به گردشگران توضیحات لازم را ارائه می‌دهند. شما می‌توانید از طریق سایت ستاد گردشگری شهرداری تهران به آدرس www.visit.tehran.ir، سامانه #137*، اپلیکیشن‌های تهران من و سامانه ۱۳۷ شهرداری تهران نسبت به کسب اطلاعات و ثبت نام در تورها اقدام نمایید.

 

sightseeing

همانطور که گفته شد، این اتوبوس‌ها در بسیاری از کشورها، مدت‌هاست که در ناوگان حمل و نقل توریست فعالیت می‌کنند. کشورهایی که صنعت توریست قوی‌ای دارند ابتکاراتی نیز در تولید این اتوبوس‌ها به کار گرفته‌اند. مثلا در دبی نوعی از این اتوبوس وجود دارد که می تواند در آب هم حرکت کند!

sightseeing

 

وابسته

امتیازات

10.00 ( 1 نظر)
برای نظر گذاشتن نیازمند لاگین به سایت هستید.