طراحی سایت

دسته‌بندی مطالب

  • جدیدترین
  • محبوب‌ترین
  • برچسب‌ها

آرشیو مطالب بازاریاب

هم اکنون مشترک خبرنامه شوید

نام

اپلیکیشن‌های waze و google maps چگونه کار می‌کنند؟

اپلیکیشن‌های waze و google maps چگونه کار می‌کنند؟

اپلیکیشن ویزWaze  به رانندگان این امکان را می‌دهد که هرچه در جاده‌ها اتفاق می‌افتد را با دیگران به اشتراک بگذارند. ویز برای بهبود کیفیت رانندگی روزانه، با اتصال رانندگان به یک‌دیگر، جوامع رانندگی‌ای ایجاد می‌کند که باعث می‌شود همه از وضعیت جاده‌ها و آخرین اخبار مربوط به ترافیک، حضور پلیس و ... آگاه می‌شوند. 
Waze بیشتر از این‌که یک GPS باشد یک اپلیکیشن اجتماعی است که اطلاعات خود را از طریق کاربرانش به روز می‌کند. این اپلیکیشن بر اساس نقشه‌های اجتماعی، نقشه‌های ترافیکی و GPS کار می‌کند و چیزی حدود ۵۰ میلیون کاربر دارد. در خرداد‌ماه سال۹۲ بود که گوگل در رقابت با فیس‌بوک بر سر خرید Waze پیروز شد و توانست این اپلیکیشن را با مبلغی بیش از ۱میلیارد دلار خریداری کند و یک برادر قوی برای سرویسGoogle Maps داشته باشد.


sightseeing

امکانات زیادی در زمینه مسیریابی در ویز وجود دارند که کمک بسیار زیادی به رانندگان می‌کند. ویز علاوه بر اینکه توسط کاربرانش به‌روز می‌شود از طریق Swarm و Forsquare نیز تغذیه می‌شود تا در کنار تجربه دیگران در مورد اماکن عمومی و آدرس‌ها، اطلاعات کاملی در اختیار کاربران قرار دهد. همانطور که گفته شد یکی از بهترین امکانات این اپلیکیشن، امکان اضافه کردن اطلاعات جدید به نقشه است. برای مثال شما این امکان را دارید که وضعیت ترافیک، موقعیت مکانی پلیس و دوربین‌های کنترل سرعت، چراغ‌های راهنمایی، سرعت گیرها و ... را با دیگران به اشتراک بگذارید.

sightseeing

همانطور که گفته شد، Waze یک اپلیکیشن مسیریاب است که مانند دیگر اپلیکیشن‌های مسیریاب، کافیست شما مبدا و مقصد را در آن وارد کنید تا یک مسیر به شما پیشنهاد دهد، با این تفاوت که این اپلیکیشن، ترافیک و وضعیت جاده را نیز در نظر می‌گیرد و بر خلاف سایر اپلیکیشن‌ها که فقط کوتاه‌ترین مسیر را بدون در نظر گرفتن ترافیک، یک طرفه بودن مسیر و ... محاسبه می‌کنند، ویز سریع‌ترین مسیر نزدیک را با توجه به وضعیت جاده‌ها به شما پیشنهاد می‌دهد. ویز به صورت لحظه‌ای بهترین مسیر را محاسبه می‌کند، بنابراین در هر لحظه امکان تغییر مسیر پیشنهادی وجود دارد و همانطور که گفته شد ویز برای انجام این محاسبات علاوه بر اطلاعات رایانه‌ای، از شعور انسانی نیز استفاده می‌کند که تجربه‌ای بسیار نزدیک به واقعیت را برای شما به ارمغان می‌آورد.


sightseeing

اما این تمام چیزی نیست که گوگل برای داشتن یک امپراطوری قوی در حوزه حمل و نقل در اختیار دارد. در کنار Waze، گوگل از سرویس Google Maps استفاده می‌کند که این سرویس هم در میان اپلیکیشن‌های مسیریاب، محبوبیت زیادی دارد. سرویس مپز نیز امکان مشاهده وضعیت ترافیک را با رنگی کردن خیابان‌ها، فراهم می‌کند. خیابان‌های به رنگ قرمز در داخل نقشه، ترافیک سنگینی را تحمل می‌کنند، در حالی‌که خیابان‌های سبز رنگ از وضعیت ترافیکی خوبی برخوردار هستند. گوگل برای نمایش وضعیت ترافیک جاده‌ها از چهار رنگ سبز (ترافیک آرام)، زرد (ترافیک روان)، قرمز (ترافیک سنگین) و خاکستری (عدم وجود اطلاعات ترافیکی) استفاده می‌کند. این کمپانی برای بدست آوردن اطلاعات ترافیکی مربوط به جاده‌ها از دو روش متفاوت بهره می‌برد: در روش اول گوگل از منابع اطلاعاتی خود که شامل تاریخچه ثبت شده از زمان طی یک مسیر در ساعات و روزهای مختلف توسط کاربرانش می‌شود، استفاده می‌کند تا بار ترافیکی مسیر را پیش‌بینی کند. روش دوم (crowdsourcing ) با استفاده از اطلاعات به دست آمده از سنسورها و گوشی‌های هوشمند اتفاق می‌افتد. در این روش گوگل در کنار

sightseeing

اطلاعاتی که از طریق سنسورها و دوربین‌های ترافیکی به دست می‌آورد، اطلاعات به دست آمده از گوشی‌هوشمند کاربرانش را نیز تحلیل می‌کند تا به دقت بالاتری دست پیدا کند. در این روش، سرعت حرکت یک کاربر را هنگامی که در کنار فعال بودن جی‌پی‌اس از گوگل مپس استفاده می‌کند، دریافت می‌کند و با ترکیب این اطلاعات با اطلاعاتی که از سایر کاربرانش به دست آورده، وضعیت ترافیکی مسیر موردنظر را مشخص می‌نماید. و در واقع هرچه تعدا کاربران گوگل مپس بیشتر باشد، اطلاعات ترافیکی گوگل دقیق‌تر خواهد بود.
گوگل اطلاعات به دست آمده از این دو روش را با اطلاعات به دست آمده از کاربران Waze ترکیب خواهد کرد و شما برای انتخاب یک مسیر خوب برای رانندگی، کافیست از گوگل کمک بگیرید تا یک تجربه فوق‌العاده را در اختیارتان قرار دهد.
.

وابسته

امتیازات

0 ( 0 نظر)
برای نظر گذاشتن نیازمند لاگین به سایت هستید.