طراحی سایت

دسته‌بندی مطالب

  • جدیدترین
  • محبوب‌ترین
  • برچسب‌ها

آرشیو مطالب بازاریاب

هم اکنون مشترک خبرنامه شوید

نام

نقد و بررسی سامسونگ Galaxy J7 Prime

نقد و بررسی سامسونگ Galaxy J7 Prime

سری J از گوشی‌های سامسونگ یکی از پرطرفدارترین مدل‌های این کمپانی بوده است که بازار بزرگی در دنیا داشته است. گوشی‌های سری جی سامسونگ از میان‌رده‌ها محسوب می‌شوند و سامسونگ J7 Prime گل سرسبد این سری است. البته پیش از این سامسونگ Galaxy J7 2016 را معرفی کرده بود که به دلیل حضور رقبای چینی قوی موفقیت چشمگیری پیدا نکرده بود و به همین دلیل سامسونگ برآن شد که یک نسخه بهتر و درعین‌حال ارزان‌تر از این گوشی را طراحی کند که نتیجه آن Galaxy J7 Prime بوده است. سامسونگ جی ۷ پرایم یک میان‌رده موفق محسوب می‌شود که امکانات زیادی را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. با ما در نقد و بررسی گلکسی جی ۷ پرایم همراه باشید.


samsung-galaxy-j7-prime
  • نمایشگر 5.5 اینچی
  • پشتیبانی از دو سیم‌کارت
  • پردازنده ۸ هسته‌ای اگزینوس 7870
  • ۳ گیگابایت حافظه رم
  • 16 گیگابایت حافظه داخلی
  • پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
  • دوربین 13 مگاپیکسلی
  • اندروید ۶.۰.۱

samsung-galaxy-j7-prime

طراحی و ساخت

سامسونگ دیگر یک کمپانی با گوشی‌های پلاستیکی و بی‌کیفیت محسوب نمی‌شود بلکه حالا دیگر سامسونگ هم در تولید گوشی‌های بدنه فلزی و باکیفیت یا به اصطلاح «خوش‌دست»، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. گلکسی جی ۷ پرایم نیز برای رقابت در بازار میان‌رده‌ها و شکست دادن رقبای چینی خود، لباس پلاستیکی خود را بیرون آورده و زره فلزی به تن کرده است. سامسونگ در طراحی پنل جلویی این گوشی همان سبک و سیاق همیشگی خود را رعایت کرده است و اگر این گوشی را از دور هم ببینید به‌راحتی خواهید فهمید که با یک گوشی سامسونگی سروکار دارید. کلید فیزیکی Home و دو دکمه خازنی دیگر در کنار آن در قسمت پایینی صفحه قرار گرفته‌اند. اما در قسمت بالای صفحه‌نمایش ۵.۵ اینچی این گوشی، دوربین سلفی، چراغ LED برای نوتیفیکیشن‌ها، بلندگوی مربوط به مکالمات، سنسور نزدیکی و البته لوگوی این شرکت قرار گرفته‌اند. در لبه سمت راست دکمه پاور و اسپیکر اصلی این گوشی قرار دارند، همچنین دکمه‌های مربوط به تنظیم حجم صدا، اسلات مربوط به سیم‌کارت‌ها و حافظه جانبی در لبه سمت چپ قرار گرفته‌اند. خوشبختانه امکان استفاده هم‌زمان از سیم‌کارت دوم و کارت حافظه جانبی وجود دارد و نیازی نیست یکی را انتخاب کنید. گلکسی جی ۷ پرایم با وزن ۱۶۹ گرمی خود یک گوشی سنگین به نظر می‌آید و ضخامت ۸ میلی‌متری Galaxy J7 Prime به کمک انحناهای ایجاد شده در بدنه، این گوشی را به یک دیوایس خوش‌دست تبدیل کرده است.< در پنل پشتی این گوشی و بالاتر از لوگوی کمپانی سامسونگ، شاهد دوربین و یک چراغ فلاش LED تکی هستیم. دیگر خبری از برآمدگی دوربین نیست و بدنه پشت‌گوشی یکنواخت و تخت شده است.

samsung-galaxy-j7-prime

صفحه‌نمایش

برخلاف آنچه انتظار داشتیم، سامسونگ برای کم کردن هزینه‌های خود از یک پنل LCD در جی ۷ پرایم استفاده کرده است و با نهایت تأسف باید بگوییم که با یک پنل TFT روبرو هستیم. البته سامسونگ بیش از این نتوانسته هویت خود را زیر سؤال ببرد و این نمایشگر ۵.۵ اینچی را با رزولوشن full HD و تراکم ۴۰۱ پیکسل بر اینچ ارائه کرده است که مشخصات خوبی برای یک میان‌رده محسوب می‌شوند. بااین‌حال جان نداشتن رنگ‌ها و زاویه دید محدود از بزرگ‌ترین معایب این گوشی محسوب می‌شوند.


نرم‌افزار

رابط کاربری تاچ ویز سامسونگ که بر روی اندروید 6 مارشملو تا حد زیادی تجربه کاربری خوبی را ارائه می‌دهد. سامسونگ گلکسی جی ۷ پرایم به ویژگی S Surce مجهز است و این امکان را می‌دهد که بر روی اپلیکیشن‌ها و فایل‌های موجود در گوشی قفل گذاشته به‌طوری‌که تنها با اثرانگشت یا گذرواژه امکان دسترسی به آن‌ها وجود داشته باشد. البته وجود دو مرورگر، دو اپلیکیشن ایمیل و دو گالری برای تصاویر از نقاط منفی رابط کاربری تاچ ویز محسوب می‌شوند که سامسونگ برای آن‌ها فکری نکرده است. البته امکان تغییر تم‌ها و روان بودن این رابط کاربری از نقاط مثبت و جدید این رابط کاربری محسوب می‌شوند که تجربه خوبی را برای کاربران ارائه خواهد کرد.

samsung-galaxy-j7-prime

سخت‌افزار

در دل Galaxy J7 Prime پردازنده قدرتمند ۸ هسته‌ای اگزینوس ۷۸۷۰ با سرعت ۱.۶ گیگاهرتز، وظیفه انجام پردازش‌ها را بر عهده دارد. در کنار این پردازنده قدرتمند ۳ گیگابایت رم قرار گرفته است که اطلاعات مورد نیاز را با سرعت در اختیار پردازنده قرار خواهد داد. این ترکیب قدرتمند در کنار پردازشگر گرافیکی Mail-T830 MP2 استفاده‌شده در جی ۷ پرایم، می‌توانند از پس بازی‌های نه‌چندان سنگین و دو بعدی به‌خوبی برآیند اما انتظار اجرای روان بازی‌های گرافیک بالا را نداشته باشید. البته مشخصات این گوشی در حد یک میان‌رده متوسط می‌باشد و حرف زیادی در مقابل رقبای قدرتمندی چون Honor 6X و Moto G4 Plus برای گفتن ندارد. البته این گوشی در استفاده‌های روزانه عملکرد خوبی دارد و با مشکل زیادی مواجه نخواهید شد.
گلکسی جی 7 پرایم به ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی مجهز است که تقریباً 6 گیگابایت آن به سیستم‌عامل و برنامه‌های پیش‌فرض اختصاص داده‌شده است. البته سامسونگ امکان ارتقا این حافظه را با استفاده از کارت حافظه فراهم کرده است و شما می‌توانید ۲۵۶ گیگابایت دیگر به حافظه پیش‌فرض گوشی اضافه کنید. امکان استفاده از دو سیم‌کارت به‌صورت هم‌زمان، پشتیبانی از شبکه‌های 4G/LTE برای اتصال به اینترنت، بلوتوث، پشتیبانی از GPS برای موقعیت‌یابی، گیرنده موج‌های FM و قابلیت اتصال به Wi-Fi سطح وسیعی از نیازهای هر کاربری را پوشش می‌دهد. به گفته سامسونگ حسگر اثرانگشت استفاده‌شده در زیر دکمه فیزیکی خانه، همواره آماده‌به‌کار است و برای استفاده از این حسگر و روشن کردن گوشی نیازی به خارج کردن گوشی از حالت استندبای ندارید. البته آن حسگر از کیفیت و دقت زیادی برخوردار نیست و مدتی طول می‌کشد تا به کار کردن با آن عادت کنید.همان‌طور که پیش‌ازاین گفته شد سامسونگ از یک مونو اسپیکر در لبه سمت راست گلکسی جی 7 پرایم استفاده کرده است که عملکردی متوسط دارد و حجم صدای آن مانند کیفیت صدای خروجی، متوسط است و البته بالا بردن حجم صدا باعث افت شدید کیفیت صدای خروجی می‌شود. باتری 3300 میلی‌آمپری استفاده شده در J7 Prime تا حد زیادی نیاز به شارژ مجدد روزانه را کاهش داده است و در استفاده‌های روزمره تا یک روز می‌تواند دوام بیاورد. جی ۷ پرایم توانسته رکورد ۶ ساعت روشن بودن نمایشگر را به دست بیاورد که رکورد خوبی محسوب می‌شود. البته امکان استفاده از حالت ذخیره انرژی Ultra Power Saving Mode برای افزایش طول عمر باتری در نظر گرفته شده است که به سه روش مختلف این کار را انجام می‌دهد

دوربین

دوربین ۱۳ مگاپیکسلی CMOS استفاده شده در گلکسی جی ۷ پرایم به همراه گشودگی دریچه دیافراگم f/1.9 و همچنین با استفاده از یک فلاش LED تکی، تصاویر مطلوبی را در شرایط نوری نامساعد ثبت می‌کند. سرعت فوکوس بالا بر روی سوژه، نبود نویز در عکس‌های ثبت شده و رابط کاربر کارآمد، تجربه خوبی از عکاسی با این گوشی ارائه می‌دهد. حالت‌های عکاسی پی‌درپی، پانوراما، عکاسی در شب و عکاسی HDR از جمله امکانات نرم‌افزاری دوربین گلکسی جی ۷ پرایم محسوب می‌شود. البته امکان فعال کردن دوربین با دوبار فشار دادن دکمه هوم وجود دارد که باعث می‌شود شما سوژه‌های ناگهانی را از دست ندهید. همچنین سنسور ۸ مگاپیکسلی استفاده شده در دوربین سلفی نیز تصاویر خوبی را ثبت می‌کند و نیازهای کاربر را برطرف خواهد کرد. به‌طورکلی می‌توان گفت عملکرد دوربین اصلی و سلفی این گوشی در نوع خود، قابل‌قبول است و مشکل زیادی ایجاد نمی‌کند.


samsung-galaxy-j7-prime

جمع‌بندی

سری جی از گوشی‌های سامسونگ از موفق‌ترین محصولات سامسونگ بوده در بازار موبایل بوده‌اند که خود نشان از کاربرپسند بودن این سری دارد. جدیدترین مدل این خانواده که با نام جی ۷ پرایم شناخته می‌شود از یک بدنه فلزی باکیفیت، دوربین خوب، باتری بسیار قوی و پردازنده‌های مناسب بهره می‌برد. نمایشگر ۵.۵ اینچی استفاده‌شده در گلکسی جی ۷ پرایم کیفیت قابل قبولی دارد و می‌تواند شما را راضی نگه دارد. به‌طورکلی این گوشی یک میان رده متوسط و خوش‌ساخت است که می‌توانید برای خرید آن قلک خود را بشکنید.

نقاط قوت

  • بدنه فلزی و باکیفیت
  • پشتیبانی از شبکه 4G
  • باتری قدرتمند
  • قیمت مناسب

نقاط ضعف

  • کیفیت پایین اسپیکر
  • کیفیت متوسط صفحه‌نمایش
  • سخت افزار متوسط

وابسته

امتیازات

0 ( 0 نظر)
برای نظر گذاشتن نیازمند لاگین به سایت هستید.