طراحی سایت

دسته‌بندی مطالب

  • جدیدترین
  • محبوب‌ترین
  • برچسب‌ها

آرشیو مطالب بازاریاب

هم اکنون مشترک خبرنامه شوید

نام

گلکسی S8، زیبای بی‌انتها

گلکسی S8، زیبای بی‌انتها

پس از ماه‌ها گمانه‌زنی و شایعه پراکنی سرانجام سامسونگ از گلکسی اس ۸ پرده برداشت و به انتظار همه طرفدارانش پایان داد و حالا بگذارید با خیال راحت بگوییم، هر آنچه در مورد زیبایی می‌خواهید در گلکسی اس ۸ وجود دارد. به نظر می‌آید مهندسان و طراحان سامسونگ چند سالی است به خودشان آمده‌اند. قطعاً یادمان مانده که تا همین چند سال پیش، رقبای سامسونگ گوشی‌های این شرکت را به خاطر جنس پلاستیکی و ظاهر نه چندان زیبا و بی‌کیفیت بودن جنس بدنه‌شان مسخره می‌کردند اما «سامسونگ بیدی نیست که به این بادها بلرزد»، طراحان سامسونگ ابتدا پلاستیک را کنار گذاشتند و پا به‌پای رقبای بزرگ خود از آلومینیوم و شیشه در ساخت بدنه گوشی‌های خود کمک گرفتند، اینجا بود که دیگر بهانه‌ای برای رقیبان این کمپانی کره‌ای وجود نداشت اما طراحان سامسونگ به این راضی نبودند و حالا در گلکسی اس ۸، پنل جلوی گوشی را نیز از آن طراحی تکراری و آشنای سامسونگ خلاص کرده‌اند و حالا دیگر می‌توان با جرات تمام گفت: طراحی گلکسی اس ۸ فوق العاده است و این اولین چیزی بود که باید در مورد اس ۸ بدانید. از این به بعد طرفداران سامسونگ این اجازه را خواهند داشت تا طراحی گوشی‌های دیگر را به تمسخر گرفته و به زیبایی خود بنازند. بعد از انفجارهای متعدد گلکسی نوت ۷، سامسونگ تمام تلاش خود را کرد تا دوباره دل مشتریان خود را به دست آورد و هر آنچه برای تولید یک پرچم‌دار قدرتمند لازم بود را امتحان کرد. مثلاً سامسونگ هزینه‌های زیادی را برای قرار دادن اسکنر اثرانگشت در زیر نمایشگر پرداخت کرده و با اینکه موفق نبوده است، اما این حسن نیت سامسونگ در گلکسی اس ۸ را نشان می‌دهد.


galaxy-s8

طراحی و ساخت

سامسونگ برای طراحی نسل هشتم پرچم‌دارانش از الگوی جدید خود استفاده کرده است. برای طراحی پنل پشتی این گوشی سامسونگ از شیشه استفاده کرده است و فریم فلزی گلکسی اس ۸ به خوبی با این بدنه شیشه‌ای یکپارچه‌شده است. اما سامسونگ در طراحی پنل جلویی گوشی یک تغییر بسیار بزرگ و مهم انجام داده است: (حذف کلید فیزیکی Home)!. به لطف این تغییر و همچنین استفاده از صفحه‌نمایش با لبه‌های خمیده، نسبت صفحه‌نمایش به بدنه 80 درصد شده و تقریباً با یک نمایشگر بدون مرز! روبرو هستیم. البته ناگفته نماند به لطف این تغییر، سامسونگ مجبور شد سنسور اثرانگشت زیر این کلید را به پنل پشتی گوشی منتقل کند. در پنل پشتی گوشی در کنار سنسور اثرانگشت دوربین قدرتمند این گوشی و در طرف دیگر دوربین فلش LED قرار گرفته است. در پنل جلویی بیشترین چیزی که به چشم می‌خورد صفحه‌نمایش است ولی در بالای صفحه‌نمایش، نوار باریکی برای قرار گرفتن سنسور مجاورت، بلندگوی مربوط به مکالمه، دوربین سلفی و از همه مهم‌تر سنسور اسکن عنبیه چشم وجود دارد و حالا به لطف وجود این سنسور، برای باز کردن قفل گلکسی اس ۸ سه راه در اختیار دارید:


1-استفاده از الگوها و رمزهای عددی معمولی که اندروید در اختیار شما قرار می‌دهد.
2-استفاده از سنسور اثرانگشت که همیشه و حتی زمانی که صفحه‌نمایش گوشی خاموش می‌باشد، آماده‌به‌کار است.
3-استفاده از الگوی تشخیص چهره و اسکن عنبیه چشم که این امکان را به شما می‌دهد در کسری از ثانیه و تنها با نگاه کردن به گوشی، قفل آن را باز کنید.

گلکسی S8 می‌تواند زیر آب و گردوخاک نیز وظایفش را انجام دهد و گواهی IP68 را دریافت کرده است.


سامسونگ در هر دو مدل گلکسی S8 و گلکسی S8+ از نمایشگر خمیده استفاده کرده است و تنها تفاوتی که بین این دو مدل مربوط به سایز می‌باشد.


صفحه‌نمایش

galaxy-s8

سامسونگ در گلکسی S8 از یک صفحه‌نمایش 5.8 اینچی و در گلکسی S8 Plus از یک صفحه‌نمایش 6.2 اینچی با نسبت ابعاد ۱۸: ۹۹ استفاده کرده. این پنل سوپر آمولد قادر به ارائه تصاویر باکیفیت QHD می‌باشد و کاملاً هم قابل انتظار بود که سامسونگ مانند همیشه از بهترین پنل نمایش در پرچم‌دار جدیدش استفاده کند. این صفحه‌نمایش علاوه بر پشتیبانی از تکنولوژی صفحه‌نمایش همیشه روشن و لمس سه‌بعدی 3D Touch، از تکنولوژی Y-Octa استفاده می‌کند. به لطف این تکنولوژی پنل لمس به صورت یک لایه فیلم بر روی آن صفحه‌نمایش قرار نمی‌گیرد بلکه در داخل پنل صفحه‌نمایش قرار گرفته است و این باعث می‌شود تصویر به سطح صفحه‌نمایش نزدیک شود. بنابر ادعای دیسپلی‌میت، صفحه‌نمایش Galaxy S8 می‌تواند به حداکثر روشنایی 1020 نیت برسد و اولین دستگاه قابل حملی است که امکان پخش ویدیوهای HDR را دارد. بر اساس ادعای سامسونگ Galaxy S8 می‌تواند به رزولوشن +WQHD یا به عبارت دیگر، ۲۹۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل با نسبت تصویر ۱۸.۵: ۹۹ دست پیدا کند. سامسونگ این نمایشگرها را، نمایشگر بی‌نهایت (Infinity Display) نامیده است که استاندارد یونیویزیوم (Univisium) با فرمت ۲: ۱ را پشتیبانی می‌کند. این نسبت تصویر برای اجرای چند برنامه کنار هم Multi Tasking بسیار مناسب است و سامسونگ با ارائه قابلیت Snap Window امکانات خوبی برای مالتی تسکینگ فراهم کرده است. همچنین گلکسی اس ۸ در لبه‌های خمیده صفحه‌نمایش خود به جای نمایش اعلان‌های بزرگ، اعلان‌های ملایم (Gentle Notifications) را نمایش می‌دهد. در انتها سامسونگ برای حفاظت از صفحه‌نمایش قدرتمند و باکیفیت گلکسی اس ۸ از گوریلاگلس ۵ استفاده کرده است و در مورد صفحه‌نمایش به جرات می‌توان گفت سنگ تمام گذاشته است.


galaxy-s8

سخت‌افزار

بنابر رسم جدید، سامسونگ گلکسی S8 را در دو مدل متفاوت عرضه می‌کند. پردازنده ۸ هسته‌ای اسنپدراگون ۸۳۵ برای گلکسی اس ۸ آمریکایی و پردازنده ۸ هسته‌ای اگزینوس ۸۸۹۵ برای سایر اس ۸ ها به کار گرفته خواهند شد. بنابر ادعای سامسونگ، گلکسی اس ۸ تا ۲۰ درصد سریع‌تر از نسل قبل خود خواهد بود و این سرعت علاوه بر پردازنده قدرتمند به وجود ۴ گیگابایت حافظه رم مرهون است. مجموعه کامل سنسورهای ضروری{اثرانگشت (FingerPrint)، ژیروسکوپ (Gyro)، سنجش اکسیژن خون (SPO2)، شتاب‌سنج (Accelerometer)، شمارنده ضربان قلب (Heart Rate)، عنبیه چشم، فشارسنج (Barometer)، قطب‌نما (Compass)، مجاورت (Proximity)}در کنار پشتیبانی از درگاه اینفرارد برای کنترل لوازم خانگی، استفاده از سنسور عنبیه Iris Scanner برای تشخیص چهره و استفاده از بلوتوث ۵.۰ باعث خواهد شد گلکسی اس ۸ هر آنچه یک گوشی هوشمند می‌تواند انجام دهد را به بهترین شیوه ممکن ارائه کند. بلوتوث ۵.۰، دو برابر سریع‌تر، چهار برابر وسیع‌تر از نسل قبل می‌باشد. همچنین امکان اتصال هم‌زمان دو دیوایس مختلف در بلوتوث ۵.۰ وجود دارد و این بدان معنی است که برای مثال شما می‌توانید دو هدفون بی‌سیم را به صورت هم‌زمان به گوشی متصل کنید. از دیگر قابلیت‌های ارتباطی این گوشی می‌توان به فناوری‌های EDGE، GPRS، NFC، Wi-Fi، اشاره کرد. گلکسی اس ۸ در کنار ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی از کارت حافظه خارجی هم پشتیبانی می‌کند و برای ذخیره‌سازی اطلاعات مشکلی وجود نخواهد داشت. همچنین درگاه USB Type-C در کنار جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون، آخرین نیازهای کاربر برای برقراری ارتباط سریع و مؤثر با گوشی را رفع می‌کند. تنها ایرادی که در حال حاضر و قبل از تست گلکسی اس ۸ می‌توانید به این گوشی وارد بدانیم عدم استفاده از اسپیکرهای استریو است و نبود این مورد ممکن است آزاردهنده باشد. سامسونگ در S8 از یک باتری لیتیوم یونی با ظرفیت 3000 میلی‌آمپری استفاده کرده است که از فناوری شارژ سریع پشتیبانی می‌کند و سامسونگ مدعی است با این تکنولوژی می‌توان در ۲۰ دقیقه باتری را کاملاً شارژ کرد.


دوربین

galaxy-s8

سامسونگ در گلکسی اس ۸ از یک سنسور 12 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم F/1.7 استفاده کرده، این دوربین به همراه لرزش‌گیر اپتیکال و تکنولوژی فوکوس سریع Dual Pixel به ما نوید ثبت عکس‌های باکیفیت و فوری را حتی در حالت نور کم می‌دهد. همچنین در حالت فیلم‌برداری امکان ضبط ویدیوهای Full HD، 4K‌ و حتی ویدیوهای HDR وجود دارد. البته سامسونگ در کنار این سخت‌افزار قدرتمند، امکانات نرم‌افزاری خوبی هم در رابط کاربری دوربین گلکسی اس ۸ به کار برده است که کار با دوربین S8 را لذت‌بخش خواهد کرد. از دیگر امکانات دوربین اس ۸ می‌توان به تکنولوژی PDAF (فوکوس خودکار تشخیص فاز)، عکاسی HDR خودکار و عکاسی با فرمت RAW اشاره کرد. دوربین سلفی استفاده شده در Galaxy S8 از یک سنسور ۸ مگاپیکسلی با گشودگی دریچه F/1.7 بهره می‌برد.


galaxy-s8

نرم‌افزار

سامسونگ گلکسی اس ۸ به اندروید ۷ نوقا مجهز است و البته به جای اندروید خام، کاربران با رابط کاربری Samsung TouchWiz UI سروکار دارند که امکانات زیادی را در کنار قابلیت‌های اندروید به کاربران ارائه می‌کند. البته تنظیمات منحصربه‌فردی نیز برای گلکسی اس ۸ در نظر گرفته شده است. حساس به فشار بودن دکمه Home که قابلیت تنظیم دارد، امکان لاگین شدن در حساب‌های مختلف با استفاده از تکنولوژی تشخیص چهره، امکان تغییر مکان دکمه‌های ناوبری در صفحه‌نمایش و در نهایت دستیار صوتی بکسبی Bixby از مهم‌ترین امکانات نرم‌افزاری سامسونگ هستند که به همراه گلکسی اس ۸ معرفی شده‌اند.


galaxy-s8

جمع‌بندی

گلکسی اس ۸ دقیقاً همان چیزی است که انتظارش را می‌کشیدیم، یک گوشی زیبا و قدرتمند. حالا باید منتظر حضور این گوشی در بازار باشیم تا بتوانیم آنچه را شنیده‌ایم باور کنیم.


نقاط قوت

  • دوربین قدرتمند
  • طراحی بسیار زیبا
  • پردازنده سریع
  • اسکنر اثر انگشت
  • اسکنر عنبیه چشم

نقاط ضعف

  • محل نامناسب اسکنر اثر انگشت
  • تمایل بالا برای جذب اثر انگشت
  • مشترک بودن درگاه سیم‌کارت دوم
    و کارت حافظه جانبی

وابسته

امتیازات

0 ( 0 نظر)
برای نظر گذاشتن نیازمند لاگین به سایت هستید.