طراحی سایت

دسته‌بندی مطالب

  • جدیدترین
  • محبوب‌ترین
  • برچسب‌ها

آرشیو مطالب بازاریاب

هم اکنون مشترک خبرنامه شوید

نام

نقد و بررسی سامسونگ گلکسی A3 2016

نقد و بررسی سامسونگ گلکسی A3 2016

سری A از محصولات سامسونگ، گوشی‌های میان‌رده ولی پرچم‌دار نما هستند. به عبارت ساده‌تر نزدیک‌ترین گوشی‌های میان‌رده شبیه به پرچم‌داران سامسونگ سری A گوشی‌های این شرکت هستند که از لحاظ ظاهری کاملاً به گوشی‌های لوکس و گران‌قیمت پرچم‌دار مشابه هستند اما از سخت‌افزاری به قدرتمندی پرچم‌دارها استفاده نمی‌کنند. کمپانی کره‌ای با تولید این سری از گوشی‌ها توانسته نظرهای زیادی را به سمت خود جلب کند. افرادی که نمی‌خواهند هزینه اضافی برای سخت‌افزار کنند ولی می‌خواهند یک گوشی با ظاهر لوکس و جذاب داشته باشند از مهم‌ترین مشتریان این خانواده هستند.


طراحی و ساخت

galaxy-a3-2016

گلکسی A3 مدل 2016 کوچک‌ترین عضو خانواده A می‌باشد و برای افرادی که با صفحه‌نمایش بزرگ مشکل دارند طراحی شده است. گلکسی ای ۳ مانند همه اعضای خانواده سری A از بدنه‌ای با ترکیب شیشه و فلز ساخته شده است که کاملاً حس یک گوشی زیبا و لوکس را به کاربر انتقال می‌دهد. بدنه پشتی این گوشی از جنس شیشه و فریم فلزی آن از جنس آلومینیوم ساخته شده است. نمایشگر استفاده شده در گوشی در لبه‌ها اندکی به سمت فریم خم شده که به زیبایی گوشی بسیار کمک کرده است. در پشت دستگاه به جز دوربین و چراغ فلاش چیز دیگری دیده نمی‌شود. پنل جلویی نیز از همان طراحی همیشگی سامسونگ پیروی می‌کند و دکمه هوم میان دو کلید لمسی مولتی‌تسکینگ و برگشت قرار گرفته، اما، برخلاف A5 و A7 جدید، این دکمه فاقد اسکنر اثر انگشت است. در لبه سمت راست دکمه پاور، اسلات سیم‌کارت و کارت حافظه قرار دارند و ناگفته نماند که اسلات مربوط به سیم‌کارت دوم و کارت‌حافظه مشترک هستند و بین این دو باید یک گزینه را انتخاب کنید. لبه سمت چپ میزبان کلیدهای تنظیم حجم صدا می‌باشد. در لبه بالایی میکروفون دوم برای حذف صدای محیط و در لبه زیرین جک 3.۵ میلی‌متری صدا، پورت microUSB، میکروفون اصلی و اسپیکر قرار گرفته‌اند. مانند تمام گوشی‌هایی که از شیشه ساخته می‌شوند، A3 نیز در جذب اثر انگشت شما بسیار مشتاق می‌باشد ولی به دلیل اندازه کوچک به خوبی در دست می‌نشیند و به راحتی سر نمی‌خورد. بد نیست بدانید که شیشه استفاده شده در پنل پشتی و نمایشگر به وسیله پوشش گوریلاگلس ۴ محافظت می‌شود. به طور کلی A3 یک گوشی زیبا و خوش‌دست هست که کارکردن با آن، حتی با یک دست بسیار آسان و لذت بخش خواهد بود.


galaxy-a3-2016

صفحه‌نمایش

مانند همیشه سامسونگ در زمینه صفحه‌نمایش اصلاً کوتاهی نکرده و کاملاً سخاوت به خرج داده است. یک پنل سوپر آمولد ۴.۷ اینچی با رزولوشن ۱۲۸۰ در ۷۲۰ و تراکم پیکسل ۳۱۲ در واحد اینچ برای گوشی‌ای در حد و اندازه A3 بسیار مناسب است و با زاویه دید وسیع خود و حداکثر روشنایی بالا به خوبی پاسخ‌گوی نیازهای شما خواهد بود.


نرم‌افزار

galaxy-a3-2016

سامسونگ در کنار اندروید ۵.۱.۱ لالی‌پاپ از آخرین نسخه رابط کاربری خود با نام تاچ‌ویز استفاده کرده است. البته این نسخه از تاچ‌ویز تغییرات خوبی را به خود دیده است و با حذف شدن برنامه‌های اضافی و کم کاربرد حجم فضای اشغال شده توسط آن بسیار کاهش یافته است. با این‌ حال هم‌چنان برنامه‌های موازی برای ایمیل و مرورگر و مسنجر و دستیار صوتی وجود دارند که باید آن‌ها را تحمل کرد.

سخت‌افزار

Galaxy A3 همچنان از همان پردازنده ۴ هسته‌ای اسنپدراگون ۴۱۰ استفاده می‌کند ولی سامسونگ فرکانس کاری این پردازنده را بالاتر برده تا سرعت آن ارتقا یابد. ناگفته نماند این گوشی در خاورمیانه با پردازنده اگزینوس ۷۵۸۰ عرضه می‌شود. سامسونگ در ای ۳ از یک حافظه رم ۱.۵ گیگابایتی استفاده کرده است و با وجود اینکه در فعالیت‌های روزانه پاسخگوی نیازهای شما خواهد بود ولی بهتر بود از یک حافظه ۲ گیگابایتی استفاده کند تا خیال کاربران از این بابت کاملاً راحت باشد. همچنین در کنار پشتیبانی از کارت‌حافظه خارجی با حداکثر ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت، ای ۳ از ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی نیز بهره می‌برد که در حدود ۶ گیگابایت آن در اختیار سیستم قرار گرفته است. با اینکه احتمالاً با استفاده از کارت‌حافظه خارجی هیچ‌وقت با مشکل کم بود فضا ذخیره‌سازی مواجه نخواهید شد اما نکته مهم اینجاست که اسلات مربوط به سیم‌کارت دوم و کارت‌حافظه خارجی مشترک است و اگر شما از سیم‌کارت دوم استفاده کنید قادر به استفاده از کارت‌حافظه خارجی نخواهید بود. در تست‌های انجام شده این گوشی نشان داده است که می‌تواند نیازهای کاربر را به خوبی برطرف سازد و زیاد هم داغ نمی‌کند. این مجموعه سخت‌افزاری را یک باتری ۲۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تغذیه می‌کند که برای یک گوشی در این حد و اندازه بسیار مناسب به نظر می‌رسد و می‌توان گفت با یک بار شارژ گوشی تا ۳ روز به شارژر نیاز نخواهید داشت.


دوربین

سامسونگ از سنسور 13 مگاپیکسلی با عدد دیافراگم f/1.9 برای دوربین گلکسی ای ۳ استفاده کرده است. تصاویر ثبت شده با این دوربین کیفیت مطلوبی دارند و به خوبی پاسخگوی نیازهای شما خواهد بود. رابط کاربری دوربین بسیار ساده طراحی شده است و به طور پیش‌فرض حالت‌های مختلفی از قبیل عکاسی خودکار، عکاسی حرفه‌ای، پاناروما، ثبت تصاویر متوالی، HDR و عکاسی در شب را در اختیار شما قرار می‌دهد اما امکان دانلود حالت‌های دیگری مانند عکاسی ورزشی، عکس همراه با صدا، عکاسی با افکت زیبایی، عکاسی سلفی با دوربین پشتی نیز وجود دارد. همان‌طور که گفته شد تصاویر ثبت شده با دوربین a3 از کیفیت قابل قبولی برخوردار هستند اما معمولاً در شرایطی که یک منبع نور شدید در تصویر وجود داشته باشد کیفیت عکس شدیداً افت پیدا می‌کند و نور آن منبع تمام تصویر را تحت تأثیر قرار می‌دهد. سامسونگ همچنین برای دوربین سلفی این گوشی یک سنسور ۵ مگاپیکسلی در نظر گرفته است که با توجه به گشودگی بیشتر دریچه دیافراگم می‌تواند نور بیشتری را جذب کند و بنابراین در محیط‌هایی که نور کافی وجود ندارد نیز می‌توانید عکس‌های قابل قبولی ذخیره کنید. رابط کاربری دوربین سلفی کاملاً به رابط کاربری دوربین اصلی شبیه است و تقریباً تمام امکانات آن مشترک است.

galaxy-a3-2016

جمع‌بندی:

galaxy-a3-2016

انتخاب گوشی خوب و ارزان‌قیمت، یک دغدغه عمومی و مهم است که امروزه زیاد شاهد آن هستیم. مشخصات خوب، طراحی زیبا و کیفیت بالا از مهم‌ترین ملاک‌هایی است که در هر گوشی میان‌رده‌ای نمی‌توان پیدا کرد اما سامسونگ نگذاشته است این قسمت از بازار خالی بماند و با معرفی سری A از محصولات خود، سعی کرده است طراحی لوکس و زیبای پرچم‌دارانش را به میان‌رده‌ها بیاورد. بدنه از جنس فلز و شیشه و طراحی مشابه گلکسی S6 همان چیزی است که باعث می‌شد Galaxy A3 2016 یک میان‌رده لوکس به حساب بیاید. جدای از طراحی و زیبایی، این گوشی از یک سخت‌افزار مناسب و همچنین کیفیت خوب بهره می‌برد که با وجود امکان استفاده از دو سیم‌کارت به صورت هم‌زمان می‌تواند یک گزینه خوب برای خرید باشد.


نقاط قوت

  • طراحی زیبا و لوکس
  • قیمت مقرون به صرفه
  • صفحه‌نمایش با کیفیت
  • پشتیبانی از دو سیم کارت و شبکه 4G
  • قابلیت افزودن کارت حافظه خارجی

نقط ضعف

  • سخت‌افزار متوسط
  • اسپیکر نه‌چندان قدرتمند
  • عدم وجود سنسور اثر انگشت

وابسته

امتیازات

0 ( 0 نظر)
برای نظر گذاشتن نیازمند لاگین به سایت هستید.