طراحی سایت

دسته‌بندی مطالب

  • جدیدترین
  • محبوب‌ترین
  • برچسب‌ها

آرشیو مطالب بازاریاب

هم اکنون مشترک خبرنامه شوید

نام

نقد و بررسی سامسونگ Galaxy J5 2016

نقد و  بررسی سامسونگ Galaxy J5 2016

سامسونگ از جمله شرکت‌های موفق در حوزه موبایل به ویژه در بازار میان‌رده‌ها بوده است که گوشی‌های قوی و خوش‌ساختی در این رده روانه بازار کرده است. سری J از گوشی‌های سامسونگ از جمله تجربه‌های موفق بوده‌اند که برای سامسونگ سودآوری زیادی داشته‌اند و همین امر باعث شده است که این کمپانی کره‌ای به فکر تولید نسل جدید این خانواده با آپدیت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری جدید بیافتد. یکی از اعضای موفق این خانواده گلکسی G5 بوده است که امسال شاهد ارائه نسخه ۲۰۱۶ آن هستیم. این گوشی نسبت به نسل قبلی خود تغییرات زیادی نداشته است و آنقدر تغییرات ایجاد شده جزئی هستند که در نگاه اول اصلاً به چشم نمی‌آیند ولی سامسونگ سعی کرده است ایرادات نسل قبلی را بر طرف سازد تا سود بیشتری از تولید این گوشی را روانه جیب خود کند.


طراحی و ساخت

galaxy-j5-2016

نسل جدید جی ۵ دیگر از یک بدنه پلاستیکی خالص ساخته نمی‌شود بلکه سامسونگ در مدل ۲۰۱۶ این گوشی از فلز در ساخت شاسی اصلی استفاده کرده است که باعث زیبایی بیشتر و جذابیت این گوشی شده است. البته بدنه پشتی همچنان از پلاستیک ساخته می‌شود که کمی نا امید کننده به نظر می‌رسد. در لبه‌های سمت راست و چپ گلکسی جی ۵ تراش‌های نرمی ایجاد شده است که باعث می‌شود در دست گرفتن این گوشی راحت‌تر نسبت به نسل قبلی خود باشد. بقیه مشخصات ظاهری این گوشی کاملاً مشابه به نسل قبلی می‌باشد. پورت miniUSB به همراه جک ۳.۵ میلی‌متری صدا در لبه پایینی، کلیدهای کنترل حجم صدا روی لبه سمت چپ و کلید پاور روی لبه راست قرار گرفته‌اند. البته افزایش ظرفیت باتری و استفاده از فلز در شاسی باعث شده است که گلکسی J5 جدید، سنگین‌تر شود و به ۱۶۰ گرم برسد.

صفحه‌نمایش

سامسونگ مانند همیشه در زمینه صفحه‌نمایش سنگ تمام گذاشته است. گلکسی جی ۵ از یک پنل ۵.۲ ایچی سوپرآمولد با رزولوشن ۷۲۰ در ۱۲۸۰ بهره می‌برد. تراکم پیکسل این پنل به 294 پیکسل در واحد اینچ می‌رسد که باعث می‌شود تصاویر با کیفیت بالا و جزئیات دقیق دیده شوند. البته عدم استفاده از پوشش محافظ و همچنین عدم استفاده از سنور تشخیص نور محیط از بزرگترین ضعف‌های مربوط به صفحه‌نمایش این گوشی هستند. سامسونگ برای افزایش میزان نور نمایش‌گر در استفاده برای محیط خارجی و زیر تابش نور خورشید حالت فضای خارجی (Outdoor) را در نظر گرفته است. در این حالت میزان نور صفحه‌نمایش به مدت ۱۵ دقیقه به حداکثر خود می‌رسد و این میزان به اندازه‌ای می‌باشد که شما به راحتی می‌توانید در زیر تابش نور خورشید مطالب را در صفحه‌نمایش مشاهده کنید. به طور کلی می‌توان گفت مانند همیشه، در زمینه صفحه‌نمایش این گوشی سامسونگی نیز قدرتمند ظاهر شده است و کاملاً راضی کننده خواهد بود.


galaxy-j5-2016

نرم‌افزار

سامسونگ برای Galaxy j5 2016 از آخرین نسخه اندروید یعنی اندروید ۶ مارشمالو استفاده کرده است. مانند همیشه رابط کاربری اختصاصی تاچ‌ویز سامسونگ در جی ۵ هم دیده می‌شود که امکانات خوبی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. البته امکان غیرفعال کردن نرم‌افزارهای پیش‌فض وجود دارد. با این حال استفاده از این رابط‌کاربری در کنار اندروید چیزی در حدود ۶ گیگابایت از ۱۶ گیگابایت حافظه‌داخلی J5 را اشغال کرده است.


galaxy-j5-2016

سخت افزار

مهم‌ترین پیشرفت‌های نسخه ۲۰۱۶ گلکسی جی ۵ نسبت به نسل قبلی خود در زمینه سخت‌افزار بوده است. مهم‌ترین مشکل نسل قبلی j5 میزان فضای رم آن بود که حالا سامسونگ با قرار دادن ۲ گیگابایت رم در نسخه ۲۰۱۶ جی ۵ این مشکل را مرتفع ساخته است. البته این گوشی از همان پردازنده اسنپدراگون ۴۱۰ استفاده می‌کند و استفاده از این پردازنده در کنار حافظه رم ۲ گیگابایتی باعث شده که j5 2016 از پس پردازش‌های نسبتاً سنگین نیز برآید. در کنار عملکرد خوب پردازنده و رم، سامسونگ از حافظه داخلی ۱۶ گیگابایتی در جی ۵ استفاده کرده است تا بتوانید برنامه‌های مختلفی را روی دستگاه‌تان داشته باشید. این گوشی در دو مدل دو سیم‌کارت و تک سیم‌کارت موجود است. پشتیبانی از قابلیت OTG باعث می‌شود که بتوانید فلش مموری خود یا موس و صفحه‌کلید تا را به J5 متصل کنید. هم‌چنین سامسونگ برای پشتیبانی از اینترنت پرسرعت و گسترده کردن قابلیت‌های ارتباطی گوشی خود، سخت‌افزار مربوط به 4G و NFC‌ را به جی ۵ اضافه کرده است. انرژی تمام این مجموعه سخت‌افزاری و نمایشگر را یک باتری ۳۱۰۰ میلی‌آمپری تأمین می‌کند. این باتری تقریباً تا ۱ روز جواب‌گوی شما خواهد بود و پس از آن به شارژ مجدد نیاز دارد.


galaxy-j5-2016

دوربین

Galaxy j5 2016 از سنسور ۱۳ مگاپیکسلی با f/1.9 استفاده می‌کند که سخت‌افزاری قدرتمند محسوب می‌شود. تصاویر ثبت شده با این گوشی مخصوصاً در شرایطی که نور محیط مناسب باشد بسیار باکیفیت هستند با این حال در شرایط کم‌نور تصاویر ثبت شده نویز دار ذخیره می‌شوند. سامسونگ برای دوربین سلفی جی ۵ نیز از یک سنسور ۵ مگاپیکسلی با همان f/1.9 استفاده کرده است. البته در کنار این دوربین سلفی سامسونگ از یک فلش LED استفاده کرده است تا هنگام ثبت تصاویر سلفی مشکل نور نداشته باشید. کنتراست تصاویر ثبت شده و همچنین میزان طبیعی بودن رنگ‌ها همگی در سطح خوبی قرار دارند. دوربین اصلی این گوشی می‌تواند ویدیوهایی با کیفیت ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه و صدای استریو ضبط کند.


galaxy-j5-2016

جمع‌بندی

خانواده J گوشی‌های سامسونگ با تمرکز بر روی قدرت و دوربین سلفی روانه بازار می‌شوند که طرفداران زیادی هم دارند. امسال نیز سامسونگ با اضافه کردن امکان استفاده از شبکه 4G و استفاده از رم بیشتر و همچنین دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی سعی کرده است یک میان‌رده همه چیز تمام را معرفی کند و می‌توان گفت تا حدودی نیز موفق بوده است. گلکسی J5 با شاسی فلزی و طراحی زیبای خود می‌تواند نبض بازار میان‌رده ها را در دست بگیرد.


نقاط قوت

  • طراحی زیبا
  • قیمت مقرون به صرفه
  • پشتیبانی از دو سیم‌کارت و کارت حافظه خارجی
  • پشتیبانی از 4G و NFC
  • صفحه‌نمایش با کیفیت
  • سخت‌افزار خوب

نقط ضعف

  • نبود سنسور نور محیط
  • عدم استفاده از پوشش محافظ بر روی صفحه‌نمایش
  • قاب پشتی پلاستیکی

وابسته

امتیازات

0 ( 0 نظر)
برای نظر گذاشتن نیازمند لاگین به سایت هستید.