طراحی سایت

دسته‌بندی مطالب

  • جدیدترین
  • محبوب‌ترین
  • برچسب‌ها

آرشیو مطالب بازاریاب

هم اکنون مشترک خبرنامه شوید

نام

با امکانات نسخه جدید تلگرام آشنا شوید

با امکانات نسخه جدید تلگرام آشنا شوید
تلگرام به تازگی آپدیت ۴.۱ اپلیکیشن خود را منتشر کرده است که امکانات و ویژگی‌های کاربردی خوب و مهمی را در اختیار کاربرانش قرار داده است. تغییراتی که باعث می‌شود محبوبیت این اپلیکیشن هر روز افزایش یابد و طرفداران پروپاقرص خود را داشته باشد. در ادامه قصد داریم که این موارد جدید را بررسی کنیم.

افزایش ظرفیت سوپرگروه‌ها از هزار نفر به ۱۰ هزار نفر

تلگرام در نسخه ۴.۱ برنامه خود این امکان را به شما می‌دهد که سوپرگروه‌هایی با 10هزار عضو ایجاد کنید و یک اجتماع مجازی عظیم داشته باشید. همچنین تلگرام قابلیت جستجوی اعضای گروه را به اپلیکیشن خود اضافه کرده است تا در میان انبوه اعضای یک گروه بتوانید کاربر مورد نظرتان را به راحتی پیدا کنید.
نسخه جدید تلگرام

امکان Ban و محدود کردن اعضای سوپرگروه

یکی دیگر از امکانات خوبی که تلگرام برای مدیران سوپر گروه در نسخه جدید برنامه خود در نظر گرفته است، قابلیت محدود کردن فعالیت اعضا در گروه می‌باشد. در نسخه جدید تلگرام این امکان را دارید که کاربران سوپر گروه را برای یک مدت، محدود کنید. برای مثال می‌توانید یک کاربر را تا یک هفته از ارسال مطلب در گروه منع کنید این در حالی است که در نسخه‌های پیشین تلگرام یک کاربر عضو در گروه می‌توانست به راحتی پیامهای جدید را بخواند یا پست‌های جدید ارسال کند و تنها راه محدود کردن او، اخراج کردن شخص مورد نظر از گروه یا بلاک کردن بود. امکانات محدود کردن اعضا در مواردی همچون ارسال مدیا، خواندن پست‌ها، انشار پست جدید، ارسال استیکر، و انتشار لینک، پیش بینی شده است و می‌توانید برای این محدودیت بازه زمانی مشخص کنید. همچنین امکان Ban یا مسدود کردن زمان‌بندی شده‌ی اعضا نیز در این صفحه قرار گرفته است‌.
نسخه جدید تلگرام

تعیین سطح دسترسی‌ برای ادمین‌های کانال

در نسخه جدید تلگرام سازنده کانال می‌تواند سطح اختیارات دیگر ادمین‌ها کنترل کند و وظایف آن‌ها را مدیریت کند. البته پیش از این نیز سازنده کانال اختیارات اختصاصی مفیدی داشت. اختیاراتی مانند تغییر عکس یا اطلاعات کانال، ویرایش یا حذف پست دیگر ادمین‌ها و ... ؛ اما حالا تلگرام تصمیم گرفته است دامنه اختیارات سازنده کانال را گسترش دهد و در همین راستا از این پس سازنده می‌تواند مشخص کند که کدام یک از ادمین‌های دیگر قادر به انجام این امور باشند. این امکانات از طریق بخش تنظیمات کانال که با میانبر آیکون چرخ‌دنده به بالای صفحه اضافه شده است، در دسترس قرار دارد.
نسخه جدید تلگرام

تعیین سطح دسترسی‌ برای ادمین‌های سوپرگروه

علاوه بر امکان مدیریت دسترسی‌های مدیر در کانال، شاهد اضافه شدن این ویژگی در سوپرگروه‌ها نیز هستیم. از این پس ادمین اصلی یک سوپرگروه می‌تواند مشخص کند که ادمین‌های دیگر، چه امکاناتی در اختیار داشته باشند. امکان تغییر اطلاعات گروه، حذف پیام دیگر اعضا، قابلیت Pin کردن پیام‌ها، بلاک کردن اعضا و تنظیم یک ادمین جدید از مواردی هستند که ادمین اصلی گروه می‌تواند برای دیگر ادمین‌ها مشخص کند. این امکانات از طریق بخش تنظیمات سوپرگروه که با میانبر آیکون چرخ‌دنده به بالای صفحه اضافه شده است، در دسترس قرار دارد.

ثبت رویدادها و فعالیت ادمین‌ها و اعضا در کانال و سوپرگروه

تلگرام با اضافه کردن یک بخش تازه با نامEvents به سوپرگروه‌ها و کانال‌ها امکان دسترسی به یک گزارش از امور انجام‌شده در ۴۸ ساعت گذشته را فراهم کرده است. در این گزارش اطلاعاتی مانند اضافه شدن ادمین جدید، پیوستن اعضای جدید، خروج اعضا از کانال، تغییر عکس یا اطلاعات کانال یا سوپرگروه، ارسال یا حذف شدن یک پست، ویرایش شدن یک پست به همراه نمایش نسخه قبل از ویرایش و ... شرح داده می‌شود. این ویژگی کمک زیادی به ادمین‌های یک سوپرگروه می‌کند تا اعضایی که اقدام به نشر مطلب اسپم و بعد از مدتی آن را حذف می‌کنند، شناسایی کنند. همچنین کانال‌هایی که چند ادمین مشغول مدیریت آن هستند، می‌توانند از این امکان استفاده کنند و برای مثال متوجه شوند که کدام ادمین مطلب خوب یا اشتباهی را منتشر کرده است. برای دسترسی به این بخش به صفحه پروفایل کانال یا سوپرگروه بروید و روی آیکون چرخ‌دنده که به بالای صفحه اضافه شده است، لمس کنید.
نسخه جدید تلگرام

امکان استفاده از پراکسی داخلی

در نسخه جدید تلگرام امکان اضافه کردن پراکسی داخلی به این اپلیکیشن اضافه شده است. البته پیش از این توییتر قابلیت مشابهی را به اپلیکیشن خود اضافه کرده وبد. به کمک این سرویس دیگر نیازی به فعال و غیرفعال کردن مکرر اپلیکیشن‌های تغییر آی‌پی نخواهید داشت و یکبار برای همیشه با وارد کردن یک پراکسی در تلگرام می‌توانید بدون محدودیت از تلگرام استفاده کنید و احتمالا بتوان با استفاده از این ویژگی برای برقراری تماس صوتی به وسیله تلگرام در ایران نیز استفاده کرد. البته در حال حاضر به جز قابلیت تماس صوتی بقیه امکانات تلگرام بدون هیچ محدودیتی در اختیار کاربران قرار دارد. برای دسترسی به این بخش، به Setting و سپس Data And Storage مراجعه کنید.

امکان Peer To Peer در تماس صوتی

توسط این امکان جدید که در بخش Privacy And Security قرار گرفته است، می‌توانید تماس‌های صوتی را به سرورهای تلگرام منتقل کنید تا آی‌پی شما در تماس‌ها آشکار نشود. این قابلیت در حالت پیش‌فرض روشن است؛ اما با خاموش کردن آن، تماس صوتی به سرورهای تلگرام تنها مرتبط می‌شود و استفاده از سرورهای تلگرام می‌تواند کیفیت صدا را کاهش دهد.

نمایش عکس و ویدیو در کنار یکدیگر در گالری

بالاخره تلگرام یه یک مورد آزاردهنده پایان داد و تفکیک عکس‌ها و ویدیوها در گالری را که هنگام ارسال مدیا شاهدش بودیم، را برداشت و در این نسخه با انتخاب گزینه Attach و گالری، مستقیما عکس‌ها و ویدیوها را در کنار یکدیگر مشاهده خواهید کرد و نیازی به عوض کردن حالت نمایش از Photo به Video نخواهد بود.

وابسته

امتیازات

0 ( 0 نظر)
برای نظر گذاشتن نیازمند لاگین به سایت هستید.