طراحی سایت

دسته‌بندی مطالب

  • جدیدترین
  • محبوب‌ترین
  • برچسب‌ها

آرشیو مطالب بازاریاب

هم اکنون مشترک خبرنامه شوید

نام

اصول موفقیت در کسب و کار

اصول موفقیت در کسب و کار

همه ما آرزوی کسب موفقیت در کسب و کارمان را داریم اما برخلاف آنچه خیلی از کتاب ها می گویند، موفقیت در این کسب و کار به سادگی به دست نخواهد آمد و اگر دنبال اکسیر موفقیت در کسب و کارتان می گردید باید بدانید قرار نیست که یک شبه پولدار شوید و برای موفق شدن کسب و کارتان باید یک برنامه ریزی قوی داشته باشید. برای داشتن یک برنامه قوی علاوه بر پشتکار نکاتی مهم و اساسی نیز وجود دارند که ما در بازاریاب مهمترین آن ها را برای شما جمع آوری کرده ایم. با ما همراه باشید.


۱. رویاپردازی کنید

success

بدون شک داشتن یک رویای بزرگ برای کسب و کار خود مهمترین قدم برای رسیدن به موفقیت است. کتاب ها و مطالب بسیاری در مورد اهمیت رویاپردازی نوشته شده اند و مطمئن باشید تمام افراد موفق در هر زمینه ای، یک رویای بزرگ داشته اند. قهرمانان المپیک را تصور کنید که سال ها رویای قهرمانی در المپیک را در ذهنشان می پرورانده اند و یا دانشمندانی که سال ها رویای ارسال انسان به فضا را داشته اند همگی یک وجهه مشترک دارند و آن داشتن یک رویای بزرگ است. داشتن یک رویا باعث می شود شما هیچ گاه در طول مسیر موفقیتتان خسته نشوید و برای رسیدن به اهداف خود تمام تلاشتان را بکنید.


همیشه این سوال ها را از خودتان بپرسید؟

۱. می خواهم چه کاری انجام دهم؟
۲. می خواهم چه چیزهایی داشته باشم؟
۳.می خواهم چه شخصیتی داشته باشم؟


هرگز فکر نکنید با رویاپردازی از زندگی واقعی فاصله می گیرید و وقتتان را تلف می کنید. برعکس شما با داشتن یک رویای بزرگ می توانید زندگی واقعیتان را تغییر دهید و وقت هایی که به دلیل نداشتن انگیزه تلف می کرده اید را از این به بعد با نهایت دقت استفاده کنید. افکارتان را رها کنید و بگذارید به هر سمتی که می خواهند پرواز کنند. 

جرج برناد شاو می گوید: من چیزهایی که نبوده ام را تصور می کنم وهمواره از خودم می پرسم چرا که نه؟


۲.شکست اولین قدم برای پیروزی

success

هیچگاه از شکست خوردن نترسید. تمام افراد موفق شکست های بزرگی را در زندگی خود تجربه کرده اند و اجازه نداده اند که این شکست ها آن ها را ناامید کند. به یاد داشته باشید که شکست یک اتفاق است اما بازنده بودن یک مدل ذهنی خطرناک، پس هیچگاه به ذهنتان اجازه ندهید که از شما یک شخصیت بازنده بسازد و مطمئن باشید هر شکست پلی برای رسیدن به موفقیت است.


۳.برای کسب و کار خود برنامه داشته باشید

success

حتما شما هم این شعار به گوشتان رسیده است که موفقیت برنامه ریزی می خواهد. برای داشتن یک کسب و کار موفق باید یک برنامه ریزی دقیق داشته باشید و در هر لحظه بدانید دقیقا می خواهید چه کاری کنید. برای داشتن یک برنامه قوی حتما کتب و منابع خوبی که در این زمینه وجود دارند را مطالعه کنید.


۴.نمونه های موفق در زمینه کاریتان را پیدا کنید و الگو بگیرید

success

یکی از راه هایی که رسیدن به موفقیت را ممکن و تسهیل می کند الگو برداشتن از نمونه های موفق مشابهی است که در زمینه کاری شما فعالیت می کنند. تاریخچه کاری آن ها را بررسی کنید و دلایل موفقیت و پیشرفت آن ها را شناسایی و الگو برداری کنید.


۵.مطالعه کنید و به روز باشید

success

هر روز مدتی را به  مطالعه اختصاص دهید و با تکنولوژی ها و دست آوردهای جدید زمینه کاری خود آشنا شوید. این باعث می شود ایده هایی خوب و تازه ای برای موفقیت در کسب و کارتان به ذهنتان برسد.


۶.تلاش کنید

success

رمز موفقیت هر کسب و کاری تلاش است، چه بخواهید و چه نخواهید اگر قرار بود بادآورده ای به شما برسد تا الان باید چیزی عایدتان شده باشد پس تنبلی را کنار بگذارید و تلاش کنید. مطمئن ترین راه برای رسیدن به موفقیت تلاش و تلاش و تلاش است. هرکجا خسته شدید اهداف و رویاهایتان را مرور کنید تا انگیزه پیدا کنید.


۷.کار تیمی کلید موفقیت شماست

success

چیزی که باعث موفقیت معجزه آسای شرکت های بزرگ دنیا شده است داشتن روحیه کار تیمی است چیزی که متاسفانه در کشور ما از موقعیت خوبی برخوردار نیست. یک تیم خوب و با انگیزه برای کسب و کارتان پیدا کنید و کارها را به تیم بدهید تا نتایج شگفت آور آن را مشاهده کنید.


۸.برای کسب اعتبار هیچگاه کیفیت را فدای کمیت نکنید

success

به یاد داشته باشید بر خلاف آنچه هر روز در بازار اتفاق می افتد مردم برای کیفیت حاضرند هزینه بیشتری بپردازند. تمام برندهای موفق و معتبر خدمات و محصولات با کیفیتی را به مشتریان خود عرضه کرده اند. شاید در کوتاه مدت بتوانید با فدا کردن کیفیت برای کمیت به موفقیت دست پیدا کنید ولی مطمئن باشید به زودی با شکست مواجهه خواهید شد.


۹.همیشه حق با مشتری است

success

به یاد داشته باشید یک مدیر موفق می داند که بقای کسب و کارش به رضایت مشتریانش بستگی دارد. همیشه به مشتریانتان و نیازهایشان احترام بگذارید، برایشان وقت بگذارید و به حرف هایشان گوش دهید. مشتریانی که از کالا و خدمات شما استفاده کرده اند را فراموش نکنید و آن ها را تبدیل به مشتریان همیشگی خود کنید.

وابسته

امتیازات

10.00 ( 1 نظر)
برای نظر گذاشتن نیازمند لاگین به سایت هستید.