طراحی سایت

دسته‌بندی مطالب

  • جدیدترین
  • محبوب‌ترین
  • برچسب‌ها

آرشیو مطالب بازاریاب

هم اکنون مشترک خبرنامه شوید

نام

بررسی سامسونگ Galaxy S7

بررسی سامسونگ Galaxy S7

سامسونگ برای ایجاد یک تحول بنیادین در نگاه خود به تلفن‌های همراه، پروژه صفر و یک را شروع کرد که در نهایت به تولید پرچمدارانی چون گلکسی S6 و S6 Edge انجامید و طرفداران بسیاری پیدا کرد. حالا سامسونگ پرچمدار جدید خود یعنی گلکسی اس۷ را معرفی کرده است. یک تلفن همراه فوق‌العاده با زیبایی وصف ناشدنی. این محصول نیز مانند نسل قبلی خود در دو مدل ساده و اج روانه بازار شد. بعد از گلکسی اس۶ دیگر هیچ‌کس نمی‌تواند پرچمداران سامسونگ را به خاطر بدنه پلاستیکی مسخره کند و اس۷ نیز از این قاعده مستثنی نیست. گلکسی اس۷ با کمترین تغییر در ظاهر نسبت به اس۶ قرار است با پرچمداران سایر شرکت‌ها رقابت کند. سامسونگ برای طراحی S7 از نکات مثبت سایر گوشی‌هایش کمک گرفته است. سیستم خنک کننده آن بهبود یافته است، از یک تکنولوژی فوق‌العاده در دوربین این گوشی استفاده کرده است، خاصیت ضد آب بودن را به آن اضافه کرده است و به طور کلی پیشرفت‌های زیادی نسبت به S6 داشته است.


galaxy-s7

طراحی و ساخت

دیگر خبری از بدنه پلاستیکی در پرچمدار سامسونگ نیست و بدنه S7 یکی از نقاط قوت این گوشی محسوب می‌شود. بدنه‌ای از شیشه که با گوریلاگلس۴ از نوع خمیده 2.5D محافظت می‌شود و به همراه شاسی آلومینیومی یک حس لوکس و فوق‌العاده را هنگام در دست گرفتن این گوشی به فرد منتقل می‌کند. در نگاه اول شاید تفاوتی بین S6 و S7 وجود نداشته باشد اما کمی دقت لازم است تا متوجه خمیدگی ناچیز صفحه نمایش اس۷ بشوید. حاشیه‌های تصویر باریک‌تر شده‌اند و نمایشگر تا نزدیکی کناره‌های صفحه کشیده شده تا نسبت نمایشگر به بدنه به ۷۲٪ برسد.

galaxy-s7

وجود انحنا در لبه‌های پشت گوشی باعث شده که S7 به بهترین نحو ممکن در دست قرار بگیرد و احساس خوبی را منتقل می‌کند. حلقه فلزی دور کلید Home حذف شده و حس یکپارچگی بیشتری را القا می‌کند. مانند S6 کلید Power در سمت راست و کلیدهای کنترل صدا در سمت چپ قرار گرفته‌اند و دسترسی به آن‌ها بسیار آسان است.

galaxy-s7

ابعاد بدنه ۱۴۲.۴ × ۶۹.۶ × ۷.۹ میلی‌متر است و با اینکه صفحه نمایش S7 هم‌اندازه صفحه نمایش S6 می‌باشد ولی به لطف باریک‌تر شدن حاشیه‌های صفحه نمایش، ابعاد S7 کوچکتر از S6 شده است. البته با زیاد شدن ظرفیت باتری، ضخامت اس۷ افزایش یافته است که همین افزایش ضحامت باعث شده که بیرون زدگی دوربین به کمتر از ۰.۵ میلی‌متر کاهش یابد و همچنین وزن Galaxy S7 را ٪۱۰ افزایش داده است و حالا با یک پرچمدار ۱۵۲ گرمی سر و کار داریم. 

galaxy-s7

قاب فلزی و گلس‌های روی صفحه نمایش به حرفه‌ای ترین روش ممکن به یک دیگر رسیده‌اند و کاملا احساس یکپارچگی گوشی را انتقال می‌دهد. یک پوشش پلاستیکی سخت از داخل تمام اسلات‌ها و درگاه‌های ارتباطی گلکسی اس۷ را پوشانده و وقتی گوشی در زیر آب باشد، این پلاستیک‌ها از ورود آب به اسلات‌ها جلوگیری می‌کند. شاید متعجب شوید که چرا اسلاتی برای وارد کردن حافظه خارجی microSD در کناره‌های گوشی وجود ندارد ولی سامسونگ با مشترک کردن محل قرارگیری سیم‌کارت دوم و اسلات microSD در مدل‌های SM-G930FD، شما را به یک انتخاب محدود کرده است، انتخاب با شماست، سیم‌کارت دوم یا کارت حافظه! 

galaxy-A5-2016

در انتهای بحث طراحی بد نیست به این نکته اشاره کرد که سامسونگ گلکسی اس۷ موفق به کسب گواهینامه IP68 شده است که بالاترین درجه حفاظتی برای گوشی‌های همراه می‌باشد و می‌تواند به مدت نیم ساعت در عمق ۱.۵ متری به فعالیت خود ادامه دهد.

 

galaxy-A5-2016
galaxy-A5-2016

صفحه نمایش

Galaxy S7 از یک نمایشگر ۵.۱ سوپرامولد Super AMOLED  با رزولوشن ۲۵۶۰ × ۱۴۴۰ و کیفیت QHD که چگالی تصویری برابر ۵۷۷ پیکسل در هر اینچ مربع دارد، استفاده می‌کند. نمایشگر اس۷ روشنایی فوق‌العاده‌ای دارد و توانسته حتی به رکورد ۸۵۰ نیت دست یابد. با قابلیت دریافت ۱۰ لمس به صورت همزمان، به جرأت می‌توان گفت یکی از بهترین نمایشگرها را در بین گوشی‌های هوشمند دارد. همچنین سامسونگ از تکنولوژی همیشه روشن ماندن always-on در نمایشگر S7 استفاده کرده است که در تمام طول شبانه‌روز اعلان‌ها و درصد باقی‌مانده باتری، ساعت و تاریخ را به شما نشان خواهد داد و بنابر ادعای سامسونگ این ویژگی تنها ٪۱ از شارژ باتری را در هر ساعت مصرف می‌کند و این ویژگی بسیار بصرفه‌تر از این است که در طول روز چندین بار قفل صفحه را باز کنید تا موارد گفته شده را چک کنید. این نمایشگر از یک پوشش گوریلاگلس ۴ از نوع 2.5D استفاده می‌کند تا در مقابل ضربه و خش مقاوم باشد.

galaxy-A5-2016

سخت افزار و کارآیی

دو نوع مختلف از سخت‌افزار در S7 استفاده شده است. یک مدل بر پایه تراشه اسنپ‌دارگون ۸۲۰ کوالکام و مدل دیگر آن بر پایه تراشه ۶۴ بیتیِ اگزینوس ۸۸۹۰ سامسونگ محاسبات خود را انجام می‌دهد. تراشه اگزینوس ۸۸۹۰ از دو پردازنده‌ی ۴ هسته‌ای قدرتمند و معمولی big.LITTLE استفاده می‌کند که سرعتی معادل ۲.۶ گیگاهرتز ارائه می‌دهد. در کنار این پردازنده، ۴ گیگابایت رم حضور دارد و قدرت و سرعتی فوق‌العاده را به ارمغان آورده است و باعث شده در حال حاضر این گوشی بهترین اندرویدی موجود در بازار باشد.

galaxy-A5-2016

گلکسی S7 در دو ظرفیت ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی عرضه می‌شود و از تکنولوژی‌های ارتباطی‌ای چون Wi-Fi، NFC، OTG، 4G/LTE و غیره پشتیبانی می‌کند. ظرفیت باتری اس۷ به ۳۰۰۰ میلی‌آمپر افزایش یافته است و امکان قابلیت شارژ سریع  را برای کاربران فراهم آورده است که می‌تواند در عرض ۳۰ دقیقه باتری خالی را ٪۵۰ شارژ کند. در تست‌های انجام شده این باتری توانسته در حالت پخش ویدیو، ۱۵ ساعت بدون نیاز به شارژ مجدد دوام بیاورد.

galaxy-A5-2016

حسگر اثر انگشت ۳۶۰ درجه‌ای استفاده شده در زیر دکمه Home امکان شناسایی ۴ انگشت را فراهم می‌کند و امنیت بالایی را برای انجام کارهای مختلف به شما هدیه می‌دهد. بلندی صدای اسپیکر Galaxy S7 در حد متوسط بوده ولی کیفیت آن عالی است. همچنین بد نیست بدانید S7 فقط یک درایور صوتی دارد و طبیعتا نمی‌تواند صدای استریو تولید کند.
سامسونگ در پرچمدار خود از آخرین نسخه اندروید استفاده کرده است. ترکیب اندروید ۶.۰ مارشمالو با رابط کاربری تاچ‌ویز TouchWiz سامسونگ، تجربه کاربری خوبی را برای کاربران به وجود می‌آورد.

galaxy-A5-2016

دوربین

بدون هیچ بحثی اوج شاهکار سامسونگ در S7 مربوط به دوربین این گوشی است. برای اولین بار در میان تمام گوشی‌های موبایل، سامسونگ از تکنولوژی «تمام پیکسل‌های تصویر برای فوکوس خودکار» Dual Pixel Auto Focus در دوربین ۱۲مگاپیکسلی S7 استفاده کرده است. این تکنولوژی قبلا فقط در یکی از دوربین‌های DSLR شرکت کانن مورد استفاده قرار گرفته بود. این قابلیت، امکان فوکوس بسیار سریع بر روی سوژه را در دسترس قرار می‌دهد. سامسونگ برای تولید این دوربین از سنسور IMX260 سونی استفاده کرده است که گشودگی دریچه دیافراگم آن به عدد f/1.7 می‌رسد و در مقایسه با دوربین S6 تا ۹۵ درصد نور بیشتری جذب می‌کند و می‌توان عکس‌های فوق‌العاده‌ای را در فضاهای کم نور با S7 ثبت کرد. البته S7 در مقایسه با S6 تعدا پیکسل‌های کمتری دارد ولی ابعاد پیکسل‌ها بزرگتر است که همین باعث بالا رفتن کیفیت تصاویر ثبت شده می‌‌کند. در کنار دوربین، سامسونگ از یک فلش LED زرد رنگ استفاده کرده است. رابط کاربری دوربین بسیار پیشرفته شده است که در کنار لزرشگیر اپتیکال OIS، حالت‌های مختلف عکاسی و فیلم‌برداری را ممکن می‌سازد. حالت‌های عکاسی پیشرفته Pro، عکاسی با فوکوس انتخابی Selective focus، پاناروما، عکاسی از غذا Food، ویدیو‌های مختلط Video collage، فیلم‌برداری آهسته، فیلم‌برداری با سرعت زیاد و امکان ذخیره تصاویر RAW در رابط کاربری به چشم می‌خورند که با نهایت دقت کار می‌کنند. برای مثال در حالت عکاسی پیشرفته تمام تنظیمات دوربین‌های حرفه‌ای، از تنظیم دریچه‌ی دیافراگم گرفته تا طول فوکوس به‌صورت دستی قابل‌تنظیم هستند. برای دسترسی سریع به دوربین کافی است دوبار پشت سرهم دکمه Home را فشار دهید . تصاویر ثبت شده با S7 کاملا ایده‌آل می‌باشند. در حالت فیلم‌برداری امکان ضبط تصاویر با رزولوشن 4K و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه،  یا رزولوشن1080p  و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه و یا حالت اسلوموشن با رزولوشن 720p و نرخ ۲۴۰ فریم بر ثانیه، وجود دارد. سامسونگ برای دوربین سلفی گلکسی S7 از یک سنسور 5 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.7 استفاده کرده است، طول فوکوس دوربین سلفی ۲.۱ میلی‌متر است و برای حل مشکل عدم نور کافی در تصاویر سلفی از نور صفحه کمک می‌گیرد.

galaxy-A5-2016

جمع بندی

galaxy-A5-2016

بدون شک سامسونگ گلکسی اس۷ یکی از قوی‌ترین گوشی‌های اندرویدی موجود در بازار است که با بهره گیری از پردازنده اگزینوس ۸۸۹۰ به همراه ۴ گیگابایت رم و یکی از بهترین دوربین‌ها در میان گوشی‌های هوشمند که می‌تواند با سرعتی باور نکردنی بر روی سوژه فوکوس کند و تصاویر ۱۲ مگاپیکسلی فوق‌العاده‌ای را حتی در شرایط نوری بد ثبت کند، یک همراه فوق‌العاده است. ضدآب بودن، امکان استفاده از کارت حافظه جانبی، نمایشگر ۵.۱ اینچی بی‌نظیر و غیره نکاتی هستند که از Galaxy S7 یک غول می‌سازند.


نقاط قوت

  • نمایشگر با فناوری سوپر AMOLED و تراکم پیکسلی عالی
  • سخت افزار قدرتمند + 4 گیگابایت رم
  • دوربین اصلی و سلفی کم نظیر
  • ضد آب و گرد و غبار

نقاط ضعف

  • طراحی تکراری در مقایسه با نسل قبل

وابسته

امتیازات

0 ( 0 نظر)
برای نظر گذاشتن نیازمند لاگین به سایت هستید.