طراحی سایت

دسته‌بندی مطالب

  • جدیدترین
  • محبوب‌ترین
  • برچسب‌ها

آرشیو مطالب بازاریاب

هم اکنون مشترک خبرنامه شوید

نام

بررسی سامسونگ Gear s3

بررسی سامسونگ Gear s3

بازار پوشیدنی­‌های هوشمند تاکنون پیشرفت زیادی داشته است و توانسته مشتریان زیادی را به خود جلب کند و یک بازار خوب برای کسب درآمد به حساب می‌آید و همین امر باعث شده که کمپانی‌های مختلف به ارزش سرمایه‌گذاری در این بازار پی ببرند و به سمت تولید گجت‌های پوشیدنی و به کاربردن خلاقیت در این بازار روی آورده‌اند. در این میان شرکت‌های بزرگی مانند گوگل، ال‌جی، موتورلا، سامسونگ و ... رقبای مهم محسوب می‌شوند و همگی سعی می‌کنند از رقبای خود عقب نمانند. همین تلاش‌ها باعث شده که سامسونگ ساعت هوشمند جدید خود را با نام Gear S3 ارائه کند. با ما در نقد و بررسی این محصول همراه باشید


Gear-S3

ظاهر


سامسونگ در اگوست ۲۰۱۶، سومین نسل از سری ساعت‌های هوشمند خود را در دو مدل کلاسیک و اسپرت معرفی کرد. مدل Gear S3 Classic (SM-R770) از یک طراحی کلاسیک و مدل (Gear S3 Frontier (SM-R760 با طراحی اسپرت (در دو نوع: بلوتوث و 4G/LTE ) به بازار ارائه شده‌اند. ساعت‌های نسل Gear S3 از لحاظ ظاهری نسبت به ساعت‌های نسل Gear S2‌ بزرگتر شده‌اند و همچنان برای کنترل بهتر آن، از قاب گردان (bezel) استفاده می‌شود. مدل کلاسیک از جنس فولاد ضد زنگ و با سطحی نقره‌ای است در حالیکه مدل فرانتیر آن از یک بدنه مات با جنس استیل با مقاومت 316L بهره می‌برد.


Gear-S3

همچنین در کنار ساعت دکمه‌های کنترلی در نظر گرفته شده‌اند که متناسب با نوع کاربرد ساعت طراحی شده‌اند. دکمه بالا Home برای بازگشت به صفحه اصلی و دکمه پایین Return برای نمایش اپلیکیشن‌ها به کار می‌رود. همچنین قاب گردان bezel در مدل اسپرت دندانه‌هایی برجسته‌تر دارد و روی آن نشانه‌های خطی و عددی به کار رفته است. بندهای استاندارد ۲۲ میلی‌متری به کار رفته در مدل کلاسیک از جنس چرم با کیفیت و در مدل اسپرت از جنس سیلیکون می‌باشند. این گجت با مقاومت زیادی که در مقابل نفوذ آب و گرد و غبار از خود نشان داده است توانسته گواهی‌نامه IP68 و گواهی‌نامه دوام نظامی MIL-STD-810G را کسب کند.

 


Gear-S3

مشخصات فنی و سخت‌افزار


این ساعت از یک صفحه نمایش لمسی ۱.۳ اینچی Super AMOLED  با رزولوشن ۳۶۰ ×۳۶۰  پیکسل و با تراکم پیکسلی ۲۷۸ استفاده می‌کند. همچنین این صفحه نمایش با گوریلا گلس SR+ محافظت می‌شود که مقاومتی بالا در برابر ضربه و خط‌وخش از خود به نمایش می‌گذارد. همچنین برای تجربه‌ی روشنایی مناسب و ایجاد تصویر مطلوب، Gear S3 از یک سنسور سنجش نور محیط بهره می‌برد.


Gear-S3

Gear S3 به پردازنده دو هسته‌ای و یک گیگاهرتزی اگزینوس Exynos7270 مجهز است. در کنار پردازنده قوی، Gear S3 از ۷۶۸ مگابایت حافظه RAM و سنسور GPS بهره می‌برد. سنسورهای متنوعی مانند شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، ضربان قلب، ارتفاع‌سنج، فشارسنج . سرعت‌سنج که در پشت این ساعت تعبیه شده‌اند، این ساعت را بسیار کاربردی کرده‌اند، و اطلاعات زیادی را از فعالیت‌های روزانه شما به ساعت می‌دهند. به همین خاطر این ساعت یک ابزار سلامت بسیار قوی و یک همراه خوب برای ورزشکاران می‌باشد. 


Gear-S3

Gear S3 برای برقراری ارتباط از تکنولوژی‌های، بلوتوث، NFC 4.2 ، Wi-Fi، MST (برای انجام تراکنش‌های مالی) استفاده می‌کند. از جمله دیگر قابلیت‌های دیگر این ساعت می‌توان به قابلیت شارژ مغناطیسی آن اشاره کرد. در دل این ساعت یک اسپیکر و یک میکروفن به کار گرفته شده است که امکان پخش موسیقی را بدون احتیاج به گوشی‌هوشمند برای شما فراهم می‌کند.

نرم‌افزار


Gear-S3


برخلاف آنچه انتظار می‌رود این ساعت به جای استفاده از Android Wear، از سیستم‌عامل Tizen که بر پایه لینوکس و توسط خود سامسونگ نوشته شده است، استفاده می‌کند. رابط گرافیکی این سیستم‌عامل چیزی از رقیبان خود کم ندارد ولی توسعه‌دهندگان کمتری نسبت به رقبایش دارد که ضعف بزرگی به شمار می‌رود. Gear S3 امکان هماهنگ شدن با گوشی‌های اندرویدی و گوشی‌های آیفون را با استفاده از نرم افزارSamsung Gear برای کاربرانش فراهم کرده است. اپلیکیشن‌های مختلفی به صورت پیش‌فرض و یا از طریق توسعه‌دهندگان برای این ساعت نوشته شده‌اند، اپلیکیشن‌هایی مانند Exercise، S Health، Water tracker، +Nike، Here و غیره. دستیار صوتی S Voice برای اجرای دستورات صوتی کاربران با دوبار فشار دادن دکمه Home آماده شنیدن می‌شود. با اینکه این سرویس در مقابل رقبایش حرفی برای گفتن ندارد اما وجود حلقه چرخان در اطراف نمایشگر، کار کردن با Gear S3 را بسیار راحت می‌کند.


Gear-S3

در مورد گجت‌هایی مانند ساعت، میزان شارژدهی باتری بسیار با اهمیت است. سامسونگ برای روشن ماندن هرچه بیشتر ساعت هوشمندش از یک باتری ۳۸۰ میلی‌آمپری کمک گرفته است که در استفاده معمولی با هر بار شارژ بین ۳ تا ۴روز شما را از شارژ مجدد بی‌نیاز می‌کند. تکنولوژی صفحه نمایش همیشه روشن Always On که باعث می‌شود حتی زمانی که از ساعت استفاده نمی‌کنید، عقربه‌های آن به صورت Ambient نمایش داده شوند، چنین طول باتری‌ای را کمی دور از ذهن جلوه می‌دهد ولی سامسونگ به خوبی توانسته در این بخش سربلند باشد. همچنین حالت ذخیره‌ی انرژي Power Saving، صفحه نمایش ساعت را به حالت سیاه‌وسفید تبدیل می‌کند و بعضی از اپلیکیشن‌ها را غیرفعال می‌کند تا مصرف باتری را به حداقل برساند.


جمع‌بندی


Samsung Gear S3 یکی از مدعیان بزرگ در زمینه ساعت‌های هوشمند به شمار می‌آید. استاندارد بودن بندها، امکان تعویض بندها را راحت می‌کند، میزان شارژدهی بالا نسبت به سایر رقبا، زیبایی و استحکام، سیستم‌عامل نرم و روان، صفحه نمایش همیشه روشن، هماهنگی با گوشی‌های اندوریدی و گوشی‌های اپل، سخت‌افزار قوی، استفاده از سنسورهای مختلف، اندازه مناسب، از مهم‌ترین نکات مثبت این ساعت به شمار می‌آید. همچنین وزن نسبتا سنگین و کوچک بودن دامنه اپلیکیشن‌های موجود برای سیستم‌عامل تایزن، از نکات منفی این ساعت به شمار می‌آیند.

وابسته

امتیازات

0 ( 0 نظر)
برای نظر گذاشتن نیازمند لاگین به سایت هستید.