طراحی سایت

دسته‌بندی مطالب

  • جدیدترین
  • محبوب‌ترین
  • برچسب‌ها

آرشیو مطالب بازاریاب

هم اکنون مشترک خبرنامه شوید

نام

بررسی سامسونگ Galaxy S7 Edge

بررسی سامسونگ Galaxy S7 Edge

سامسونگ به پیروی از سنت چند ساله خود، در کنفرانس معرفی پرچمدارانش، دو نسخه از گوشی نسل ۷ام پرچمدارانش را معرفی کرد. «گلکسی اس۷» و «گلکسی اس۷ اج» دو پرچمدار جدید سامسونگ هستند که آمده‌اند تا عرصه را برای سایر پرچمداران سخت کنند. دوربین فوق‌العاده، باتری‌های قدرتمند و طراحی رویایی از مهم‌ترین ویژگی‌های نسل جدید پرچمداران سامسونگ هستند که فکر هر خریداری را مشغول می‌کند. همانطور که احتمالا می‌دانید نسخه‌های Edge ازصفحه نمایش منحنی بهره می‌برند و ظاهری بسیار زیبا و فانتزی دارند. ما در اینجا به بررسی اجمالی برترین ویژگی‌های سامسونگ گلکسی اس۷ اج خواهیم پرداخت، با ما همراه باشید.


galaxy s7 edge

طراحی و ساخت

بدون شک Galaxy S7 Edge در طراحی فوق‌العاده است. گوشی‌ای به زیبایی گلکسی اس۷ اج، بعید به نظر می‌رسد وجود داشته باشد و می‌توان این گوشی را شاهکار طراحی سامسونگ دانست. ترکیب فلز و شیشه در بدنه این گوشی و همراه شدن آن با صفحه نمایش منحنی چیزی نیست که در گوشی‌های دیگر پیدا کنید و حتما گلکسی S7 شما را مجذوب خودش خواهد کرد. خمیدگی کناره‌های صفحه نمایش و قاب پشتی این گوشی، یک تصویر نیم‌رخ فوق‌العاده از این گوشی را رقم می‌زند و وقتی این صفحه‌نمایش روشن می‌شود، چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند. لبه‌های خمیده جلو و پشت این گوشی، باعث شده اس۷ اج، بسیار خوش‌دست باشد. در محل به هم رسیدن شیشه‌های قسمت پشت و جلوی این گوشی که با گوریلاگلس ۴ محافظت می‌شوند، یک فریم فلزی که با دقت بالایی تراش خورده، تعبیه شده است، و این ترکیب ظریف، حس یکپارچگی را در کنار حس استقامت و کیفیت، به فرد منتقل خواهد کرد. البته استفاده از شیشه در بدنه گوشی جدای از کمک به زیبایی آن باعث شده مشکلاتی مانند سر خوردن گوشی از دست و تمایل بالای گوشی برای جذب اثر انگشت و لک شدن، به وجود آید. دکمه‌های تنظیم صدا به صورت مستقل از هم در سمت چپ و دکمه پاور در سمت راست و در میان فریم فلزی آرام گرفته‌اند، دسترسی به این کلیدها بسیار آسان است و کیفیت طراحی و هماهنگی آن با طراحی کلی گوشی، عالی است. دوربین دوم، سنسور نور، سنسور مجاورت و خروجی صدا در قسمت بالای نمایشگر، دکمه Home در قسمت پایین نمایشگر، میکروفون دوم (برای حذف نویز و صداهای اطراف) و اسلات سیم‌کارت در لبه بالایی و در نهایت پورت microUSB، میکروفون اول، جک ۳.۵ میلی‌متری صدا و اسپیکر در لبه پایینی، قرار دارند. خمیدگی ایجاد شده در قاب پشتی گوشی علاوه بر کمک به خوش دست شدن گوشی، باعث شده دیگر هنگام برداشتن گوشی از سطوح صاف به مشکل بر نخورید. پرچمدار جدید سامسونگ کمی چاق‌تر شده است، با اینکه افزایش ضخامت گلکسی اس۷ اج اصلا محسوس نیست ولی باعث شده بیرون‌زدگی دوربین و کلید Home کاهش پیدا کند و به دلیل کاهش بیرون‌زدگی دوربین گوشی به کمتر از ۰.۵ میلی‌متر، دیگر مشکلی با قرار دادن گوشی روی سطوح صاف وجود ندارد. بلکه برخلاف S6، گلکسی S7 از حافظه جانبی میکرو SD پشتیبانی می‌کند و امکان افزایش ظرفیت حافظه گوشی را تا ۲۵۶ گیگابایت فراهم کرده است. همچنین گلکسی S7 اج همچنان از درگاه میکرو یو‌اس‌بی استفاده می‌کند و سامسونگ برای استفاده از درگاه USB-C، عجله‌ای ندارد. نسل جدید پرچمداران سامسونگ از داخل با نوعی پوشش پلاستیکی انعطاف‌پذیر و سخت محافظت می‌شوند. این پلاستیک از نفوذ آب و گردوغبار به داخل گوشی و اسلات‌ها و پورت‌های ارتباطی گلکسی اس۷ جلوگیری می کند و به لطف همین پوشش گلکسی اس۷ توانسته گواهی IP68 بگیرد. حسگر اثر انگشت در زیر دکمه Home قوی‌تر از همیشه امنیت گوشی شما را تامین می‌کند. در انتها بحث طراحی بد نیست بدانید که گلکسی S7 Edge با طول ۱۵۰.۹ و عرض ۷۲.۶ و ضخامت ۷.۷ میلی‌متر و با وزن ۱۵۷ گرم تولید می‌شود. 



galaxy s7 edge

صفحه نمایش

سامسونگ یکی از با تجربه‌ترین شرکت‌های تولید صفحه‌های نمایش است و به همین دلیل همیشه گوشی‌های سامسونگ، از صفحات نمایش با کیفیتی برخوردار بوده‌اند. بدون شک مهم‌ترین چیزی که گلکسی S7 Edge را از سایر گوشی‌های موجود در بازار متمایز می‌کند، صفحه نمایش منحنی شکل آن است که بیش از هرچیزی قدرت سامسونگ را در تولید صفحات نمایش به رخ رقبایش می‌کشد. کیفیت صفحه نمایش سوپرآمولد سامسونگ S7 اج به اندازه‌ای خوب است که این کمپانی کره‌ای، بدون هیچ نگرانی‌ای می‌تواند تا سال‌ها از همین پنل در پرچمدارانش استفاده کند. حالا اندازه صفحه نمایش گلکسی اس۷ اج از به ۵.۵ اینچ رسیده است و دیگر به مرزهای فبلت نزدیک شده‌ است. رزولوشن QHD با تراکم پیکسلی ۵۳۴ در هر اینچ مربع، کیفیت این صفحه نمایش را به خوبی نشان می‌دهد. آزمایش‌های انجام شده نشان می‌دهند که صفحه نمایش گلکسی اس۷ اج در دنیای واقعی عالی است. عمق رنگ، کنتراست، میزان طبیعی بودن رنگ‌ها و زاویه دید این نمایشگر فوق‌العاده است و چیزی کم ندارد. نمایشگر این گوشی می‌تواند از میزان ۲نیت تا ۵۰۰نیت تغییر روشنایی بدهد و با ویژگی Always-On (همیشه روشن)، در تمام مدت شبانه‌روز اطلاعاتی مانند ساعت، درصد شارژ باتری، تقویم و نوتیفیکشن‌ها را بر روی صفحه مشاهده خواهید کرد. در حالی که این ویژگی در هر ساعت ۱درصد از شارژ شما را مصرف می‌کند ولی سامسونگ ادعا می‌کند این روش بسیار به صرفه‌تر از روشن کردن صفحه نمایش برای چک کردن موارد ذکر شده می‌باشد. البته لازم است بدانید در این حالت قابلیت لمس صفحه غیرفعال است و مشکلی برای لمس اشتباه صفحه وجود ندارد. ۸۳ درصد از پنل جلوی گوشی گلکسی اس۷ اج را صفحه نمایش پوشانده است.

galaxy s7 edge

لبه‌های منحنی شکل صفحه‌نمایش تا نزدیکی قاب پشتی گوشی کشیده شده‌اند و علاوه بر زیبایی امکان نمایش نوتیفیکیشن‌ها، اطلاعات فرد تماس گیرنده، خلاصه خبرها، خط‌کش، اطلاعات آب‌وهوا و دسترسی ساده به برخی از برنامه‌ها مانند چراغ‌قوه و جی‌پی‌اس و غیره از طریق میان‌برها از طریق لبه‌های S7 Edge فراهم شده است. اگر نمایشگر گوشی روی زمین باشد، لبه‌های نمایشگر با استفاده از رنگ‌های متنوع به عنوان چراغ نوتیفیکیشن عمل خواهند کرد. البته با تمام اوصاف یاد شده این انحنا در زیر آفتاب باعث انعکاس نور می‌شود که آزار دهنده است و همچنین این قسمت بسیار به لمس حساس می‌باشد و در هنگام کار با دوربین مشکلاتی ایجاد می‌کند. به طور کلی می‌توان گفت این قابلیت در ابتدای راه خود قرار دارد و هنوز راه زیادی برای پیمودن دارد.



galaxy s7 edge

سخت افزار و کارآیی

سامسونگ طبق یک رسم جدید، باز هم پرچمداران خود را برای آمریکا با پردازنده اسنپدراگون۸۲۰ و در سایر کشورها با پردازنده ۶۴ بیتیِ اخصاصی خود با نام اگزینوس۸۸۹۰ عرضه می‌کند. هر دو این پردازنده‌ها از قوی‌ترین پردازنده‌های دنیای گوشی‌های هوشمند می‌شوند و نیازهای کاربران را رفع خواهند کرد. با اینکه در کل اگزینوس۸۸۹۰ عملکرد بهتری دارد ولی در زمینه پشتیبانی از باندهای مخابراتی این اسنپدراگون کوالکام است که قدرت بیشتری ارائه می‌دهد. به لطف استفاده از ۴گیگابایت حافظه رم در کنار پردازنده‌های قدرتمند، عملکرد سامسونگ اس۷ اج بسیار نرم و روان است و این گوشی به راحتی از پس پردازش‌های روزمره شما بر خواهد آمد. سامسونگ با استفاده از فناوری‌های Game Launcher و Gaming Tools باعث شده گلکسی اس۷ اج و اس۷ از بهترین گوشی‌ها برای انجام بازی باشند. گیم لانچر علاوه بر اینکه یک فولدر در اختیار شما می‌گذارد تا به وسیله آن به تمام بازی‌هایتان دسترسی داشته باشید، امکان خاموش کردن نوتیفیکیشن‌ها در طول بازی، مشاهده بیشترین بازی‌های انجام شده توسط کاربران گلکسی، مشاهده ویدئوهای جذاب از بازی‌ها، ذخیره انرژی در زمان انجام بازی و گیم تولز فراهم می‌کند. در Game Tools می‌توانید به گزینه‌هایی مانند تهیه اسکرین‌شات از آخرین رکورد خود، فیلم گرفتن از بازی و غیر فعال کردن کلیدهای لمسی خازنی زیر گوشی را در دسترسی داشته باشید.

galaxy s7 edge
galaxy s7 edge

گلکسی S7 در دو ظرفیت ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی عرضه می‌شود و از تکنولوژی‌های ارتباطی‌ای چون Wi-Fi، NFC، OTG، 4G/LTE و غیره پشتیبانی می‌کند. ظرفیت باتری اس۷ به ۳۶۰۰ میلی‌آمپر افزایش یافته است و امکان قابلیت شارژ سریع را برای کاربران فراهم آورده است که می‌تواند در عرض ۳۰ دقیقه باتری خالی را ٪۶۰ شارژ کند. در تست‌های انجام شده این باتری توانسته در حالت پخش ویدیو، ۱۷ ساعت و ۲۰ دقیقه بدون نیاز به شارژ مجدد دوام بیاورد. حسگر اثر انگشت ۳۶۰ درجه‌ای استفاده شده در زیر دکمه Home امکان شناسایی ۴ انگشت را فراهم می‌کند و امنیت بالایی را برای انجام کارهای مختلف به شما هدیه می‌دهد. همچنین سامسونگ از حسگر ضربان قلب در کنار دوربین اصلی و حسگر SpO2 برای سنجش میزان اکسیژن موجود در خون در گوشی خود استفاده کرده است که گلکسی اس۷ اج را به یک گجت سلامتی تبدیل می‌کند. بلندی صدای اسپیکر Galaxy S7 در حد متوسط بوده ولی کیفیت آن عالی است. همچنین بد نیست بدانید S7 فقط یک درایور صوتی دارد و طبیعتا نمی‌تواند صدای استریو تولید کند.

galaxy s7 edge
سامسونگ در پرچمدار خود از آخرین نسخه اندروید استفاده کرده است. ترکیب اندروید ۶.۰ مارشمالو با رابط کاربری تاچ‌ویز TouchWiz سامسونگ، تجربه کاربری خوبی را برای کاربران به وجود می‌آورد.سامسونگ در زمان معرفی S6 اعلام کرد که سرعت تبادل اطلاعات بر روی کارت حافظه جانبی بسیار کمتر از سرعت حافظه UFS 2.0 و رم DDR4 استفاده شده در گوشی‌ها است و به همین دلیل گلکسی اس۶ از کارت حافظه جانبی پشتیبانی نمی‌کرد اما با توجه به انتقادات زیادی که به سامسونگ وارد شد این شرکت کره‌ای، پشتیبانی از کارت‌های حافظه جانبی را در دستور کار خود قرار داد و حالا امکان پشتیبانی از کارت حافظه‌ای تا ظرفیت ۲۰۰ گیگابایت به پرچمداران این شرکت اضافه شده است. در نسخه جدید اندروید مارشملو گزینه adoptive Storage «حافظه تطبیقی» معنایی ندارد و به لطف این ویژگی دستگاه با کارت حافظه مثل حافظه داخلی برخورد می‌کند ولی سامسونگ با توجه به دلایلی که گفتیم این ویژگی را در گلکسی اس۷ اج از دسترس خارج کرده است تا سرعت عملکرد گوشی‌هایش پایین نیاید. . البته درگاهی برای وارد کردن حافظه خارجی microSD در گوشی وجود ندارد و سامسونگ با مشترک کردن محل قرارگیری سیم‌کارت دوم و اسلات microSD، شما را به یک انتخاب محدود کرده است، انتخاب با شماست، سیم‌کارت دوم یا کارت حافظه!

galaxy s7 edge

دوربین

سامسونگ در تولید گلکسی S7 Edge بیش از هر چیزی، تمرکز خود را روی دوربین گذاشته است و حالا با یک نوآوری بزرگ در دنیای عکاسی گوشی‌های هوشمند بوجود آمده است. سامسونگ از فناوری Dual Pixel Auto Focus که از تمام پیکسل‌ها برای فوکوس بهره می‌برد، در دوربین نسل ۷ام پرچمدارانش استفاده کرده است. بد نیست بدانید که در گوشی‌های دیگر معمولا از ۵درصد پیکسل‌ها برای فوکوس کردن استفاده می‌شود و این فناوری قبلا فقط در یکی از دوربین‌های حرفه‌ای شرکت کانون استفاده شده بود و به لطف استفاده از این تکنولوژی، گلکسی اس۷ اج می‌تواند در کسری از ثانیه و با نهایت دقت روی سوژه مورد نظر فوکوس کند.
سامسونگ برای تولید این دوربین از سنسور ۱۲مگاپیکسلی IMX260 شرکت سونی استفاده کرده است که گشودگی دریچه دیافراگم آن به عدد f/1.7 می‌رسد و در مقایسه با دوربین S6 تا ۹۵ درصد نور بیشتری جذب می‌کند و می‌توان عکس‌های فوق‌العاده‌ای را در فضاهای کم نور با S7 Edge ثبت کرد. البته S7 در مقایسه با S6 تعدا پیکسل‌های کمتری دارد ولی ابعاد پیکسل‌ها بزرگتر است که همین باعث بالا رفتن کیفیت تصاویر ثبت شده می‌‌کند. در کنار دوربین، سامسونگ از یک فلش LED زرد رنگ استفاده کرده است. رابط کاربری دوربین بسیار پیشرفته شده است که در کنار لزرشگیر اپتیکال OIS، حالت‌های مختلف عکاسی و فیلم‌برداری را ممکن می‌سازد. حالت‌های عکاسی پیشرفته Pro، عکاسی با فوکوس انتخابی Selective focus، پاناروما، عکاسی از غذا Food، ویدیو‌های مختلط Video collage، فیلم‌برداری آهسته، فیلم‌برداری با سرعت زیاد و امکان ذخیره تصاویر RAW در رابط کاربری به چشم می‌خورند که با نهایت دقت کار می‌کنند. برای مثال در حالت عکاسی پیشرفته تمام تنظیمات دوربین‌های حرفه‌ای، از تنظیم دریچه‌ی دیافراگم گرفته تا طول فوکوس به‌صورت دستی قابل‌تنظیم هستند. برای دسترسی سریع به دوربین کافی است دوبار پشت سرهم دکمه Home را فشار دهید . تصاویر ثبت شده با اس۷ اج کاملا ایده‌آل می‌باشند. در حالت فیلم‌برداری امکان ضبط تصاویر با رزولوشن 4K و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه، یا رزولوشن1080p و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه و یا حالت اسلوموشن با رزولوشن 720p و نرخ ۲۴۰ فریم بر ثانیه، وجود دارد. سامسونگ برای دوربین سلفی گلکسی S7 اج از یک سنسور 5 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.7 استفاده کرده است، طول فوکوس دوربین سلفی ۲.۱ میلی‌متر است و برای حل مشکل عدم نور کافی در تصاویر سلفی از نور صفحه کمک می‌گیرد.


جمع بندی

ضدآب بودن، امکان استفاده از کارت حافظه‌ی جانبی، دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی، سخت‌افزاری قدرتمند بر پایه‌ی تراشه اگزینوس ۸۸۹۰ به همراه ۴ گیگابایت رم، نمایشگر ۵.۵ اینچی با لبه‌های منحنی، باتری قدرتمند، طراحی زیبا و چشم‌نواز مهم‌ترین چیزهایی هستند که باید در مورد گلکسی S7 Edge بدانید. بدون شک Galaxy S7 Edge از زیباترین گوشی‌های موجود در بازار است اما اگر نمی‌خواهید تا این حد برای زیبایی هزینه کنید باید بگوییم که با خرید اس۷ معمولی چیز زیادی از دست نمی‌دهید.
 

طراحی ظاهری و کیفیت ساخت بدنه ی ضد آب و غبار پشتیبانی از کارت حافظه عمر باتری نمایشگر باکیفیت قدرت سخت افزاریدوربین باکیفیت و عملکرد عالی طراحی زیبا و کیفیت ساخت فوق‌العاده ابعاد بسیار کوچک نسبت سایز صفحه نمایش عمر باتری بسیار خوب قدرت بالای پردازشی گوشی

نقاط قوت

  • زیبایی ظاهری و کیفت ساخت عالی
  • عمر باتری خوب
  • پردازنده قوی
  • ضد آب
  • نمایشگر با کیفیت

نقاط ضعف

  • قیمت بالا
  • لک پذیر بودن بدنه
  • محدود بودن کاربردهای نمایشگر خمیده

وابسته

امتیازات

0 ( 0 نظر)
برای نظر گذاشتن نیازمند لاگین به سایت هستید.